Monta Independet Characteria Menee transport vehicleen?

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.

Max 1
10
29%
Enemmän kuin yksi, jos tilaa löytyy
24
71%

Ääniä yhteensä: 34

Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Nyt kun olen sotinut sen puolesta, että IC tarvii paikan transport vehiclessä, niin soditaanpa nyt siitä voiko samaan tarnsport vehicleen laittaa useamman IC:n. Miksi ei? Perustelkaa!
A transport vehicle may only transport the unit it was bought as an upgrade for. Characters (monikko) that join a unit (yksikkö, enkä tarkoita, että tämä on suomennus) with a transport may be carried in it too, as long as they will fit of course.
Eli tuo sallii useamman IC:n samaan transport vehicleen. Missäs tämä kielletään?

(On muuten sama lause jolla perustelin edellistä transport vehicle sotaa)
Ketku

Viesti Kirjoittaja Ketku »

kyllähän varmaan esim rune priest ja wolf lord saa liittyä samaan unittiin ellei niillä ole omaa bodyguardia ainakin itse antaisin kaverin tehdä tälläisen unitin
"Ah sitä suloista tuskaa ja kipua viiltävää"
Garoth
Valvoja

Ketku kirjoitti:kyllähän varmaan esim rune priest ja wolf lord saa liittyä samaan unittiin ellei niillä ole omaa bodyguardia ainakin itse antaisin kaverin tehdä tälläisen unitin
Kyllä kai nyt ton voi tehdä, mutta siitä on kyse meneekö ne vielä samaan transportiin?
Ketku

Viesti Kirjoittaja Ketku »

Totta kai voi jos paikkoja riittää ilman että ketään laitetaan katolle:D
"Ah sitä suloista tuskaa ja kipua viiltävää"
Sleep

Viesti Kirjoittaja Sleep »

Jos on bodyguard, ei oo IC.
Huumorilla, huumorilla.
The Captain
Valvoja

Re: Monta Independet Characteria Menee transport vehicleen?

Viesti Kirjoittaja The Captain »

A transport vehicle may only transport the unit it was bought as an upgrade for. Characters (monikko) that join a unit (yksikkö, enkä tarkoita, että tämä on suomennus) with a transport may be carried in it too, as long as they will fit of course.
Kyllä tuo kovasti siltä näyttää, että transportiin menee niin monta ukkoa kuin sinne menee ukkoja, olivat ne sitten IC:ita tai eivät. Ainakin minä olen tunkenut samaan Raideriin Archonin, retinuen ja Haemonculuksen, eikä kukaan ole tullut urputtamaan... (Eikä varmaan tulekaan, jos Garoth ja minä olemme samaa mieltä tulkinnasta...)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Selvää ja yksiselitteistä englantia, miksi äännestys, onko tuossa muka tulkinnanvaraa :roll:
*Hu*
Garoth
Valvoja

Black scars kirjoitti:Selvää ja yksiselitteistä englantia, miksi äännestys, onko tuossa muka tulkinnanvaraa :roll:
Siitä vaan näkee että tähän mennessä 4 tyyppiä on ollut joskus eri mieltä, ihmiset yleensä ehtii äänestää ennen kuin ne lukee alla olevat perustelut. Voi katsoa, mikä oli alkureaktio. (Tai sitten voi laskea, kuinka moni ei osaa lukea englantia)
Daroc

Viesti Kirjoittaja Daroc »

Ei voi jos jossain lukee että squadiin voi liittyä vaan 1 IC tai transportissa ei ole tilaa niin sitten mutta muuten kyllä.
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

Archon D'a'kei kirjoitti:Ei voi jos jossain lukee että squadiin voi liittyä vaan 1 IC tai transportissa ei ole tilaa niin sitten mutta muuten kyllä.
Siis, olin lukevinani jossain että ei saa olla yhtä Indepiä enempää yhdessä squadissa, ja jossain toisaalla luki, että transport (Land Raider, Rhino, or what have you) voi vain kuljettaa yhtä squadia kerralla, eli ei saa kuljettaa vaikkapa kahta 5-man Tacia, eikä saa kärrätä yhtä squadia + Indep, ja vielä toista Indepiä. Näin minä sen hahmottelisin... :roll:
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Garoth
Valvoja

Siis, olin lukevinani jossain että ei saa olla yhtä Indepiä enempää yhdessä squadissa,...

Tuosta en ole kuullutkaan, jos pystytte näyttämään mustaa valkoisella niin hiljenen. Sääntökirja on lainassa, mutta en usko, että sitä sieltä löytyy. Taidanpa lukea pari FAQ:ia ja palata asiaan.
ja jossain toisaalla luki, että transport (Land Raider, Rhino, or what have you) voi vain kuljettaa yhtä squadia kerralla, eli ei saa kuljettaa vaikkapa kahta 5-man Tacia, eikä saa kärrätä yhtä squadia + Indep, ja vielä toista Indepiä. Näin minä sen hahmottelisin... :roll:

Tuo tapainen lyötyy Crusaderin säännöistä. Mutta:

"Note that it may still carry only one squad and independent chatacters (monikko) " (ie, you can't put a ten-man squad and a five-man squad inside at the same time)." Katsokaa itse, jos ette usko.

Uudelleen painetussa Codex Armageddonissa tähän kappaleeseen tehtiin muutos, mutta siinäkin lisättiin vain alkuun kohta, jossa sanotaan että Crusader vie aina heavy support paikan, sitä ei saa transport optiona.
Tuota lainaamaani kappaleen loppua ei muutettu.
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

Etsin kyllä pari päivää sitten sääntökirjasta, enkä löyutänyt. Joten en ole 100% varma. Mutta, kun on olemassa pari tziljoonaa FAQia, ja sitten vielä CA päälle, niin vähemmästäkin sekoaa... :?
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”