Kazad Chuf ja sen asukkaiden seikkailut
Eikö kenelläkään ole mitään sanottavaa? Höh palaute olisi suotavaa jotta voisin kokeilla jotain uutta. Ja yritän seuraavassa tekstissä ottaa huomioon kaikki asiat mitä Capu selitti. Eli uuden tekstin korjauksissa menee viikko.
Huomaan kyllä, että yhdyssana- tai pilkkuvirheet eivät sinua haittaa
Joltakulta muuten on vissiin mennyt jotain ohi, stoorissa esiintyy ainakin kerran vielä nimi Tulivasara.
No mitä tähän sanoisi blast from the past vai oliko se plast? Ihan sama
Joltakulta muuten on vissiin mennyt jotain ohi, stoorissa esiintyy ainakin kerran vielä nimi Tulivasara.
-
Icingdeath
Huomauttaisin, että tuo "Huomaan kyllä, että yhdyssana - tai pilkkuvirheet eivät sinua haittaa - senhän näkee jo omasta tekstistäsikin" oli tarkoitettu minulle, ei sinulle...Nippe kirjoitti:Eikö kenelläkään ole mitään sanottavaa? Höh palaute olisi suotavaa jotta voisin kokeilla jotain uutta. Ja yritän seuraavassa tekstissä ottaa huomioon kaikki asiat mitä Capu selitti. Eli uuden tekstin korjauksissa menee viikko.
Ja The Captain, ilmeisesti minun "kykyni eivät riitä" (Huomaa, että heittomerkit eivät tarkoita sarkastista huomautusta vaan launausta sinun viestistäsi) kirjoittamaan täysin virheetöntä tekstiä, mutta yritän silti kovasti. Pahoittelen, etten ole sinun vertaisesi kielimestari (Tämä ei edellenkään ole sarkasmia, vain yksinkertainen toteamus. Olen ihaillut kielentuntemustasi jo kauan), mutta toisaalta sinulla on luultavasti ainakin kymmenen vuoden etumatka minuun mitä kirjoittamiseen tulee, vaikka se ei tietenkään ole minkäänlainen puollustus.
Enemy of my enemy is my friend
-
Tohtori-SyFilis
- Viesti:
-
Andromedus
"Pölyt karisevat pois" Valitettavasti olen tullut takaisin. En minä kirjoitusvirheistä valita koska tiedän että niitä tulee itsellenikin. Erittäin mukavia tarinoita ja olen lukenut kaikki. Olen pitkään meinannut itsekin kirjoittaa jostain kääpiökaupungista joka perustetaan esim. jonkun gromril esiintymän luo.
Erittäin hyvää tekstiä ja saanko kysyä; oletko Nippe käyttänyt yhtään niitä kääpiönimiä jota annoin?
Ja Icingdeath, ai muka sidekick? Olemme molemmat yhtä mahtavia(ainankin omasta mielestäni). Mutta sidekickkinä en alennu olemaan.
Erittäin hyvää tekstiä ja saanko kysyä; oletko Nippe käyttänyt yhtään niitä kääpiönimiä jota annoin?
Ja Icingdeath, ai muka sidekick? Olemme molemmat yhtä mahtavia(ainankin omasta mielestäni). Mutta sidekickkinä en alennu olemaan.
On se kumma että sain potkut työstäni vaikken mitään tehnyt.
Err mä hukkasin ne joskus silloin ku Sotavasra kaatu (mutta en siinä rytäkässä) Enkä oo kehdannut pyytää niitä uudestaan. Mutta kun otit asian puheeksi niin voitko lähettä ne vielä kerran mulle. Pistän ne johonkin talteen jotta ne ei taas katois.oletko Nippe käyttänyt yhtään niitä kääpiönimiä jota annoin?
-
Icingdeath
Öhöm, nyt kun olet palannut minun täytyy nähdäkseni editoida postiani... Ajattelin, että jos olet iäksi kaikonnut niin saan hallita yksin, mutta ilmeisesti minun täytyykin tyytyä jaettuun sijaan. No jaa, sinänsä ihan hyvä, meillä ei ole varaa menettää hyviä kirjoittajia. Ja onneksi en ehtinyt virallisesti julistaa sinua kuolleeksi, olisi ollut kauhea vaiva selittää kaikille ylösnousemuksesi.Andromedus kirjoitti:"Pölyt karisevat pois" Valitettavasti olen tullut takaisin. En minä kirjoitusvirheistä valita koska tiedän että niitä tulee itsellenikin. Erittäin mukavia tarinoita ja olen lukenut kaikki. Olen pitkään meinannut itsekin kirjoittaa jostain kääpiökaupungista joka perustetaan esim. jonkun gromril esiintymän luo.
*Huomaa, että teksti on kirjoitettu sarkastisesti*
Enemy of my enemy is my friend
-
Andromedus
Niin,mutta joskus on pidettävä taukoa. Nippe, ei minullakaan mitään valmista listaa ole joten pitää keksii uudet. Lähetän nyt enemmän, vaikka 2 - 5 nimeä per aakkonen.
Kiva että melkein julistitte minut kuolleeksi.
Muuten Icingdeath, tiedän että oma osuuteni myöhästyi aika paljon mutta milloin aseveljet on valmis ja lähetät mulle?
Kiva että melkein julistitte minut kuolleeksi.
Muuten Icingdeath, tiedän että oma osuuteni myöhästyi aika paljon mutta milloin aseveljet on valmis ja lähetät mulle?
Osa 3
Taipuu vaan ei murru
"Ladatkaa!!" Kuului huuto ja kaksi nahka asuihin
pukeutunutta kääpiötä ryntäsi Tulenheittäjän luo toinen
poistaen tyhjän säiliön toisen pannessa uuden tilalle.
"Kauemmas!" kuului toinen käsky ja kaksi kääpiötä
poistuivat taka vasemmalle. Jorek katsoi painemittaria sen kohotessa vihreästä keltaiseen..
Jorekin otsalle kertyneet hikipisarat helmeilivät hänen valmistautuessa vetämään
vivusta mittarin kohotessa punaiselle. Hän tiesi jos paine
muutttusi liian korkeaksi koko kone saattaisi räjähtää
tuhoten samalla portin yläosan. Jorek kiskaisi vivusta ja
sulki silmänsä peläten pahinta. Tulenheittäjä tärisi ja
piippu alkoi muuttua punaisesta valkoiseksi. Kuului terävä
naksahdus ja korvia raastava humina, kun Tulenheittäjä "sylkäisi" lastinsa, joka laskeutui suoraan
yhden muurinmurtajan päälle sytyttäen tämän palamaan
kylväen pakokauhua hyökkääjiin. Muurilla olevat kääpiöt
hurrasivat voitonriemussa .Jorekin nostaessa päätään ja avatessa silmänsä kiittäen
Grungnia siitä, että eli vielä sillä nämä uudet tykit
olivat vähän epävarmoja. "Noniin! Toivottavasti katsoitte
tarkkaan sillä nyt te olette vastuussa tästä upeasta
laitteesta. Se on ihan helppoa ja vaaratonta." Jorek sanoi
tyynesti kolmelle nuorelle kääpiöille, jotka eivät voineet
muutakaan kuin nyökyttää päätään.Jorek näytti vielä mistä kohtaa vipua tuli vetää paineen
ollessa hyvä. Tämän tehtyään Jorek kiiruhti rappusia alas,
jotta ei ainakaan kuolisi Tulenheittäjän räjähtäessä niiden
nuorukaisten käytössä.
"Riviin muodostukaa!!" Gawan karjaisi sadoille kääpiöille
jotka olivat ensimmäisinä saapuneet eteläiselle portille.
Kaksi Urkutykkiä oli myös tuotu puolustukseen näin lyhyellä
varoitus ajalla ja niitä oltiin juuri asettamassa paikoilleen.
Ukkosentuojat latasivat aseitaan varmistaen ruudin olevan kuivaa ja aseen olevan muutenkin valmiina. Gawan alkoi lausua rukousta
Morngrimille sillä tästä taistelusta tulisi hankala.
Örkkejä oli noin seitsämän jokaista kääpiöitä vastaan.
Dirlikhim Käentappaja juoksi kierrerappusissa kohti eteläistä porttia. Dirlikhim oli perinyt Gruonr Rautakoiven tehtävän ja hänellä oli kiire. Niin kiire että hän ei ollut huomannut yhden pitkän valkoisen parran palmikoista avautuneen. Dirlikhim puhisi vähän aikaa yrittäen kiihdyttää nopeuttaan huomatakseen parran menneen saappaansa alle. Dirlikhim pääsi portaat ennätys ajassa alas. Dirlikhimin heitettyä voltin hän liukui levyhaarniskansa avulla puolet matkasta jo lopun pyörien ympäri villisti huutaen. Dirlikhim mätkähti lattialle nostattaen pölyn ilmaan.
"Eikä! Se on Käentappaja!" vaikeroi Grot Haudankaivaja katsoessaan pölykasaa josta erottui ainoastaan vähän hopeista haarniskaa ja tummat silmät. "Älä siitä nyt valita vaan ole valmiina kun tuo rämä portti antaa periksi!" Gawan huudahti.
Grot mumisi vain vastaukseksi jatkaen aseensa lataamista. Grot sääti suurta tähtäintä hieroen tämän puhtaaksi paidallaan. "Anteeksi herra että olen näin myöhässsä, mutta ..." "Ei se mitään, nyt turpa kii ja mee muodostelmaan!!" Gawan tiuskaisi Dirlikhimille ennen kuin tämä sai sanottua lausettaan loppuun.
Samassa portti lennähti auki päästäen suuren aallon vihernahkoja linnoituksen sisälle. Vihreä aalto vyöryi ylös kohti kääpiöitä sylkien heidän päälle kirouksia ja muita herjoja. "Kiväärit tulta!!" Jylinä täytti korvat ja savu silmät kun Ukkosentuojat ampuivat ensimmäistä aaltoa tappaen ja vammauttaen ensimmäiset örkit. Toinen aalto ei piitannut kaatuneista vaan jyräsi nämä jatkaen matkaa määrätietoisesti.
"Tykit tulta!!" Urkutykit julistivat tuhoa korvia riipivällä melulla jota seurasi vieläkin enemmän savua joka samensi silmät. Savun hälvetessä örkkien toisesta aallosta oli jäänyt vain punainen tahra kivilattiaan. Tästäkään piittaamatta örkit hyökkäsivät edelleen luottaen pelkkään massaan.
Örkkien saapuessa lyönti etäisyydelle Gawan löi lähimmän örkin pään harteilta jatkaen lyöntiä vielä seuraavaavan örkin olkapäähän tappaen tämänkin. Grot veti pistoolinsa vyöltä alkaen ampua liian lähelle tulleita örkkejä päähän. Dirlikhim yritti vain pysyä hengissä epätoivoisesti lyömällä vasarallaan minne sattui.
Nyt täytyi enää toivoa että vastarinta kestäisi avun tuloon asti tai millään ei olisi enää väliä.
Teksti on päin peffaa se tiedetään mutta poropeukalona en saanut enää korjattua sitä. Mutta antakaa toki palutetta kun päätin kirjoittaa pitkästä aikaa. Virheitä on varmasti kunhan ne ei haittaa lukemista. En ole hyvä tässä kirjotus/puhumis asiassa joten sanon vain: Palutetta kiitos!!
Taipuu vaan ei murru
"Ladatkaa!!" Kuului huuto ja kaksi nahka asuihin
pukeutunutta kääpiötä ryntäsi Tulenheittäjän luo toinen
poistaen tyhjän säiliön toisen pannessa uuden tilalle.
"Kauemmas!" kuului toinen käsky ja kaksi kääpiötä
poistuivat taka vasemmalle. Jorek katsoi painemittaria sen kohotessa vihreästä keltaiseen..
Jorekin otsalle kertyneet hikipisarat helmeilivät hänen valmistautuessa vetämään
vivusta mittarin kohotessa punaiselle. Hän tiesi jos paine
muutttusi liian korkeaksi koko kone saattaisi räjähtää
tuhoten samalla portin yläosan. Jorek kiskaisi vivusta ja
sulki silmänsä peläten pahinta. Tulenheittäjä tärisi ja
piippu alkoi muuttua punaisesta valkoiseksi. Kuului terävä
naksahdus ja korvia raastava humina, kun Tulenheittäjä "sylkäisi" lastinsa, joka laskeutui suoraan
yhden muurinmurtajan päälle sytyttäen tämän palamaan
kylväen pakokauhua hyökkääjiin. Muurilla olevat kääpiöt
hurrasivat voitonriemussa .Jorekin nostaessa päätään ja avatessa silmänsä kiittäen
Grungnia siitä, että eli vielä sillä nämä uudet tykit
olivat vähän epävarmoja. "Noniin! Toivottavasti katsoitte
tarkkaan sillä nyt te olette vastuussa tästä upeasta
laitteesta. Se on ihan helppoa ja vaaratonta." Jorek sanoi
tyynesti kolmelle nuorelle kääpiöille, jotka eivät voineet
muutakaan kuin nyökyttää päätään.Jorek näytti vielä mistä kohtaa vipua tuli vetää paineen
ollessa hyvä. Tämän tehtyään Jorek kiiruhti rappusia alas,
jotta ei ainakaan kuolisi Tulenheittäjän räjähtäessä niiden
nuorukaisten käytössä.
"Riviin muodostukaa!!" Gawan karjaisi sadoille kääpiöille
jotka olivat ensimmäisinä saapuneet eteläiselle portille.
Kaksi Urkutykkiä oli myös tuotu puolustukseen näin lyhyellä
varoitus ajalla ja niitä oltiin juuri asettamassa paikoilleen.
Ukkosentuojat latasivat aseitaan varmistaen ruudin olevan kuivaa ja aseen olevan muutenkin valmiina. Gawan alkoi lausua rukousta
Morngrimille sillä tästä taistelusta tulisi hankala.
Örkkejä oli noin seitsämän jokaista kääpiöitä vastaan.
Dirlikhim Käentappaja juoksi kierrerappusissa kohti eteläistä porttia. Dirlikhim oli perinyt Gruonr Rautakoiven tehtävän ja hänellä oli kiire. Niin kiire että hän ei ollut huomannut yhden pitkän valkoisen parran palmikoista avautuneen. Dirlikhim puhisi vähän aikaa yrittäen kiihdyttää nopeuttaan huomatakseen parran menneen saappaansa alle. Dirlikhim pääsi portaat ennätys ajassa alas. Dirlikhimin heitettyä voltin hän liukui levyhaarniskansa avulla puolet matkasta jo lopun pyörien ympäri villisti huutaen. Dirlikhim mätkähti lattialle nostattaen pölyn ilmaan.
"Eikä! Se on Käentappaja!" vaikeroi Grot Haudankaivaja katsoessaan pölykasaa josta erottui ainoastaan vähän hopeista haarniskaa ja tummat silmät. "Älä siitä nyt valita vaan ole valmiina kun tuo rämä portti antaa periksi!" Gawan huudahti.
Grot mumisi vain vastaukseksi jatkaen aseensa lataamista. Grot sääti suurta tähtäintä hieroen tämän puhtaaksi paidallaan. "Anteeksi herra että olen näin myöhässsä, mutta ..." "Ei se mitään, nyt turpa kii ja mee muodostelmaan!!" Gawan tiuskaisi Dirlikhimille ennen kuin tämä sai sanottua lausettaan loppuun.
Samassa portti lennähti auki päästäen suuren aallon vihernahkoja linnoituksen sisälle. Vihreä aalto vyöryi ylös kohti kääpiöitä sylkien heidän päälle kirouksia ja muita herjoja. "Kiväärit tulta!!" Jylinä täytti korvat ja savu silmät kun Ukkosentuojat ampuivat ensimmäistä aaltoa tappaen ja vammauttaen ensimmäiset örkit. Toinen aalto ei piitannut kaatuneista vaan jyräsi nämä jatkaen matkaa määrätietoisesti.
"Tykit tulta!!" Urkutykit julistivat tuhoa korvia riipivällä melulla jota seurasi vieläkin enemmän savua joka samensi silmät. Savun hälvetessä örkkien toisesta aallosta oli jäänyt vain punainen tahra kivilattiaan. Tästäkään piittaamatta örkit hyökkäsivät edelleen luottaen pelkkään massaan.
Örkkien saapuessa lyönti etäisyydelle Gawan löi lähimmän örkin pään harteilta jatkaen lyöntiä vielä seuraavaavan örkin olkapäähän tappaen tämänkin. Grot veti pistoolinsa vyöltä alkaen ampua liian lähelle tulleita örkkejä päähän. Dirlikhim yritti vain pysyä hengissä epätoivoisesti lyömällä vasarallaan minne sattui.
Nyt täytyi enää toivoa että vastarinta kestäisi avun tuloon asti tai millään ei olisi enää väliä.
Teksti on päin peffaa se tiedetään mutta poropeukalona en saanut enää korjattua sitä. Mutta antakaa toki palutetta kun päätin kirjoittaa pitkästä aikaa. Virheitä on varmasti kunhan ne ei haittaa lukemista. En ole hyvä tässä kirjotus/puhumis asiassa joten sanon vain: Palutetta kiitos!!
-
Andromedus
Ihan hyvä tarinahan tuo on. Vois olla vaikka kuitenkin hiukan enemmän yksityiskohtia, esim jos haluat jännitystä niin:
Örkkien muurnmurtaja jyskytti muuria rautaisalla äänellä ja joka kerta tuntui kääpiöiden selkäpiissä.
Tai jos haluat taisteluun enemmän yksityiskohtia niin vaikka:
Kun Gawan löi örkin pään tämän vahvoilta hartioilta niin musta veri suihkui hänen naamalleen.
Muuten ihan sujuvaa tekstiä ja muutenkin odotan Kazad Chuffin asukkaiden seikkailuja. Muuten onkos painemittari keksitty Fb:ssä? Huomasin että käytit paria nimeä tuossa tarinassa jotka sulle kehittelin, riittikö lista?
Ps. Dirlikhim rautapaita on kääpiöiden ylin kuningas vanhassa omatehdyssä maailmassa joka meni itseasiassa pieleen haltioiden ja kääpiöiden olemassaolon takia. Ne tietävät joille olen novellini jakanut.
Örkkien muurnmurtaja jyskytti muuria rautaisalla äänellä ja joka kerta tuntui kääpiöiden selkäpiissä.
Tai jos haluat taisteluun enemmän yksityiskohtia niin vaikka:
Kun Gawan löi örkin pään tämän vahvoilta hartioilta niin musta veri suihkui hänen naamalleen.
Muuten ihan sujuvaa tekstiä ja muutenkin odotan Kazad Chuffin asukkaiden seikkailuja. Muuten onkos painemittari keksitty Fb:ssä? Huomasin että käytit paria nimeä tuossa tarinassa jotka sulle kehittelin, riittikö lista?
Ps. Dirlikhim rautapaita on kääpiöiden ylin kuningas vanhassa omatehdyssä maailmassa joka meni itseasiassa pieleen haltioiden ja kääpiöiden olemassaolon takia. Ne tietävät joille olen novellini jakanut.
Joo noi kuvaukset jäi kieltämättä vähälle mulla ollut aika paljon muita ongelmia ja tarina no sanotaan jäi vähälle huomiolle.
(Nimi)Lista oli kieltämättä isompi kuin muistin. Pyrin tunkeen niitä nimii mun tarinoihin mutta kun tämä uuden hahmon luominen ei ota onnistuakseen.
Tällä hetkellä olen keskittynyt Fb koska tietämykseni 40k on lapsenkengissä. Mutta ajattelin lähi viikkoina alottaa kirjottaan Dark Angel tarinan.
Yritän panostaa seuraavaan tekstiin mutta kun Lukion idiootit pyrkii mahdollisimman hyvin viemään vapaa-ajan.
(Nimi)Lista oli kieltämättä isompi kuin muistin. Pyrin tunkeen niitä nimii mun tarinoihin mutta kun tämä uuden hahmon luominen ei ota onnistuakseen.
Tällä hetkellä olen keskittynyt Fb koska tietämykseni 40k on lapsenkengissä. Mutta ajattelin lähi viikkoina alottaa kirjottaan Dark Angel tarinan.
Yritän panostaa seuraavaan tekstiin mutta kun Lukion idiootit pyrkii mahdollisimman hyvin viemään vapaa-ajan.
Viimeksi muokannut Nippe, La 11.10.2003 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Andromedus
Siitä nimilistasta vielä. Ei minullakaan sitä kopioituna ollut joten jouduin tekemään uuden. Keksin siihen aika paljon lisää nimiä. jos joku tarttee apua nimien kanssa niin kysykää multa. Jos tarviit muuten nippe örkki nimiä niin niitäkin tippuu(tosin keksin ihan mille vaan rodulle).
Luit muuten mun ajatuksia mä just huomasin et tarviin parit örkin nimet. Jos vaan viittit niin lähetä mulle kiitos.
Eikö kenelläkään muulla ole sanottaavaa kuin Snogolla ja Andromeduksella???
Eikö kenelläkään muulla ole sanottaavaa kuin Snogolla ja Andromeduksella???
Viimeksi muokannut Nippe, Su 12.10.2003 00:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.