"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mordheim leaderit.

Eerie

Mordheim leaderit.

Viesti Kirjoittaja Eerie »

Onko Mordheimissa Leadereille tehty omat figut vai onko ne tarkoitus tehdä ihan samoista osista kuin muutkin ukot warbandiin? Elikkä silloin Leaderi ei eroaisi Muista figusta paljoakaan muuten kuin statseilta.
Ja onko aloitusboksin Ihmisfiguista tarkoitus tehdä jotain mercenary porukkaa elikkä kaikilla mercenary ryhmillä on samat figut?
minä olen swamphead
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

No Human Mercenaries boxistahan voi tehdä niin Leaderin, championit, Youngbloodit, kuin henchmenitkin. Tietty kaikille heroille on olemassa metalliset vastineetkin.
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Jokaiselle Mordheimin jengille on tehty blisterit erikoishahmoista: Leader, herot, youngbloodet (tai vastaavat). Niitä ei kuulemma saa enää fantsusta kun ne ovat merkattu lakautetuksi, mutta Fanatics tekevät niitä edelleen ja niitä voi tilata joko suoraan niiltä tai jonkun kaupan kautta, joka harrastaa sellaista toimintaa (esim. Musta Susi Helsingissä).

Figuja voi katsoa tästä sivusta
Eerie

Miten toi muuten toimii kun jos haluut antaa Leaderilles jotain ihan mitä vaan aseita ja kun niiden pitää melkein kaikkien näkyä figussa mut sitten kun figu onkin kiinteä metallifigu? Sittenhän sä voit antaa leaderille vain ne aseet mitkä jo ovat figussa, vai?
minä olen swamphead
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Swamphead kirjoitti:Miten toi muuten toimii kun jos haluut antaa Leaderilles jotain ihan mitä vaan aseita ja kun niiden pitää melkein kaikkien näkyä figussa mut sitten kun figu onkin kiinteä metallifigu? Sittenhän sä voit antaa leaderille vain ne aseet mitkä jo ovat figussa, vai?
Kyllähän metallifiguja voi konvertoida (cut & paste) siinä missä muovisiakin. Varsinkin jos niillä on irralliset kädet, kuten joillakin ihmisheroilla. Mitä joskus pari middenheimheroa tein niin yhdelläkään ei ollut lopuksi sama aseistus kun blisteristä tullessa.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Eerie

no onko tuo tarkoitettu noin? Siis että niitä metallifiguja pitääkin konffata? Entäs tämä, saan varmaan tuon Mordheim aloitusboxin perjantaina mutta tarvitsen välttämättömästi vain ohjekirjan joten figut sun muut ovat melkein kuin kaupanpäällisiä minulle. No mää sitten yhen kaverin kanssa suunnittelin myyväni puolet figuista sille (Skavenit) kun sekin haluaisi ruveta pelaamaan. Mieleeni vain juolahti että moniko teistä tekee näin? Ja mitenköhän sallittua moinen olisi? Siis estääkö joku lainsäädäntö tai GW itse figujen jälleenmyymisen?
minä olen swamphead
Druzhina Captain
Valvoja

Mikään lainsäädäntö ei estä käytettyjen figujen (ja muidenkin tavaroiden) myyntiä. Sitähän koko ajan tehdään Sotavasarassa "Osta/Myy/Vaihda" osastolla, sekä monet muut ihmiset kirpputoreilla. :wink:

Itse en myynyt mitään Mordheimin aloitusboksista, vaikka pelasin tähän asti vain skaveneilla. Päätin säästää ihmiset ja nyt kun olen hiukan kyllästynyt rottiin, ajatelen aloittaa mercenary jengillä pelaamista.

Konffauksesta voisin sanoa, että mikään ei estä käyttämästä metallisiin figuihin muoviaseita, -käsiä yms -osia.
Eerie

Kiitoksia Druzhinalle! Mutta minäpä en myykkään käytettyjä figuja kai lasketaanko se käytetyksi että se on jo kerran ostettu? Ei kai haittaa? No anyway onko nuo aloituslootassa tulevat figut koottavia muovisia vai metallisia?
minä olen swamphead
Eerie

Ja anteeksi tästä ja joku on kyllä varmasti sanonut tämän jo "erään" kerran minulle mutta enhän mä ole ymmärtänyt joten voisiko joku vielä kerran vääntää mulle rautalangasta ja kertoa että mitä ne ihmeen pikkuihmiset joita mercenaryiksikin kutsutaan siinä aloitusboksissa oikein ovat? Siis niinku mitä warbandiä ne edustaa?
minä olen swamphead
jullevi
Valvoja

Swamphead kirjoitti:joten voisiko joku vielä kerran vääntää mulle rautalangasta ja kertoa että mitä ne ihmeen pikkuihmiset joita mercenaryiksikin kutsutaan siinä aloitusboksissa oikein ovat? Siis niinku mitä warbandiä ne edustaa?
Yksinkertaisesti Human mercenaries. Eli Reiklanders, Marienburgers tai Middenheimers. Mutta mikään ei estä käyttämästä niitä muihinkin ihmiswarbändeihin.

Muista että Mordheimissä konvertointimahdollisuudet ovat lähes rajattomat. Aluksi kannattaa ehkä käyttää figuja kuten "on tarkoitettu", mutta heti kun uskaltaa niin suosittelen konvertoimaan. Jo yksin "Human mercenaries" (=empire free company, btw) figut käyvät moniin eri warbändeihin, esimerkkeinä nyt vaikka undead dreggeihin, possessed brethreneihin ja witch huntereihin. Myös muista GW:n peleistä, lähinnä tosin warhammerista, saa morttiin passeleita figuja muita figuvalmistajia tietenkään unohtamatta.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Eerie

elikkä siis nuo Reiklanders, Marienburgers ja Middenheimers ovat periaatteessä kolme samaa warbandiä eri säännöillä? oke eikö muuten olekin niin että molemmat alotusboxissa tulevat warbandit ovat rahassa saman arvoisia?
minä olen swamphead
Druzhina Captain
Valvoja

Aloitusboksissa olevat ihmisfigut ovat samat kuin Empire Miltia (tai mikä lienee) boksi. Siellä on muistaakseni joka kolmas sprue on niin sanottu Middenheim-sprue, jossa on Middenheimereille ominaisia pelottavan näköisiä partapäitä, suden viittoje yms. Kaikki on vain muovia. Metallifigut saa blistereista.
jullevi
Valvoja

Swamphead kirjoitti: elikkä siis nuo Reiklanders, Marienburgers ja Middenheimers ovat periaatteessä kolme samaa warbandiä eri säännöillä?
Maalaamalla ja herojen modellauksella kyseisiin warbandeihin saa eroakin.
Swamphead kirjoitti: oke eikö muuten olekin niin että molemmat alotusboxissa tulevat warbandit ovat rahassa saman arvoisia?
Kymmenen punnan boxeja ovat molemmat. Jos haluaa kyseisiä figuja enemmän niin kannattaa tutustua warhammerin Empire Free Company (aka Militia) ja Skaven Nightrunner boxeihin, jotka sisältävät vähintään tuplamäärän samoja figuja 25egeen (miinus mordheim accessory sprue ja ihmispaketista middenheimer spruet).
Eerie

olenko ymmärtänyt oikein? Siis joka kamppanjan alussa sulla on warbandistä riippuen yleensä 500kultarahaa ja käytät sen ennen peliä tyyppeihin ja aseisiin sun muuhun. Sit voit ostaa aseita sun muuta pelien välissä jolloin jätkät kehittyvät. Siis joka kampanjan alussa sul on toi 500 käytössä ja voit tuhlata sen pelien välissä ja kun pelit loppuu sun figut on taas samanlaisia kun alussa eli ketään ei ole kehittynyt eikä kuollut siis ne kehittyy vaan jossain kamppanjassa eivätkä lopullisesti?
minä olen swamphead
Druzhina Captain
Valvoja

Swamphead kirjoitti:kun pelit loppuu sun figut on taas samanlaisia kun alussa eli ketään ei ole kehittynyt eikä kuollut siis ne kehittyy vaan jossain kamppanjassa eivätkä lopullisesti?
Mikään ei estää pelaamasta satunnaisesti valuttujen skenaarioiden kampanjaa, johon kuka tahansa voi liittyä milloin tahansa. Sitä kampanjaa voi pelata vaikka useampi vuosi. Silloin tietenkin ongelmana voi osoittautua rotujen maksimistatit.

Toinen vaihtoehto on tehdä jostain kampanjassa hyvin pärjänneestä sankarista erikoishahmon, keksiä sille mielenkiintoisen tarinan, muutama lisäsääntö ja julkaistaa sitä kaikkien ihailtavaksi ja käytettäväksi.

Mahdollisuuden ovat rajattomat, vain mielikuvituksesi on rajana :wink:
Eerie

No entäpä ne aloituslootassa tulevat Skavenit? Mitä niistä on tarkoitus tehdä? Ei varmaan mitään Heroja ainakaan, vai?
minä olen swamphead
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Skaven Warphunters -paketista saa ihan hyvin koko warbandin kasaan (lukuunottamatta giant ratteja ja rat ogrea :)).
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
Druzhina Captain
Valvoja

Swamphead kirjoitti:No entäpä ne aloituslootassa tulevat Skavenit?
Niistä voi tehdä sekä henchmenit että herot. Metalliherot näyttävät tietenkin paljon hienommilta, mutta niitä ei ole niin helppo konvertoida kuin muovisia, joista saa huomattavasti persoonallisen näköisen jengin.

Jos tosiaan haluat saada giant rats tai Rat Ogren, joudut ostamaan niitä erikseen.
Eerie

onko tuo Rat ogre täsmälleen sama kuin Warhammerissa vai onko sille tehty erikseen Mordheimiin blisteri?
minä olen swamphead
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Uskoisin että Mordheimiin on omii, mutta eiköhän ne ole lopetettu. Samoja figujahan ne on.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Mordheim”