Bloody Mary, Blood Claws Champion
Bloody Mary, Blood Claws Champion
Pistetäämpä tänne sitten jotain mun Space Wolffien fluffista.
Eli ensinäkin, minulla on johtoroolissa nuori nainen, Bloody Mary. Ei kuullosta kovin SW tyyliseltä ratkaisulta. Omaa fluffia on pitänyt vääntää, että ratkaisun saa perusteltua. Maryn fluffi on tavallaan koko armeijani fluffi, koska, tuo yksi ainoa nappula toimi lähtöideana koko armeijelle. Käynpä kopiomassa figun syntyhistorian tuolta konverttauspuolelta, niin tiedätte mistä puhun. Jatkan sitten fluffistani.
Eli ensinäkin, minulla on johtoroolissa nuori nainen, Bloody Mary. Ei kuullosta kovin SW tyyliseltä ratkaisulta. Omaa fluffia on pitänyt vääntää, että ratkaisun saa perusteltua. Maryn fluffi on tavallaan koko armeijani fluffi, koska, tuo yksi ainoa nappula toimi lähtöideana koko armeijelle. Käynpä kopiomassa figun syntyhistorian tuolta konverttauspuolelta, niin tiedätte mistä puhun. Jatkan sitten fluffistani.
Viimeksi muokannut Garoth, To 29.08.2002 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tämän ole kirjoittanut tuonne konverttaus puolelle:
Itse aloitin Space wolffien keräämisen (ja 40k:n), kun nykyiset niiden figut tulivat. Silloin meilläpäin oli suppeat valikoimat hyllyssä, mutta kaikkea sai tilattua. Ongelma oli siinä, että tilauslistasta ei nähnyt kuvia, joten en voinut valita siistä figua Wolf Lordiksi. Oli siis aika tehdä elämäni eka konversio.
Ajattelin aluksi että annetaan perus muovijampalle kaikkea sitä muovista SW krääsää ja kaksi power swordia. Ajattelin silloin jotain fluffia "sword master" hemmosta, joka voi rerollia woundit (Maksaa Lightning Claweista, ja kertoo vastustajalle ennen peliä, että käyttää toisia sääntöjä) Sitten päätin kopioida ikivanhasta WD:n Steppenwolf artikkelista turkiskiltin. Geen Stuffista tietenkin. Ajattelin että näin se erottuisi tarpeeksi muista figuista.
Sitten tulivat Star Wars E1 ja Howling Banshee Exarch. Kaksipuoleinen miekka olin ihan must valinta. Sitten tuli ratkaiseva ajatus: Howling Banshee Exarch on nainen. Mun Wolf Lordilla on samantyylinen ase ja mekko päällä. Eli naispuolinen Wolf Lord. Pää löytyi Dark Eldar Succubukselta. Suunnitelmat olivat valmiit. Ei muuta kun ostoksille.
Tavalliset space marine jalat katkesivat neljään osaan, ja kasaantuivat hirveään etu-kumara-juoksu-asentoon. Sitten vääntelin sen kiltin, jolla peitin rumat jalkojen liitokset.
Nakersin irti yhdestä wolf peltistä sen suden pään, viilailin ja liimailin sen rintalogoksi normaaliin muovitorsoon ja tämä jalkojen jatkeeksi. Kilttiä oli vähän pallonivelen päällä ja pituutta figulle tuli pari milliä lisää. Normaali wolf pelt roikkui liiaksi alaspäin, sellainen piti ottaa toisesta framesta ja liimata lepattamaan taaksepäin. Green Stuff peitti liitokset.
Sen jälkeen tavalliset boltteria pitävät kädet saivat saman kohtelun kuin jalat ja päätyivät pitelemään cocktailtikusta ja kahdesta power swordista tehty asetta (Darth Maul mielessä), olkapäihin tuli molempiin sellaiset susipääkallo padit (SW framesta). Succubus menetti päänsä, kun se oli löytänyt uuden paikkansa niin Green Stuffista loihdittiin uudet hiukset. Lopuksi reppu selkään, se missä on ne suden päät (SW framesta, tietenkin). Maali pintaan ja tarkempaa fluffia kehittämään. "Bloody Mary" oli syntynyt.
Hetken aikaa tuota piti väsätä, kun päätin aloittaa konvertoinnit jostain tollasesta. Tyytyväinen olen ollut, sain tehtyä tästä oman 160 pinnan Spec. Charrun (aina samat kamat, kuitenkin ihan normaalista listasta valittuna, ei itse keksimiä sääntöjä)
Figu on muuten WYSIWYG, paitsi lightning clawien tilalla on tuo kaksipuoleinen miekka. Tähän mennessä kaikki on kuitenkin antanu käytää.
"Bloody Mary" toimi lähtökohtana koko Blood Claws armeijalle. Kun laittaa armeijan kärkeen nuoren naisen, joka on hullu lähitaistelija, niin saa paikattua vähän epäfluffisuutta, jos armeijassa on 1xGrey Hunters ja 3xBlood Claws packit.
Lipesi hieman pelkästä konverttauksesta, mutta menköön...
Siinä siis tytön syntyhistoria konverttaus puolelta lainattuna. Sitten takaisin fluffiin...
Itse aloitin Space wolffien keräämisen (ja 40k:n), kun nykyiset niiden figut tulivat. Silloin meilläpäin oli suppeat valikoimat hyllyssä, mutta kaikkea sai tilattua. Ongelma oli siinä, että tilauslistasta ei nähnyt kuvia, joten en voinut valita siistä figua Wolf Lordiksi. Oli siis aika tehdä elämäni eka konversio.
Ajattelin aluksi että annetaan perus muovijampalle kaikkea sitä muovista SW krääsää ja kaksi power swordia. Ajattelin silloin jotain fluffia "sword master" hemmosta, joka voi rerollia woundit (Maksaa Lightning Claweista, ja kertoo vastustajalle ennen peliä, että käyttää toisia sääntöjä) Sitten päätin kopioida ikivanhasta WD:n Steppenwolf artikkelista turkiskiltin. Geen Stuffista tietenkin. Ajattelin että näin se erottuisi tarpeeksi muista figuista.
Sitten tulivat Star Wars E1 ja Howling Banshee Exarch. Kaksipuoleinen miekka olin ihan must valinta. Sitten tuli ratkaiseva ajatus: Howling Banshee Exarch on nainen. Mun Wolf Lordilla on samantyylinen ase ja mekko päällä. Eli naispuolinen Wolf Lord. Pää löytyi Dark Eldar Succubukselta. Suunnitelmat olivat valmiit. Ei muuta kun ostoksille.
Tavalliset space marine jalat katkesivat neljään osaan, ja kasaantuivat hirveään etu-kumara-juoksu-asentoon. Sitten vääntelin sen kiltin, jolla peitin rumat jalkojen liitokset.
Nakersin irti yhdestä wolf peltistä sen suden pään, viilailin ja liimailin sen rintalogoksi normaaliin muovitorsoon ja tämä jalkojen jatkeeksi. Kilttiä oli vähän pallonivelen päällä ja pituutta figulle tuli pari milliä lisää. Normaali wolf pelt roikkui liiaksi alaspäin, sellainen piti ottaa toisesta framesta ja liimata lepattamaan taaksepäin. Green Stuff peitti liitokset.
Sen jälkeen tavalliset boltteria pitävät kädet saivat saman kohtelun kuin jalat ja päätyivät pitelemään cocktailtikusta ja kahdesta power swordista tehty asetta (Darth Maul mielessä), olkapäihin tuli molempiin sellaiset susipääkallo padit (SW framesta). Succubus menetti päänsä, kun se oli löytänyt uuden paikkansa niin Green Stuffista loihdittiin uudet hiukset. Lopuksi reppu selkään, se missä on ne suden päät (SW framesta, tietenkin). Maali pintaan ja tarkempaa fluffia kehittämään. "Bloody Mary" oli syntynyt.
Hetken aikaa tuota piti väsätä, kun päätin aloittaa konvertoinnit jostain tollasesta. Tyytyväinen olen ollut, sain tehtyä tästä oman 160 pinnan Spec. Charrun (aina samat kamat, kuitenkin ihan normaalista listasta valittuna, ei itse keksimiä sääntöjä)
Figu on muuten WYSIWYG, paitsi lightning clawien tilalla on tuo kaksipuoleinen miekka. Tähän mennessä kaikki on kuitenkin antanu käytää.
"Bloody Mary" toimi lähtökohtana koko Blood Claws armeijalle. Kun laittaa armeijan kärkeen nuoren naisen, joka on hullu lähitaistelija, niin saa paikattua vähän epäfluffisuutta, jos armeijassa on 1xGrey Hunters ja 3xBlood Claws packit.
Lipesi hieman pelkästä konverttauksesta, mutta menköön...
Siinä siis tytön syntyhistoria konverttaus puolelta lainattuna. Sitten takaisin fluffiin...
-
Warped Creme
Bloody Mary, hih. Sanaleikit ovat kivoja 
Hmm...Blood Claws army....jos fluffina ajattelee että tämä on yksikkö jossa aloittelijat saavat kokemusta, niin pitäisi olla pari ryhmää kokeneita sotureita jotka valvovat edistystä, elikkä joku "kokenut" upseri mukaan.
Hmm...Blood Claws army....jos fluffina ajattelee että tämä on yksikkö jossa aloittelijat saavat kokemusta, niin pitäisi olla pari ryhmää kokeneita sotureita jotka valvovat edistystä, elikkä joku "kokenut" upseri mukaan.
It's not the beard on the outside that counts, it's the beard on the inside - Action Hank
Kuumapäinen tyttöni vaatii kunnon säännöt. Tässä on nämä spec. charru tyyliset. Näillä olen aina pelannut, mutta nyt kirjotin ne ekaa kertaa kunnolla. Kokeilkaa näitä vapaasti. Eikä muuten vaadi opponent's approvalia, kun on tämä vähintää yhtä hyvässä balanssissa (tai paremmassa) kuin Ragnar, Ulrik tai Logan. Kyllä, voin perustella.
Picture
Bloody Mary, Blood Claws Champion ....160pts
Stats:
WS BS S T W I A SV
5... 5... 4 4 3 5 4 3+
Any Space Wolves army may include Bloody Mary. If you decide to take her
then she counts as one of the army's HQ choises. She must be used exactly
as described here and may not be given extra equipment or wargear.
Wargear: Twin-Blade, wolf pelt, wolf tail talisman, frag granades.
Special rules
Independent character: Bloody Mary follows the Independent character special
rules in the Warhammer 40.000 rulebook, with the exeption that she can only join
Blood Claws packs.
No man commands me!: Bloody Mary refuses to take orders from men,
so no Wolf Lords be can chosen for army that includes Bloody Mary.
Twin-Blade: Bloody Mary uses her own unique weapon. This count's as
mastercrafted power weapon, but has several advantages over a normal one:
Long reach: This makes hitting your enemy a lot easier, so the weapon hits always on 3+
Two handed: The weapon reguires two hands to use, but such weapon can easily
wound even hardest of foe. All failed rolls to wound may be re-rolled.
Surprising blows: Swiftness of this weapon is unthinkable, so the opponent
can never quess where the next strike comes from. This adds 1 attack to the user.
Note that you can't get this last bonus against models with wych weapons.
Dodge: Bloody Mary is extremely agile fighter, so she receives 4+ invulnerable
save, which she may choose to use instead her normal saving throw.
Wargear availability: Bloody Mary's army can't take Belt of Russ, because no
one is willing to let this kind of artefact to find it's way to the hands of "young girl."
They are men, who can blame them.
Picture
Bloody Mary, Blood Claws Champion ....160pts
Stats:
WS BS S T W I A SV
5... 5... 4 4 3 5 4 3+
Any Space Wolves army may include Bloody Mary. If you decide to take her
then she counts as one of the army's HQ choises. She must be used exactly
as described here and may not be given extra equipment or wargear.
Wargear: Twin-Blade, wolf pelt, wolf tail talisman, frag granades.
Special rules
Independent character: Bloody Mary follows the Independent character special
rules in the Warhammer 40.000 rulebook, with the exeption that she can only join
Blood Claws packs.
No man commands me!: Bloody Mary refuses to take orders from men,
so no Wolf Lords be can chosen for army that includes Bloody Mary.
Twin-Blade: Bloody Mary uses her own unique weapon. This count's as
mastercrafted power weapon, but has several advantages over a normal one:
Long reach: This makes hitting your enemy a lot easier, so the weapon hits always on 3+
Two handed: The weapon reguires two hands to use, but such weapon can easily
wound even hardest of foe. All failed rolls to wound may be re-rolled.
Surprising blows: Swiftness of this weapon is unthinkable, so the opponent
can never quess where the next strike comes from. This adds 1 attack to the user.
Note that you can't get this last bonus against models with wych weapons.
Dodge: Bloody Mary is extremely agile fighter, so she receives 4+ invulnerable
save, which she may choose to use instead her normal saving throw.
Wargear availability: Bloody Mary's army can't take Belt of Russ, because no
one is willing to let this kind of artefact to find it's way to the hands of "young girl."
They are men, who can blame them.
Viimeksi muokannut Garoth, Ke 13.11.2002 21:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Täydellisesti sanottu, juuri näin ole asian ajatellut. Olen tehnyt jätkille vasempiin olkapäihin sellasen "tavallisen" tunnuksen, keltanen tausta ja sama transfer kuin pakkauksen kuvassa. Ragnarin tunnus, jos en väärin muista. Eli tämä on todellakin Ragnarin farmi-liiga. Ragnar jo on laittanut nuo kokeneet valvojat mukaan, eli "vahti upseeriksi" hän määräsi yhden Battle Leadereistään kera sen pakollisen Grey Hunters porukan (Kun en muuten keksinyt, mitä nuo tekee mun Blood Claws armeijassa)Warped Creme kirjoitti:
Ihan hyvä tausta. Ainoastaan tuo nainen johtajana pistää silmään, sillä muistaakseni Index: Astratesissa(?) sanottiin, että Space Marinen pitää olla mies koska jne. Mutta tuo nyt voidaan sivuttaa, koska silloin kun tuon väsäsit, taisi olla Index vähän vaikeasti saatavalla? 
Ikuisen elämän salaisuus? Älä kuole.
Nainen johtamassa pistää silmään? Jaa, olenkohan tehnyt sen tarkoituksella? (olen)
Eikös joka ikinen chapter riko niitä "space marine sääntöjä", paitsi ultrat? Ja eikös SW riko niitä eniten? Jos yksi space marine universumissa on nainen, niin parhaiten sen voi laittaa SW:lle, eikö? Ne pojat kun osaa pirun hyvin tehdä niitä poikkeuksia sääntöihin.
No niin, takaisin armeijaan. Jätän Maryn nyt hetkeksi rauhaan, vaikka sen onkin armeijan olennaisin osa. Aloitin 40k:n vähän niinkuin ostamalla suoraan 1500pts armeijan. Noin ihan kylmiltään. Tuohon nähden armeija oli ihan toimiva, yllättävän hyvin sillä pelasi. Nykyään runko on vielä sama, mutta muutoksia on pitänyt tehdä. Aloitin tällasella:
Wolf Lord, Wolf Guard Battle Leader (pumpattuja, vrt. Mary)
5 Scouts, meltagun (ylläri ylläri!)
10 Grey Hunters, 30 Blood Claws, 3 Rhinoa
5 Blood Claws Bikes
Long Fangs
Multimelta, Heavy Bolter, Lascannon, Plasma Cannon (samat kuin pakkauksessa, tuo kokoonpano ei muuten toimi yhtään)
Joka packiin yksi meltagun.
Ideana tämä:
Long fangit taakse,
Grey Hunterit screeniin,
Scoutit vastustajan selkään
IC:t ja Blood Clawsit Rhinoihin, ja charge!!!
Mopot tukee Rhinoja.
Suurin ongelma oli se, että Long Fangit väärilllä kamoilla ja GH screenillä on aika kaillis ainoaksi tulitueksi. Rhinoihin en tajunnut laittaa 8pts upgradea, enkä ostanut Blood Claws packeille fistiä tai power weaponeita. Näitä olen korjaillut nykyversiossa.
Eikös joka ikinen chapter riko niitä "space marine sääntöjä", paitsi ultrat? Ja eikös SW riko niitä eniten? Jos yksi space marine universumissa on nainen, niin parhaiten sen voi laittaa SW:lle, eikö? Ne pojat kun osaa pirun hyvin tehdä niitä poikkeuksia sääntöihin.
No niin, takaisin armeijaan. Jätän Maryn nyt hetkeksi rauhaan, vaikka sen onkin armeijan olennaisin osa. Aloitin 40k:n vähän niinkuin ostamalla suoraan 1500pts armeijan. Noin ihan kylmiltään. Tuohon nähden armeija oli ihan toimiva, yllättävän hyvin sillä pelasi. Nykyään runko on vielä sama, mutta muutoksia on pitänyt tehdä. Aloitin tällasella:
Wolf Lord, Wolf Guard Battle Leader (pumpattuja, vrt. Mary)
5 Scouts, meltagun (ylläri ylläri!)
10 Grey Hunters, 30 Blood Claws, 3 Rhinoa
5 Blood Claws Bikes
Long Fangs
Multimelta, Heavy Bolter, Lascannon, Plasma Cannon (samat kuin pakkauksessa, tuo kokoonpano ei muuten toimi yhtään)
Joka packiin yksi meltagun.
Ideana tämä:
Long fangit taakse,
Grey Hunterit screeniin,
Scoutit vastustajan selkään
IC:t ja Blood Clawsit Rhinoihin, ja charge!!!
Mopot tukee Rhinoja.
Suurin ongelma oli se, että Long Fangit väärilllä kamoilla ja GH screenillä on aika kaillis ainoaksi tulitueksi. Rhinoihin en tajunnut laittaa 8pts upgradea, enkä ostanut Blood Claws packeille fistiä tai power weaponeita. Näitä olen korjaillut nykyversiossa.
SWllä hän se on periaatteessa niin että muut ei määräile. Russ ei pitänyt siitä yhtään että noi ultrat yritti saada sen mariinit samaan muotiin kun muut. Kukaan ei sano miten Leman Russ johtaa chapteriaan.Garoth kirjoitti:Eikös joka ikinen chapter riko niitä "space marine sääntöjä", paitsi ultrat? Ja eikös SW riko niitä eniten? Jos yksi space marine universumissa on nainen, niin parhaiten sen voi laittaa SW:lle, eikö? Ne pojat kun osaa pirun hyvin tehdä niitä poikkeuksia sääntöihin.
Paras tapa saada Wolffit tekemään jotain on kieltää niitä ehdottomasti tekemästä sitä 8)
"Tulispa ensi kierroksella vastaan joku nassikka jonka vois massacroida", conissa kuultua osa IV
- The Captain
- Valvoja
Kaksi Space marinea universumissa on naisia: Beatrice, Lady Angel syntyi samoihin aikoihin kuin Bloody Mary (ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä toinen toisestaan riippumatta, kun emme silloin vielä tunteneet) johtamaan Blood Angeleitani kohti henkistä tasapainoa (lykkään tämän stoorin joskus kokonaisuudessaan tälle sivulle).Garoth kirjoitti:Nainen johtamassa pistää silmään? Jaa, olenkohan tehnyt sen tarkoituksella? (olen)
Muuten voin sanoa, kun olen Maryn kerran nähnyt (ja kukistanut), että on hieno figu.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Ajattelinkin, että jo on ihme jos kukaan muu ei tajua taittaa muijia johtamaan marineita. Fluffillisesti sisterit on kyllä ihan vaan tyttöjä, kun niillä on T3, tosi tytöt on käyny space marine prosessin läpi. (Tietenkin jos laittaa sisterin vet sergeantiksi SM squadiin, niin pelillisesti T on 4, josta voi vääntää kovis fluffia)VonCarstein kirjoitti:Kavereilla on sisters of battlesit johtamassa marineita :lol:
...Ei millään pahalla.
Näin pääsi käymään. Tosin nuoruudessa Mary taistelutyyli oli liiankin aggressiivinen, ja se johti siihen, että Mary oli aina pahoilla kolhuilla taistelun jälkeen. Jopa itse Ragnar oli huolissaan suojattinsa terveydestä, ajatteli ryhtyä neuvomaan. Senhän tietää, miten siinä käy, kun mies tulee Marya neuvomaan. Jostain kumman syystä Mary on kyllä oppinut väistelemaan Ragnarin veroisesti iskuja uudella dodgellaan (4+invu).The Captain kirjoitti:
....kun olen Maryn kerran nähnyt (ja kukistanut)...
Nyt en vaan muista, oliko Mary jo noin ketterä matsissa Kapteenia vastaan.
Jos joku nyt inoostuu suunnittelemaan omia Spec. Charruja, niin tehkää ihmeessä niistä sellasia, että niitä voi käyttää ilman opponents approvalia, niin saatte aina käyttää niitä. Ehkä jopa turnauksissa, joissa Spec. Charrut on kiellettyjä. Ideana on käyttää armeijan vakiolistaa, sieltä varusteita, sitten "counts as" juttua. Näin olen Maryn tehnyt.
Onhan Maryllä omia erikossääntöjä, ja wargearia, mutta selvitämpä, mistä on kyse.
Mary on itseasiassa Wolf Lord, jolla on kamaa:
Mastercrafted Lightning Claws
Wolf tooth necklace
Belt of Russ
Frag granades
Wolf tail talisman
Wolf pelt
160pts
Jos mietitte tarkasti, niin kaikki tuo ON Bloody Mary. Ainoastaan sillä kaksi itse keksimää rajoitusta: Ei saa ottaa bodyguardia, ja saa mennä vain Blood Claws Packiin. Mutta itseään saa kyllä rajoittaa niin paljon kun haluaa. Mutta muuten Mary on täysin peruslistalta kasattu, ja on siis aina laillinen. Ainoa sääntö, mitä rikon, on WYSIWYG, mutta se aina neuvoteltavissa.
Onhan Maryllä omia erikossääntöjä, ja wargearia, mutta selvitämpä, mistä on kyse.
Mary on itseasiassa Wolf Lord, jolla on kamaa:
Mastercrafted Lightning Claws
Wolf tooth necklace
Belt of Russ
Frag granades
Wolf tail talisman
Wolf pelt
160pts
Jos mietitte tarkasti, niin kaikki tuo ON Bloody Mary. Ainoastaan sillä kaksi itse keksimää rajoitusta: Ei saa ottaa bodyguardia, ja saa mennä vain Blood Claws Packiin. Mutta itseään saa kyllä rajoittaa niin paljon kun haluaa. Mutta muuten Mary on täysin peruslistalta kasattu, ja on siis aina laillinen. Ainoa sääntö, mitä rikon, on WYSIWYG, mutta se aina neuvoteltavissa.
-
manmangler
- Viesti:
- The Captain
- Valvoja
Ei ollut, ei. Siksi se saikin turpaan Devastator-kersantilta... Ah, sitä sankaruutta.Garoth kirjoitti: Nyt en vaan muista, oliko Mary jo noin ketterä matsissa Kapteenia vastaan.
Ainakin Beatricen tarinan olennainen osa on juuri se, että nainen todellakin selvisi läpi Space Marine -muuntoprosessista. Beatrice on enemmän kuin ihminen - enemmän kuin Space Marine - hän on oikea enkeli!VonCarstein kirjoitti:
Kavereilla on sisters of battlesit johtamassa marineita
...Ei millään pahalla.
Ja Beatrice todellakin noudattaa ihan BA-codexin Sanguinary High Priestin sääntöjä ilman mitään erikoisuuksia. (Siltä muuten puuttuu vieläkin invulnerable save, minkä takia se on aina pahoilla kolhuilla joka ottelun jälkeen...) -Mutta Beatricesta lisää omassa topicissaan (sitten joskus, kunhan saan kirjoitettua sen... stoori on ollut olemassa päässäni jo vuoden verran...)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Tämmostä päätin kirjotella... Kun olen aina pelannut "blood claws armeijalla", niin olen usein miettinyt että jos sellaisella olisi omat säännöt, niin millaiset ne olisivat. Muutamia ideoita:
Paljon Blood Clawseja (sanomattkin selvää)
Vähän elitejä
Ja vielä mielestani vain vähän heavy supporttia
Dakkadakkassa joku oli kehitellyt tälläista:
HQ:
1 Wolf Priest
Wolf Guard Battle Leaders
0-1 Rune Priest
Elites:
Wolf Guard
Troops:
Blood Claws packs
Fast:
Blood Claws Bike pack
Blood Claws Assault pack
Heavy:
Samat kuin alkuperäiset
Tuossa on ainakin yksi hyvä idea, mikä minulta mienasi jäädä huomaamatta. Olin aluksi kieltämässä kaikki muut charrut kuin Battle Leaderit, mutta tietysti fluffissa Wolf Priest vastaa nuorison valikoimisesta companyyn, 1 Wolf Priest (eli pakko ottaa) toimii ihan hyvin. Rune Priest tuskin palloilee näin paljoa nuorison seassa, joten se on OUT.
Sitten Elitet. Olen samaa mieltä, että vain Wolf Guard. Koska minkään mallinen Dreadi ei todellakaan sovi näille, eikä Iron Priestikään ole hyvä. Nuorisosta lähtee sen verran ääntä(Berserk Charge), että hiiviskely on myös OUT, joten ei Scoutteja. Eli jäljelle jää vain Wolf Guard. Ja näistäkin kyllä pitäisi sallia vain Leaderit, koska unitti Wolf Guardeja ei ole hyvä Blood Claws armeijaan.
Tässä välissä pomppaan Heavyyn:
Julmasti sanoisin että koko osasto hiiteen. Tankit eivät mielestäni kuulu nuorison kanssa samaan porukkaan, ja Long Fangit ovat ihan liian kalkkiksia, eli eipä siitä jäänyt mitään jäljelle
Troops:
Grey Hunterit ulos. Näistä voisi tehdä Elitejä tai 0-1 Troops, mutta parempi kun jäävät suosiolla kotiin.
Blood Clawsit tietysti jää. Mutta koska vechilet ovat mielestävi OUT, niin heitänpä saman kuin sistereille,eli ei Rhinoja Troopeille.
Fast:
Blood Claws (with Rhino) Tännehän tämä tuli. Nyt saa ostaa vain rajoitetusti Rhinoja, ja aluksi pitää olla 2 packia, joilla ei sellaista ole.
Blood Claws Bike Pack (vakio)
Blood Claws Assault Pack (nämä nyt siis tyylillisesti omana choissinaan)
Attack Bike Squadron (nämähän on Fluffissa Grey Huntereita, mutta odottakaa hetkinen)
Land Speeder Squadron ....jeps, kyllä nämä, vaikka eivät ole fluffissa kovin SW, niin nuorison fluffiin kyllä sopivat, kun ne niissä on vauhtia.
Muut Speederi tyypit ovat harvinaisempia, siis OUT.
Sitten tullaan pienen ongelman eteen. Haluan pitää Attack Biket ja Land Speederit mukana, mutta niillä kun on BS 4, mikä sanoo että ne ovat Grey Huntereita. Kaksi ratkaisua: A: vain taivimmat Bloos Clawsit käyttävät näitä, siis siksi BS 4 tai B: Annetaan vain BS 3. Otan jälkimmäisen, tehdään kaikista oikeasti Blood Clawseja. Nyt Attack Bike saa myös WS kolmosen, mutta Head Strong ja Berserk Charge kyvyt vaihdossa. Sekä Attack Biken että Land Speederin hintaa joutuu korjaamaan.
Sitten lista näyttää tältä:
HQ:
1 Wolf Priest
Wolf Guard Battle Leader
Elites:
Wolf Guard (only Leaders)
Troops:
Blood Claws Pack (no Rhino)
Fast:
Blood Claws Pack (with Rhino)
Blood Claws Bike Pack
Blood Claws Assault Pack
Blood Claws Attack Bike Squadron (crewed by Blood Claws)
Blood Claws Land Speeder Squadron (BS 3)
Heavy:
None
Sitten jatketaan. Kun tuo lista on liikaa Fast painotteinen, sain idean Ravenwing listasta. Siellähän Attack Biket on Heavya. Vaikka Land Speederit ovat nopeampia, laittaisin silti nämä Heavyyn, koska ne ovat vehiclejä, mutta niin, että jokainen vie oman slotin. Ei saa enää Land Speeder Squadroneita, vaan vain yksittäisiä. Koska Fasteja saa vain kolme slottia, niin ajattelin ensin että armeija voi saada lisää slotteja tyyliiin Night Lords, yli Fast yksi lisää jos uhraa kaksi Heavya. Sitten tuli vekkulimpi idea... Kun tuo Elite on noin tyhjä, niin Blood Clawsit harvinaisella tavaralla eivät olekkaan Fast.... vaan Elite! Eli sinne siirtyvät Blood Claws Pack (with Rhino) ja Blood Claws Assault Pack, saadaan listaan paremmin choisseja eri ryhmiin. Nyt ollaan tässä:
HQ:
1 Wolf Priest
Wolf Guard Battle Leader
Elites:
Blood Claws Assault Pack
Troops:
Fast:
Blood Claws Bike Pack
Heavy:
Blood Claws Land Speeder (BS 3, only 1 in squadron)
Eli mopot muodostaa Fastin, Blood Clawsit erikoisvarusteilla (Rhino, jump pack) ovat Eliteä. Enää häiritsee tuo vain yksi choissi Heavya. Ajattelin aluksi antaa säälistä 0-1 tankki valinnan, tai sitten vain 0-1 Whirlwind (kun se on halvin ja heikoin), mutta taas tuli uusi idea. Jos Rhinot ovat tavallaan Elitessä, niin pannaan Razorback Heavyyn. Tiety se ei voi transpotata ketään, kun Squadit on aina liian isoja, mutta tähän voisi taas keksiä jotain omaa. Tankin jolla on support squad? Eli toisin sanoen Grey Hunters Pack, jolle on pakko ostaa Razor? Ja jotta saadaan tulitukea, niin pannaan vielä että pakko olla Boltterit, ja yksi saa ottaa flamer/pasmagum/meltagun, ettei porukka ole liian lähitaisteluun suuntautunut. Koko tämä idea on epäilyttävä, kun juurihan GH:t olivat OUT, mutta ainakin listassa on nyt vaihtelua.
Sitten vielä yksi lisäys. Jotta saadaan nuorta raivoa paremmin kentälle, niin sanotaan että jopa IC:llä varustetun BC packin on pakko chargata, kun ilmassa on liika raivoa ja fiilistä, että johtaminen onnistuisi.
Lopulta pääsin tähän:
Space Wolves Blood Claws Army
Special rules:
Young Rage:
Blood Claws packs are always Headstrong,
even if are they joinend by IC.
HQ:
1 Wolf Priest
Wolf Guard Battle Leader
Elites:
Blood Claws Assault Pack
Troops:
Fast:
Blood Claws Bike Pack
Heavy:
Grey Hunters (with Razorback)
(Can take 1 flamer/plasmagun/meltagun per pack,
other pack menbers must take Boltter+CCW)
Tästä sitten vielä korjataan Land Speederin ja Attack Biken hintaa
Tuollanen se Blood Claws armeija minun mielestäni olisi. En nyt väitä että tuo olisi mitenkään balanssissa muihin listoihin nähden, enkä omista tarpeeksi figuja, jotta tuota voisin playtestata, mutta jos jotain kiinnostaa kokeilla (tai muuten vaan kommentoida) niin antaa tulla vaan
Paljon Blood Clawseja (sanomattkin selvää)
Vähän elitejä
Ja vielä mielestani vain vähän heavy supporttia
Dakkadakkassa joku oli kehitellyt tälläista:
HQ:
1 Wolf Priest
Wolf Guard Battle Leaders
0-1 Rune Priest
Elites:
Wolf Guard
Troops:
Blood Claws packs
Fast:
Blood Claws Bike pack
Blood Claws Assault pack
Heavy:
Samat kuin alkuperäiset
Tuossa on ainakin yksi hyvä idea, mikä minulta mienasi jäädä huomaamatta. Olin aluksi kieltämässä kaikki muut charrut kuin Battle Leaderit, mutta tietysti fluffissa Wolf Priest vastaa nuorison valikoimisesta companyyn, 1 Wolf Priest (eli pakko ottaa) toimii ihan hyvin. Rune Priest tuskin palloilee näin paljoa nuorison seassa, joten se on OUT.
Sitten Elitet. Olen samaa mieltä, että vain Wolf Guard. Koska minkään mallinen Dreadi ei todellakaan sovi näille, eikä Iron Priestikään ole hyvä. Nuorisosta lähtee sen verran ääntä(Berserk Charge), että hiiviskely on myös OUT, joten ei Scoutteja. Eli jäljelle jää vain Wolf Guard. Ja näistäkin kyllä pitäisi sallia vain Leaderit, koska unitti Wolf Guardeja ei ole hyvä Blood Claws armeijaan.
Tässä välissä pomppaan Heavyyn:
Julmasti sanoisin että koko osasto hiiteen. Tankit eivät mielestäni kuulu nuorison kanssa samaan porukkaan, ja Long Fangit ovat ihan liian kalkkiksia, eli eipä siitä jäänyt mitään jäljelle
Troops:
Grey Hunterit ulos. Näistä voisi tehdä Elitejä tai 0-1 Troops, mutta parempi kun jäävät suosiolla kotiin.
Blood Clawsit tietysti jää. Mutta koska vechilet ovat mielestävi OUT, niin heitänpä saman kuin sistereille,eli ei Rhinoja Troopeille.
Fast:
Blood Claws (with Rhino) Tännehän tämä tuli. Nyt saa ostaa vain rajoitetusti Rhinoja, ja aluksi pitää olla 2 packia, joilla ei sellaista ole.
Blood Claws Bike Pack (vakio)
Blood Claws Assault Pack (nämä nyt siis tyylillisesti omana choissinaan)
Attack Bike Squadron (nämähän on Fluffissa Grey Huntereita, mutta odottakaa hetkinen)
Land Speeder Squadron ....jeps, kyllä nämä, vaikka eivät ole fluffissa kovin SW, niin nuorison fluffiin kyllä sopivat, kun ne niissä on vauhtia.
Muut Speederi tyypit ovat harvinaisempia, siis OUT.
Sitten tullaan pienen ongelman eteen. Haluan pitää Attack Biket ja Land Speederit mukana, mutta niillä kun on BS 4, mikä sanoo että ne ovat Grey Huntereita. Kaksi ratkaisua: A: vain taivimmat Bloos Clawsit käyttävät näitä, siis siksi BS 4 tai B: Annetaan vain BS 3. Otan jälkimmäisen, tehdään kaikista oikeasti Blood Clawseja. Nyt Attack Bike saa myös WS kolmosen, mutta Head Strong ja Berserk Charge kyvyt vaihdossa. Sekä Attack Biken että Land Speederin hintaa joutuu korjaamaan.
Sitten lista näyttää tältä:
HQ:
1 Wolf Priest
Wolf Guard Battle Leader
Elites:
Troops:
Fast:
Blood Claws Bike Pack
Blood Claws Assault Pack
Blood Claws Land Speeder Squadron (BS 3)
Heavy:
None
Sitten jatketaan. Kun tuo lista on liikaa Fast painotteinen, sain idean Ravenwing listasta. Siellähän Attack Biket on Heavya. Vaikka Land Speederit ovat nopeampia, laittaisin silti nämä Heavyyn, koska ne ovat vehiclejä, mutta niin, että jokainen vie oman slotin. Ei saa enää Land Speeder Squadroneita, vaan vain yksittäisiä. Koska Fasteja saa vain kolme slottia, niin ajattelin ensin että armeija voi saada lisää slotteja tyyliiin Night Lords, yli Fast yksi lisää jos uhraa kaksi Heavya. Sitten tuli vekkulimpi idea... Kun tuo Elite on noin tyhjä, niin Blood Clawsit harvinaisella tavaralla eivät olekkaan Fast.... vaan Elite! Eli sinne siirtyvät Blood Claws Pack (with Rhino) ja Blood Claws Assault Pack, saadaan listaan paremmin choisseja eri ryhmiin. Nyt ollaan tässä:
HQ:
1 Wolf Priest
Wolf Guard Battle Leader
Elites:
Blood Claws Assault Pack
Troops:
Fast:
Blood Claws Bike Pack
Heavy:
Eli mopot muodostaa Fastin, Blood Clawsit erikoisvarusteilla (Rhino, jump pack) ovat Eliteä. Enää häiritsee tuo vain yksi choissi Heavya. Ajattelin aluksi antaa säälistä 0-1 tankki valinnan, tai sitten vain 0-1 Whirlwind (kun se on halvin ja heikoin), mutta taas tuli uusi idea. Jos Rhinot ovat tavallaan Elitessä, niin pannaan Razorback Heavyyn. Tiety se ei voi transpotata ketään, kun Squadit on aina liian isoja, mutta tähän voisi taas keksiä jotain omaa. Tankin jolla on support squad? Eli toisin sanoen Grey Hunters Pack, jolle on pakko ostaa Razor? Ja jotta saadaan tulitukea, niin pannaan vielä että pakko olla Boltterit, ja yksi saa ottaa flamer/pasmagum/meltagun, ettei porukka ole liian lähitaisteluun suuntautunut. Koko tämä idea on epäilyttävä, kun juurihan GH:t olivat OUT, mutta ainakin listassa on nyt vaihtelua.
Sitten vielä yksi lisäys. Jotta saadaan nuorta raivoa paremmin kentälle, niin sanotaan että jopa IC:llä varustetun BC packin on pakko chargata, kun ilmassa on liika raivoa ja fiilistä, että johtaminen onnistuisi.
Lopulta pääsin tähän:
Space Wolves Blood Claws Army
Special rules:
Young Rage:
Blood Claws packs are always Headstrong,
even if are they joinend by IC.
HQ:
1 Wolf Priest
Wolf Guard Battle Leader
Elites:
Blood Claws Assault Pack
Troops:
Fast:
Blood Claws Bike Pack
Heavy:
Grey Hunters (with Razorback)
(Can take 1 flamer/plasmagun/meltagun per pack,
other pack menbers must take Boltter+CCW)
Tästä sitten vielä korjataan Land Speederin ja Attack Biken hintaa
Tuollanen se Blood Claws armeija minun mielestäni olisi. En nyt väitä että tuo olisi mitenkään balanssissa muihin listoihin nähden, enkä omista tarpeeksi figuja, jotta tuota voisin playtestata, mutta jos jotain kiinnostaa kokeilla (tai muuten vaan kommentoida) niin antaa tulla vaan
-
The Black Swordsman
mary mary..
En usko että tollaista miestenvihaajaa päästettäisiin the fangin sotahuoneeseen, ihan toinen juttu on miten nainen pääsi Wolf Lordiksi ja miten hänen wolf lordinsa kuoli.
ennen kaikkea miten nainen valittiin wolf lordiksi.
mulla oliskin pari kysymystä
1. Miten hänet valittin wolf lordiksi?
2. Miten hänen ex wolf lordinsa kävi?
3. Miten hänet valittiin koko chapteriin? (kuka oli se wolf priest yms)
itse en kauheasti pidä siitä jos GWn charactereita laitetaan omaan DIY fluffiin eli käytettäisiin vaikka Logania tai jotain omassa DIYs mutta samapa se käyttäkööt jos haluavat itse haluan tehdä kaiken DIY.
Blood Claw DIY kuulostaa ihan hyvältä idealta vaikka joku varmaan alkaakin itkemään blood clawien paljoudesta.
ennen kaikkea miten nainen valittiin wolf lordiksi.
mulla oliskin pari kysymystä
2. Miten hänen ex wolf lordinsa kävi?
3. Miten hänet valittiin koko chapteriin? (kuka oli se wolf priest yms)
itse en kauheasti pidä siitä jos GWn charactereita laitetaan omaan DIY fluffiin eli käytettäisiin vaikka Logania tai jotain omassa DIYs mutta samapa se käyttäkööt jos haluavat itse haluan tehdä kaiken DIY.
Blood Claw DIY kuulostaa ihan hyvältä idealta vaikka joku varmaan alkaakin itkemään blood clawien paljoudesta.
Re: mary mary..
No ei kai nyt ketään naista päästetä oikeasti wolf lordiksi.The Black Swordsman kirjoitti:
Ei Bloody Mary oikeasti olekaan wolf lord, vaan häntä "tittelinsä" onkin Blood Claws Champion. Ainoastaan statit on wolf lordin, koska halusin kovan hahmon, tosin fluffi+sääntö periaatteella olisi ehkä pitänyt valita Battle Leaderin profiili pohjaksi.
Eli siis Mary ei ole wolf lord, vaan hän johtaa omaa pientä osastoaan, joka on tavallaan Great Companyjen ulkopuolella.
Tuohan vastaakin suoraan kohtaan 2 (tai niinhän sitä luulisi), ja 3. selviää siten siitä fluffipätkästä, jonka kirjoitan tänne, kun ehdin. (Ei spoilereita siitä pätkästä ennakkoon).
itse en kauheasti pidä siitä jos GWn charactereita laitetaan omaan DIY fluffiin eli käytettäisiin vaikka Logania tai jotain omassa DIYs.
Tuo Ragnar-idea lähti ihan vaan siitä, kun huomasin että figuilla on Ragnarin tunnukset. Eli tämä erillinen osasto sai niin paljon kritiikkiä wolf lordien keskuudessa, että Ragnar nuorimpana ja vähiten vanhoillisena päätti ottaa Mary osaston alaisuuteensa. Mary toimii kuitenkin yhtä omillaan kuin ennenkin, mutta wolf lordit eivät niin kauheasti kritisoi osastoa, kun se "virallisesti" on osa Ragnarin Great Companya.
Phil Kelly says "No!"
-
The Black Swordsman
ok
mun mielestä toi no man commands me sääntö pitäisi toimia tälläi.
jos SW armeijassa on Wolf Lord niin Bloody Marya ei voida ottaa.
Koska en usko että jonkun "osaston johtajan" tottelemattomuus estäisi mahtavaa Wolf Lordia komentamasta great companya (tässä tapauksessa Ragnar)
juu ehkä WGBLn statsit vois olla hieman paremmat mutta meneehän noi Wolf Lordinkin.
mun mielestä toi no man commands me sääntö pitäisi toimia tälläi.
jos SW armeijassa on Wolf Lord niin Bloody Marya ei voida ottaa.
Koska en usko että jonkun "osaston johtajan" tottelemattomuus estäisi mahtavaa Wolf Lordia komentamasta great companya (tässä tapauksessa Ragnar)
juu ehkä WGBLn statsit vois olla hieman paremmat mutta meneehän noi Wolf Lordinkin.