"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Olenko ainoa?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Zherec

Olenko ainoa?

Viesti Kirjoittaja Zherec »

Onko täällä ketään muuta joka ei kokoa figujaan ennen kuin on ne maalannut? Itse teen näin koska spruesta on hyvä pitää kiinni ja maalia saa joka paikkaan.
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

Eiei, tuossa on järkeä, minäkin teen niin. Ensin maalaan ne loppuun asti siinä spruessa, sen jälkeen irrotan ne, sitten veistän ne jäämät pois, ja sitten viimeistelen ja liimaan. Maalaatko muuten alustat ennen vai jälkeen ukon liimaamista siihen kiinni?
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Riippuu figusta. Esim. mariinit kokoan jalat ja torsot yhteen ennekuin maalaan. Kädet, repun ja pään maalaan erikseen ennekuin liiman koko paketin kasaan jonka jälkeen tulee vielä viimeiset yksityiskohdat ja korjaukset.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Teempä samalla tavalla kun ankara halla, eli se riippuu täysin figusta.
Wattuz

Viesti Kirjoittaja Wattuz »

suosittelen että kokoat figun, pohjamaalaat ja maalaat tällöin saat paremman kuvan figun eri osista ja voit pelata jo figuilla jotka on ainoastaan pohjamaalattu. Suosittelen!
...
migsula

Viesti Kirjoittaja migsula »

Mä irrotan, putsaan ja kokoan aina kaiken. Jos nään sinne, saan myös tökittyä sinne pensselillä. :wink: En ymmärrä miten figun vois tehokkaasti maalata spruessa, siihenhän jäis karseet mouldlinet!
☠️
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

migsula kirjoitti:En ymmärrä miten figun vois tehokkaasti maalata spruessa, siihenhän jäis karseet mouldlinet!
Itse jätän sen yhdestä kohdasta kiinni sprueen ja maalaan siitä ja korjaan lopuksi (puhdistan kyllä aina ylijäämät) Tai jos on esimerkiksi ase maalauksessa niin pistän sen tikun päähän ja maalaan siitä.
Zherec

Spruessa maalaaminen on mielestäni parempi tapa, ja siinä tulen pysymään.

Olen puhunut.
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Tina napeilla ei ole kauheasti maalaus vaihtoehtoa... :(
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
verLoren

migsula kirjoitti:Mä irrotan, putsaan ja kokoan aina kaiken. Jos nään sinne, saan myös tökittyä sinne pensselillä. :wink: En ymmärrä miten figun vois tehokkaasti maalata spruessa, siihenhän jäis karseet mouldlinet!
Ne voi korjata jälkeenpäin ne moldlinet. Ja jos esim. käsi tulee hirveän lähelle muuta ruumista niin sitten se kannattaa maalata suoraan spruesta. Tai jos joku homma tulee vaikka esim. ruumiin eteen niin se kannattaa maalata spruessa, liimamisen jälkeen on aika hankala maalat sitä mikä on jonkun alla, jos siinä on sellanen 1-2mm väli, mutta sen näkee silti, siis sen kohdan jota ei voitu maalata.
Tasoittaja

Viesti Kirjoittaja Tasoittaja »

maalaan osan figuista spueissa mutta yleensä yhdestä sqquadista maalaan sprueissa noin 4-8 figuu sit kokoon ne et pääsisin pelaa
You wouldn't like me when I'm angry.
verLoren

M-O-T-I-V-A-A-T-I-O
Koskaan kuullu? :D
Zherec

Maalaus on ensisijainen asia, tämän jälkeen tulee vasta pelaaminen.
verLoren

Zherec kirjoitti:Maalaus on ensisijainen asia, tämän jälkeen tulee vasta pelaaminen.
Juu'u. Näin pitäisi kaikkien käsittää. Ja jollei olisi näin myöhä, keksisin varmasti jotain rakentavampaa kritiikkiä. Oho, onpas muuten pimeää.
Noh, kuitenkin, minä en ainakaan taistelisi mielellään sellaista armeijaa, josta olisi, vain puolet maalattu.
Tasoittaja

heh
kun paljon ostaa niin ei niit ennätä maalata
kaikki mun armeijat on maalattu nykyään mut ei niit paris päiväs
maalata. sitä paitsi mun pinnat palaa helposti ja sit niitten ukkojen
laatu on mitä on....
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Heh noh irrotan aina kaiken irti mitä tarvitsen hahmon kokoamiseen sen jälkeen poistelen valu jälkiä ja sitten liimaan, tämän jälkeen vielä yleensä paikkailen milliputilla tai green stuffilla. Noh en näe mitään idee tossa että maalaa ne ku ne on vielä kiinni spruessa, siinähän on hemmetin vaikea veistää pois valu jälkiä, laittaa green stuffia ja kaiken lisäksi mahdoton hahmottaa esim valon lähteitä ja tehdä nmm:ää.
verLoren

Tasoittaja kirjoitti:heh
kun paljon ostaa niin ei niit ennätä maalata
kaikki mun armeijat on maalattu nykyään mut ei niit paris päiväs
maalata. sitä paitsi mun pinnat palaa helposti ja sit niitten ukkojen
laatu on mitä on....
Juuri tuon takia ei kannata ostaa hirveästi ukkoja varalle, koska ei jaksa sitten maalata niitä kaikkia hyvin. Jos ostat vaan yhen characterin/unitin, jonka maalaat, ennen kuin siirryt seuraavaan. Saattaisi maalauksen laatukin parantua.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Liimaa vaan pari purkillista, figua kokoon ja upottamaan maalipurkkiin. Ainoa oikea tapa. Tosin kaverini saa aikan myös aika kivaa jälkeä maalaamalla ensin ja kokoamalla sitten... Mutta jos maalaa ensin ja kokoaa vasta niin helposti tulee haitallisia liima sottia maalin päälle, ja joutuu aukomaan taas purkkeja kun pitää korjailla kohtia joihin ei maalia roiskunut. Ja sitten jos vedät jotain blendingiä tai drybrushia niin spruen laidat työntää eteen nopeasti, ja korjailu muuttuu sitäkin hankalammaksi. Ei minun avatarista olisi tullut mitään kesää jos olisin alkanut maalailla niitä osia erikseen, ehei. :roll:
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Tasoittaja

ostan yleensä 50€ kerralla... kuukauden välein ja kun puol kuukautta on kulunut oon jo sopinut pelin puolen kuukauden päähän kun saan uudet joukot....
Tasoittaja

Rune kirjoitti:Liimaa vaan pari purkillista, figua kokoon ja upottamaan maalipurkkiin. Ainoa oikea tapa. :roll:
niin meneehän tuo talo pensselilläkin esim kokoaa joukon laittaa sen ryhmä alustaan ja talo pensselillä väriä päälle (maalaus telakin käy )
niin se on parasta :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”