Ropeconin maalauskisakuvia
Hehee, mahtilautanen. :-D
Noh,monille ihmisille on kovin hyödyllsitä tietää miten joku asia on tehty, ihan kirjallisesti. Mutta tiedän että selityksiä on vaikea kirjoittaa jos itse näkee katsomalla miten hommat maalataan. Mutta noh juu, minusta noi marmorit olivat nätit ja monilla jotka koittavat marmoria maalata on varmastikkin hyötyä katsoa sinun tuloksiasi.
Noh,monille ihmisille on kovin hyödyllsitä tietää miten joku asia on tehty, ihan kirjallisesti. Mutta tiedän että selityksiä on vaikea kirjoittaa jos itse näkee katsomalla miten hommat maalataan. Mutta noh juu, minusta noi marmorit olivat nätit ja monilla jotka koittavat marmoria maalata on varmastikkin hyötyä katsoa sinun tuloksiasi.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
*allekirjoittaa*Ninnu kirjoitti:Mutta noh juu, minusta noi marmorit olivat nätit ja monilla jotka koittavat marmoria maalata on varmastikkin hyötyä katsoa sinun tuloksiasi.
Tahtoisin myös kuulla, mitä itse asiassa teitkään. Kun kaikki eivät vain osaa katsoa kuvaa ja kopioida sitä sellaisenaan figun pinnalle.
No ei, olen muutaman marmorivinkin katsonut verkosta, mutta tuo oli varsin eri näköinen kuin aiemmat näkemäni. Siksi olisi kivaa kuulla, mitä itse asiassa teitkään.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
-
maddog
Olisi tosiaankin jees jos tulisi enemmän näitä "Ovela modelli" kisoja, joissa jokin varjostusshaidausblurrausjuttujuttu ei painaisi niin paljon, vaan se että modelli erottuu massasta, on hauska tai mahtipontinen.
Ainakaan tällaista tavallista harrastajaa ei niinkään kiinnosta jokin maalausteknillinen taidonnäyte (kun mitään taideoppia ole koskaan tullut luettua), vaan se että modelli on yksinkertaisesti ovela.
No meistä on moneksi, mutta tiedän etten ole ainoa.
Ainakaan tällaista tavallista harrastajaa ei niinkään kiinnosta jokin maalausteknillinen taidonnäyte (kun mitään taideoppia ole koskaan tullut luettua), vaan se että modelli on yksinkertaisesti ovela.
http://www.esquilax.com/baywatch/index.shtml
Tätä minä olen aina sanonut.
-
baretul
En tiedä menestyiskö tällänen ?TohtoriHelikopteri kirjoitti:Olisi tosiaankin jees jos tulisi enemmän näitä "Ovela modelli" kisoja, joissa jokin varjostusshaidausblurrausjuttujuttu ei painaisi niin paljon, vaan se että modelli erottuu massasta, on hauska tai mahtipontinen.
Tottakai menestyy tällainen. Käys katsomassa vaikka viimeisimmät Golden Demonit, etenkin Rnaskassa. Golden Demoneissa tunnelma on se juttu, ja tulos näkyy, kisan voittajat ovat aivan hiukeita siinä millaisen tunnelman ovat saaneet luotua figuihinsa, vaikka Miikan tankki tihkuaa historiaa ja asennetta.
Ropeconin maalauskisan profiloin hieman toisin koska on jo niin monessa maassa GD kisoja. Eli se on enemmän maalaukseen painottuva kisa, jossa figujen valmistajalla ei ole merkitystä. Nämä ovat minun valitsemat painotukset kisaan. Toisaalta mahtavaa modellointia oli näkyvissä myös conin kisassa, parhaan conversion voittanut entti oli suorastaan leuat loksauttava modeli.
Valitan jos et nauttinut voittajien katselusta, suosittelen lämpimästi GW:n sivuilla vierailua ja Golden Demonin tsekkausta. Toivottavasti ne miniatyyrit miellyttäisivät sinua enemmän. :-)
Ropeconin maalauskisan profiloin hieman toisin koska on jo niin monessa maassa GD kisoja. Eli se on enemmän maalaukseen painottuva kisa, jossa figujen valmistajalla ei ole merkitystä. Nämä ovat minun valitsemat painotukset kisaan. Toisaalta mahtavaa modellointia oli näkyvissä myös conin kisassa, parhaan conversion voittanut entti oli suorastaan leuat loksauttava modeli.
Valitan jos et nauttinut voittajien katselusta, suosittelen lämpimästi GW:n sivuilla vierailua ja Golden Demonin tsekkausta. Toivottavasti ne miniatyyrit miellyttäisivät sinua enemmän. :-)
Jag känner en bot
-
baretul
Noh en ole katsonut vielä voittajiaNinnu kirjoitti:Tottakai menestyy tällainen. Käys katsomassa vaikka viimeisimmät Golden Demonit, etenkin Rnaskassa. Golden Demoneissa tunnelma on se juttu, ja tulos näkyy, kisan voittajat ovat aivan hiukeita siinä millaisen tunnelman ovat saaneet luotua figuihinsa, vaikka Miikan tankki tihkuaa historiaa ja asennetta.
Totta bare, en sinulle vastannutkaan, vaan TohtoriHelikopterille suoraan. Mutta conin maalauskisa on järjestäjänsä näköinen ja kuvastaa jörjestäjänsä arvoja, aivan kuten GoldenDemonit kuvastavat GW:n arvoja ja tärkeänä pitämiä asioita.
Tai jotain, menee hiukka psykologiselki jo. :-)
Tai jotain, menee hiukka psykologiselki jo. :-)
Jag känner en bot
-
baretul
Niin no, mitä kukin pitää ovelana. Mun mielestä maalauskisoissa ollaan menossa vähemmän tekniseen ja enemmän hmm.. taiteelliseen (?) suuntaan. Siis niin että pensselin vedot saa periaatteessa näkyä, kunhan figu näyttää hienolta ja yhtenäiseltä. Eli virheetön tekniikka, vaikka onkin tärkeä asia, ei enää ole se ainoa pointti värivalintojen ohella.TohtoriHelikopteri kirjoitti:Olisi tosiaankin jees jos tulisi enemmän näitä "Ovela modelli" kisoja, joissa jokin varjostusshaidausblurrausjuttujuttu ei painaisi niin paljon, vaan se että modelli erottuu massasta, on hauska tai mahtipontinen.
Ideana toi sun kisasi on periaatteessa ihan hyvä, mutta vaarana on se, että 90% figuista on vitsin hulvattomia "valele örkki liimalla, heitä se bits boxiin & ravista" - metodilla tehtyjä otuksia. Vitsin nokkela ideahan se on kun catachanista, örkistä ja zompparista tehty figu on maalattu liilaksi..
Tosiaan jos tuollaisen kisan joku järkkäisi ja tason saisi pysymään suht koht korkeana (entryjä tyyliin ropeconissa nähdyt peikot, eikä kuten ylläolevassa esimerkissä), niin hienoahan se olisi.
-
baretul
Jep ne Dolmotin peikot oli erittäin siistit, ja tälläiset omasta mielestä menisikin, mutta en ainakaan itse jaksaisi juuri niitä blood red super liima bitz box sähellyksiä. Ymmärrän sen, että kaikki eivät jaksa eivätkä halua tehdä sitä perus showcasea, jossa todella maalataan päälle toistakymmentä tuntia figua, vaan haluavat tehdä vitsikkään monsterin warhammerin maailmasta jne. ja ymmärrän sen että smoothi blendi pinta jne, ei vältämättä ole mikään edelltys, vaan voi tehdä omanlaatuista, kuten gw:ee tyylliä goottista jälkeä tai vaikkapa todella tummaa tai vastaavaa, kunhan figu on loppuun asti uskollinen sille (esim jotain perfektisti blendattu potta ja päin munakoisia maalattu loput hahmo ei menis sellasena "oma tyylisenäVJ kirjoitti: Tosiaan jos tuollaisen kisan joku järkkäisi ja tason saisi pysymään suht koht korkeana (entryjä tyyliin ropeconissa nähdyt peikot, eikä kuten ylläolevassa esimerkissä), niin hienoahan se olisi.
Niin tarkoitin lähinnä tällaista kisaa jossa yksi kategoria voisi vaikka olla maalaamattomat figut. Joissa converttaus olisi pääasia
Eihän niitä nyt tarvitse maalauskilpailuiksi kutsua, mutta se nyt on jo pikkumaista.
Ovathan kaikki nuo Goldern Deamon ja muut kisan voittajat hienoja, mutta ei niissä mitään hauskaa tai hätkähdyttävää ole, varmasti poikkeuksiakin on, mutta aihepiiri tuntuu olevan hieman rajattu, esim. johonkin Golden Damoonin Open categoryynhän osallistuva Heavy Metal maalarit.... Ei taida monelle tulla hirveää hinkua tehdä jotain mielikuvituksellista, kun tietää ettei kuitenkaan voi pärjätä....
Varmasti monella on ajatuksia hienoista ja hauskoista diodraamoista ja hahmoista, mutta koska eivät osaa, jaksa tai ehdi maalata hahmoja tarkkaan, jättävät työt kokonaan aloittamatta.
Olisikin hienoa jos joskus nähtäisiin muutama kilpailu jossa olisi pelkkiä convertoituja hahmoja, ja hyvä idea palkittaisiin. En toki halua katsella mitään maalikasoja, sitä en tarkoittanut.
... No jaa pitäkää kilpailunne, minä en niihin koskaan osallistu, koska tuollaiseen tasoon tarvitaan aika moisat luonnon lahjakkuutta.... Ja sitä ei täältäpäin löydy.
Eivät kaikki ole syntyneet kultalusikka per¤¤¤##¤.
(Katkeraa puhetta)
Eihän niitä nyt tarvitse maalauskilpailuiksi kutsua, mutta se nyt on jo pikkumaista.
Ovathan kaikki nuo Goldern Deamon ja muut kisan voittajat hienoja, mutta ei niissä mitään hauskaa tai hätkähdyttävää ole, varmasti poikkeuksiakin on, mutta aihepiiri tuntuu olevan hieman rajattu, esim. johonkin Golden Damoonin Open categoryynhän osallistuva Heavy Metal maalarit.... Ei taida monelle tulla hirveää hinkua tehdä jotain mielikuvituksellista, kun tietää ettei kuitenkaan voi pärjätä....
Varmasti monella on ajatuksia hienoista ja hauskoista diodraamoista ja hahmoista, mutta koska eivät osaa, jaksa tai ehdi maalata hahmoja tarkkaan, jättävät työt kokonaan aloittamatta.
Olisikin hienoa jos joskus nähtäisiin muutama kilpailu jossa olisi pelkkiä convertoituja hahmoja, ja hyvä idea palkittaisiin. En toki halua katsella mitään maalikasoja, sitä en tarkoittanut.
... No jaa pitäkää kilpailunne, minä en niihin koskaan osallistu, koska tuollaiseen tasoon tarvitaan aika moisat luonnon lahjakkuutta.... Ja sitä ei täältäpäin löydy.
(Katkeraa puhetta)
http://www.esquilax.com/baywatch/index.shtml
Ei tarvita.TohtoriHelikopteri kirjoitti: ... No jaa pitäkää kilpailunne, minä en niihin koskaan osallistu, koska tuollaiseen tasoon tarvitaan aika moisat luonnon lahjakkuutta.... Ja sitä ei täältäpäin löydy.
(Katkeraa puhetta)
Itse olen luonnonlahjakkuutena surkea. Vertaa vaikka näitä:

Ensimmäinen on maalattu alle vuosi sitten, jälkimmäinen ropeconin kisaan. Maalasin 12 vuotta enkä osannut tuon paremmin. Sen jälkeen päätin opetella maalaamaan paremmin ja opin noin paljon yhdessä ainoassa vuodessa. Ainoa asia, mitä vaaditaan on istumalihakset ja halu oppia.
Ihan oikeasti.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277