"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mordheim: Witch Hunters Warband

Ishmael
Valvoja

Mordheim: Witch Hunters Warband

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Täälläpäin olisi piakkoin alkamassa Mordheim-kampanja, ja olisi suoranainen vääryys jos en osallistuisi. Juuri Mordheimista koko GW:n pelien pelaaminen lähti liikkeelle.

Jollain tällaisella olisi tarkoitus aloittaa, Witch Hunterit ovat figujen, fluffin ja sääntöjen puolesta aina olleet se lähinnä sydäntä oleva warband. Tavoitteena oli saada alkuun maksimiherot ja mahdollisimman iso warband. Varustelu on muuten jätetty minimiin, mutta sanakareiden crossboweista pitäisi olla hyötyä kovempaa lyöviä warbandeja vastaan ja niillä voi kalastaa helppoa expiä (kuten myös knocked down- ja stunned-vihollisia tappamalla :) ). Pärjäisikö tällä poppoolla?

500 GC - Witch Hunters Warband

1 Witch Hunter Captain @ 95 GC
Crossbow; Sword (x1)

1 Witch Hunter @ 60 GC
Crossbow; Sword (x1)

1 Witch Hunter @ 65 GC
Crossbow; 2-Handed Weapon (x1)

1 Witch Hunter @ 55 GC
Crossbow; Axe (x1)

1 Warrior Priest @ 43 GC
Hammer (x1)

1 Flagellants @ 55 GC
Flail (x1)

3 Zealots @ 69 GC
Mace (x1)

3 Warhounds @ 45 GC

Warband Rating: 116

Number of models: 12

Total Warband Cost: 487
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Ei ole mitään lisättävää: täysi heromäärä ja täysi ukkomäärä, hyvät varustukset kaiken lisäksi. Ei tunnu puuttuvan mitään. Kai niillä on ilmaiset tiikarit kaikilla (paitsi koirilla)?
Ishmael
Valvoja

Ilmaiset tikarit on kaikilla paitsi koirilla ja Flagellanteilla. Flagellantit eivät ilmeisesti osaa käyttää ilmaisia tikareitaan, koska tikaria ei ole niiden varustelistalla.
Laava

Viesti Kirjoittaja Laava »

Itse vaihtaisin swordit speareihin. Niillä kun saa lyödä ensimmäisenä kun joku hyökkää päälle (näin ainakin muistelisin, edellisestä mortti pelistä on jo aikaa :() .
"Born to RUNE"
Druzhina Captain
Valvoja

Laava kirjoitti:Itse vaihtaisin swordit speareihin. Niillä kun saa lyödä ensimmäisenä kun joku hyökkää päälle.
Se on kyllä totta, mutta swordeilla saa parrya, mikä on myös hyvä, sen lisäksi herot saavat joitakin ominaisuuksia, jotka ovat hyödyllisiä vain miekan kanssa. Keihäs ja miekka ovat saman hintaisia, joten vaihdolla ei saada mitään säästöä aikaiseksi, niiden ottamiseen vaikuttavat jengin jatkokehityksen suunnitelmista ja pelaajan mieltymyksistä. Jos itse tekisin jengin antaisin sankareille miekat ja rivimiehille ja räkänokille (youngblood) keihäät.
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

Aijai, pahalta näyttää tuo lista. Pitää varoa ettei liian usein törmää tuohon.. :D

Laitetaan tähän nyt sitten oma lista myös, muiden ällisteltäväksi.
Täyttä porukkaa ei millään saa, jollei halua todella huonot varusteet..

Shadow Master(70) 105
-Elven bow 35
-dagger
Shadow Walker (45) 60
-Long Bow 15
-dagger
Shadow Walker (45) 70
-Long Bow 15
-Sword 10
Shadow Walker (45) 60
-Long Bow 15
-dagger
Shadow Weaver (55) 55
-dagger
3 shadow warrior (105) 150
-3 longbows 45
-daggers
500 gold

En muista miten ratingi lasketaan tarkalleen, joten en sitä tähän laita. Varmaan pienempi kun Ishmaelin, kun on vähemmän joukkoja..
Ensimmäisen pelin jälkeen on tarkoitus saada bändi toimimaan normaalisti, tavan mukaan. :D Ikävä että Beastmanit ovat Unofficial..
Hope is a serum that never heals
Druzhina Captain
Valvoja

Chrono kirjoitti:Laitetaan tähän nyt sitten oma lista myös, muiden ällisteltäväksi.
Elf bow on kyllä houkutteleva hankinta, mutta mielestäni kampanjan alussa on turha, sen ainoana etuna long bow:hon verrattuna jää pitempi range. Armour saven -1 bonuksesta tuskin on hyötyä olleenkaan, sillä harva ottaa haarniskaa kampanjan alussa. Joten 20gc:llä ostettu pitempi range on liian kallis. Jos antaisit Masterilla long bow:n niin saisit vielä 2 miekkaa. Vaikka kaikki sanovatkin, että elfeillä on heikko S ja T, mutta samahan se on ihmisilläkin, joten en näe miksi elfit eivät voi käyttää miekkoja, niillä on silti parempi WS ja I.

EDIT: ai niin, sulla on 8 ukkoa ja joudut rout testiin, kun menetät 2 ukkoa, vaikka elfeillä on korkea Ld silti olisi hyvä yrittää siirtää sitä hetkeä, jolloin joudut käyttämään sitä. Jos saisit vielä yhden ukon, niin joudut testiin vasta 3. ukon menetettyä.
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

Tein lopullisen listan Sudessa tänään, ukkoja on yhdeksän.
Pomolla on elfbow, kun se tulee olemaan hänellä aina, eikä se ole sen halvempi kun ostaa kiskojalta. Miekat ja muut roinat ostan myöhemmin. Ekat pelit pelataan tylsällä varman päälle menetelmällä.
Vaikka kaikki sanovatkin, että elfeillä on heikko S ja T, mutta samahan se on ihmisilläkin, joten en näe miksi elfit eivät voi käyttää miekkoja, niillä on silti parempi WS ja I.
En ole minä ainakaan tuollaisia kuullut Mordheimin yhteydessä, haluan ampuvan warbandin that's all. Viimeksi pelasin beastmaneja. Sen tiedän että jos elfeillä yrittää alussa osata kahtaa asiaa niin ei mene hyvin..
Moi
Hope is a serum that never heals
Druzhina Captain
Valvoja

Chrono kirjoitti:Pomolla on elfbow, kun se tulee olemaan hänellä aina.
Minä vain yritin puhua ympäri, jotta rottani pääsisivät turvallisemmin lähemmäksi lingoilla ammuskelemaan. :wink:

Vaikka itse puhun koko ajan, etteivät varustukset ole tärkeä kampanjan alussa, silti en voinut olla jättämättä pari kivaa skaven asetta (voitte itse arvata mitkä). Muuta rotistani voisin sanoa, että siellä on silti määrä ja paljon linkoja (eikö kukaan ole yllättynyt? :wink: ).
Eerie

Viesti Kirjoittaja Eerie »

!OT!
Elikä ostin juuri tuon witch hunter boksin ja voi kauhistus huomasin että mukana tulevat baset ovat huonot figuille. Siis Leaderiin täytyy pistää sellainen neliöbase missä reikä on vinoittain ja koiraan tulisi pistää iso neliöbase mutta kun kumpaakaan ei tullut boksin mukana!!!
Kysymykseni siis ilman turhaa alkuintroa on että jos samanryhmän henchmeneillä tulee olla kaikilla samat aseet(esim.miekat) niin on aika vaikeata toteuttaa kyseistä sääntöä sillä boksin mukana tulleilla Zealoteilla on kaikillä eri aseet!
minä olen swamphead
Ishmael
Valvoja

Itselläni oli FB:stä ylijääneitä alustoja ongelman ratkaisemiseksi, boksissa tullet baset eivät tosiaankaan sopineet puolellekaan figuista.

Voi laittaa Zealotit useampaan yhden hengen ryhmään eri aseilla jos haluat, tai sitten vain konffaat kaikille samat aseet, ei ole liian vaikeata.
Eerie

Joo tota mä hieman itsekin ajattelin mutta on se, pakko myöntää, hieman ontuva ratkaisu.
minä olen swamphead
Druzhina Captain
Valvoja

Mordheimia pelataan skirmish tyylisesti, joten baseilla ei ole väliä. Itselläni on kasaa vahnoja baseja, joita käytän ihan vapaasti ja mielestäni niiden ei tarvitse olla neliömuotoisia vaan ne voivat olla pyöreätkin.

Aseiden kanssa on aina ollut ongelmia. Itse tarvitsisin noin 15 sling-kättä, muttei niitä ole kuin yksi per skaven sprue ja jos haluaa noin paljon, joutuisi ostaa 4 night runners boksia (4 sprueta per boksi). Toinen yleisemmin käytetty skaven ase on club, joita ei löydy esim. skaven warphunters boksista yhtään. Vastaus näihin ongelmiin on konverttaus, onneksi muovia on helppo leikata ja liimata.

Toisena asiana voisin sanoa, ettei yhdessäkään turnauksessa vaadita 100% WYSWYG-säännön toteuttamista, sillä silloin turnausten pitäjät jäisivät ilman osallistujia. WYSWYG-sääntöä on hyvä noudattaa muttei liian tiukkaasti. Kannattaa aina tiedustella kampanjan/turnauksen pitäjältä mistä asioista voisi joustaa.
Eerie

Joo kiitos vaan vastauksista Druzhina Captainille ja Ishmaelille!
minä olen swamphead
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Mordheim”