Suurien alueiden blendaus
-
Smorgasbord
Suurien alueiden blendaus
Eli blendaus onnistuu kyllä ihan siedettävästi, mutta on melko työlästä Leman Russ battle tankkia maalatessa, kun nuo alueet tuppaavat olemaan aika suuria (maastokuvio).
Löytyykö jotain tapaa tehdä tuo suurilla, tasaisilla alueilla hieman sutjakammin, vai onko se vain pakko hitaasti kohta kohdalta?
Löytyykö jotain tapaa tehdä tuo suurilla, tasaisilla alueilla hieman sutjakammin, vai onko se vain pakko hitaasti kohta kohdalta?
Maaliruisku, kuulemma. 
Toinen vaihtoehto on, ettet blendaa tankkia ihan koko matkaa vaan keskityt kulmien ja vastaavien korostamiseen. Näin suurin osa ihmisistä tuntuu tekevän. Se myös tuo tankin piirteitä hieman enemmän esille, kun rajut värivaihdokset tapahtuvat juuri kulmien ja muiden yksityiskohtien kohdalla.
Toinen vaihtoehto on, ettet blendaa tankkia ihan koko matkaa vaan keskityt kulmien ja vastaavien korostamiseen. Näin suurin osa ihmisistä tuntuu tekevän. Se myös tuo tankin piirteitä hieman enemmän esille, kun rajut värivaihdokset tapahtuvat juuri kulmien ja muiden yksityiskohtien kohdalla.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
-
maddog
rastetiblendaus: Eli blendaat niin että piirrät ensin blendiviivaa ohuella maalilla \\\\\\\\ suuntaan reunaa päin ja sitten siihen päälle /////// suuntaan. Näillä päällekkäisillä ristikkäisvedoilla saat aika toimivan blendin joka on varsin nopea maalata. sitten vaan vaaleampaa maalia ja päälle vähän lyhyempi rasteriviivoitus reunaa kohti. Lopuksi viimeiset highlightlinjat itse reunoihin.
Tavan blendi on kyl ihan yhtä nopea. Kun väri tarpeeksi ohutta, niin erittäin märällä layerilla se valuu reunaa kohti ja kuivaa sitten niin että reunassa on hiukka paksummalti maalia. tulos sangen pehmeä blendi. ja sitten sama päälle vaaleammalla maalilla.
Mut rasteria voi maalata hiukka paksummalla, ja sitä voi käyttää jos tuo märkäblendaus ei toimi (jos maali valuu jokapaikkaan ihan holtittomasti)
Tavan blendi on kyl ihan yhtä nopea. Kun väri tarpeeksi ohutta, niin erittäin märällä layerilla se valuu reunaa kohti ja kuivaa sitten niin että reunassa on hiukka paksummalti maalia. tulos sangen pehmeä blendi. ja sitten sama päälle vaaleammalla maalilla.
Mut rasteria voi maalata hiukka paksummalla, ja sitä voi käyttää jos tuo märkäblendaus ei toimi (jos maali valuu jokapaikkaan ihan holtittomasti)
Pateva neuvo... mutta ainakin itse olen sen varran paksu puupaa, etten kunnola ymmarra ennen kuin esim. naen tuon yllaolevan ohjeen sopivana kuvatekstina...
Olen varmaan sen verran kovakalloinen, etten ymmarra asiaa ennen kuin olen sisaistanyt sen, tai jtn...
Olen varmaan sen verran kovakalloinen, etten ymmarra asiaa ennen kuin olen sisaistanyt sen, tai jtn...
But for the dead, their life will never be the same again.
-
baretul
Hmm no aika yksin kertasta siis valutat sitä maalia vaan sinneelPANTERA kirjoitti:Pateva neuvo... mutta ainakin itse olen sen varran paksu puupaa, etten kunnola ymmarra ennen kuin esim. naen tuon yllaolevan ohjeen sopivana kuvatekstina...
-
Smorgasbord
-
baretul
Älä korosta skull whiteenSmorgasbord kirjoitti:Tässä yritän Saada hyvän näköistä vaihtoa catachan greenistä skull whiteen, niin tuo rasteriblensaus ei taida oikein toimia värien suuren kontrastin takia? Märkäblendausta taidan käyttää, mutta onnistuuko se ilman että täytyy jatkaa pitkälle värien rajan jälkeen?
-
Smorgasbord
Mitä tarkoitat "korostamisella"?Älä korosta skull whiteen :D, parempi esim bleached bone tai kellertävä, valkoseen korostaessa tulee yleensä aika kakki
Ja meinaatko, että siihen vaihdoskohtaan kannattaisi käyttää bleached bonea, vai että valkoiseen ei oikein voi liu'uttaa mitään väriä? Bleached bone ei valitettavasti oikein taida sopia tankkini ilmeeseen:(.
-
baretul
Ei vaan valkonen ei yleensä tee kovin siistiä efektiä kun siihen korostaa,vaan pikemminkin epärealistisen neon efektinSmorgasbord kirjoitti:Mitä tarkoitat "korostamisella"?Älä korosta skull whiteen, parempi esim bleached bone tai kellertävä, valkoseen korostaessa tulee yleensä aika kakki
Ja meinaatko, että siihen vaihdoskohtaan kannattaisi käyttää bleached bonea, vai että valkoiseen ei oikein voi liu'uttaa mitään väriä? Bleached bone ei valitettavasti oikein taida sopia tankkini ilmeeseen:(.
-
Smorgasbord
Voisiko tuollainen vihreä->valkoinen sitten onnistua näyttävästi jotenkin bleached bonea avuksi käyttäen?Ei vaan valkonen ei yleensä tee kovin siistiä efektiä kun siihen korostaa,vaan pikemminkin epärealistisen neon efektin :(. No jooh tämäkin on mielipde kysymys.
Olen tuota tuossa jo jonkinverran tehnyt, ja hankalahan sitä on hyväksi saada, kieltämättä. En kuitenkaan mielelläni luopuisi tuosta skull whitesta, näyttää niin mukavalta tuo väriyhdistelmä:(.
Ainiin ja vielä siitä korostamisesta, mitä se oikeastaan tarkoittaa? sitä väriliukua vihreästä vai? Tässä on siis kyseessä maastokuvio, ei yksityiskohdat, jos se jäi epäselväksi noista aiemmista viesteistä.
Kiitoksia muuten, kun viitsit antaa neuvoja.
-
Tasoittaja
epäilen että baretul tarkoittaa sillä sitä että luonnon valkoinen ei ole sama kuin skull white vaan "luonnon valkoinen" on hieman kellertävääbaretul kirjoitti:Ei vaan valkonen ei yleensä tee kovin siistiä efektiä kun siihen korostaa,vaan pikemminkin epärealistisen neon efektinSmorgasbord kirjoitti:Mitä tarkoitat "korostamisella"?Älä korosta skull whiteen, parempi esim bleached bone tai kellertävä, valkoseen korostaessa tulee yleensä aika kakki
Ja meinaatko, että siihen vaihdoskohtaan kannattaisi käyttää bleached bonea, vai että valkoiseen ei oikein voi liu'uttaa mitään väriä? Bleached bone ei valitettavasti oikein taida sopia tankkini ilmeeseen:(.. No jooh tämäkin on mielipde kysymys.
You wouldn't like me when I'm angry.
-
baretul
Jep tuollainen olisi miltei parasta korostusväriä monissa väreissä, eli esim bleached bone tai vaikkapa elf flesh citadelilta tai vallejolta esim ivory tai vastaava kirkas beige tai kellertävä/ruskeahko valkoinenTasoittaja kirjoitti:epäilen että baretul tarkoittaa sillä sitä että luonnon valkoinen ei ole sama kuin skull white vaan "luonnon valkoinen" on hieman kellertävää