"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Maisemaan joki, puita ja kukkuloita

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
SupraJohde

Maisemaan joki, puita ja kukkuloita

Viesti Kirjoittaja SupraJohde »

aloin tekemään maisemaa ja koversin n.10cm styroxiin joen uoman ja ajattelin kysyä miten siitä saisi parhaimman näkösen/aidoimman joen? Ite ajatelin laittaa pohjalle liimaa että se olisi tasanen ja sitten maalata sinisella spraylla vai onko se hyvä ajatus? Ja mika olisis paras tapa valmistaa ITSE puita ja kukkuloita mahdollisimman halvalla? pintamateriaalista ei tarvitse huolehtia sen teen laittamalla päälle liimaa ja hiekkaa ja sen jälkeen maalaaan sen vihreällä spraylla. :D
-Litsis Lätsis lepakko, nouda mulle kepakko.
MattiL

Viesti Kirjoittaja MattiL »

ööh... maastovinkkien niksi pirkka??? :D
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Tasoittaja

Viesti Kirjoittaja Tasoittaja »

itse tein jokeni kuumailma puhaltimella ja maalasin sitten
kuvia http://www.pbase.com/tasoittaja/maasto
You wouldn't like me when I'm angry.
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

En nyt halua tasoittaja haukkua, mutta tuo jokesi näyttää jotenkin... tönköltä. Vai kuuluuko sen olla kuivunut joki?
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
Tasoittaja

öö alkuun tein sellasen liima sininen väri sekoituksen jota oli tarkoitus laittaa tohon jokeen pohjalle paksuksi kerrokseksi mut sit se sininen ei sekoittunut siihen liimaan ja heitin sen menee ja sit tein jonkun uuden seoksen en muista mitä mut se kuitenkin haihtu ainakin kaikki vesi siit ja sit siit tuli tollanen ohut kerros vaan aluks se kuitenkin peitti koko ton joen pohjan näkyvistä enkä oo enää jaksanu alkaa muuttaa... no voisinhan mä laittaa semnttiä tohon ja maalata sen mut en jaksa ja tällä hetkellä jättäisin joen kokonaan pois tosta maastosta... koska sitä maastoa riittää (pöydän alla)
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

Niin jotain kittiä siihen ja sitten ei niin paljon tota röpelöistä pintaa (kiviä?). Tuo väri on ihan hyvä.
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
Tasoittaja

toi röpelöinen pinta on tos siks kun en jaksanu hioa sitä styröksia
mutta toi sementti/ kitti voi olla ihan ok
MattiL

Viesti Kirjoittaja MattiL »

must toi pöytä on aika kewl... :D
raastin

Viesti Kirjoittaja raastin »

Minä teen omat puuni siten että kiedon viisi 10-15 cm:n rautalangan palasta puuksi, sitten kiedon teippiä sen ympärille ja sitten otan puuliimaa
ja teen liima kerroksen sen teipin päälle. Odotan ehkä seuraavaan päivään jolloin teen mustan pohjavärin, annan sen kuivua ja sitten maalaan puun erilaisilla ruskeilla. Sitten oksiin laitan kaupasta ostettua
foliage clusteria, mistä saa hienon lehvistön.
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Ostakaapa Vallejon acrylic resin-purkki. 10e mukavan kokoinen purkki, näyttää kosteusvoiteelta mutta sitä ei tarvi paljoa koska vettä voi sekoittaa (ja melkein pakkokin). Sitten teette maaston, sekoitatte tuota mömmöä veteen ja vaikka siniseen inkkiin ja kaadatte sekoittuneen sinisen mössön jokeen/järveen tms. Tasainen, niin helvakon hienon näköinen pinta (pohja pitää maalata koska siitä tulee hieman läpinäkyvää) ! Koitan saada kuvia teille pienestä lammestani...
niih.
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

SupraJohde

Tasoittaja kirjoitti:itse tein jokeni kuumailma puhaltimella ja maalasin sitten
kuvia http://www.pbase.com/tasoittaja/maasto
Miten muuten teit noi lehdet tohono puuhus????? Tiiän miten toi runko tehää mutta onko sulla tarkat ohjeet mite toi lehvistö tehää?
SupraJohde

SupraJohde kirjoitti:
Tasoittaja kirjoitti: kuvia http://www.pbase.com/tasoittaja/maasto
Miten muuten teit noi lehdet tohono puuhus????? Tiiän miten toi runko tehää mutta onko sulla tarkat ohjeet mite toi lehvistö tehää?
Laitoitoko oksiin vaan liimaa ja jotain statistic grassia päälle vai??
Midnight

Viesti Kirjoittaja Midnight »

Puu tehdään niin että ostat pulloharjan pistät päälle liimaa kastat flokkiin ja maalaat vihreeks!
Nysse

Viesti Kirjoittaja Nysse »

Ite teen joet ainakin silleen et maalaan eka pohjan tumman sinisel, sit päälle valutetaan pva liimaa semmoseks parin millin kerrokseks. Sit sen jälkeen pistetään pientä highlightia jollain värillä. Tulee yleensä ihan aidon näköstä, tosin pitää se pva saada vähän aallotetun näköseks pikkusella kääntelyllä ettei näytä ihan kornilta.
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

Figuharrastetta insinöörin putkiaivoilla: Engineered Gaming
SupraJohde

Nysse kirjoitti:Ite teen joet ainakin silleen et maalaan eka pohjan tumman sinisel, sit päälle valutetaan pva liimaa semmoseks parin millin kerrokseks. Sit sen jälkeen pistetään pientä highlightia jollain värillä. Tulee yleensä ihan aidon näköstä, tosin pitää se pva saada vähän aallotetun näköseks pikkusella kääntelyllä ettei näytä ihan kornilta.
Ite teen ihan saman lailla! :D
SupraJohde

Druchii kirjoitti:Puu tehdään niin että ostat pulloharjan pistät päälle liimaa kastat flokkiin ja maalaat vihreeks!
Ajattelin käyttää pullo harjan sijaan sitä rautalanka juttua, mutta miten tota flokkia saa niihin rautalankoihin niin paljon??????
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”