"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kääpiöarmeijan väriskaala, kääpiöpelaajat huom!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Gene Steeler

Kääpiöarmeijan väriskaala, kääpiöpelaajat huom!

Viesti Kirjoittaja Gene Steeler »

Yritän tässä miettiä mitkä värit valitsisin kääpiöarmeijani tunnusväreiksi. Siis tietysti haarniskat ja saappaat yms. maalaan metallin ja nahkan väriseksi (chronicles 2003:sta löytyvien vinkkien mukaan.. ), mutta sitten se viimeinen säväys eli kilpien ja standardien värit, ikäänkuin vaakunavärit.

Sen lisäksi että värien tarttis näyttää hyvältä, ajattelin että uniikki kombinaatio olis hyvä idea, joten: Kertokaa mitä värejä olette käyttäneet, niin voin tehdä oman värisen armeijan! Jos kuvia omista käävistänne, niin linkkejä, kiitos!

Voitte myös antaa mielipiteitä, kannattaako valita kirkkaat värit (esim valko-punainen tai valko-sininen) kontrastiksi kääpiöiden muuten maanläheiselle väritykselle, vai korostaa maanläheisyyttä esim. violetti-keltainen yhdistelmällä. Perusteluita kiitos! Väriteoreettista keskustelua!! ;)
Sumppi Ry - Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Heavy Gear Blitz!
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Itse olen käyttänyt sinistä ja punaista, ja joissain kilvissä ja lipuissa valkoista.
tuolta galleriasta noita kuvia pitäisi löytyä

edit pistettän se gallerian linkkikin tähän :)
http://www.pbase.com/zarathustrian/
Viimeksi muokannut Zarathustrian, To 14.11.2002 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Perzzza
Viesti:

Re: Kääpiöarmeijan väriskaala, kääpiöpelaajat huom!

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Siis itse olen sillat 3 vuotta onnistuneesti (vahingossa päätetty yhdistelmä) sini-puna-yhdistelmää. Eli pistän hihat+ylätrimmit Ultralla ja heitä hihoihin kivat siniset inkit veteen sekotettuna. Alahelma tulee sitten punaisella. Kilvet ovat punaisia ja niissä on kullalla maalattu Lentävä Vasara.

Kaupunkini nimi olla Karak Azul. Useimmat varmaan käyttävät Karak-Hirn väriyhdistelmää eli vihreä-ruskea mutta sini-puna (myös Karak Norn) tuo kivasti erilaisuutta. Muista maalata parrat eri väreillä ettei ne kaikki ole samaa Bubonic-Snakebite-hömppää!

Ja jos tarttet maalaus-taktikointiohjeita tai ihan mitä vaan niin lähetä privaa!

Äläkä ikuna luota haltiaan!
Nikodent

Viesti Kirjoittaja Nikodent »

ite käytän darckangel green-sininen (vihreet enemmän) yhdistelmää kaikki nahka mustaks ja joskus jotkut housut tai esim thunderien koko nahka vai mikä ruutu kangas systeemi haalarin voi maalaa buronic brownil oon myös nähny sininen-keltane yhdistelmää joka on iha pirtee
Northen

Re: Kääpiöarmeijan väriskaala, kääpiöpelaajat huom!

Viesti Kirjoittaja Northen »

Ite oon maalannu musta-sinisellä, ja ruskealla sit jotain pussukoita ja turkiksia.

Tuolla ois tuloksia:
http://www.pbase.com/northen/core
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Tässä olin pari mitä mä varmaan käyttäsin:
Musta - keltainen
Vihreä - ruskea
Vihreä - keltainen
Puna - sininen

Lippuihin voi sit soveltaa jotain mitä haluaa :)
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Perzzza
Viesti:

No mä ainakin tilaan ihan ominpäin. Suurin osa teistä asuu pääkaupunkialuuella? Ei auta...
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Joskus näin hirmu hienoja kääpiöitä, jotka oli maalattu tumman sininisellä ja tumman vihreällä heraldiikalla. Muutenkin tummien värien yhdistelmät ovat paljon paremman näköisiä kuin kirkkaat värit.

Omani olen maalannut tumman sinisellä (mp kuninkaallinen sininen) ja valkoisella.
Colonel Mullen

Viesti Kirjoittaja Colonel Mullen »

Yhtä mieltä Jamon kanssa. Valitse tummia ruskeita, vihreitä ja sinisiä. Itse tein liian iloisen värisiä ja minun kirkkain väri on snot green (highlightina). Tummat näyttää aina loppujen lopuksi hienommilta, varsinkin whfb:ssä
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

dwarf armybookista saat ideoita, mulla on esim karak hirn. se on normaali ja tylsä, mutta tyylikkäin mun mielestä...
Perzzza
Viesti:

päävärini hihoissa on sininen (vallejon Ultramarines) ja sitten trimmit punaisella. kilvet punaisella ja kultainen siivekäs vasara tai kotkanpää. Standardit tulevat sinisellä, punaisella ja kullalla. Eli tällaista. Kuvia löytyy jostain figuista http://www.pbase.com/kaapiokuningas. Keksi myös oma fluffi armeijallesi! Se lisää pelien syvyyttä!
niih.
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Minun armejani on maalattu vähän erilaiseen sävyyn, jokaisessa porukassa on sinistä+jotain muuta.

Esim. Warriorit: Sininen+punainen
X-Bowmenit: Sininen+Oranssi

Sopii hyvin armajan fluffiin, nääs. "Brokkin porukka oli kokoelma juoppoja, rintamakarkureita ja ääliöitä. Silti heillä riitti työtä palkka-armejana" :D

Käytän ihan Enchanted Bluea, jata on varovaisesti highlitattu vallejon Lighting Bluella. Loput ovat enemmän tai vähemmän vaaleampia sävyjä.
Nippe

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Mun armeija on Lumotun Sininen. Mun mielestä se on semmonen neutraali väri joka ei oikein pistä silmään eikä aiheuta kehuja.
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

mulla on puna - musta - harmaa
Cleanse and purify!
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Tummat värit näyttävät yksittäisellä figulla hienoilta, mutta pöydällä ne yleensä hukkuvat maastoon. Siksi itse suosin kirkkaita värejä.
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

juu mutta harmaa ja punanen on aika kirkkaita
Cleanse and purify!
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Omani ovat sinivalkeita "suomikääpiöitä", jokunen kuva löytyy käymällä pahasti kesken olevilla sivuillani, jonka osoite tuossa alla, luonnollisesti.
Neurotic

Viesti Kirjoittaja Neurotic »

Kääpiöitä olen aloittelemassa, viikonloppuna saatan ehtiä tekemään Warrior-porukan (ellen pelaa liikaa LODia), jolloin lähetän kuvaa. Aion maalata armeijan tummasävyiseksi, koska se sopii mielestäni hyvin dwarffien luonteeseen. Metallit ovat pääasiassa pronssia ja kultaa, vaatteista tulee tummat (vaikka taidankin laitta ihan vähäsen jotain kirkasta väriä mukaan). Moi.
ur ballz r p3ndul0us & w34k
Sandman

Viesti Kirjoittaja Sandman »

Punanen ja vihree ois ainakin mun mielestä mukavin ja ne korostaakin toisiaan tosi hienosti. Dwarffien fluffista en tosin tiedä mitään niin vaikea sanoa siltä kannalta mitään.
Jos en vastaa viesteihinne olen mökillä. Älkää hermostuko, vastaan heti kun palaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”