"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Armeijan yletön douppaaminen, mitä mieltä?

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
UDoWs

Viesti Kirjoittaja UDoWs »

Mielestäni pelien tulee olla ennen kaikkea hauskoja, ja listojen sen
mukaisia. Toki turnauksiin on ehkä kannattamatonta lähteä hauskutus
listalla, jos on tarkoitus voittaa.

Minä teen listani lähes aina fluffin mukaan, tai sitten vain yksinkertaisesti kokeilen jotain uutta.

Jossain tilanteissa peli voi käydä turhauttavaksi jo toisen pelaajan
taktiikoiden takia. Esimerkiksi, kaaos vastaan delffit pelistä on aika
vaikea saada mielenkiintoista. Elffipelaa ja vain juoksentelee ympäriinsä
kaaoksen yksiköitä vältellen. Pidemmän päälle tämä käy turhauttavaksi
kummallekkin osapuolelle. En tietenkään mitenkään syyllistä deffipelaajaa
tuosta tilanteesta, olisihan suoraan mättöön meno itsemurha.
----- [ot]------
Vlad kirjoitti:Säädätkö otsikkoa hieman rakentavampaan suuntaan, kiitos.
Hyvä Vlad! Näin mielestäni pitäisikin toimia, et käyttänyt moderaattorin valtaasi
ja muuttanut otsikkoa itse, vaan annoit toiselle mahdollisuuden korjata sen itse.
*ottaa hupun pois päästään ja kumartaa* (Rispektiä!)
It comes from the Gigashadow...
A-peli

Viesti Kirjoittaja A-peli »

Stormlord kirjoitti:
Ylipahis kirjoitti:Minulle eräs tärkeimpiä seikkoja armeijassa on fluffin mukaisuus. Esim. jos pelaa Word Bearereilla, käyttää paljon demoneita. Jos ei käytä demoneita, niin pelatkoon Black Legionilla. Samoin jos Wraithlordit ovat harvinaisia muille kuin Iyandenille, niin ei niitä silloin kolmea hankita.

Jokaiselle löytyy omaa pelityyliä muistuttava armeija. Ei kannata ryhtyä tekemään omasta armeijastaan sellaista väkisellä, jos fluffin mukaan armeijan pelityyli ei sovi sinun pelityyliisi.

Fluffi ja hauskanpito kulkevat käsikädessä...
Oikein. Minunkaan necronieni johtoon ei tule C'tania. Jumala muutaman kymmenen hengen rosvojoukon johtajana, get real. Kyllä sitä ilmankin pärjää, se vain vaatii kenties hiukan enemmän taitoa ja sitä aion hankkia.

Stormlordille kunnioitusta ämpärillä ammentaen. Vielä löytyy tällaistakin asennetta. :)

Itse pyrin aina pelaamaan samalla listalla tai muuttamalla sitä vain vähän niin että perusrakenne pysyy mutta vaihdankin vaikka toisen Leman Russin Storm Troopereihin tai jotain vastaavaa. Myönnettäköön kuitenkin että kun vastaan tulee paikallinen Templari- tai Bloodangels-pelaaja muuttuu lista melko reilustikin antimariinemmaksi.
Guardsman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Guardsman »

Kyllä se hammereissa tyyli on tärkein. Sitten hauskuus ja viimeisenä voitto... Tyyli pointtina voisi ottaa esim. IG Conscript joukot joita saa paljon, mutta eivät ole kovin hyviä muuten. Huonot ase vaihtoehdot, Ld, WS, BS, jne... Mtta niissä on sitä toisen maailman sodan tyyliä (Venäjän joukot) kanssa niin kuin muissakin IG yksiköissä. Ne ovat hienoja ja oikein käytettyinä myös maksavat itsensä takaisin..,.
Our navigators consider it highly probable that they'll end up here.
s2pid
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja s2pid »

Kyllä itse tykkään noita hupiepelejä pelata.. tuleehan sitä armeijaa aina joskus boostattuakin, mutta jos carnagessa vastassa on kult of speed, daemon hunterit ja space wolffit, niin kuinka moni ottaa 3 havoc squadia rhinoissa täynnä flamereita? minä :)
No selväähän se oli, että ne eivät saaneet mitään aikaiseksi ja kaikki heavy slotitkin vielä täyttyivät, mutta kivaa oli ja taisin jonkun ihmeen kautta tuon pelin vielä voittaakkin (vaikka vastassa oli 2 lantikkaa, 2 basiliskia jne.). Suosin useimmiten ainakin kotipeleissä hupilistoja. Tuntemattomanpia vastaan ainakin ekoissa peleissä ehkä yritän saada listaan jotain järkeäkin.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Warboss ZagSnikk kirjoitti:
Henri kirjoitti:taas Necroneilla tuo nyt olisi mahdotonta, kun Lordi maksaa min. 200pts
Tuohon on ihan pakko puuttua.

Siis yleinen lordi maksaa 140 pojoo (staffi ja orb)
Oho. Alkaa ilmeisesti rapistumaan mun muistini...
zqmfgb
Ostler

Viesti Kirjoittaja Ostler »

Kyllä se hammereissa tyyli on tärkein. Sitten hauskuus ja viimeisenä voitto... Tyyli pointtina voisi ottaa esim. IG Conscript joukot joita saa paljon, mutta eivät ole kovin hyviä muuten. Huonot ase vaihtoehdot, Ld, WS, BS, jne... Mtta niissä on sitä toisen maailman sodan tyyliä (Venäjän joukot) kanssa niin kuin muissakin IG yksiköissä. Ne ovat hienoja ja oikein käytettyinä myös maksavat itsensä takaisin..,.
Aivan! Tyylillä se pitää tehdä. En otakkaan armeijaani rumia joukkoja, vaikka ne olisivatkin überkillzormachineja. Kyllä tyyliä pitää löytyä... Toinen juttu on sitten se taktikoinnin mahdollisuus ja haasteellisuus. Esim. nämä IG perusjannut ovat hyviä, kun ne laittaa oikeaan paikkaan, mutta kun paikka on väärä, niin ei tule kuin turpaan. Kaikilla armeijoillahan taktikointi on tärkeää. Toisilla vain enemmän, kuin toisilla.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.
AlGhurak

Viesti Kirjoittaja AlGhurak »

En oo henkilökohtaisesti mielissäni siitä että kehitettäis jotain extrarajoituksia... Se on jokaisen oma asia, jos tarkoituksella aina virittää mielettömän killbill-armyn. Meitsi lähtee aina listaa rakennellessa siitä liikkeelle, et saisko tästä kivan fluffin aikaan. Tuloksena ei aina ole "järkeviä" listoja, mut niitä on kiva pelailla... Esim. mun rhinoton assault-jengi (Black Legion) kävi meltabombien ja meltagunien kera Patrolissa Chromen kahta predaa ja raideria vastaan (IW) ja otti turpaan 1-0, mutta oli se kiva yrittää änkeä paria kymmenpäistä squadia full coveriin (taistelu käytiin kevyessä urbaanissa ympäristössä). Tunnelmaa kyllä riitti- ainakin omassa päässäni.

Toureihin en sitte sanokaan mittää.
Strenght through firepower through hartred through disillusion
Serpent

Viesti Kirjoittaja Serpent »

Siis kaikkein hauskinta on kaverin kanssa tehdä niin juustot power-game, mutta kuitenkin edes vähän fluffin mukaiset army listit sitten kun voitat sulle tulee helvetin hyvä olo ja peli oli taatusti hauska niitten satunnaisten nopanjumalien väliintulojen takia. Ja yks juttu viel kun olette pelaamassa katselkaa modelien asentoja ja asettumisia esim. mun ss exarch oli ccssä ig luutnantin kanssa (kummatkin figut ovat sellaisissa hauskoissa asennoissa) ja kun katoin tarkemmin niin näytti aivan ku ne ois tanssinu tangoo siin vaihees kyl repes.
Exitus acta probat
sanp0

Viesti Kirjoittaja sanp0 »

Sehän omasta mieltymyksestä tykkääkö kattoa omaa nimeänsä ranking listan huipulla vai pohjalla. Kun itse pelasin shootti armeijalla tykkäsin itse ainakin katsoa, kun toinen vinku mun epäreiluutta. Nyt kun siirryin closis armeijaan pumpaan ainakin Demoni Prinssini niin täyteen, että se silppuaa kaikki.
Now, One Day I Started To Tell Everyone That `Killing is my Business...`
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”