"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Poista

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
maddog

Poista

Viesti Kirjoittaja maddog »

poista
Viimeksi muokannut maddog, To 09.10.2003 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
johannes
Valvoja

Viesti Kirjoittaja johannes »

Eihän siinä mitään järkeä ookkaan, varmaankin se on se ihmisen kilpailuvietti mikä tässäkin asiassa on syypäänä. Ja onhan se kiva katella taitavien maalaajien tuotoksia.

-Johannes
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Kilpaileminen on mukavaa ja vielä mukavampaa on sijoittua niissä korkealle. Motivaatiokin nousee kun on selkeä tavoite mihin pyrkiä.
Ja turha väittää ettei jokaisen maalaajan märkä uni olisi jokupäivä päästä pitämään golden demon pystiä kädessään!
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Kilpailuvietti on yksi osa ihmisen perusluonnetta, sen takia maalauskisatkin ovat melko järkeviä tai ainakin niille on järkeenkäypä syy. Tää topici karkaa varmaan helposti pienoiseksi ihmisenperusluonteen käsittelyksi, koska jokaiselle mielipiteelle ja luonteenpiirteelle on jokin syy, ehkä perimää esi-isiltämme, ehkä ympäristön tekemään muutosta meihin. En lähde tässä siis perustelemaan käsityksiä kovin suuresti, koska voisin hairahtua täysin harhapoluille topicista... Keskitynkin siis vain tuomaan melko köyhin perustein olevat mielipiteeni. :D

Eli kisat on mun mielestä ihan kivoja, mutta ei niihin tarvitse todellakaan hampaat irvessä osallistua, sitä itse henk.koht. paheksun hienoisesti. Voitto voi olla bonus ja ehkä tavoite, mutta sen voiton saanti ei sitten tarkoita sitä että olisi parempi maalaaja kuin silloin, että olisi sijoittunut sijalle 50. Eli ihmisen maalaustaito ei ole sidonnainen sijoitukseen, sijoitus antaa suuntaa mikä oli figusi sijoitus verrattuna muiden figuihin. Figut taas eivät aina myöskään kerro kaikkea totuutta maalaajasta...

Kyllähän esim. formuloitakin voi jännittää, miten oma suosikki pärjää siinä kisassa verrattuna muihin? Ei se osakilpailu voitto kuitenkaan kerro koko totuutta siitä, kuka nyt onkaan absoluuttisesti paras. Samaa pientä jännitystä voisin kokea maalauskisassa, miten oma tuotos/suosikki pärjää verrattuna muihin sillä hetkellä? Kyse olisi siis enemmän viihteestä. Kuitenkin nämä henkilöt, jotka ottavat asian hampaat irveessä ja voitto nostaa egoa sen verran, että alkavat väheksyä kisassa eikommin pärjänneitä, voivat latistaa tunnelmaa. :(

Se mitä pelkään liian usein järjestettävistä figu-kisoista on se, että osaanottaja määrä pienenee jokaisessa todella olemattomiin. Harrastajakunta kuitenkin on sen verta pientä, että mahdollinen ylitarjonta voi tehdä pahaakin hallaa... Tuo nyt tosin on vain arvailua.

EDIT: Ja niin... kisoissa ei mun mielestä laiteta maalaajia parhausjärjestykseen, vaan osallistuneet figut. Maalaajien parhausjärjestykseen laitto onkin vaikeampi juttu...
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Miksi yleensä mitään laitetaan paremmuus järjestykseen ;)
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Jep mä yhdyn salavaan ja machiavelliin tossa, että ei vältämättä kannata ottaa tosissaan noita kilpailuja vaikkakin sitä entyryä voi olla tehty joku 20h, vaikkakaan se ei edes pääsisi sijoille, mutta se silti mielyttää varmasti joitakin figuri harrastajia, ja he ihailet entryä (eli siis entry on ikäänkuin palkittu vaikkakaan se ei ole palkittu :D).
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

[Off-topic]Meinasi tulla hauska viesti, käväisin keittiössä ja neiti 2 v. ehti näppäimistölle. Oli aikamoista mongerrusta :)[/Off-topic]

Itselleni ainakin, pelaajana, maalauskilpailu on projekti jossa voi kokeilla tekniikoita joita ei armeijamaalauksessa tule koskaan käytettyä. Tuo edellinen scifi-kilpailu, jossa tietenkään en saanut ääniä, enkä ehtinyt örkkiäni viimeistellä, oli omasta mielestäni ihan hauska. En pyrkinyt sijoittumaan (tavoite oli kyllä saada ainakin yksi ääni ;)), mutta oli vaihteeksi mukava maalata jotenkin muuten kuin isoina ryppäinä, keskittyen yhteen figuun. Ainakin uskoisin tuon projektin aikana oppineeni paljon esimerkiksi blendaamisesta, jota en normaalisti rivimiehillä käytä. Muutenkin sain testailtua eri tekniikoita, ja kun VJ vielä ystävällisesti minulle antoi vinkkejä WIP-kuvien perusteella, pidin osallistumista ehdottomasti vaivan arvoisena (ja kun maalasin käyttäen armeijani väriteemaa, sain kohtuullisen hyvin maalatun örkkipomon kaupan päälle).

Eli suhtautumisestahan riippuu pitääkö kilpailuja mielekkäänä. Jos itsetunto ei kestä huonoa menestystä, tulee joko fiilis "en osallistu" tai sitten pakkomielle yrittää liikaakin. Leikkimielistähän tällaisten kisojen tulisi olla, minun mielestäni. Itse ainakin tiedän, että maalaustaitoni ei tule koskaan olemaan paljoa nykyistä parempi (vanha koira jne - aloitin 80-luvulla), mutta ei se ainakaan minua estä osallistumasta ja vaihteeksi nauttimaan maalaamisesta (yli 500 figua kaapissa odottaa väriä, joten massamaalaamista on paljon, eikä se ole oikein nautittavaa).

Hmm, hieman sekavaa horinaa, huonosti aiheeseen liittyen. Mutta muutama ajatukseni siitä miksi maalauskilpailut puolustavat paikkaansa.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Grond kirjoitti:Ainakin uskoisin tuon projektin aikana oppineeni paljon esimerkiksi blendaamisesta, jota en normaalisti rivimiehillä käytä. Muutenkin sain testailtua eri tekniikoita, ja kun VJ vielä ystävällisesti minulle antoi vinkkejä WIP-kuvien perusteella, pidin osallistumista ehdottomasti vaivan arvoisena (ja kun maalasin käyttäen armeijani väriteemaa, sain kohtuullisen hyvin maalatun örkkipomon kaupan päälle).
Tässä on muuten sekä hyvä huomautus että mainio idea. Mikä estää itsensä huonommiksi tuntevia maalaajia kysymästä neuvoa paremmiksi kokemiltaan maalaajilta? Ei kai tässä olla kisaamassa aivan hampaat irvessä ja kai kaikissa kisoissa on myös tarkoituksena oppia jotain uutta?

Vaikka GD-kisoissa vaaditaankin, että figu on alusta loppuun itse konvertoitu ja maalattu, ei kai neuvojen kysyminen ole kiellettyä?
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Gorbag
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gorbag »

Machiavelli kirjoitti:Kilpaileminen on mukavaa ja vielä mukavampaa on sijoittua niissä korkealle. Motivaatiokin nousee kun on selkeä tavoite mihin pyrkiä.
Ja turha väittää ettei jokaisen maalaajan märkä uni olisi jokupäivä päästä pitämään golden demon pystiä kädessään!
ja slayer swordia!
nando

Viesti Kirjoittaja nando »

Minä ainakin katselen mielelläni kaikki mahdolliset kuvat toisten maalaamista figuureista. Se antaa potkua kokeilla jotain uutta ja haastaa olemaan yhtä hyvä maalaamaan.
Eihän se kisa palkintoineen siinä ratkaise, vaan se, että näkee mitä muut osaa/tekee ja herättää keskustelua.
Paremmuusjärjestykseen laittaminen on vain sytyke tekemään mahdollisimman parasta jälkeä, ei (ainakaan minusta) se pääasia.
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Machiavelli kirjoitti:...Ja turha väittää ettei jokaisen maalaajan märkä uni olisi jokupäivä päästä pitämään golden demon pystiä kädessään!
hmmm.... minä olen maalaillut pikku-ukkoja jo yli kymmenen vuotta enkä ole vielä kertaakaan tehnyt sitä muusta kuin maalamisen ilosta. :|
Ehkä juuri siksi en ole juuri kehittynytkään! :D

Ja itse asiaan, kilpailuvietti on todellakin oleellinen osa ihmisluontoa ja kun kyseessä on kerran kilpailu niin on tietenkin järkevää, että osallistujien työn tulokset sijoitetaan "paremmuus" (tai johonkin muuhun) järjestykseen.
Maalausvinkkejä voi toki kysyä ja oman työnsä tuloksia voi toki esitellä ihan ilman mitään kilpailujakaan.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

ankara halla kirjoitti:
Machiavelli kirjoitti:...Ja turha väittää ettei jokaisen maalaajan märkä uni olisi jokupäivä päästä pitämään golden demon pystiä kädessään!
hmmm.... minä olen maalaillut pikku-ukkoja jo yli kymmenen vuotta enkä ole vielä kertaakaan tehnyt sitä muusta kuin maalamisen ilosta. :|
Ehkä juuri siksi en ole juuri kehittynytkään! :D.......
Jep :D ... Itse olen maalannut 8 vuotta, ja aina vain sen takia että joskus olisin parempi, ja silloin kenties nauttisin enemmän harrastuksestani, ja se olisi antoisempaa. Eli siis miksi ei järjestäisi maalaajia kilpailuissa paremmuus järjestykseen, koska eiväthän nämä ole mitään lopullisia tuomioita, ja loppujen lopuks kukaan näitä ei maalaa sen vuoksi että saisi voittaa kilpailut :D.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”