"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

vanhemmat ja figupelit

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Nysse

Viesti Kirjoittaja Nysse »

Vanhemmat ei ymmärrä koko puuhaa ja pitäis kuulemma lopettaa tää. Tuottaa välillä aika runsaasti ongelmia rahoituksen kanssa ku saa kuukaudessa hikiseen 20e.
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

Figuharrastetta insinöörin putkiaivoilla: Engineered Gaming
Zerath

Viesti Kirjoittaja Zerath »

Joskus vanhemmat pistävät jotain kommenttia "Meidän Jussi vaan istuu viikonloput kotona pikku-ukkojen ääressä." Mutta siihen on aina hyvä vastata että "Mutta onneksi meidän Jussia ei tuoda poliisiautolla kotiin perjantai-illan jäkeen kun on käyty vatsahuuhtelussa." Nojaa, ei mun vanhemmat tätä harrastusta mitenkään sponssaa, mutta eipä oikein mitenkään rajoitakkaan. Joskus vaan ärsyttää kun äiti näyttää koko ystäväkaartilleen "Katsokaa nyt! Näin pieni ja sillä on pupillitkin maalattu!" Ja hintoja ne joskus myös kauhistelee, mutta vanha "Voinhan mä ne käyttää viinaan, tupakkaan ja suonensisäisiin." Ja kun äitini on hieman taiteliajntyylinen niin hän jopa joskus hämmästelee maalauksia. Ja sain isosiskonin tässä yksipäivä tarttumaan sutiin kun kerroin että hyvin maalatuista figuista maksetaan suht reilusti. Meniköhän hieman OT. Nojaa.
All those who believe in telekinesis, raise my hand.
Hellbender
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellbender »

Chrono kirjoitti:Noh, laskettiin tuossa eilien vähän tupakan poltto jne kustannuksia.
Jos olettaa että poltta yhden askin/2pvä ja dokaa n. 30€ per viikonloppu, joka on aikavähän jos on alan harrastaja(en lukeudu siihen joukkoon)..
Eli sitten on kuukausi kustannus n. 180 Ekii. Eli tuolla hinnalla saa n. armeijan/ 2 kk. Ja hassua on että on helppoa pistää 100€ haisee yhtenä viikonloppuna, + jos polttaa joka päviä, joka on aika tavallista röökajilla, niin kustannukset ovat todella suuret.
Aski päivässä on 120€ kuukaudessa.
Ja figut muka kalliita? Hah.
Itse en polta ja harvemmin juon, (pari kertaa vuodessa), joten figu harrastus on aika halpa ajan viete...
Moi
Niinpä.
Joskus "alaa" harrastaneena tiedän, että yhdellä muutaman päivän reissulla olis voinu ostaa muutamankin armeijan :roll:
Ei mitään järkee :?

...että silleen...
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
xxxxxxx

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx »

Kyllähän sitä äitiä nuo hinnat kauhistuttaa, mutta sitten aina muistutan, että "Ole onnellinen etten mie polta tupakkaa ja juo viinaa. Ja kun fantsuun polkee pyörällä pelaamaan/ostamaan, niin saa samalla liikuntaa ;) Ja tämä on kaiken lisäksi sosiaalinen harrastus."
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Vanhemmilta en saa rahaa, ainoastaan töitä niiden firmasta ja sitä kautta rahaa. Sen verran kommenttia on vaan tullu että kun isä ensimmäisen kerran näki minut pelaamassa, pelipöytä on mummon autotallissa, niin sanoi että "Tuohan nyt menee yli Ruotsin armeijan hommistakin" :roll: Jokainen tulkitkoon sen miten tykkää.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
raastin

Viesti Kirjoittaja raastin »

Tumoxi kirjoitti: Vaan mitä ne sille mahtaa mihin mie omat rahani tuhlaan.
Oikea asenne! Joskus kun iskä kauhistelee että rahaa menee, tokaisen vain että omatpahan ovat rahani :D .
makebou.

Viesti Kirjoittaja makebou. »

me ollaan mutsin kaa just myymäs mun vanhoja leegoja.
ajattelin päässäni, 2kalleinta rakennustani on toinen 119e ja toinen noin 70e, tolla rahalla sais jo jonkun pienen armeijan, sittenkun vielä laskee että mulla muutama 70en rakennus vielä sekä niitä pienenmpiä rakennuksia niin mulla on vramaan jollain 500-700e.
WH:oot tulee halvemmaks ku leegot
attor

Viesti Kirjoittaja attor »

Laskin just et saan keski määrin 60€/kk siitä menee noin 40€ figuihin ja loput päätyy kebab ravintolan kassaan (se on sitä koulu "ruokailua") :wink:
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
Musta Setä

Viesti Kirjoittaja Musta Setä »

Ja joiltakin meistä menee rahat sitten figuihin, viinaan ja tupakkaan *kö-höm*. Nooh mitäpä sitä turhia säästelemään...opiskelija on opiskelija ainakin itä-suomessa.

Itse pistän joka kuukausi 'bout €30 figusäästöihin, sitten kun on €100 kasassa tästä kuukaisittaisesta tulosta ja ''muista'' rahanhankintakeinoista *kö-höm* (eli n. joka toinen kuukausi) lähtee tilaus fantsuun/mustaan suteen.

Vanhemmat nyt aikoinaan valittivat, mutta lopettivat sen joku vuosi sitten. Isukki ei edes sanonut mitään kun postista putkahti €300 tilaus...noh kait ne ajattelevat että osaan katsoa itseni perään, hyvä tietenkin.
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
zaruman89

Viesti Kirjoittaja zaruman89 »

Nysse kirjoitti:Vanhemmat ei ymmärrä koko puuhaa ja pitäis kuulemma lopettaa tää. Tuottaa välillä aika runsaasti ongelmia rahoituksen kanssa ku saa kuukaudessa hikiseen 20e.
minun harrastusta tuo ei haittaa (Vaikka saanki hikiset +-0 Euroo kuussa)
Mechanized Eldar since 01/08/07
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
hawkeye

Viesti Kirjoittaja hawkeye »

Nysse kirjoitti:Vanhemmat ei ymmärrä koko puuhaa ja pitäis kuulemma lopettaa tää. Tuottaa välillä aika runsaasti ongelmia rahoituksen kanssa ku saa kuukaudessa hikiseen 20e.

miten ihmeessä???
minäkin saan 5e viikossa (20e kuukaudessa) eikä ole tuottanut minkäänlaisia ongelmia.... (maalaus jono kasvaa ja kasvaa :wink:)
niin... tänäänkin...
Fa Shih

Viesti Kirjoittaja Fa Shih »

Porukat on sitä mieltä että tuhlatkoon nyt rahansa siihen, kyllä se siihen lopulta kyllästyy. Aluksi issee oli kyllä täysillä vastaan, ja sais varmaan slaagin jos kuulis että aikoisin aloittaa toisen armeijan. Mutta jos sanoisin hankkivani mopon... Eivät myöskään anna rahaa figujen ostoon, joten nykyään on aika vaikeaa hankkia uusia joukkoja...
Xin Sheng!
Phoenix_fx

Viesti Kirjoittaja Phoenix_fx »

Ei oo kukaan enää mitään sanonut kun omat rahat tuli kehiin. Ensin intin hikisillä päivärahoilla jotain koitti ostaa ja nykyään pistää palkkansa sotun OVM- paholaisen taskuun (laskin just et olen pistänyt menee jo 200€ ens palkastakin näihin kirottuihin pikku-ukkoihin. Ja sit pitäis vielä syödä ja maksaa kaikkia kivoja laskuja :| ). No, onneks on hyvä duuni (tilaan työkseni kaljaa ja joskus iltasin soitan baarissa levyjä. Ja toi kalja juttu on fakta)!
Who? Me? No, it was that other guy...
kemppiGei

Viesti Kirjoittaja kemppiGei »

''mitä sää tollasia kalliita pikku-ukkoja ostelet, et sää niillä mitään tee, lue kirjoja, sitä määkin nuorena tein.''
Ne on aina ihan ''säpissä'' ku heti ku saan rahaa niin fantsuun vaan.
Ei ne sitä mitenkään vastusta, munhan rahoja ne on...
BEE BEDEE BYI
Beastroars

Viesti Kirjoittaja Beastroars »

Äiti kerran tokasi:"Kyllä sinä noista kasvat eroon"
joskus muinoin...
En ole harkinnutkaan lopettamista, joskus tietysti tulee harmiteltua kun tuli ostettua jotain joka ei ollutkaan niin hyvä idea :roll:
"I shall wolfe your flesh snap your bones, skrind your folkland burn their homes"
-Tomas Wanderer
Dru Perim

Viesti Kirjoittaja Dru Perim »

Monien "puolustus" vanhemmilleen tuntuu olevan, että voisin tämän sijaan juoda viinaa ja polta tupakkaa.

Mitenkäs sitten ne "puolustelevat" harrastustaan vanhemmilleen, jotka juovat ja polttavat tupakkaa? :wink:

- Dru Perim
Dean Andersson

Viesti Kirjoittaja Dean Andersson »

Dru Perim kirjoitti:Monien "puolustus" vanhemmilleen tuntuu olevan, että voisin tämän sijaan juoda viinaa ja polta tupakkaa.

Mitenkäs sitten ne "puolustelevat" harrastustaan vanhemmilleen, jotka juovat ja polttavat tupakkaa? :wink:

- Dru Perim
Muuten kulutan rahani urheilemiseen. :wink:
Musta Setä

Viesti Kirjoittaja Musta Setä »

Minä kuulun niihin jotka juovat ja polttavat tupakkaa, ja ei ole tarvinnut puolustella harrastusta piitkään aikaan. Alkuaikoina valittivat kun meni rahaa niin paljon, selitin silloin että vois ne mennä röökiin ja viinaankin, lopettivat sitten minkäänlaisen valituksen, vaikka isukkikin sai käsiinsä postin noutolapun, jossa luki selevällä kielellä että €300... (ei kylläkään pelkästään minulle) ja mitään ei valittanut. Nykyään sitten vielä röökaan ja juon päälle, eivätkä valittaneet edes siitä. Tyytyväinenhän sitä pitää olla että luottavat rahankäsittelykykyihini...*silmääiskevä hymiö* (itse en luota, lompakon sisältö pysyy nollassa koko ajan, kaikki käteisansiot menevät...mutta rahahan on käytettäväksi?
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
Dr.Pepper

Viesti Kirjoittaja Dr.Pepper »

Musta Setä kirjoitti:...mutta rahahan on käytettäväksi?
Todellakin, raha on luotu kiertämään.
"Now is the Time. This is the Place. Dr Pepper, This is the Taste."
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

väitää aina että kaikki rahat menee. mut siihen vaan sanoo et voisin mä ostaa naillä rahoilla viinaa ja tupakkaakin (siis jos olisin 18) :D :wink:

Edit: ...pitäisköhän joskus lukeakkin noita aiempia viestejä... :roll:
Järjenkäyttö sallittu!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”