Poista
-
baretul
Hmm tota tämä oli aika tyhmä idea ei millään pahallaGuardsman kirjoitti:Empä tiedä, mutta toimisiko figujen lakkaaminen hyvin väliajoin, vaikka 1-2 kertaa vuodessa...?
mistä saa, paljon maksaa, toi talenssi
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=44320
myydään kaikkea!
myydään kaikkea!
-
baretul
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
-
baretul
Tietääkseni mp:een lakat eivät ole vältämättä sitä kaikken parastaGorkiporki kirjoitti:Mä olen varmaan sen hurjan jutun takana mutta HUOM! puhe oli vain citadelin spraylakasta. MP:n lakat ei ole käyttäytyneet mitenkään oudosti vaikka jotkut ukot on n. 9 vuotta sitte lakattu. Eli ei ne nyt varmaan kaikki lakat sellasta tee.
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
Jaa. Kyllä mun mielestä kaikista mattalakoista jää vähän sellainen himmeä pinta toisin kun kiiltävästä lakasta. Toi 20e per purkki on kyl liikaa mulle kun ajattelee et kuinka monta figua armeijaa varten täytyy lakata. Voi se olla muuten ihan hyvää. "Hyllynkoristeita" mä en lakkaa millään lakalla.baretul kirjoitti:Tietääkseni mp:een lakat eivät ole vältämättä sitä kaikken parastaGorkiporki kirjoitti:Mä olen varmaan sen hurjan jutun takana mutta HUOM! puhe oli vain citadelin spraylakasta. MP:n lakat ei ole käyttäytyneet mitenkään oudosti vaikka jotkut ukot on n. 9 vuotta sitte lakattu. Eli ei ne nyt varmaan kaikki lakat sellasta tee., ainakin maalejen koostumus on mitä on, ja lakat jättää inhottavan sinisen kuullon, vaikka kuinka ohueks ohentais
.
Maalien koostumuksesta täytyy sanoa että mun mielestä MP:n maalit on tavallaan parempia kun citadelin sillä citadelin maali kuivuu ukon pintaan paljon nopeammin kun MP:n maali, joten mun on ainakin helpompi maalata tasaista pintaa mp:n ehkä hieman "vetisillä" maaleilla. Aina se ei tietenkään ole hyvä juttu. Mut vaihdan heti vallejoon jos sitä sais helpommin esim. fantsusta tai Vanhasta Kaartista.
-
baretul
Noh tota mun mielestä noilla mp:eillä on aika kakka kikkailla mitään, koska niitten koostumus on niin huono, ne on just jotain hirveetlä vinyli litkua, monet sävykti on jotain aivan muuta mitä purkissa lukee, musta on jotain sinistä jne. Jos purkki lakkaa haluaa niin vallejolta löytyy aika passelia sellasta. Noh kaikilla on makunsa, että turha tässä sen enempää kinaamaanGorkiporki kirjoitti: Maalien koostumuksesta täytyy sanoa että mun mielestä MP:n maalit on tavallaan parempia kun citadelin sillä citadelin maali kuivuu ukon pintaan paljon nopeammin kun MP:n maali, joten mun on ainakin helpompi maalata tasaista pintaa mp:n ehkä hieman "vetisillä" maaleilla. Aina se ei tietenkään ole hyvä juttu. Mut vaihdan heti vallejoon jos sitä sais helpommin esim. fantsusta tai Vanhasta Kaartista.
-
maddog
-
baretul
Hmm suurin osa kisa figuista conissa oli lakkaamattomiamaddog kirjoitti:tarkoitus oli vain löytää hyvä lakka kilpafiguihin (ei kehtaa enää MPtä niihin laitella...)
Mut tuli mieleen että eihän sen matan tartte kestääkkään. Kilvan jälkeen siihen voi pistää jonkun kestävämmän (elastisemman) lakan päälle!
Joo eiDracheny kirjoitti:laita PVA liimaa(ohennettua) kerros figun päälle ja lakkaa sopivan kiiltäväks (ohje löytyy How To Paint Citadel Miniatures- kirjasta)
-
baretul
Emt... mun kummatki tuli aivan uuden verosina takas, ne on vielä kiertänyt maalaus kerhossaki jne. paikoissa pariin kertaan, eipä niihin oo vielä tullu metallia kulmiin, jos lakkaisin niin käyttäisin todennäköisesti tallenssia, tosin sitä ei ole minulla juuri nytmaddog kirjoitti:Eikös noista lähde maali irti tuomarien käsiin jos jättää lakkaamatta????
-
maddog
Umm.. lakkaamattomia figuja ei kannata käsitellä käsin, vaan liimata en esim. tyhjn maalaipurkin kanteen kiinni.
Ja kisafiguja koitamme käsitellä varovaisesti, esim. itse katson että figut eivät raapinnu eivätkä hinkkaa edes kättäni vasten paljon kuljetetaessa.
Ja kisafiguja koitamme käsitellä varovaisesti, esim. itse katson että figut eivät raapinnu eivätkä hinkkaa edes kättäni vasten paljon kuljetetaessa.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
-
maddog