sniper riflet
sniper riflet
osuuko kaikki sniperit 2+ ja tappaa 4+:alla?
(sisältäen eldari sniperin)
Mitä mieltä olette näistä ns. pain in the ass joukoista?
(sisältäen eldari sniperin)
Mitä mieltä olette näistä ns. pain in the ass joukoista?
-
Armageddon
-
Armageddon
- The Captain
- Valvoja
Eivät kyllä oikein minua vakuuta. Yleensä eivät osu (jos heittoon tarvitaan 2+, ykkösen pyörähtäminen on aivan varmaa), ja 4+:lla woundaaminen on osoittautunut minulle mahdottomaksi (splinter pistoleilla olen kyllä tappanut carnifexin, mutta 6+:lla woundaaminen onkin paljon helpompaa). Sitten vielä vastustajan armour save päälle, niin ei tule mitään (minua vastaan pelanneet IG-armeijatkin ovat yleensä onnistuneet vähintään 2/3 T-paita-saveistaan).
Kyllähän sniper rifle on oikein hyvä vehje, varsinkin eldareiden snipu, joka saattaa epähuomiossa panssarit lävistääkin (nimim. "Jamopower tappoi koko Incubi retinueni kierroksen ampumisella"). Täytyy vain olla vähemmän huono tuuri kuin minulla...
Kyllähän sniper rifle on oikein hyvä vehje, varsinkin eldareiden snipu, joka saattaa epähuomiossa panssarit lävistääkin (nimim. "Jamopower tappoi koko Incubi retinueni kierroksen ampumisella"). Täytyy vain olla vähemmän huono tuuri kuin minulla...
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Re: sniper riflet
Snipussa on vain se fantsu ominaisuus että yksikin tappo voi jäädyttää koko squadin, elikkäs ei ne vihollisen menetyksillä niin väliä, kunhan pysyy pinnautuneena 
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Jaa tapoin vai, no niinpä taisin tehdä...The Captain kirjoitti:(nimim. "Jamopower tappoi koko Incubi retinueni kierroksen ampumisella")
Sniperit ovat hyviä lähinnä tauta ig:tä vastaan pinning mielessä, muilla tahtoo olla vähän liian hyvä leadership, liian hyvä save tai liian hyviä erikoissääntöjä. Muita vastaan ne ovat lähinnä sillointällöin vaivaava kiusa (pois lukien tietyt erikoistapaukset kuten C'tan).
Eldar sniperit ovat vähän eri asia sen potentiaalisen kutos osuman vuoksi ja tietenkin oma lukunsa on Alaitoc ja sen ranger laumat.
- Morhgoz
- Peliporukkavalvoja
Sniput on ihan "siisteimpiä" örkkien käsissä. Osuvathan nuo rakastettavat viherpallerot niillä sentään ladon seinään. Itselleni olen konvertoinut muutaman, punabarettisen, blood axe-lootan nuilla vehkeillä...
Warbands of Wastelands
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....
I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Eivät Deathworld veteraaninikaan ilman sitä kolmea sniperiä kyllä hyllyltä lähde mihinkään. Se AP6 on tietty aika paha rasite, mutta 2+ osuma ja rerollattava 4+ woundi on ihan mukavia ominaisuuksia.
Silti minusta kaikille snipuille olisi mukava, jos annettaisiin tuo eldarien "ei armoursavea kutosella" ominaisuus. Ja missä ovat nelkytkiloisen barretit, semmoisia pitäisi kyllä olla. Joku S7 AP3 sniperi olisi kyllä tyylikäs... Ja sillä voisi pelotella vähän niitä kevyempiä ajoneuvojakin.
Silti minusta kaikille snipuille olisi mukava, jos annettaisiin tuo eldarien "ei armoursavea kutosella" ominaisuus. Ja missä ovat nelkytkiloisen barretit, semmoisia pitäisi kyllä olla. Joku S7 AP3 sniperi olisi kyllä tyylikäs... Ja sillä voisi pelotella vähän niitä kevyempiä ajoneuvojakin.
Jos saisit baretilla edes naarmun jopa nykyaikaisiin panssarivaunuihin, saati sitten tulevaisuuden supertankkeihin? Nostaisin hattua ja korkealle... Ei, S7 on liikaa peliteknisesti. Sitä ei voi myöskään perustella millään tavalla realistisesti, tarkkuuskiväärien luoti on kuitenkin aika pieni jopa 40kssa, massa luodilla ei riitä.
Nykyinen tarkkuuskivääri idea on ihan hyvä, eikä se minun mielestäni vaadi mitään muuttamista. Realismi ei ole osa GW pelejä.
Nykyinen tarkkuuskivääri idea on ihan hyvä, eikä se minun mielestäni vaadi mitään muuttamista. Realismi ei ole osa GW pelejä.
::Ei ole hyviä ihmisiä, on vain pahoja ihmisiä, joila on kaksi vastakkaista puolta::
Minua ainakin häiritsee tarkkuuskiväärin 2+ osuminen. Eikö tuommoisen aseen käyttöön vaadita hirmuista tarkkuutta ja käden rauhallisuutta? Silti muunmuassa IG:n rattlingit (outoja pikkumiehiä) osuvat yhtä tarkasti kuin vuosisatoja galaksissa samoilleet path-finderit.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Mutta kullä sillä pitäisi kuitenkin potentiaali av10 ajoneuvoja vastaan riittää ihan hyvin, eli kovin paljon alempi se ei saisi olla. Ja eihän sen 40k barretin ammukset mitään nykyisiä luoteja tietenkään olisi, vaan jotain miniatyyri ydinpommejaKalakukko kirjoitti:Jos saisit baretilla edes naarmun jopa nykyaikaisiin panssarivaunuihin, saati sitten tulevaisuuden supertankkeihin? Nostaisin hattua ja korkealle... Ei, S7 on liikaa peliteknisesti. Sitä ei voi myöskään perustella millään tavalla realistisesti, tarkkuuskiväärien luoti on kuitenkin aika pieni jopa 40kssa, massa luodilla ei riitä.
Eli en edes yritä väittää, että barretilla puhkottaisiin mitään Main Battle Tankkeja, mutta kyllähän se jostain miehistönkuljetusvaunusta puhaltaa heittämällä läpi. (RK:n luotikin läpäisee sellaisen optimikulmasta.) Eli kyllä minä miehekkäämpää sniperiä kaipaisin.
Mun mielestä, kun ampuu tankkeja ja semmosia, pitäis tulla automaattinen Clancing Hit, jos heittää kuutosen osumiseen Sniperillä... Kuvais sitä kun tyyppi ampuu jostain pienestä raosta tankkiin tappaen ajajan tai vastaavaa...
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
Tuo olis ihan passeli, paitsi että sitä voisi rukata sen verran että osumakutosen jälkeen tarvittaisiin vielä toinen kutonen josta seuraisi glancing hit, ja tämä vaikuttaisi ainoastaan open toppedeihin.Ghe'dahlg kirjoitti:Mun mielestä, kun ampuu tankkeja ja semmosia, pitäis tulla automaattinen Clancing Hit, jos heittää kuutosen osumiseen Sniperillä... Kuvais sitä kun tyyppi ampuu jostain pienestä raosta tankkiin tappaen ajajan tai vastaavaa...
- ankara halla
- Valvoja
Ei muuten puhalla eikä rynkyllä ole toivoakaan, mikäli siis puhutaan panssaroiduista miehistönkuljetusvanuista (Pasi, Petteri... yms.)Teräratas kirjoitti: Eli en edes yritä väittää, että barretilla puhkottaisiin mitään Main Battle Tankkeja, mutta kyllähän se jostain miehistönkuljetusvaunusta puhaltaa heittämällä läpi. (RK:n luotikin läpäisee sellaisen optimikulmasta.) Eli kyllä minä miehekkäämpää sniperiä kaipaisin.
ITKK (eli 12,7 raskas kk) ampuu kyllä BTR:n kyljestä läpi alle kilometrin etäisyydeltä mutta ei Pasista ellei käytetä Tungsten tai DU ammuksia. Barretilla on sama kaliiperi kuin ITKK:lla mutta ei läheskään samaa latausta (heh, jopa Desert Eaglessa on sama kaliiperi mutta yritäppä sillä lähteä panssaroitua ajoneuvoa uhmaamaan...)
RK uhmaa panssariajoneuvoa yhtä paljon kuin rivo puhe
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Olemme ilmeisesti saaneet hieman ristiriitaista oppia armeijassa? Eli 90 asteen kulmassa kokovaippa luoti puhkaisee 1cm terästä, joka on melkolailla esim. BTR:n panssarin vahvuus, panssariluoti sitten on vaarassa tulla jo toisesta kyljestä pihalle.ankara halla kirjoitti:Ei muuten puhalla eikä rynkyllä ole toivoakaan, mikäli siis puhutaan panssaroiduista miehistönkuljetusvanuista (Pasi, Petteri... yms.)
Toki läpäisy vaatii melko jyrkässä kulmassa osuman, koska muuten ammuksen liike-energia suuntautuu väärin, ja osuma vain kimpoaa panssarista. ITKK oletettavasti puhkoo miehistönkuljetusvaunuja miten tahtoo, ja tuollaiset .50cal kiväärit tekevät kyllä teräs sydämmisillä luodeilla ihan saman. DE ei varmasti mene sentistä terästä läpi, eikä se ole siihen tarkoitettukaan, joskin kevyiden ajoneuvojen pysäyttäminen on mitäilmeisimmin ollut ko. aseen suunnittelijan mielessä.
Ja nämä tiedot siis pohjaavat ensikäden kokemukseen .308 panssarin läpäisystä, halkaistun BTR:n tutkimiseen, sekä armeijan PST koulutukseen. Loppu tieto sitten pohjaa parinkin aseharrastajan, sekä BTR vaunun johtajan tietoihin asiasta. Tiedossa varmaan on puutteita, mutta tuskin se ihan totaalisen perätöntä on.
offtopic aseista minun osalta täältä tähän. Ja pointti siis oli, että kyllä tukevalle AT/sniper kiväärille olisi 40k:ssa tilaa mielestäni.
- ankara halla
- Valvoja
Ilmeisesti. En BTR:n panssarivahvuudesta ole varma mutta wanhojen Pasienkin (180 sarja) panssari oli vähintään siinä 2cm luokkaa. BTR on toki kehnommin suojattu mutta kyllä sekin rynkyn pysäyttää.Teräratas kirjoitti: Olemme ilmeisesti saaneet hieman ristiriitaista oppia armeijassa? Eli 90 asteen kulmassa kokovaippa luoti puhkaisee 1cm terästä, joka on melkolailla esim. BTR:n panssarin vahvuus, panssariluoti sitten on vaarassa tulla jo toisesta kyljestä pihalle.
On totta, että 7,62x39 luoti iskee perinteisestä teräksestä läpi (olosuhteiden ollessa suotuisat) mutta panssarointi ei ole tavallista terästä. Lähes poikkeuksetta kaikkien toisen maailmankapinan jälkeisten panssaroitujen vehkeiden suojien teräkset karkaistaan useassa "kerroksessa" eri lujuuksiin joka antaa huomattavan paljon paremman suojan perinteisiä aseita vastaan kuin yksinkertainen teräslevy.
Puhumattakaan kennopanssareista yms.
Pahkajärven ampuma-alueella oli vanha sotkan (tjsp.) raato jota käytettiin maalitauluna mm. ITKK:lla. Tämän peltiä ITKK lähinnä naarmutti. Edes kessi ei saanut kummoista aikaan ellei osunut juuri oikein, ja kyse on kuitenkin puolivuosisataa vanhasta vaunusta!Teräratas kirjoitti: Toki läpäisy vaatii melko jyrkässä kulmassa osuman, koska muuten ammuksen liike-energia suuntautuu väärin, ja osuma vain kimpoaa panssarista. ITKK oletettavasti puhkoo miehistönkuljetusvaunuja miten tahtoo, ja tuollaiset .50cal kiväärit tekevät kyllä teräs sydämmisillä luodeilla ihan saman. DE ei varmasti mene sentistä terästä läpi, eikä se ole siihen tarkoitettukaan, joskin kevyiden ajoneuvojen pysäyttäminen on mitäilmeisimmin ollut ko. aseen suunnittelijan mielessä.
Kun kallioleikkaukseen (jonne oli matkaa jotain 800m, muistaakseni) pistettiin panssaripelti ja alettiin sitä ammuskelemaan, niin jälki ei ollut kovinkaan vakuuttavaa. Kyllä siitä huomasi, että oli ammuttu ja kyllä taakse olisi tod.näk kuollut mutta ei siitä mitään reikäjuustoa tullut.
Kessi tosin poltti reiän läpi kuin vettä vaan, laaki ja vainaa meiningillä.
Tungsten tai DU kuulat olisivat kyllä olleet huomattavasti vakuuttavampia kuin teräsvaipat joita käytimme.
Barrett, jossa on muistaakseni 1/3 ruutia itikan kuulaan verrattuna, on tuskin DU:llakaan suuri uhka vähääkään suuremmalla etäisyydellä.
Jeeppien, kuorma-autojen ja uiden vastaavien pysäyttämisen se voi kyllä olla oiva peli suureltakin matkalta.
En silti sano, että mielelläni istuisin Pasissa kun alkaisi ITKK kuulaa ropisemaan peltiin
Kyllä varsinkin alle 500m matkalla raskaat kk:t ovat todellinen uhka miehistönkuljetus vaunuille mutta ei mikään varma tappo.
Kyllä minäkin perustan aika pitkälle oman tietoni nimenomaan intin oppeihin enkä missään nimessä väitä olevani mikään ylin auktoriteetti tässä asiassa.Teräratas kirjoitti: Ja nämä tiedot siis pohjaavat ensikäden kokemukseen .308 panssarin läpäisystä, halkaistun BTR:n tutkimiseen, sekä armeijan PST koulutukseen. Loppu tieto sitten pohjaa parinkin aseharrastajan, sekä BTR vaunun johtajan tietoihin asiasta. Tiedossa varmaan on puutteita, mutta tuskin se ihan totaalisen perätöntä on.
Oma PST koulutukseni perustui pitkälti siihen, että millään sinkoa kevyemmällä ei juuri kannata lähteä ajoneuvojen panssareita puhkomaan.
Jos ei parempaakaan maalia saa niin kyllähän sitä yrittää voi mutta todennäköisempää on, että vaunu vain vaihtaa paikkaa tulen alta kuin hajoaa.
Heh, lupaan itsekkin lopettaa threadin spammaamisen tähän.Teräratas kirjoitti: offtopic aseista minun osalta täältä tähän. Ja pointti siis oli, että kyllä tukevalle AT/sniper kiväärille olisi 40k:ssa tilaa mielestäni.
Olen muuten kanssasi samaa mieltä, että 40k:n maailmassa ei tukeva sniper ase olisi mitenkään kaukaa haettu, vaikkei moisella mitään sijaa oikeassa maailmassa olekkaan.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"