"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

poista

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
ruca_destiny
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ruca_destiny »

Itse olen lukenut Space Wolf, Ragnar's Claw, Grey Hunter (Trilogia Space Wolves:iin liittyvästä Ragnarista aivan Loistava)
Deathwing (pari loistavaa tarinaa muut ihan ok)
Nightbringer (Ultramarines, todella hyvä)

Suosittelen näitä kaikille!
Kill a few people, and you're a murderer.
Kill a million, and you're a conquerer.

Go figure...
archon

Viesti Kirjoittaja archon »

Nyt siis kirja-arvosteluja. Hyvä.

** Angels of Death - by Gavin Thorpe **
Paras läpyskä mikä on toistaiseksi tullut. Tuo jotakin uutta ja erilaista Dark Angelsien taustaan. Kirjoittaja kertoo tarinaa taitavasti ja vie kahta erilinjaa tyylikkäästi loppuun asti. Kertomus keskittyy henkilöihin eikä niinkään taistelunäyttämöihin kuten yleensä on tapana. Vaikka herra Thorpen Codex teoksia olen lukenut hammasta kiristellen, kaveri ilmeisesti osaa kirjoittaa hyvää tarinaa. Kaikille Dark Angels pelaajille tai muuten vaan 1st Founding- historijoitisijoille pakollista tavaraa.

** Inquisitor - By Ian Watson (Nykyinen painos nimellä "Draco") **
Toinen hyvä teos vähän vanhemmasta päästä. Kirja kertoo Malleus-inkvisiittorin arjesta kunnes alkaa vastaan tulla koko wh40k universumin mystiikka. Miljöönä tyranid-hyökkäyksen alaiset kekomaailmat, eye of terror sekä aina keisarin palatsin pyhin . Mielenkiintoinen kertomus päättyy ajatukseen siitä kuinka asiat eivät ehkä olekaan niin kuin on aina kuviteltu. Kirjasarjan toinen ja kolmas osa ovatkin sitten pelkkää potaskaa. Pakolla väännettyä jorinaa siitä kuinka päähenkilöltä karkaa mopo käsistä.

** Execution Hour - by Gordon Rennie**
Abaddon tulee taas ristiretkineen ja mukanaan koko kaaoksen kirjo. Gothic Sectorille sijoittuva Battle Fleet Gothic- aiheinen räpellys edustaa GW:n novellien tyyppiesimerkkiä. Ohuet henkilöt joilla ei ole elämään impperiumin dogman ulkopuolella. Maailma on pelkkää sotaa konkreettisesti. Luettuanin 2/3 kysyin itseltäni miksi kiusaan itseäni tällä kun hyllyssä on parempaakin tavaraa?

** Farseer - by William King **
Innostuneena ensimmäisestä Eldar-novellista jouduin kirjaa lukiessani pettymään rankasti. Eldarit (3 kpl) ovat mukana, mutta eivät paljoa puhua pukahda. Vain loppuratkaisulla on jotakin Eldarmaista juonnetta. Muuten kirja on suorastaan onnettoman huono. Tarina on mielikuvituksettoman tylsä, päähenkilöllä ei ole tarinassa mitään virkaa ja toiminnan motiivi on peitossa loppuun asti. Tylsä.

** Eye of Terror ** by Barrington J Bayley
Sekalainen sakki seikkailijoita häröilee nimikon mukaisessa paikassa. Ei päätä eikä häntää mutta henkilöissä on sentään hieman petrattu. Kyllä tuon lukee mutta ei nyt kuitenkaan nouse top 1000 listalleni.
Virallinen eye of terror tuote! OOH!

Osaisiko joku kertoa onko tuo Eisenhorn Trilogia asiallinen teos? Siis muutakin kuin pelkän adjektiivin?
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
caddy

Viesti Kirjoittaja caddy »

Gaunt's ghostin First & Onlyn olen lukenut, se on sellaista vessalukemista aika pitkälle; viihdyttävää mutta turhanpäiväistä...
Hoblaa!
SMW

Kirjat ja sellaset

Viesti Kirjoittaja SMW »

Juups..eli ite suosittelisin lähinnä kaikkia nelkkarin novellikokoelmia,suurimmassa osassa on ainakin pari hyvääkin juttua,mutta osa on sitten vähän niin ja näin..deathwingia ja statusdeathzonea en oo viel novellikokoelmista lukenu,mut kaikki muut on saanu luettua.

Eisenhornista saa ainakin jossain määrin dekkarimaisen kuvan ainakin niistä novelleista mitä on noissa novellikokoelmissa. Ei mitään hillitöntä verilöylyä vaan Eisenhorn siinä pähkäilee ja ratkoo kaikenlaisia juttuja.Ne oli kirjotettu kaikki Eisenhornin omasta näkökulmasta suurimmaksi osaksi.Omasta mielestäni ihan mielenkiintonen idea.(Harmi vaan et paikallisesta liikkeestä puuttuu trilogian eka osa.)
elPANTERA

Viesti Kirjoittaja elPANTERA »

Erittäin hyviä kirjoja olette valinnut.
Huomasin, että yksittäisiä kirjoja suositellaan, vaikka minun mielestäni enemmän saisi irti, jos lukisi koko sarjan.

Yritän selittää myöhemmin.

Itse olen lukenut ja pitänyt:

Gaunt's Ghost -7 osaa.

Ragnarin Space wolf -trilogia.

Soul Drinker oli hieman...omituinen.

Shadow Point kertoo ihmisistä, eldareista, dark eldareista ja kaaoksesta. ainiin, ja ennenkuin luet tämän, lue kirja
Execution Hour. Ne ovat jatkoa toisilleen, vaikkakin epäsuorasti.

Storm of iron oli varsin hyvä Iron Warrior -tarina.

13 th Legion ja Kill Team ovat suoraa jatkoa toisilleen. 13 th Legionin ja Kill Teamin välissä on yksi pieni novelli kirjassa Words of Blood.
Se ei vaikuta Kill Teamiin muuten, kuin että saat kivasti tietää, miksi Kill Teamin prologissa kävi niin kuin kävi.

Words of Blood -kirjassa on monta hyvää pikku novellia. Kansitarinassa Black Templarit.

Words of Bloodissa on myös yksi novelli Ultramariinista nimeltä Uriel.
Siihen jatkoa on kirjassa Nightbringer, johon Warriors of Ultramar on oma jatkonsa.

Angels of Darkness kertoo Dark Angels -chapterista ja itse pidin kirjasta aika paljon.

Dark Imperiumissa on paljon pikku novelleja kaaoksesta.

Eisenhorn trilogia on seuraava kirjasarja, jonka aion metsästää.

Toivottavasti saitte selvää.

-elPANTERA
But for the dead, their life will never be the same again.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”