"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kazad Chuf ja sen asukkaiden seikkailut

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
MattiL

Viesti Kirjoittaja MattiL »

pistähän lisää on toi vaan nii hyvä tarina :D
Decrepify
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Decrepify »

Nippe kirjoitti:No mä oon kääpiö (toive ajattelua)
Annan vihjeen:pikakahvi ja limut

Ja kirjotan yleensä klo1-3 aamusta eli olo on jotakuinkin aika pas....

Ja aihe on vapaa se on se tärkein asia kun koulun kirjotuksissa on aina tietty aihe. Mutta ei se riitä jos se on hyvää tekstiä kosta sen pitää olla myös "Hobitin" mielipiteiden mukaista. :wink: Hirttoköysi.
no ei hobitti enää meitä kiusaa
Nippe

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Dumkopf"]Ei olisi pahitteeksi ollut että kääpiö joukon mukana olisi ollut enemmän ampuvia kuten crossbow äijät.. No ehkä niitä tulee myöhemmin (kaikkea ei voi saada)

Kuvittelen jalkajousen ammuksen kiitävän luolissa.... mutta hei ei hän se ole mahdollista (paitsi lähietäisyyksiltä).

Painotan kaikkea maanalaista tavaraa joten tykeill,gobbolobilla,bolteilla ja gyroilla ei herkutelella ainakaan vielä (spoilaus yritys).
Adanedhel

Viesti Kirjoittaja Adanedhel »

Ihan kivaa luettavaa, kirjoitus virheitä en suuremmin (ollenkaan ) huomannut.

Carry on
Nomen Est Omen
Nippe

Kun puhuin kääpiö pelaajista niin en tarkoittanut että muitten ei tarvitse kommentoida tarinaa.

Vai nukkuvatko Icingdeath ja Andromedus
kun kirjoitus virheet katosivat (toive ajattelua) niin juttu ei luista vai?
Icingdeath

Viesti Kirjoittaja Icingdeath »

Nippe kirjoitti:Kun puhuin kääpiö pelaajista niin en tarkoittanut että muitten ei tarvitse kommentoida tarinaa.

Vai nukkuvatko Icingdeath ja Andromedus
kun kirjoitus virheet katosivat (toive ajattelua) niin juttu ei luista vai?
Tuo on toiveajattelua. Sotavasaran yli piru (Minä) ei ikinä nuku, ja hänen väsymättömät silmänsä tarkastavat kaikki tekstit jotka ne saavat eteensä. Ikävä kyllä, hänen uskollinen sidekickinsä (Andromedus) on kaikonnut luotamme/olen kadottanut häneen yhteyden noin kuukausi sitten.

Virheitä minun kaikennäkevät silmäni eivät lukiessani huomanneet, jos tuota hieman minun silmiini huvittavalta näyttävää "Jaa että on Jorek kova poika?" kommenttia lasketa virheeksi. Mutta huomaa että jos satun löytämään virheitä myöhemmin, tulet käristymään kirjoitusvirhe pätsissä!

...

Älä sitten ota tätä uhkauksena.
Enemy of my enemy is my friend
Snogo

Viesti Kirjoittaja Snogo »

odottelen jo jatkoa tohon!
mun mielestä tää on yks parhaista tarinoista täällä.
tosin se että ite pelaan kääpiöillä saattaa vaikuttaa.
mut oikeesti on tosi kiva lukee jotain tällästä.
pääsee oikeeseen kääpiö fiilikseen ku lukee tätä.
Nippe

No hyvä et kelpaa mut seuraava osa on jo puoliksi kirjoitettu.
Siis se kai ilmestyy maanantaina tai tiistaina riippuen mun olotilasta.

joo...... oli taas järkevää puhuttavaa
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

no nyt mä tulin kans kommentoimaan tätä sun tarinaa...

tosi hyvä! Mun mielestä toi J.U.N.A oli aika hyvä! ja suunnitelmissa on kirjoittaa omaakin fluffia, joskus.
mä tykkäsin kirjota lisää!
Cleanse and purify!
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

M. Salava kirjoitti:
The Captain kirjoitti:
Jep. Kyllä kai kaikki muistavat Forgotten Realms -jumalatar Mielikin?

Onko tämä vitsi? Mielikki on alunperin nimittäin suomalaisessa uskonnossa metsänvaltiatar ja taisi olla Tapion puoliso. Puhun siis samasta uskonnosta, jossa oli kaikki Ukko ylijumalat, Ahdit jne. Kyllä se Mielikki taidetaan olla ryöstetty meiltä alunperin...
[sarkasmi]Kiitos, kun kerroit...[/sarkasmi]
Nippe kirjoitti:Mitä? Eikö The Captainilla ole valittamisen aihetta. Kyllä tarinassa on pakko olla jotain korvattavaa vai mitä?
Valitettavasti en ole tajunnut seurata tätä lankaa - luulen aina, että yksi viesti on yksi tarina, koskapa itse postaan jokaisen osan eri viestiksi.

Täytyypä joskus lukea läpi tämä threadi, vaikutti vänkältä.
Icingdeath kirjoitti:En haluaisi nipottaa, koska tarinan jatko oli hyvä, mutta saisit kyllä tarkistaa sen, sillä kirjoitus virheitä (En puhu mistään yhdyssana tai pilkkuvirheistä, vaikka niitäkin esiintyi, sillä ne eivät haittaa ketään, paitsi ehkä The Captainia.) oli jonkin verran...
Huomaan kyllä, että yhdyssana- tai pilkkuvirheet eivät sinua haittaa - senhän näkee omasta tekstistäsikin. Ei se silti tee niistä yleisesti hyväksyttäviä, eli jos suinkin kykyä riittää, kannattaa kiinnittää huomiota oikeakielisyyden jokaiseen aspektiin. Jos kerran hyväksyttäisiin tietyt oikeakielisyysvirheet, voidaan saman tien hyväksyä kaikki muutkin. Mitä sitä suotta kieliasuun kiinnittää mitään huomiota, nipottamistahan se vain on. Henk. koht. typot eivät häiritse minua lainkaan niin paljon kuin kielioppivirheet.

Eli Nipelle tätä palautetta nyt sitten. Samoin replikointiin liittyvä välimerkitys on hiukan hakusessa. Kerronta on kuitenkin sujuvaa ja mukaansatempaavaa. Joltakulta muuten on vissiin mennyt jotain ohi, stoorissa esiintyy ainakin kerran vielä nimi Tulivasara.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Nippe

Multa menee yleensä aika paljon ohi (niin kuin äikän tunnit missä käsitellään puhe"merkkejä" tai muuta sälää.)
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Mitäh, halutaanko minun kommentiani? (Paaaha virhe! :wink: )

Hyvä juttu, itseäni häiritsivät nuo "väkisinsuomennetut" kohdat, mutta sille ei kai voi mitään, jos ei halua finglishiä kirjoittaa, joka näyttää toisinaan vielä hassummalta.
Nippe

Osa 2

Portit

Gawan Tulikirves harppoi Salista sellaisella vauhdilla, että 20 Raudanrikkojaa jotka oli määrätty hänen henkivartioikseen pysyivät vaivoin kintereillä. Örkkien oli näimmä pakko hyökätä kun ne olivat menettäneet yllätyshyökkäyksen tuoman edun. Onneksi linnoituksen vartiointia ja porttien varustuksia oli lisätty heti J.U.N.A:n palattua Kazad Chuffiin.
"Mikä sinun nimesi on?" Gawan kysyi äkkiä vierressä kävelevältä Rautaparralta.
"Migus Rautparta sir!"
"Kyllä minä sen tiedän, että sinä olet Rautaparta mutta mikä sinun Klaanisi nimi on?"
"Rautaparta sir! Se on aika uusi Klaani jonka perusti minun iso-iso-iso-iso-isoisäni
Suurten Järistyksien aikaan Karak Izril:ssä juuri ennen kuin hän joutui lähtemään Karak Azuliin!" Migus vastasi ylpeänä.
"Tämä tulee olemaan hauskaa ......." Gawan puhui yksin.
"Niin mikä sir? Örkkien tappaminen?"
"Niin myös sekin ja ...."
Pronssi torven ääni kaikui käytävän seiniä pitkin Gawanin korviin kuuluttaen tuhoa.
"Läntiselle portille on hyökätty" Gawan totesi masentuneesti.
Gawan nopeutti askeleitaan ja syöksyi rappukäytävään Raudanrikkojat tiukasti perässä.
Hopea torvi soi päästäen rappusista jylisevän äänen joka ei tiennyt mitään hyvää.
"Pohjoisen portille on myös hyökätty!" Migus tokaisi nopeasti saatuaan Gawanin kiinni.
"Nopeasti läntiselle portille ennen kuin on myöhäistä!" Gawan sanoi Migukselle "Ja tiedätkö missä helvetissä Grot on?"

Grot katseli pienestä ikkunasta läntisen portin yläpuolella kun maahisten shamaani söi pienen punaisen sienen ja alkoi taikoa silmät villisti pyörien. Grot nosti kääpiö kiväärin poskeansa vasten ja tähtäsi ja odotti sillä hän oli oppinut milloin velhot tai muut taikojat kannatti ampua. Shamaani alkoi lausua viimeistä litaniaa pyörien hurmoksessa ja nostaen puista sauvaa porttia kohden. Kuului pamaus ja yhdestä ikkunoista näkyi välähdys. Shamaanin pää pirstoutui kuin vesimelooni ja rippeet lentelivät lähinnä olleiden lajitovereiden päälle. Mikä parasta shamaanin päätön ruumis jatkoi taikomista mutta ilman oikeita sanoja. Tästä kohdasta Grot piti eniten, koska taika ei koskaan saanut saate sanojaan niin se purkautui lähinnä oleviin suurena energia impulssina, joka laannuttua oli syönyt luolan pohjasta aimo palan pois. Grot hyräili tyytyväisenä ladatessaan uutta patruunaa kivääriinsä. "Täällähän sinä olet!" Kuului huuto ovelta. Grot kääntyi katsomaan tulijaa ja huomasi sen olevan Gawan joidenkin Raudanrikkojien kanssa. "Mit sais olla?"
Grot kysyi lipevästi Gawanilta joka käveli häntä kohdti. "Sinä tulet minun mukaan lähitaisteluun kun eteläinen portti murtuu, mutta sitä ennen voimme vähän rentoutua."
Tämän sanottuaan Gawan käveli suuren padan viereen jonka alla leimusi tuli. "Onko tämä jo lämmintä?" Gawan kysyi lähellä olleelta Ukkosentuojalta joka nyökkäsi myöntävästi.
Gawan nosti pannuun kiinnitetystä vivusta jolloin kaksi kertaa kääpiötä suurempi pannu päästi narahduksen ja kääntyi alaspäin. Kuului sihinää kun lämmin metallineste valui pannusta suoaraan alapuolella olleiden maahisten päälle, jotka paloivat elävältä.
Grot nyrpisti nenäänsä inhosta kuullessan äänen, joka syntyi kuolevista maahisista.
"Noniin sitten mentiin! ei ole aikaa hukattavissa!" Gawan sanoi Grotille harppoessaan ovea kohti.

"Näytä nyssi sitä sun kirvestä ku viimeks ei ollut aikaa ni yritettään ny tulkkaa sulle mit siin lukkee?" Grot tokaisi yllättäen Gawanille heidän ollessa riippuhississä matkalla eteläiselle portille. Välillä Gawanin teki vaikeata edes saada selvää mitä Grot yritti sanoa
, mutta minkä sille voi jos kerran on syntynyt Karak Vlag:ssa niin puhetapa on myös sen mukainen. "No katso pois Haudankaivaja." Gawan vastasi pistäen merkille Grotin tuiman ilmeen kuullessaan Klaaninsa ja entisen ammattinsa nimen. Gawan katsoi Grottia joka oli saman ikäinen kuin hän itse. Tämä oli pukeutunut mustaan suomuhaarniskaan ja suuriin mustiin saappaisiin. Päässään Grotilla on kovia kokenut mustasta kullasta valmistettu kypärä ja kädessä hänen isänsä elämäntyö. Itsepäysyyden Vasara vai miten Grot oli sitä kutsunut Gawanin kysellessä siitä. Ase oli suuri vasara joka pää oli kääpiön päätä isonpi ja painavampi, varsi oli mustaa onyxia ja kahva gromrilinia. Aseeseen oli kaiverrettu riimuja joita Gawan ei ollut löytänyt edes hänen isänsä aseesta johon oli kaiverrettu sen ajan mahti riimut. "Jaahas et tämmönen täl kertaa!" Grot huusi pyörittäen asetta silmiensä edessä "Muist pittää täst hyvvää huolt ku tää o varmast uniikki ja elä mistään hinnast myy ellei o iha pakko." Gawan katsoi, kun Grot nosti kirvestä ylöspäin tehden muutaman nopean heilautuksen päästäen vain pienen suhauksen. Sitten hän alkoi pyröittää kirvestä nopeammin ja nopeammin kunnes Gawan näki pelkästään pienen hopeisen juovan kirveen suhahtaessa ohi.
Samassa kaikki oli ohi kun Grot pysäytti kirveen käteensä vuhdista joka olisi murskannut jättiläisen luunkin. "Niinku sanoin ni älä ikuna myy vaik mik olis" Grot sanoi ällistynelle Gawanille. "Sun pittää vaa tiettää mit riimui su assees o ni sä pystyt käyttää niit kunnolla." Tämän sanottuaan Grot antoi kirveen takaisin Gawanille.

Tällä aikaa Jorek oli vielä tokenemassa Salissa ylennyksestään. Sillä eihän tässä linnoituksessa ollut kuin muutama Mestari mekaanikko ja hän oli nyt yksi niistä.
Jorek nousi istumaan kiviselle tuolille jolle hänet oli laskettu maaten. Kun hän sai itsensä suoraksi ja ajatuksensa selviksi hänen luokseen juoksi levyhaarniskaan pukeutunut nuori kääpiö. "Minut käskettiin viemään teidät heti herättyänne eteläisille portille. Örkit hyökkäsivät juuri kun te pyörryitte. Joten jos saan ehdottaa niin pitäisimme kiirettä."
Nuorukainen julisti sukien oranssia partaansa joka peitti mahan puolelta matkalta.
"J...Jo....Joo se on hyvä idea" Jorek sammalsi "Ja tuo minulle jotain juotavaa, kurkkua kuivaa niin mahdottomasti." "Kyllä herra, heti herra!" Nuorukainen huusi ja lähti hakemaan lähintä oluttynnyriä. "..... Ja sano että pistävät Tulenheittäjän valmiiksi. Mä tuun kohta sinne .... mutta ensin ... pitää vähän ... nukkua." Jorek kellahti tuolille ja alkoi kuorsata.

Kazad Chuffiin johti neljä portti joista kolme porttia oli maan alla. Nämä portit olivat pieniä ja helposti puolustettavissa hyökkääjiltä. Kun taas neljäs portti sijaitsi etelässä maanpinnalla ovaalin muotoisessa laaksossa jota ei ollut todellakaan helppo puolustaa. Ja kaiken lisäksi eteläinen portti oli vielä korjauksen alla edellisestä hyökkäyksestä. Ja örkit olivat hyökänneet melkein koko armeijallaan pelkästään maanpinnalla sijaitsevaan porttiin.

Noin kyllä sillä oli kauheat synnytys tuskat mutta ei kannattanut joten PALAUTETTA kiitos!
Decrepify
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Decrepify »

jep hyvää tekstiä en virheitä oikein löytänyt mutta eikös toi tulenheitin ole liekinheitin?
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

juu! *matkii typerää hiustuote mainosta* tätä lisää!
Cleanse and purify!
Snogo

Viesti Kirjoittaja Snogo »

Nippe kirjoitti:Itsepäysyyden Vasara vai miten Grot oli sitä kutsunut Gawanin kysellessä siitä.
toi vaan pisti silmään(sori nipotuksesta)

iha hyvä jäin odottamaan vähä actionii mut ei se mitään koska seuraava on sitte sitäkin makeampi
Nippe

Kyllä nipotusta siedetään (tietyissä määrissä)
Hyvänä päivänä ei yhtään ilman että joudut mun The Great book of Grudgesiin.

Joo ja seuraava osa on vielä puoliksi "vetelehtimistä" mutta siitä eteen päin pelkkää Mättöä (jes! Ei turhia puheita)

Ja mua ei todellakaan tunneta englannin lahjoista eikä myöskään äikän.

The strong, the short & the small
High king Godric

Viesti Kirjoittaja High king Godric »

Mistähän tää johtuu ku jokaine lukemani teksti o niin laadukasta että oksat pois. Onkohan vika lukijassa vai kirjoittajassa... No mutta kuiteski asiaan eli kirjoitusvirheitä ei tullut vastaan niin paljon että ois tätä hienostunutta lukuelämystä haitannut. No niin ja nyt tosissaan, tää on kyllä semmosta laatu tarinaa et huh huh. Joten jos Gawan jatkaisit samaan malliin niin ketään ei sattiusi, hm... :)
There is no "Overkill", there is only "Open fire" and "I need to reload".
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Tämä viimeisin juttu on mielestäni kaikkein paras!

"Elä mistään hinnast myy ellei o iha pakko."
Melkein repesin kun tuol ekan kerran luin :D
Nippe

:? ???????
Mulla on hyvä huumorin taju joten selitä vähän mullekkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”