"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

40k: Mun ihka uusi galleria

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

TÄH!!! Tässä nyt ei ole minun maalauslaadusta kyse. Ahem.

Ja jos kehtaat katsoa ihan neutraalisti ninnun galleriasta löytyvää figua, ja verrata niitä näihin, niin ei niistä pajoa tasoeroa löydy, displayfiguja tai ei. Kummatkin hyvää maalausjälkeä, mutta ei mitään ihmeellistä tai mullistavaa.
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

http://www.pbase.com/image/19469682

peru sanasi maddog! ;D
sitten voidaan jatkaa InitiateC:n figujen arvostelua.

Tässä on miun oma tekemä ( :o ) gemin maalaus-artikkeli, kun en netistä löytänyt. helppoa, nopeaa, ja näyttää hyvältä.

Edit: sinne tuli typo. nyyh.. en kyl jaksa alkaa sitä korjaamaan.
Viimeksi muokannut Maelis, Ke 23.07.2003 11:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Okei, onhan tuo sisteri pare. Tuli verrattua vain siihen dark elffiin enkä edes katsonut sitä sisteriä! Muistin näät että Ninnu piti juuri elffiä parempana noista kahdesta. Sorry. Mutta kyllä joillakin meni herne vähän liian syvälle nenään tästä huolimatta.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Tässä tyyli, jolla mä maalailen gemmini (tosin pienellä erolla, eli laitan eka sen perusvärin ja sit tummennan ylhäältä, kun tossa on eka maalattu tummalla ja sit laitettu perusväriä isommalle alueelle).

Itse näkisin ongelmaksi figuissa osittain tuon väriskaalan (siis eldareissa). Kun värit ovat muuten musta&valkoinen, niin tuo punainen tuntuu jotenkin figuun kuulumattomalta. Asiaa ei myöskään auta usein valkoinen ympäristö, jolloin tulee joku vaniljajäätelö, jossa mansikkavanoja mieleen... Etenkin ton yhen ase näyttää lähinnä karkilta mun mielestt. :D

Nojoo... en ole koskaan 40k:hon perehtynyt, enkä katsellut sen armeijoita, joten en osaa sanoa miten pelipöydällä tuo toimii. Kuvat voisivat sinäänsä olla parempia.

Baretul sanoikin jo paljon asiaa, mitä en viitsi sitten alkaa enempiä toistelemaan...

Sitten tuohon OT:hen... (mikä olikin puolet syystä alkaa tutkailemaan figuja). Eli mun mielestä on aika inhottavaa lähteä vertailemaan maalaajia toisiinsa (siitä seuraa helposti flamewar). Kuvanlaadut eroavat paljon toisistaan (ainakin tässä tapauksessa), kuin myös tarkoitusperä mihin ne on maalattu...
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Miun maalausopas on parempi ku toi saman of waaaghin linkittämä :nokka pystyssä: Ne on melkei samanlaisii (!?!?) vaik en oo edes nähny tota ennen. Leadership10:ssä oli joskus tollane.
InitiateCyrel

Viesti Kirjoittaja InitiateCyrel »

Hmm, en nyt oikein pitäny tosta kauheesta skabasta mun ja Ninnun välillä. Varsinkin kun itse tiedän Ninnun olevan paljon parempi maalaaja. Meillä on varmaan pari vuotta eroa maalauskokemuksessakin... Lähinnä kyllä haluaisin sitä rakentavaa kritiikkiä.

Muakin häiritsee se vaalea miekka, ku en saanu siitä kunnollista millään ja noi kaapujen highlightit on suttusia. Jotain hyviä neuvoja näitä asioita koskien? Myös tuosta chestnut-inkin käytöstä noissa aseiden yms. varjotuksissa haluaisin vähän vinkkiä.

Kiitos paljon timangienmaalaus-ohjeista. Lähinnä Mäliksen näyttää toimivammalta, koska jos rupean tuota shamanin juttua toteuttamaan, tuloksena on oranssia puuroa :/

Nyt onkin mulla eka farseer työn alla. Yritän saada siihen tehtyä vähän enemmän noita rune-maalauksia. Sitten onki vaan pari farseeriä jäljellä (no vaan ja vaan) ja sit on seer counsil valmis.
Blöö

Viesti Kirjoittaja Blöö »

noi sun eldarit oli niin hienoja, että ne sai mut paranteleen omiani
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Tosta valkosesta miekata on kauheen vähän kuvia mutta näyttää siltä että olet varjostanut sitä punasävyisellä ruskealla ja perusväri on keltasävyinen (bleached bone?) joka saa varjostukset näyttämään hassulta. Kokeile vaihtaa varjojen väriä keltaisempaan päin jos se auttaisi. Toinen kiva efekti luumaisissa osissa on maalata se pikkasen halkeilleeksi, ehkä jopa eldarien tyyliin sopivasti hämähäkinverkkomaisia valkoisia kivioita siihen ihan ohuesti.

Ja kaavuista ne nyt näyttävät turhan kuivalla pensselillä maalatuilta. Mutta vaikea sanoa,kiiltävä lakkaus häiritsee juuri taitekohdissa. Ja levitä hieman tummimpia hihghlighteja leveämmälle. Mustaan tapaan highlightaa siniharmaaseen itse, mielestäni näyttää paremmalta ja on helpompi maalata hyvän näköiseksi kuin neutraaliin harmaaseen blendatut.

Kaapujen reunaviivat kannattaisi maalata pikkasen ylemmäksi, nyt hukkuu kaunis detaili figujen jalkoihin.

Ja kaikkihan tietää että minä olen paljon parempi neuvomaan ihmisiä maalauksessa kuin itse maalaamaan. :-)
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”