"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Basetus.

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
TranssiApina

Basetus.

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

Kuinka paljon kannattaa laimentaa vedellä liimaa kun hiekkaa yrittää saada baseen kiinni?

Kun mulla irtoo hiekat maalatessa... en sit tiiä onko siinä liikaa vettä vai liian vähän..? =/
"If it bleeds, we can kill it."
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Ei kannata laimentaa yhtään. Toisaalta varsinaisen liimauksen kuivuttua voi vetää todella ohuella liimalla päälle kerroksen liimaa. Ja siis pva-liimastahan tässä on kyse-
And they wonder how he dealt with stress so well..
TranssiApina

Jos sitä ei laimenna ollenkaan tapahtuu joskus sillein jännästi että siitä hiekasta muodostuu semmonen yhtenäinen laatta siihen päälle ja irtoo kokonaisena irti.. =/
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Itse laimennan liimaa melko paljon, mutta minä basetankin maalauksen jälkeen...
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

TranssiApina kirjoitti:Jos sitä ei laimenna ollenkaan tapahtuu joskus sillein jännästi että siitä hiekasta muodostuu semmonen yhtenäinen laatta siihen päälle ja irtoo kokonaisena irti.. =/
Ei ole ainakaan mulle koskaan näin käynyt ja aika monta nappia näin olen basettanut. Voisin tietysti kuvitella sen basen päällyksen lähtevän irti repimällä, mutta en juuri muuten.
TranssiApina

VJ kirjoitti:
TranssiApina kirjoitti:Jos sitä ei laimenna ollenkaan tapahtuu joskus sillein jännästi että siitä hiekasta muodostuu semmonen yhtenäinen laatta siihen päälle ja irtoo kokonaisena irti.. =/
Voisin tietysti kuvitella sen basen päällyksen lähtevän irti repimällä, mutta en juuri muuten.
x) En tietääkseni ainakaan niitä repimään ole lähtenyt =D Jotain pitäisi kokeilla...
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

TranssiApina kirjoitti:
VJ kirjoitti:
Voisin tietysti kuvitella sen basen päällyksen lähtevän irti repimällä, mutta en juuri muuten.
x) En tietääkseni ainakaan niitä repimään ole lähtenyt =D Jotain pitäisi kokeilla...
Mikäli base ei ole puhdas liasta, öljystä, liuottimista, yms... ei PVA liima tartu siihen (välttämättä, riippuu liimasta) kunnolla jolloin kuvailemasiasi laattoja voi hyvinkin irrota itse basesta.

Itse käytän erikeepperiä joka on ohennettu noin liima/vesi : 3/1 suhteessa jolloin sitä on helpompi levittää alustalle.
Pysyy hyvin ja kestää kovempaakin kuritusta, ainakin minun pelipalikoissa.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
TranssiApina

Nyt kokeilin laimentamatta ollenkaan ja hiekka tuntuu pysyvän... =)
Zerath

Viesti Kirjoittaja Zerath »

Mä tursotan hieman erikeepperiä johonkin ja sitten kastan jonkun vanhan sudin veteen, kastan sen liimaan ja levittelen sen tasaisesti baselle. Ainakin tähän asti no toiminut hyvin eikä ole hiekkaa irtoillut maalatessa, eikä missään muussakaan. (ja voin vakuuttaa että en ole niitä ihmisiä jotka kuljettavat figujaan huolellisesti :D )
All those who believe in telekinesis, raise my hand.
makkarafolio

Viesti Kirjoittaja makkarafolio »

Käytän tuollaisia skol- och hobbyliimaa ja en laimenna yhtään. näin laitan myös flokin ja kivet yms.
Kellokoneisto

Viesti Kirjoittaja Kellokoneisto »

Erikeepperillä minäkin ne olen pistänyt, mutta johtuisiko tuo sinun "laatta-epidemia" siitä, että käytät liian hienoa hiekkaa, tai sitä hiekkaa on liian paljon?! Laitat hieman isompia hiekan jyviä ja jätät muutaman raon sinne, ja laitat myöhemmin sinne vaikka sitä "GW:n-iki-omaa-höpö-heinää"... :|
Scavenger survivor's find a wa-he-y!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”