HE:t vs. DE Manticorella jne.
HE:t vs. DE Manticorella jne.
Eli miten saisin tuon manticoren (pistetäänkö mantigore?) tiputettua, bolttiksella ollaan yritetty, mutta pariin woundiin se yleensä jää ja sit se on jo omien kyljessä. Taikuuskin olisi ihan hyvä vaihtoehto, mutta kyllä sillä vihulaisella on vielä dispelliäkin sitä vastaan. Bolttiksella koitetaan, mutta oisko muita keinoja?
Sitten on vielä dwarffit, nämä kun seisovat paikoillaan kuin kivet ja niskaan sataa nuolia ja tulta, kiva siinäkin on sitten edetä kohti vihollista kun en kotkia omista ja shadow warriorit tapetaan heti kun näyttäytyvät. Ehdotuksia? Tälläkin vihulaisella on dispelliä niin...
Sitten on vielä dwarffit, nämä kun seisovat paikoillaan kuin kivet ja niskaan sataa nuolia ja tulta, kiva siinäkin on sitten edetä kohti vihollista kun en kotkia omista ja shadow warriorit tapetaan heti kun näyttäytyvät. Ehdotuksia? Tälläkin vihulaisella on dispelliä niin...
Kuuluisia viimeisiä sanoja:
- "Ei ne noin kaukaa osu!"
- "Ei ne päälle tule..."
- "Full Attack!"
- "Ei ne päälle tule..."
- "Full Attack!"
Kääpiöt voitetaan kikkailemalla, tai törkeän pumpatuilla closis-hirmuilla. Pistät haltiaa flankkiin ja reariin, niin eiköhän ala kääpiötä tippumaan. Ampuminen on tehokasta, jos strenghtiä on tarpeeksi. Jos fluffi sallii, osta Dogs of War tykki, tykillä tippuu mikä vaan.
Closis hirmuja (Esim. Exalted Champion of Chaos) ei helffeiltä oikein löydy, mutta jos saisit swordmasterit combattin äkkiä, niin saattaisi siinä kuutama pää pudota.
Closis hirmuja (Esim. Exalted Champion of Chaos) ei helffeiltä oikein löydy, mutta jos saisit swordmasterit combattin äkkiä, niin saattaisi siinä kuutama pää pudota.
Mantikoren tappaminen ei pitäsi tuottaa äärettömiä vaikeuksia HE:lle. Boltterituli pitäisi tehota. Vieläpä paremmin kuin magia. Jos nämä unohdetaan, niin tulee vain "Lyö ensin." -idea mieleen. Jos itsekin omistat lentävän hirviön (Dragon varsinkin), niin se tappaa kyllä Mustin helposti olettaen että pääset rynnäköimään. Myös kärryn tahi pienen ratsuväkiyksikön jättäminen taakse valmiina rynnäköimään Mustia voisi toimia. Minä yrittäisin ampua sen silti.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
onkos tuolla manticorella savea (scaly skin?) kun pelattiin kaverin kanssa eikä löydetty sille mistään sitä, mutta tulipahan vaan mieleen että pakkohan nyt semmoisella save olla jos tavallisella jalkaväki mieheltäkin semmoinen löytyy
(eli onko näin)
Kaikki mielipiteet ovat hyviä, toiset ovat vaan parempia.
Mun kentsu on aika yleispätevä ton tyylisiin hommiin... Armour of the Gods, Vambrace's of Defence ja Great Weapon (tätä tuntuu kyl aika moni käyttävän nykyään, et oliskohan aika vaihtaa...
). Tarkottaa et sil on 4 Ws7 S7 hyökkäyst, ja suojauksena on 3+ re-rollable save ja 4+ ward. Kyl se on pistäny vaikka mitä lihoiks, ja selvii kyl tosi hyvin myös kaikenlaisest (vaik ei nyt kyl mikään pelin paras taistelija ookkaan). Kääpiö lordeja vastaan en oo kokeillu, mut luulen et se saattais jäädä alakynteen pumpattuu Dwarffii vastaan. S7 hyökkäykset (kuten esim. Minotaur Lordilta) kyl pistää tolle mun kentsulle pupun pöksyyn, sillä silloin kaikki riippuu Ws7:sta, ja 4+ wardista.
Mistäs tuon armour of the godsin arvot löytyvät? Warhammer Annual 2002 vai Warhammer Chronicles 2003 kirjasesta? Vähän menee off topiciksi mutta kysympä nyt tässä kun en jaksa muuallekkaan uutta topiccia lisätä... Maksaako muutes maltaita tilata games-workshopin verkkokaupasta nuo kirjaset ja vähän figuja? Ja sitten kumpi noista kirjoista olisi kannattavampi ostos jos jostain vielä löytyy?
- "Ei ne päälle tule..."
- "Full Attack!"
- "Ei ne päälle tule..."
- "Full Attack!"
Mitäs tuo book of hoeth tekee, muuten?Mondolf kirjoitti:Mutta kääpiöitä vastaan käyttäisin book of hoeth ja komeetta yhdistelmää.
Kääpiöitä on paha lannistaa magialla, varsinkaan 2000pst. peleissä. Omassa käpsäsakissani on:
6+1 dispell diceä. (saan sopivalla runella ottaa yhden vastustajan power diceistä ja pistää sen omaan dispelliini)
4 rune of spellbreakingia (kääpiöiden dispell scrolli).
Siinä on paha magialla juhlia...
-
The Scientist
Albion magic itemit:
http://www.games-workshop.com/warhammer ... asures.pdf
GW tarjoaa. P.S. Oma-aloitteisuus ei ole kiellettyä. Tästä aiheesta on ainakin tuhat ja yksi topicia.
http://www.games-workshop.com/warhammer ... asures.pdf
GW tarjoaa. P.S. Oma-aloitteisuus ei ole kiellettyä. Tästä aiheesta on ainakin tuhat ja yksi topicia.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu
Tässä kohtaa olisi varmaan hyvä sanoa että pelin koko on 1000pts. että siinä ei oikein prinsseillä hosutaHumie kirjoitti:Armour of the Gods, Vambrace's of Defence ja Great Weapon (tätä tuntuu kyl aika moni käyttävän nykyään, et oliskohan aika vaihtaa...). Tarkottaa et sil on 4 Ws7 S7 hyökkäyst, ja suojauksena on 3+ re-rollable save ja 4+ ward.
Ja manticoren pistän lihoiksi bolttiksella jos tulee näkyviin tai viimoisena keinona chargaan kylkeen silver helmeilläni jossa kenraalini on mukana...
Ja armeijanihan on seuraavan näköinen:
Commander; Helm Of Fortune, Guardian Phoenix, Heavy armour, Great Weabon, barding elven steed...
Mage: (en muista välineitä ja olen nyt koulussa...)
24# Spearmenia; Full Command, (Koko siksi tuollainen että kestäisi tulitusta ja pääsisi vielä täysillä rankeilla lähikseen.
7# Silver Helmssiä; Heavy armours, shields, full command, commanderi buustaa tätä unittia.
6-7# Shadow Warrioria (Tämä sotakoneita vastaan, ei vain oikein toimi...)
Repeater Bolt Thrower (Tällä se manticore lihoiksi...)
Taidan painaa Spearmeneilla kohti kääpiöitä ja jotenkin samalla pysyä maaston suojassa, sitten vain charge vihulaisen Warrioreihin tai Slayereihin (Nämä saa kyllä bolttiksella matalaksi aika hyvin...) ja koitetaan saada silverit kylkiin. Shadow warriorit häiritsevät Flame Cannonin toimintaa ja crossbowmenien ampumista jotenkin... OIsko muita hyviä ideoita? Taikominen varmaan jää vihun 6 dispel nopan ja yhen Spellbreakin runen takia vähäiseksi
- "Ei ne päälle tule..."
- "Full Attack!"
- "Ei ne päälle tule..."
- "Full Attack!"
Nonni ja tänään sitten otettiin turpiin kääpiöiltä. Peli oli jokseensakin tasaväkinen, mutta huono suunnittelu pilasi sen ainakin vähän minun osaltani. Tässä pieni selostus tappelusta:
Maasto oli aika yksinkertainen, kukkula, raunio, kaksi puuta keskellä kenttää. Shadow Warriorit sinne piiloon.
Ensimmäisellä vuorolla (jonka aloitin minä...) lähdin Spearmeneilla eteenpäin ja Silverit kukkulantaakse suojaan FlameCannonin vihalta. Shadow Warriorit yllättivät Slayerit housut kintuista ja tiputtelivat näitä vähän. Vihollinen sitten iloisesti marssi kaljakolpakko kädessä eteenpäin käristäen siinä minun keihäsmiehiä ja lopuksi viimeisteli vuoronsa kauniilla nuolisateella. (Oma Bolttikseni oli hyödytön kun vahingossa siirsin keihäsmieheni sen eteen...)
Toisella vuorolla ei vieläkään lähikseen, grilli päälle ja voila siinä on haltiapaistos mukavan mustana, siinä sitten meni yksi rankkibonus. Shadowit tiputtelivat Slayereita taas ja Silver Helmsit siirtyivät spearien taa turvaan.
Kolmannella vuorolla sitten chargasin keihäillä GW warrioreita vastaan, Silver helmsit piti saada kylkeen mutta ei ne sit chargannutkaan hyvin sinne asti. Tässä tappelussa sitä sit jumitettiin loppuun asti, kukaan muu paitsi thane ei saanut mitään aikaiseksi ja neljäs vuoro meni siinä merkeissä että mun Shadow Warriorit ammuttiin riekaleiksi. Taistelun tulos oli selvä, turpaan tuli niin että hameen helmat lepatti.
Siis ensi kerralla koitan saada Bolttiksen toimiin ja Silverien ja spearien yhteischargen kuntoon niin eiköhän sillä päästä jo pitkälle. Olen erittäin tyytyväinen noihin Shadow Warrioreihin , tiputtivat muistaakseni 7-10 Slayeria pelin aikana!
Joo o, olisko muita hyviä ideoita?
Maasto oli aika yksinkertainen, kukkula, raunio, kaksi puuta keskellä kenttää. Shadow Warriorit sinne piiloon.
Ensimmäisellä vuorolla (jonka aloitin minä...) lähdin Spearmeneilla eteenpäin ja Silverit kukkulantaakse suojaan FlameCannonin vihalta. Shadow Warriorit yllättivät Slayerit housut kintuista ja tiputtelivat näitä vähän. Vihollinen sitten iloisesti marssi kaljakolpakko kädessä eteenpäin käristäen siinä minun keihäsmiehiä ja lopuksi viimeisteli vuoronsa kauniilla nuolisateella. (Oma Bolttikseni oli hyödytön kun vahingossa siirsin keihäsmieheni sen eteen...)
Toisella vuorolla ei vieläkään lähikseen, grilli päälle ja voila siinä on haltiapaistos mukavan mustana, siinä sitten meni yksi rankkibonus. Shadowit tiputtelivat Slayereita taas ja Silver Helmsit siirtyivät spearien taa turvaan.
Kolmannella vuorolla sitten chargasin keihäillä GW warrioreita vastaan, Silver helmsit piti saada kylkeen mutta ei ne sit chargannutkaan hyvin sinne asti. Tässä tappelussa sitä sit jumitettiin loppuun asti, kukaan muu paitsi thane ei saanut mitään aikaiseksi ja neljäs vuoro meni siinä merkeissä että mun Shadow Warriorit ammuttiin riekaleiksi. Taistelun tulos oli selvä, turpaan tuli niin että hameen helmat lepatti.
Siis ensi kerralla koitan saada Bolttiksen toimiin ja Silverien ja spearien yhteischargen kuntoon niin eiköhän sillä päästä jo pitkälle. Olen erittäin tyytyväinen noihin Shadow Warrioreihin , tiputtivat muistaakseni 7-10 Slayeria pelin aikana!
- "Ei ne päälle tule..."
- "Full Attack!"
- "Ei ne päälle tule..."
- "Full Attack!"
No jaa, ei millään pahal mut toi sun suunnittelu tais vähän kusta (näin tän perusteel). Miks pistit spearmenit noin avoimelle, jos olisit voinu seurata Silver Helmien peräs ja mennä suojaan. Bolttiskaan ei päässy ampuu. Lisäks taisit pysytellä vähän liikaa takana, sillä Silverhelmienhän pitäis päästä closikseen tokal vuorol (mieluiten flankist, jotta koko kääpiö poppoo ei käy niiden kimppuun seuraaval vuorol).Neimor kirjoitti:Nonni ja tänään sitten otettiin turpiin kääpiöiltä. Peli oli jokseensakin tasaväkinen, mutta huono suunnittelu pilasi sen ainakin vähän minun osaltani. Tässä pieni selostus tappelusta:
Noin pienes pelis toi maagi on vähän turha... vaihda Bolt Throweriin (-2 savest ja S4 on hyötyy kääpiöit vastaan). Sotakoneit vastaan kotka vois olla parempi (mut et saa jos otat noi boltterit), vaik kanuunat niihin saattasiki keskittyy.
Ite ottaisin myös joko lisää jalkaväkee tai lisää ratsuväkee... tän teet pudottamalla jomman kumman ja sit karsimal vähän pisteit (maagin tilalle boltteri ja ehkä pari shadow warriorii (tai jos muu ei auta niin kaikki kylmästi) pois.
Hyvä, AMMU NE *PIIP* slayerit... mut älä anna niiden olla liian keskeinen kohde kummiskaan (hyökkää siis vaik sotakoneeseen, mikäli tätä pidät tärkeempänä).
nojoo, minullekkin tuli mieleen että jos olisit lähtenyt kiertämään 'helmeillä niin olisit luonut ainakin kovemman uhan vihollisiin kuin sillä että ne pysyttelivät spearmenejen seläntakana...
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
Pelipöytä oli hieman pieni ja tuo nyt oli toinen pelini kääpiö vastaan elämässäni ja 4 peli yleensäkin, että virheistä sitä oppii.
Tuota velhoa en pois ota, tuo jonkinlaista turvan tunnetta kun DE:n sorsa rupeaa taikomaan (hän ei siitä luovu). Ihan sekin on syy että mulla ei ole figua toiselle bolttikselle. Itseasiassa tuossa on melkein kaikki mun figut kiinni mitä tossa armeijassa on
Eli tuota vanhaa taktiikkaa koitan vielä sunnuntaina kun eteen astuvat DE:t tuon pelottavan manticorensa kanssa, kierrellen ja kaarrellen kylkiin silvereillä ja speareilla otetaan kiinni vain.
Tuota velhoa en pois ota, tuo jonkinlaista turvan tunnetta kun DE:n sorsa rupeaa taikomaan (hän ei siitä luovu). Ihan sekin on syy että mulla ei ole figua toiselle bolttikselle. Itseasiassa tuossa on melkein kaikki mun figut kiinni mitä tossa armeijassa on
Eli tuota vanhaa taktiikkaa koitan vielä sunnuntaina kun eteen astuvat DE:t tuon pelottavan manticorensa kanssa, kierrellen ja kaarrellen kylkiin silvereillä ja speareilla otetaan kiinni vain.
- "Ei ne päälle tule..."
- "Full Attack!"
- "Ei ne päälle tule..."
- "Full Attack!"