"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Poista

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Rokottaja

Viesti Kirjoittaja Rokottaja »

Jos kirosanoja ilmenee, niin siitähän kannellaan Moderaattoreille (huomatkaa iso M Moderaattori-sanan alussa)! Lisäksi kaikenlainen mielistely ja isojen kihojen figujen ylenpalttinen kehuminen nostaa asemaasi Sotussa. Tottakai kannattaa myös kirjoittaa kirjakielellä ja pitkiin teksteihin kappaleenjakoa.
Ei se aktiivinen käyttäytyminen paljoa auta. Minä olen täällä melkein joka ikinen päivä ja postaankin varmaan jotain päivittäin. On sitten toinen asia, mitä postaan ja olen varma, että sotussa moni pitää minua pöljänä ja jopa vihaa minua. En ihmettele miksi.
Sotussa aloittelijoita katsotaan taatusti alakanttiin, riippuen heidän nimestään, sigistään ja siitä, mitä he kirjoittavat.
Jossakin vaiheessahan sotussa oli muotia Lord-alkoiset nimet. Sehän merkitsi sitä, ettei kavereilla ollut identiteettiä. Toivottavasti kukaan ei nyt leimaa minua kapinalliseksi tai joksikin muuksi kauhistukseksi.

Elikkä kaikki sotulaiset eivät ole tasaarvoisia. Modet ja Adminit eivät ole Sotulaisia. Termi "Sotulainen" tai "Sotavasaralainen" on heille liian alentava, koska he ovat pitkällä olemassaolollaan, kirjakielen ja muun asiallisen tekstin kirjoittamisen johdosta päässeet ylimmälle ja kaikkein kunnioitetuimmalle tasolle heti Adminin jälkeen. Tästä syystä heitä voi vaikka kutsua Inkvisiittoreiksi, joilla on oikeus leimata väärin käyttäytyviä ihmisiä "peeloiksi", "spämmäreiksi" ja "laamoiksi". Lisäksi he saattavat tehdä kenestä hyvänsä henkilöstä varoittavan esimerkin lukitsemalla hänen threadinsa ja kirjoittamalla ilkeitä sanoja ja herjoja tähän threadiin niin, ettei sen tekijä voi niihin vastata taikka puollustaa itseään.

Kaikki loppuu aikanaan... onneksi.
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Offtopic

Kiroilusta. Niin onko saakuli tai helvetti kirosana?

[Riippuu käytöstä. Ja kyllä, ON todellakin offtopic! -Weekender]

Edit: Hyvä tietää. Ajattelin vaan kun lukihäriö vaivaa niin tuli ongelmaks keksii synonyymin helvetille(kyseessä oli hieno figu :)). Kun täällä oli kiroilusta niin ajatelin laittaa tän kysymyksen tänne :|
Viimeksi muokannut I.C. Wiener, Ma 15.09.2003 18:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Jahas. Kai sitä pitäisi minunkin tänne jotain kirjotella :roll:

Eli, lähetään tuosta tasa-arvojutusta. Voitte lukea tämän postin, joka kertoo pähkinänkuoressa miten asiat ovat täällä tasa-arvon suhteen. Toki, niinkuin Johannes sanoi, tasa-arvoisuus lähtee puhtaasti käyttäjistä. Toki, jos joku tulee riehumaan, postailemaan turhia ja asiattomia viestejä, on huimasti alempana omissa silmissäni, kuin semmoinen, joka kirjoittaa aina asiaa (ei siis tarvi olla sääntöasioissa oikeassa, vaan että puhuu niistä rakentavasti eikä dissaa toisia jne). On upeaa, että mahtavalla isänmaallamme Suomella on demokraattinen hallitus, mutta esim. tämä foorumi perustuu täysin vapaaehtoisuuteen, niin täällä ei mikään eikä ketään voi vaatia pitämään demokratiaa.

Ja tuosta rahajutusta, selvitetään nyt senverran, että en ole miinuksella tämän foorumin takia. Sillon alkuaikoina pitämäni webhost rahankeräys maksoi juuri palvelun, paidat maksoivat tämänvuotisen, ja bannerit on tapa ottaa tästä itselleni "palkkaa", sekä tukea suomalaisia alan firmoja.

Joillakin voi olla semmoinen käsitys, että vain reilu webmaster tms pitäisi sivuja niin että hän siitä itse kärsisi, mutta sanoisin että olisi tyhmää jos ei pysty tämmöisellä sivustolla siitä jotain itse tienaamaan. Nettihän se paras tapa tienata on. Tosin kaikista riskialttein. En siis tällä kuitenkaan tee mitään älyttömiä rahoja, kuhan sen verran, että saa vähän figuja sillon tällön ja muutenkin vähän taskurahaa, mitä ei kesätöitä lukuunottamatta muuten saa.

Ja tuohon rahanlahjottamisesta sen verran, että semmoiseen touhuun tarvitsisi rahankeräys (tms) luvan, mitä yksityinen ei tietääkseni voi hakea. Ehkä joskus, kun perustaisi yhdistyksen tai vastaavan, niin voisi semmoista miettiä. Toki voin pistää kaikille halukkaille tilinumeroni...

Ja tosiaan, itsehän tämän koko systeemin olen yksin luonut. Yksin tehnyt ja koodannut etusivun (uus tulee taas tässä syksyn aikana ;)), (foorumi on ilmainen osoitteesta http://www.phpBB.net), lukenut kaiken hyvän ja huonon palautteen (huonon palautteen määrä laski roimasti kun keksin sulkea palaute-osion ;) tai se nyt niinkään aina siellä palautetta ollut, whinetystä ennemmin). Modit nyt taas tekevät niin upeaa työtä, etteihän tässä mun tarvi lueskella enää kun ne itseä kiinnostavat aiheet... :D Tää juttu nyt tainnut liittyä mihinkään :roll:
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

No tuota...ensiksi kiittäisin Weekenderiä, että hän jaksaa sivustoa pyörittää ja tukea.

Olen huomannut, että kyllä täällä aika hyvin tasa-arvo vallitsee (IMO), mutta välillä on käyttäjällä kuin käyttäjällä (no ei kaikilla...mutta) inhimillistä "rasismia" esim. aloittelijoita kohtaan. Joidenkin kanssa on saattanut muodostua sellainen "me ollaan kavereita kaikki" käsitys, ja se on hyvä. Huumoria sivustolla on yllättävän paljon ja hyvä niin.

Sotavasara on todella selkeä, kattava ja asiallinen sivusto, ja on mukavaa, jos se myös pysyy sellaisena. (ja varmaan pysyykin)
Ostan Tomb Kingejä ja necroneita! Lähetä YV.
Musta Setä

Viesti Kirjoittaja Musta Setä »

Pienestä Portentmaisuudesta huolimattaan *silmääiskevä hymiö*

Ja tasa-arvosta käyttäjien kesken, se saattaa myös vaikuttaa siltä että pitempään käyttäneitä ''kunnioitetaan'', koska melkein kaikki pitempään käyttäneet jo ''tuntevat'' (noh nettituttu-tyylillä) toisensa, ja näin heillä on enemmän yhteenkuuluvuuden tunnetta, ja ''noobi'' (vaikka ei pelissä olisikaan, enemmänkin tarkoitan TÄLLÄ foorumilla olemisessa noobia) tuntee olonsa ulkopuoliseksi, ja onhan se aina vähän ''tässä äijien kesken ollaan mikäs pikkumies tuolla hyppii'', huomaahan sen jo itsestäänkin kun eräällä toisella foorumilla olen 4 vuotta parveillut. Ydinporukka muodostuu ihan vain myös ajan myötä, ja uudet jäsenet saattavat ajatella tulleensa jonkinlaiseen sisäpiirinvitsiin.

Ja jotain sellaista. Weekender sanoi että jos porukka vain kirjoittaa sekavia ja päämäärättömiä hän ei tykkää ja kertoo saman tien että itsekin teki juuri niin. Etkö sitten pidä itsestäsi nyt *silmääiskevä hymiö*?
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Mielestäni tälläisessä "yhteiskuntarakenteessa" kuin tämä foorumi, diktatuuri on ainoa järjellinen keino johtaa ja kehittää tätä fooruminpalasta. Kuten olen aina sanonut: "Diktatuuri on paras mahdollinen hallintojärjestelmä jos diktaattori itse on järjissään. Jos näin ei ole, diktatuuri on huonoin mahdollinen hallintomuoto". No joo, en nyt ihan aina näin sano, mutta melkein. :wink:

Totta kai täällä on "ylempiarvoisia" käyttäjiä, mutta he ovat kyllä sen kunnioituksen ansainneetkin järkevillä jutuillaan. Itse olen melko uusi sotulainen, ja olen yrittänyt asiallisilla teksteillä ja huomautuksilla kiivetä korkeammalle tasolle. Olenko siinä onnistunut? Sitä en voi itse tietää. Tämä johtuu siitä, että kaikki tämä "ylempiarvoisuus" ja "alempiarvoisuus" on käyttäjien oma keksintö/luomus, ja niille, jotka eivät tätä arvoasteikkoa tunnusta, ei koko hommaa ole olemassa. Kaikkein suurin paradoksi tässä on se, että kukaan ei kovin tarkkaan tiedä missä kohtaa arvoasteikkoa itse on, lukuun ottamatta kaikkein korkeimpia arvotasoja kuten Weekender ja moderaattorit.

Tulipas pitkä ja sekava viesti, mutta toivottavasti saatte siitä jotain järkeä esiin.
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Ensinnä julkinen kiitos Weekenderille tästä foorumista. Huom, tämä ei ole nuolentaa. Pidän foorumin rakennetta todella onnistuneena ja toimivana.

JA sitten asiaan takaisin:

-pääkaupungin maalauskerho=sotavasaran ydinporukka?

Onhan tuo nähty :wink:

Kaveria taputellaan selkään kun tunnetaan real lifessä...

Vähän ilkeätä muita kohtaan, kun netissä luulisi juuri sen missä asuu olevan toisarvoista, mutta kyllähän sen toisaalta ymmärtää.

Pitäisi ehkä alkaa tekemään kuten VJ: matkustella käymään maalauskerhon miiteissä! Kyl sitten alkas tykittää ja kudosta tulisi niin että isäkään ei uskoisi :D

Mitäs ruotsinkielisille viesteille muuten tehdään. Ei ole näkynyt, vaik on kaksikielinen maa vieläkin tämä suomi. (tuli vaan mieleen)
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

"Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista"

Paikallisen maalausporukan toimia jonkin verran seurailleena, en ole havainnut mitään innokasta seläntaputtelua, vaan sanan säilä on sivaltanut, kun sen paikka on ollut. Miksi sitten samaan threadiin voi tulla useamman "kerholaisen" viestejä on varmaankin seuraava: itse lukaisen helpommin threadiä, johon joku tuttu tai henkilö, jonka mielipiteitä arvostan, on postannut.

Johtuuko mahd. myönteinen kommentti, koska on nähnyt figun maalaajan irl vai, että on nähnyt k.o figun irl? Itselläni ainekin kuvien taso on aika surkea, pitkälti johtuen vuosittain ottamastani n. 20 kuvasta. Kun ei harjoittele ei opi. On helpompi kommentoida figua, kun nähnyt sen luonnossa ja voi siten ohittaa kuvan rajallisuuden.

"Kerholaiset" varmaan aktiivisti postavat maalausosioissa ( yllättävää ), mutta peliosioissa heidän osuus heti putoaa. Sanoisin joka foorumin osiossa olevan oman ydinporukkansa, joka aktiivisti postaa ja/tai seuraa k.o osiota. Osion moden kanssa tämä porukka pitkälti määrittää minkälainen ilmapiiri kyseisellä osiolla on.

Tasa-arvoisuus? Varmasti tulisi eri reaktio, jos ekaksi postaukseksi laittaisi " örkit pitäis mun mielestä olla pinkkejä ja karvaisia" ehkä parilla sadalla hymiöllä ja isoilla kirjaimilla varustettuna tai jos joku pitkäaikainen jäsen tekisi saman. Onko oikein, että säännöt ovat erilaiset "pärstäkertoimesta" riippuen? Mielestäni on. Arvostus pitää ansaita, ei se tule pelkästään kehumalla tiettyjä henkilöitä tai notkumalla tietyssä porukassa.

Tietysti jokaisella jäsenellä on oma mielipide ketkä postavat asiaa ja ketä he itse arvostavat. On varmasti tukku aktiivijäseniä, jotka postaavat asiaa, mutta en ole koskaan kiinnittänyt heihin huomiota syystä tai toisesta. Mitä aktiivisemmin itse liikkuu osiosta toiseen sen paremmin tietysti tuntee "ydinporukan".

Eiköhän saa postata vaikka millä kielellä, edellyttäen, että admin tai modet osaavat kieltä lukea ja siten varmistua sisällöstä.
Vlad

Viesti Kirjoittaja Vlad »

maddog kirjoitti:JA sitten asiaan takaisin:

-pääkaupungin maalauskerho=sotavasaran ydinporukka?

Vähän ilkeätä muita kohtaan, kun netissä luulisi juuri sen missä asuu olevan toisarvoista, mutta kyllähän sen toisaalta ymmärtää.
Oletan että yllä oleva on pilke silmäkulmassa kirjoitettu.

Foorumilla arvostukseen saa siitä mitä kirjoittaa (ei siitä kuinka paljon, vaan minkälaista tekstiä) ja tekee harrastuksen eteen.

SV:ssä on loistavia harrastajia joilla on paljon ajatusta sisältävää sanottavaa ja myös valitettavan paljon henkilöitä jotka puhuvat vain puhumisen vuoksi vailla hyvää pointtia.

Lisäongelman ylle tuo se että 'veteraaneille' muodostuu aina foorumeissa ajan mittaan korkea noise/asia - ratio. Tämän voi demonstroida itselleen riittävän tuskallisella tavalla vaikka yrittämällä lukea päivittäin koherentit postit GW:n games dev. boardilta.

Kukin voi miettiä itse saamansa palautteen perusteella että mitä järkevyysluokkaa tuli naputeltua suomalaisien hammeristien näkyviin :)

Yleisesti koskien Sotavasaraa. On erityisen tärkeää että on olemassa suomalainen korkeatasoinen keskustelufoorumi, tämän etuina ovat mm. loistava potentiaali tiedottamiseen turnajaisien ja muiden harrastukseen liittyvien tapahtumien osalta. Foorumi tarjoaa myös mahdollisuuden kehittää itseään pelaajana uudelle tasolle (~ymmärtää lopulta miten peli oikeasti pyörii ja mikä toimii ja mikä ei) tai saada aivan uusia näkökulmia maalaukseen.

Oheisbonuksena on Ostetaan/Myydään alue, jonka kautta pyörii peloittavan paljon rahaa nykyään.

Ilman Weekenderia, joka on kantanut harmaan (usein varsin kiittämättömän) työn taakan, tätä ei olisi, kiitoksia siitä hänelle.
maddog

Joo, ei minun kirjoituksiani kannata ottaa aivan vakavasti. Ne ovat yleensä kirjoitettu pitämään ihmiset hereillä foorumilla (yrittävät olla mielenkiintosia ja valtavirrasta erottuvia). JA auktoriteetit varpaillaan. :wink:
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

JarLoz kirjoitti:Mielestäni tälläisessä "yhteiskuntarakenteessa" kuin tämä foorumi, diktatuuri on ainoa järjellinen keino johtaa ja kehittää tätä fooruminpalasta. Kuten olen aina sanonut: "Diktatuuri on paras mahdollinen hallintojärjestelmä jos diktaattori itse on järjissään. Jos näin ei ole, diktatuuri on huonoin mahdollinen hallintomuoto". No joo, en nyt ihan aina näin sano, mutta melkein.
Huono diktatuuri ei ole huonoin mahdollinen hallitusmuoto. Huonon diktaattorin voi aina syrjäyttää, mutta yritäppä lahdata demokraattinen eduskunta, jos ei satu miellyttämään....
maddog

AIVAN! diktatuurissa näkee sen joka rulaa, joten tietää kenet pitää pistää viroilta että tulee parempi yhteiskunta.

Demokratiassa valta taas on harmaiden eminenssien käsissä. Hallitus muuttuu, piilossa olevat päättäjät pysyvät samoina. vaihda eduskunta ja mikään ei itse asiassa muutu...
archon

Viesti Kirjoittaja archon »

maddog kirjoitti: -pääkaupungin maalauskerho=sotavasaran ydinporukka?

Mitäs ruotsinkielisille viesteille muuten tehdään. Ei ole näkynyt, vaik on kaksikielinen maa vieläkin tämä suomi. (tuli vaan mieleen)

Mistä tässä on nyt oikein kysymys?

Onko ongelma se että ei pääse mukaan "jengiin"?
Tällä keskustelufoorumilla on käsittääkseni ihan muu päämäärä kuin ottaa salaseuraan jäseniä. Ja jos täällä keskustelun tuloksena syntyy kaveriporukka, niin hitto vie sehän hieno asia. Jos et pääse siihen mukaan niin ehkä sinun tulisi ehdottaa muille samanhenkisten kirjoituksien tekijöille illanvietto tapahtumaa. Siellä voitte täyttää tarpeenne sosiiaalisesta hyväksynnästä taputellemalla toisianne selkään.

Paikkakuntakohtaisuus on myöskin outo asia tuoda esiin tasa-arvokeskustelussa. Ei ole isojenkaupunkilaisten vika että joku asuu korvessa eikä siellä pääse syntymään laajempia peliporukoita. Sen sijaan onneksi teille on sentään tämä sivusto missä sentään etänä ajatuksenvaihtoa löytyy. Se missä käyttäjä asuu ei ole minun teksteihin vaikuttanut. Kaupankäyntiä tietysti mieluummin tekisi omanpaikkakuntalaisen kanssa kuin myös pelaamisenkin.

On aivan selvää että moderaattoreilla on valtaa eriasioihin eritavalla kuin käyttäjällä. Tasa-arvo ei liity mitenkään siihen koska moderaattorin itse käsite on käyttäjään nähden ylivertainen.

Ruotsinkieleen nähden kyseessä tuskin on taaskaan tasa-arvo ongelma. Jos joku välttämättä haluaa perustaa tänne ruotsinkielisen ketjun aiheestaan, varmaan voi tehdä niin, mutta veikkaan että keskustelusta saattaa tulla kovin hiljaista.

Kaikenkaikkiaan tämän ketjun aihe on kovin omituinen. Minun vaikea samaistua tai ymmärtää threadin aloittajia tai lainaamaani kirjoittajaa. Saattaa olla että vastineestani teille ei ole sisällöllistä apua ja scrollaatte vain alaspäin seuraavaan valitukseen.

Jos foorumi ei miellytä, pyydä rahasi takaisin :D
I don’t know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Hmmm... No tottahan toki minulle tärkeitä ihmisiä ovat ihmiset joiden tiedän haluavan viedä harrastusta eteenpäin ja jotka ovat valmiita tekemään töitä sen eteen. Eli hyvin pitkälle Ropeconin työntekijät (joka on aika pitkälle maalausporukka koska en tuntemattomia ihmisiä halua ottaa työskentelemään itselleni tärkeiden asioiden parissa).

Mutta salaseuralaisuuden voi paljastaa soluttautumalla maalausporukan julkisiin ja kaikille avoimiin miitteihin. Pahinta mitä siitä voi seurata on palkatonta työtä miniatyyriharrastuksen edistämiseksi Suomessa. Tämän kohtalon ovat jotkut viattoman raukat jo kokeneet... :-D
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
maddog

Hehe. Ninnu hypnotisoi kaikki sopivat kandidaatit ja pistää heidät orjatyöhön. (Ja nahkaruoska soi :wink: )

Muuten: helsingissä toimii maalausporukka, muualla maalaisporukka. :)
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

LOL!
Ydinporukalla tarkoitin periaatteessa kaikkia sotavasaralaisia, joilta tulee harkittua tekstiä ja jotka ovat kiinteästi nimimerkkinsä takana (eli periaatteessa kaikkia paitsi porukkaa tyyliin "isotalon kaveri" tai se yksi tyyppi joka kävi haukkumassa muita roskasakiksi silloin kerran). En vain voi ymmärtää miten tuonkin saattoi käsittää väärin. Toisaalta jos sen olisi käsittänyt oikein, ei siitä olisi saanut läheskään niin hyvää keskustelua aikaiseksi :wink:
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Maddog juurikin niin. Eli tervetuloa vaan miitteihin. ;-) Paitsi joudut kyllä pettymään nahkaruoskan kanssa, kerran conissa vieraili vain lateksiruoska...

Ja juu, aiheesta: en usko että täällä kukaan kokee tuleensa kauhean huonosti kohdelluiksi, ja jos tuntuu niin ainahan asian voi ottaa Weekkiksen tai jonkun moden kanssa puheeksi. Hekin ovat vain ihmisiä, uskokaa tai älkää...
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Hmm no sinäänsä ot, mutta en usko että sen enempää ketään tuola taputellaan selkään.
Niin joo maddogin pitäis kyllä ihmeessä tulla johonki miittiin, oli se sitte maalaus kerho tai pk-seudun maalaus miitti, niin ainaki mitä maalauskerhossa oon huomannut että tulee aina juteltua kaiken näköstä ja vaihettua mielipiteitä maalaamisesta. No joo sama se :D.
maddog

Jos maddog tulisi johonkin miittiin, niin porukat saisi huomata hänen olevan aivan yhtä ärsyttävä tyyppi luonnossa kuin foorumissakin. Eikä kenelläkään olisi hauskaa :cry:
Moriquendi

Viesti Kirjoittaja Moriquendi »

Kyllä se vaan on totta että aktiivisimmat käyttäjät jää mieleen. Itse olen foorumia n. pari kuukautta selaillut eli olen vielä aika uusi täällä. Se ei tietenkään tarkoita sitä, että en voisi kirjoittaa viestejä joissa on asiaa, vai tarkoittaako?... ...Niin siis aktiivisimmat jää mieleen. Koittakaapa löytää galleriasta asialllinen viesti johon baretul ei olisi pistänyt asialllista kommentia. Niin. Mahdotonta.

Ja Murhe taitaa kyllä olla asiatekstissä omaa luokkaansa. Ei sille voi mitään. Hyvä että täällä on viisasta porukkaa, ja foorumi pysyy siistinä ja lukukelpoisena kuten tähänkin asti.

Ja loppuun vielä ISO kiitos Weekenderille. Ja Modeille jotka ovat foorumin ainaisia siivoojia ( ja kyllä hekin asiaa kirjoittavat ) .... :D
Viimeksi muokannut Moriquendi, Ti 16.09.2003 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olipa kerran pimentohaltia...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”