Muutama kysymys kenties aloittavalta...
-
Gandalf The White
Muutama kysymys kenties aloittavalta...
1. Mitä kaikkia sääntöpäivityksiä/-vaihtoehtoja (kuten vaihtoehtoiset assault rulet) tähän mennessä on tullu? Olen lukenut tuon 3. edikan sääntökirjan ja osaan suunnilleen ne vaikka en olekaan yhtään peliä vielä pelannut.
2. JOS teen armeijan niin se on joku näistä kolmesta: Tau, Chaos Space Marines tai Necrons. Kertokaa kunkin rodun vahvuuksia/heikkouksia. En halua mitään massa-armeijaa joten sanokaa jos joku noista on sellainen...
2. JOS teen armeijan niin se on joku näistä kolmesta: Tau, Chaos Space Marines tai Necrons. Kertokaa kunkin rodun vahvuuksia/heikkouksia. En halua mitään massa-armeijaa joten sanokaa jos joku noista on sellainen...
"I come back to you now... At the turn of the tide"
Re: Muutama kysymys kenties aloittavalta...
1. Juuri ne assault rulet ja sitten kokeiluasteella olevat ajoneuvorulet.Gandalf The White kirjoitti:1. Mitä kaikkia sääntöpäivityksiä/-vaihtoehtoja (kuten vaihtoehtoiset assault rulet) tähän mennessä on tullu? Olen lukenut tuon 3. edikan sääntökirjan ja osaan suunnilleen ne vaikka en olekaan yhtään peliä vielä pelannut.
2. Mikään noista ei ole varsinainen massa-armeija. Taulla modeleita voi olla joku 60 yleensä...
TAU
+Hyvät normaalit
+Tulivoimaa niin jumalattomasti
+Hienoja yksiköitä
+Asevaihtoehdot kriisipuvuille
-Pukujen ostaminen kallista, ja välttämätöntä
-Ei kovin monipuolinen, tai miten sen nyt ottaa...
Necron
+Huippu normaalit
+Koneet ei tuota tuskaa tuhota
+Hyvin tulivoimaa
+Kestää osumaa Well be backin ansiosta
+/-Ei huippupaljoa tarvita modeleita
-Destroyerit kalliita rahassa
-Ei paljoa ap 3 tai pienempi aseita
-Ei hirveän monipuolinen
Chaos
+Monipuolisuus, paljon mahdollisuuksia
+Lähisvoimaa löytyy
+Niin myös tulivoimaakin
+Fluffia on aika paljon
+Lordi, josta saa kunnon tappokoneen
-Miesten menetys kirpaisee koska ne maksavat ihan hyvän määrän pisteitä
Ei tule tähän hätään muuta mieleen. Nämä ovat omia mielipiteitäni, ja muut saattavat olla eri mieltä. Listojani saa toki täydentää...
"I will not let this Republic that has stood for 1000 years be split in two. My negotiations will not fail"
-
Gandalf The White
oukei. Riittähän sitä jo tuossakin. Jostakin syystä GW:n omilta sivuilta on aika vaikea löytää mitään hyödyllistä tietoa etenkään armeijoiden heikkouksista koska joku yksikön kohdalla hehkutetaan että "tällä tuhoat kaikki paitsi kaikkein kovimmat vastukset!" tai "tällä tuhoat kaiken!".
Mitä nyt olen noita vanhoja WD:itä lueskellut niin taitaapi valinta noista kolmesta olla necronit. Ne vaikuttaa todellakin helpoilta maalata (pelkkää metallia
) ja kun ei oo myöskään mitään massaa niin nehän on kuin luotu minulle. Huono puoli tietysti on nuo destoyerit, heavy sellaiset ja immortalssit maksavat rahassa aika paljon kun ne pitää ostaa yks per boksi/blisteri mutta ei niitä nyt ihan alkuun tarvitsisi. Mitä muuten tehdään niillä hemmetin isoilla vehkeillä joita taidettiin monolitheiksikin kutsua?
Mitä nyt olen noita vanhoja WD:itä lueskellut niin taitaapi valinta noista kolmesta olla necronit. Ne vaikuttaa todellakin helpoilta maalata (pelkkää metallia
tähän vielänecron
+Huippu normaalit
+Koneet ei tuota tuskaa tuhota
+Hyvin tulivoimaa
+Kestää osumaa Well be backin ansiosta
+/-Ei huippupaljoa tarvita modeleita
-Destroyerit kalliita rahassa
-Ei paljoa ap 3 tai pienempi aseita
-Ei hirveän monipuolinen
-phase out..eli,kun 25%(en ole varma oliko se 25) ukoista on kuollu koko armeija tuhoutuu..
Jyväskylän cityliberation turnauksien epävirallinen maskotti
-
Gandalf The White
Juu tuosta säännöstä luin jostain wd:stä. Sinällään hitusen ikävä mutta tuossa vaiheessa peli on jo muutenkin melkein ohi ja necronit on aika vaikeita saada tapettua tuon "we'll be back"-säännön (tulee ihan mieleen terminator-leffat. Mistäköhän syystänaulapaa kirjoitti:tähän vielä
-phase out..eli,kun 25%(en ole varma oliko se 25) ukoista on kuollu koko armeija tuhoutuu..
Ja tähän vielä:Zyder kirjoitti: TAU
+Hyvät normaalit
+Hienoja yksiköitä
-Olematon lähisvoima
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
-Hassun hauskat ja hupsun hilpeät jetpackit.Pizza=Abu kirjoitti:Ja tähän vielä:Zyder kirjoitti: TAU
+Hyvät normaalit
+Hienoja yksiköitä
-Olematon lähisvoima
tarkotit varmaan että kun 25% ukoista on enää jäljellä, koko loppuarmeija tuhoutuunaulapaa kirjoitti:-phase out..eli,kun 25%(en ole varma oliko se 25) ukoista on kuollu koko armeija tuhoutuu..
-
Gandalf The White
Itse asiassa en ees huomannu että kaveri kirjotti sen väärin mutta ymmärsin sen kuitenkin oikeinMälis kirjoitti:tarkotit varmaan että kun 25% ukoista on enää jäljellä, koko loppuarmeija tuhoutuunaulapaa kirjoitti:-phase out..eli,kun 25%(en ole varma oliko se 25) ukoista on kuollu koko armeija tuhoutuu..
No joka tapauksessa: armeija valinta on nyt tehty ja se on Necrons. Ostin codexin justiinsa tänään. Ei oo vielä varaa ukkoihin. Mutta mitä kannattaisi ostaa aluksi? Veikkaisin että 2 boxia necron warrioreita ja lord koska ne on pakollisia... Niissä ei oo mitään valinnanvaraa! Mutta että ostaisko sen jälkeen sitten Immortalsseja vai destoyereitä vai heavy destoyereita vai mitä?
Battle forcet vaikuttavat aika hyvältä vaihtoehdolta, koska niissä ei juuri turhia yksiköitä tule ja sellaisen ostamalla saa jonkun minimaalisen alennuksen verrattuna yksittäin ostettuihin paketteihin ja blistereihin. Eli yksi battleforce ja lordi olisi hyvä alku. Itse en tosin pelaa necroneilla, mutta harkitsin tässä taannoin aloittamista ja mietin ostojärjestykset aika tarkkaan.
"Ja tarkemmin silmäillen löydykkään ei mitään naurettavaa"
-
Oberon
2: aloitin itse Necroneilla eilenja seuraavaa huomasin:Gandalf The White kirjoitti:1. Mitä kaikkia sääntöpäivityksiä/-vaihtoehtoja (kuten vaihtoehtoiset assault rulet) tähän mennessä on tullu? Olen lukenut tuon 3. edikan sääntökirjan ja osaan suunnilleen ne vaikka en olekaan yhtään peliä vielä pelannut.
+ pärjää hyvin IG:tä vastaan
+ ihan hyvä ampuma-armeija
+lord on hyvä
+hyvä seivi ja WBB
-ei pärjää klosiksessa kenellekkään(hätäisesti ig:lle)
-paremmat porukat kalliita
-vasta-alkaneena kaikkea kivaa mitä Necronit osaa/voi tehdä ei muista
itsellä seuraavaksi hankinta listalla ilmeisesti joko pariaheja, flayed oneja tai dessuja.
oho...muistin väärin..kiitos kun korjasitMälis kirjoitti:tarkotit varmaan että kun 25% ukoista on enää jäljellä, koko loppuarmeija tuhoutuunaulapaa kirjoitti:-phase out..eli,kun 25%(en ole varma oliko se 25) ukoista on kuollu koko armeija tuhoutuu..
Jyväskylän cityliberation turnauksien epävirallinen maskotti
-
Gandalf The White
vai ei kenellekkään? edes flayed onet? tai wraithit?? Kyllähän niitten nyt IG:lle pitäis pärjätä helposti...Oberon kirjoitti: -ei pärjää klosiksessa kenellekkään(hätäisesti ig:lle)
Sinäällään muuten hyviä nuo gauss-aseet kun ovat suht tehokkaita noita tankkeja vastaan... ja kaveri pelaa IG:llä ja IG käyttää paljon tankkeja joten 1+1=KABOOM! sinne meni IG:n tankit... (terveisiä Thorille
Kyllähän Necronit lähiksessä pärjää. Iskee yhtä kovaa kuin mariini, tosin viimeisenä mutta kyllä ihan perus Necroniakin on kenen tahansa ilman power weaponia/'fistiä vaikea mennä niittaamaan. WS 4, T4 ja vielä WBB takaa sen ettei kovin monta necronia kuole.Oberon kirjoitti: -ei pärjää klosiksessa kenellekkään(hätäisesti ig:lle)
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Oberon kirjoitti: -ei pärjää klosiksessa kenellekkään(hätäisesti ig:lle)Öh... tau?
-
Oberon
no niin ehkä flayedit pärjää mutta mä pelasinkin warruilla black templar hyökkäystä vastaan, löivät vikana kun puolet jo kuollut revi siitä sitten huumoria. nopatkin petti WBB:ssä... --> seuraavaksi ostoslistalla flayedit tai pariahit.
Gauss-aseista vielä: kun siis Heavy dessussa vaikka on aseessa S9 ja heitetään vielä d6, niin siitähän seuraa että dessu penetreittaa tankin takaapäin heitoilla 2-5(tulosvaihtikset: 11-14) mutta heitoilla 1 ja 6 glänsaa (tulokset 10 ja 15) kun gaussit glänsaa kuutosella?
tajusittekohan...
Gauss-aseista vielä: kun siis Heavy dessussa vaikka on aseessa S9 ja heitetään vielä d6, niin siitähän seuraa että dessu penetreittaa tankin takaapäin heitoilla 2-5(tulosvaihtikset: 11-14) mutta heitoilla 1 ja 6 glänsaa (tulokset 10 ja 15) kun gaussit glänsaa kuutosella?
tajusittekohan...
Chapter Approved kirjat (2 kpl) kannattaa napata mukaan ja lukea lävitse (mm. transporteille tarkemmat säännöt). GW:n sivuilla olevat faq:t.Gandalf The White kirjoitti:1. Mitä kaikkia sääntöpäivityksiä/-vaihtoehtoja (kuten vaihtoehtoiset assault rulet) tähän mennessä on tullu?
Trial Vehicle Rulet sekä Trial Assault Rulet mainittiinkin jo.
Kyllä warrut on hyvii closiksessa, mutta ne ei pärjää lordeille ainakaan hyvin lähiksessä. Vähän aikaa sitten 14 warruu hakkas, siis oikeasti, hakkasi 6 hengen wychi jengin ilman että ampu kertaakaan! :o oooh! Sc(arabit) on hyvii tau crisis suitteja vastaan. Patrol missionissa Taulla oli 10 trooppia, 4 jetpack ukkelii, 1 crisis suittti ja 6 muuta ukkelii. Mulla oli 9 scarabia ja 16 necronii. Mulla eteni kaikii ukot. Mä pyrin lähikseen, koska taut ei pärjää edes necroneille. Scarabit kun eteni 12" ne meni noiden 6 ukkelin kimppuun. Mmmm, 27 hitti heittoa. Noo, 6 ukkelin jälkeen menin crisioksen kimpuun. Se pysy lähiksessä. Sillä aikaa mun warrut eteni ja ampu. Ne menetti pari ukkelii, mutta "I'll be back!". Koko Tau armi meni, mult meni vaan 9 scarabii ja 1 warrior!!
Hyvii lähiksessä on lordi(res orbilla, aina!!), tomb spyder ja tycot(siis scarabit). Flayed vanet on kuulema surkeita, räteillä(wraith) on vaan 1 wundi ja pariahit, ne on aika tappoja mutta se kirpasee että niillä ei oo "I'll be back!" heittoo.
Hyvii lähiksessä on lordi(res orbilla, aina!!), tomb spyder ja tycot(siis scarabit). Flayed vanet on kuulema surkeita, räteillä(wraith) on vaan 1 wundi ja pariahit, ne on aika tappoja mutta se kirpasee että niillä ei oo "I'll be back!" heittoo.