"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Poista

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
maddog

Poista

Viesti Kirjoittaja maddog »

poista
Viimeksi muokannut maddog, To 09.10.2003 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Adanedhel

Viesti Kirjoittaja Adanedhel »

Tietysti ylpeä. Miksi häpeillä? VAikka kyllä naama on punanen (Raivosta, maybe?) Miksi suinä keräät noita lelu-ukkoja?! Lelu-ukkoja! Eikä ne ole kovin halpoja...
Nomen Est Omen
Sakcris

Viesti Kirjoittaja Sakcris »

nii itse olen sitä mieltä että painukoon hiiten ne jotka vastustaa ku välillä joku sanoo: "onks järkee kerää pikku ukkoja oliks ne torhammereja"
Kaikki Sotavasara.net:in Lord of the Rings pelaajat, tulkaa IRC-kanavalle #lotr-sotavasara @Quakenet
Adanedhel

Viesti Kirjoittaja Adanedhel »

Kannatan edellistä mielipidettä.
Nomen Est Omen
maddog

Olen huomannut että monen lässyttävä asenne muuttuu kun näkevät yhdenkin kunnolla maalatun figun, armeijasta puhumattakaan. Jopa idiootti tajuaa että moiseen pensselöintityöhön ei jokainen kykene. :wink:
J-P

Viesti Kirjoittaja J-P »

Ylpeä minä olen. Muut ajatelkoot mitä lystää. On niitä tyhmempiäkin tapoja tuhlata rahansa. Ainoa mikä vähän mietityttää on tyttöjen suhtautuminen asiaan, mutta noh ei sekään paljoa haittaa. Vielä kun osaan maalata kohtuu hyvin niin yleinen kommentti on "hieno" tai sitten suunnatonta ihmettelyä miten joku pystyy maalaamaan yhtä ukkoa tunteja putkeen.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

maddog kirjoitti:Olen huomannut että monen lässyttävä asenne muuttuu kun näkevät yhdenkin kunnolla maalatun figun, armeijasta puhumattakaan. Jopa idiootti tajuaa että moiseen pensselöintityöhön ei jokainen kykene. :wink:
Hmm tota jooh, tää on kyllä perus juttu :D mutta .... Joskus kun vilauttelee maailmanhuippujen töitä joillekki rääväsuille, niin ei tule ollenkaan että wow, vaan että toi jätkä varmaa iha pelle ei mitään elämää ku maalaa noin hyvin ja kaua. Rupeaa vaan mietyttämään, että eivätkö he mukama haluaisi maalata näin, ja miksi haukkua jotain joka tekee todella hienoja hahmoja, koska eihän siinä ole oikestaan mitään motiivia, paitti no ehkä ny kateus.... No jooh meni ehkä hiema off-topiciks :D.
maddog

Tässä topicissa saa puhua varsin vapaasti!

Mutta mitä yllä olevaan tulee, niin onhan meilläkin figuharrastajilla mielipiteitä muista harrasteista... Eikä aina positiivisia :D
Pegar

Viesti Kirjoittaja Pegar »

Mitäs noloa siinä on? Kyllähän se toiki aluksi herättää tietynlaisia ennakkoluuloja, mutta kyllä tuollainen hyvin maalatun armeijan näkeminen muuttaa monien mielipiteitä kummasti.
" Plop."
" Plop?"
" Plop."
" Plop..."
Ruutiukko

Viesti Kirjoittaja Ruutiukko »

Ei nolota, tuntee kummasti tyydytystä kun pelaa valmiilla armeijalla toista hyvin tehtyä armeijaa vastaan.
Viimeksi muokannut Ruutiukko, Ti 02.09.2003 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Istun kivellä ja nauran makeasti, veihän naapurinkin viljan halla."
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

En ole erityisen "ylpeä" enkä kyllä häpeillekään. Harrastus harrastuksien joukossa, ei se ole sen kummalisempaa. :) Ainoa mikä on vaikeaa, on välillä selittää mistä on kyse, mut eipä sekään usein tuota ongelmia...
j-p kirjoitti: Ainoa mikä vähän mietityttää on tyttöjen suhtautuminen asiaan, mutta noh ei sekään paljoa haittaa.
Yhtään tyttöä en ole kohdannut, joka olisi tähän harrastukseen suhtautunut nuivasti. Monet ovat katsoneet tätä yhdeksi taiteen lajiksi, mitä figujen maalaus/konvertaus onkin. :) Joku ihasteli niitä ja kotibileissäni pyysi aina nähdä pikku-ukkoja, koska ei muualla ole kohdannut yhtä niihin ja niissä oli siis pientä eksotiikkaa hänelle. :D Toinen taas on pyytänyt saada maalata ja ja...

Enemmän mun mielestä figuilijoilla on itsellään joku harhaluulo, että heitä pilkattaisiin... peruskoulussa kyllä jotkut ihmettelivät harrastusta ja olinkin hiukan syrjään vetäytyvä, muiden jätkien järjetön toilailu/riehunta ei napannut. Lukiossa ei sitten yksikään tosiaan ikinä ilmaissut pitävänsä harrastusta ääliömäisenä ja lapsellisena, ei sanoin eikä elein. Ehkä ihmiset tosiaan tulevat järkevämmiksi ja hyväksyvämmiksi vanhemmiten. :)

En todellakaan näe syytä ylpeillä saati hävetä. Mitä luulette, onko joku ylpeä esim. jousiammunta harrastuksesta? Enpä tiedä, mut luulisin et harvassa ovat ne jotka ylpeilevät sillä ja vielä harvemmassa ne jotka häpeilevät (koska kumpaankaan ei ole syytä).
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Allekirjoitan Salavan mielipiteen suurelta osin. Ei tämä nyt suunanaton ylpeilyn aihe ole (vaikka osa meikäläisistä tuntuukin pitävän tätä jotenkin "hienona" eliitin harrastuksena, tämä on loppujen lopuksi harrastus muiden joukossa).

Olen kuitenkin kohdannut tyttöjä/nuoria naisia, jotka ovat suhtautuneet harrastukseeni enemmän tai vähemmän negatiivisesti. Muuan virolainen ystävättäreni mutisi jotain "rahan tuhlaamisesta" sun muusta, kunnes eräs hänen kaverinsa muistutti, että neidolla itsellään menee vähintään saman verran rahaa aerobic-harrastukseensa. Jotkut taas ajattelevat, että figuharrastus on merkki siitä, että harrastaja on sotahullu tms., enkä ole onnistunut heitä päinvastaisesta täysin vakuuttamaan.

Aina on ihmisiä, jotka pitävät toisten harrastuksia typeränä rahan- ja ajanhaaskauksena, mutta onhan heillä oikeus mielipiteeseensä. Asiaton avautuminen sitten on toinen juttu - en minäkään erityisemmin arvosta esim. skeittailua tai urheilua, mutten myöskään pilkkaa niiden harrastajia (toisin kuin figuilijoita, leikkimielisesti).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Olen ylpeä aikesta mitä teen. Hengittäminenkin kelpaa.
zqmfgb
Kaapa

Viesti Kirjoittaja Kaapa »

Adanedhel kirjoitti:Miksi suinä keräät noita lelu-ukkoja?! Lelu-ukkoja! Eikä ne ole kovin halpoja...
Minulta kysytään usein samaa asiaa (eritysesti isoveli ärsyttää :x ).
Olen yrittänyt vakuuttaa että FB/40K on harrastus muitten joukossa.
Erityisesti olen saanut ihmiset uskomaan että harrastus on vakavasti otettava muiden joukossa näyttämällä mm. sääntöjä :wink:
Elder

Viesti Kirjoittaja Elder »

jos nolottaisi, miksi harrastaisin. tai ylipäätänsä kukaan, asiasta pitää pitää kiinni! ainakin jos todella tuntee harrastuksen oikeaksi.
esim minä ;) ja vaarmasti todella monimuukin!
Axé!
johannes
Valvoja

Viesti Kirjoittaja johannes »

Päällimmäisenä on ehkä jäänyt mieleen lankomiehen vaimon reaktio, "nuohan on niinku meidän "peran" leluja!!"

huoh...

Onhan sitä kaikenlaista vastaanottoa ollu, suurin osa on ymmärtäny... toiset taas suurinpiirtein pitäny lapsellisena tms. Se riippuu niin ihmisestä, kaikille ei ees jaksa selittää.

-Johannes
Zindaju

Viesti Kirjoittaja Zindaju »

sama homma mulla kun käävällä mutta nykyään isoveli ymmärtää tätä harrastusta ja pyydän sitä joskus katsomaan että löytyykö maalattavasta figusta virheitä ja kyllä se tuleeki :) joitakin sen kavereita olen saanut jo innostumaan tästä harrastuksesta :D

niin ja HAMMERISTIT! muistakaa pitää lippu korkealla :D
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

kyllä, olen ylpeä. eihän tämä eroa paljoakaan pienoismalleista (esim. autoista ja lentokoneista.) warhammereilla vaan pelataan.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

j-p kirjoitti:Ainoa mikä vähän mietityttää on tyttöjen suhtautuminen asiaan, mutta noh ei sekään paljoa.
Leikkiihän tytötkin barbeilla sun muilla nukeilla, luulis sen siis lähentävän suhdetta :wink:
En mä todellakaan häpee tätä harrastusta, vaikken nyt ihan kuljekkaan mikään "harrastan figupelejä" kyltti selässä.
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Minä olen ainakin ylpeä, nimenomaan siksi että figujen maalaaminen on vähintään yhtä taiteellista kuin taulujen maalaaminen. Lähinnä harmittaa välillä kun tulee jotain tuttuja kylään ja äiti pyytää minua esittelemään figujani - ei siinä sinänsä mitään - mutta kun aina ei kerkeä hiljentää tätä ennen kuin ehtii selittää ummet ja lammet kaiken maailman epäolennaisista asioista. Selitän kiitos mieluummin itse että miten näillä pelataan ja mitä nuo lisko-ihmiset oikein ovat ;)
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”