Olenko outo?
Olenko outo?
Kun olen lukenut kaikenmaailman maalaus-oppaita, näissä (lähes) kaikissa toitotetaan että: "Maalaa isot osat ensin, kuten vaatteet, ja siirry pienempiin". Itse maalaan aina ukkoni pienimmästä yksityiskohdasta suurimpiin, ja saan pelikelpoista (huomatkaa: pelikelpoista, ei showcase) jälkeä aikaan.
Aloitan aina jostain silmistä, ja viimeiseksi maalaan suuret alueet kuten haarniskat ynnä muut. Kun olen koettanut maalata isot jutut -> pienet jutut tekniikalla, en ole ollut tulokseen läheskään niin tyytyväinen. Kysyisin siis: olenko aivan uppo-outo, vai ovatko jotkut muutkin huomanneet tämän tyylin sopivan peremmin heille?
Aloitan aina jostain silmistä, ja viimeiseksi maalaan suuret alueet kuten haarniskat ynnä muut. Kun olen koettanut maalata isot jutut -> pienet jutut tekniikalla, en ole ollut tulokseen läheskään niin tyytyväinen. Kysyisin siis: olenko aivan uppo-outo, vai ovatko jotkut muutkin huomanneet tämän tyylin sopivan peremmin heille?
-
zakug_the_insane
Et. Minä maalaan yleensä siinä järjestyksessä osat, miten huvittaa. Minun kannaltani silmien ensiksi maalaus olisi turmiollista, koska sotkisin ne varmaan vielä myöhemmin. Silmät maalaan viimeiseksi, koska ne ovat mielestäni figun tärkeimpiä kohtia. Aika moni kiinnittää nimittäin huomiota siihen, että oletko maalannut silmät hyvin.
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
No minä maalaan ne silleen että ekaksi syvimmät kohdat, koska jos maalaa korkeat kohdat ensiksi, niin sitten syviin kohtiin maalatessa saattaa niihin korkeisiin kohtiin mennä maalia. Mutta jos maalaa ensiksi ne syvät kohdat niin se ei haittaa, vaikka niihin korkeisiin kohtiin menee maalia. Tosin kumma kyllä minäkin maalaan isot alat ensiksi ja sitten vasta yksityiskohdat.
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
Joo, minulla menisi varmaan niin päin, että jos maalaisin silmät viimeiseksi, sotkisin koko naaman...zakug_the:insane kirjoitti:Et. Minä maalaan yleensä siinä järjestyksessä osat, miten huvittaa. Minun kannaltani silmien ensiksi maalaus olisi turmiollista, koska sotkisin ne varmaan vielä myöhemmin. Silmät maalaan viimeiseksi, koska ne ovat mielestäni figun tärkeimpiä kohtia. Aika moni kiinnittää nimittäin huomiota siihen, että oletko maalannut silmät hyvin.
Kyllä olet totaalisen kummallinen tapaus! Tai et ehkä sittenkään.. eiköhän jokaisella ole omat tekniikkansa maalata figuja. Ja esimerkiksi erilaisten figujen maalaaminen vaatii eri tekniikoita ja saattaa tulla aloittaneeksi eri osista, kuin jossain toisessa figussa. Eiköhän jokainen maalaa juuri niin, kuin parhaakseen näkee. Ja figukin varmasti tähän päätökseen vaikuttaa.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja