"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mun Ultra Mariini taktiikka

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

Wow... himmeen kauniita Grey Knighteja. Mutta (tähän asti) Terminatorit ovat tavallisilla baseilla... katotaan, jos saadan ne Termiet noin kauniiksi, niin helvetti tänne ja iso base alle! :twisted:
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Da Crux

Viesti Kirjoittaja Da Crux »

no tääl toi house rule toimii hyvin. ja aika harvoi joku DS:ää yhtää mitää. ku ei tääl juusto pelaajii oo mitkä käyttäs hyväks tollast.
Daroc

Viesti Kirjoittaja Daroc »

Jon_Irenicus kirjoitti:Musta vähän tuntuis, että tuo DS muuttuu ainakin osaltaan neljänteen editioniin mennessä... Meinaan kuinka saat 10 terminatoria (jotka tietääkseni tulevat isoilla alustoilla) sen ordnance templan alle.

Okei, ei liittynyt mitenkään varsinaisen postin aiheeseen, mutta nyt kun DS:stä puhuttiin...
Kuka käyttää 10 terminaattoria yhessä unitissa? Hyvä jos ikinä näkee edes viittä koko armeijassa.
VC
Viesti:

Re: Mun Ultra Mariini taktiikka

Viesti Kirjoittaja VC »

The holy One kirjoitti:Toisella vuorolla Deep Strikataan terminaattorit ja Jump Packit Vihollisen selustaan ja toiselle sivustalle ja yritetään saada vihollinen Crosfireen.
No mitäs jos reservit eivät tulekkaan käyttöön toisella vuorolla? Eihän se ole kuin 4+ :/

Jos saat deepstrikettyä yhden jump pack squadin vihulaisen selustaan, niin siitä tulee jauhelihaa, oli sitten mikä tahansa armeija vastassa.

Toi taktiikka vaatii pirun hyvää onnea, että kaikki reservit tulevat samalla vuorolla.

Ja mitä tohon houserulena 1" -säännön poistamiseen tulee, niin jos moilemmilla armeijoilla on deepstrike kykyisiä unitteja niin eihän tossa mitään ongelmaa ole, mutta jos vain toisen puolen joukkoja parannetaan, niin se pitäisinäkyä pisteissä -> terminaattorit kalliimmaksi.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Pelaatteko sen sitten niin että voi deepstrikettää suoraan close combattiin?
And they wonder how he dealt with stress so well..
Colonel Mullen

Viesti Kirjoittaja Colonel Mullen »

No niin asia mikä ei mielestäni kuulu Wh40k:n. Assasinit! Kivojahan ne mutta missä vika jos omalla listalla ei pelata. Turha sotkea mokomia mustanpuhuvia hiippareita vaíkka niin moni niihin on tykästynykki. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni. Silti ne on sieltä!
Warped Creme

Viesti Kirjoittaja Warped Creme »

VJ kirjoitti:Portentissa on huhu jonka mukaan kaikki uudet terminaattorifigut tulevat tästälähin isoilla baseilla, koska ne mahdollistavat jännempiä asentoja.

Parempi näin.

Siis jos ne vaihtavat isoihin baseihin.
It's not the beard on the outside that counts, it's the beard on the inside - Action Hank
VC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VC »

Colonel Mullen kirjoitti:No niin asia mikä ei mielestäni kuulu Wh40k:n. Assasinit! Kivojahan ne mutta missä vika jos omalla listalla ei pelata. Turha sotkea mokomia mustanpuhuvia hiippareita vaíkka niin moni niihin on tykästynykki. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni. Silti ne on sieltä!
Couldn't agree more.
J.K.

Viesti Kirjoittaja J.K. »

VonCarstein kirjoitti:
Colonel Mullen kirjoitti:No niin asia mikä ei mielestäni kuulu Wh40k:n. Assasinit! Kivojahan ne mutta missä vika jos omalla listalla ei pelata. Turha sotkea mokomia mustanpuhuvia hiippareita vaíkka niin moni niihin on tykästynykki. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni. Silti ne on sieltä!
Couldn't agree more.

Samaa mielta en oikein tykkaa Assasineista :x
"Fear Me Mortals For I Am The Anointed Favoured Son Of Chaos.."
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Siis onhan assasinit ihan kivoja ja sopivat vielä 40k:hon ihan hyvin, mutta itse en koskaan niitä käyttäisi ainakaan marinearmaijassa. Ehkä silloin tällöin jossain ennaltasovitussa skenaariossa tai kampanjapelissä, mutta armeijan vakiokalustoksi ei assasin sovi.
Ei sillä että assasinit olisivat jotenkin liian hyviä, päin vastoin. En ole koskaan nähnyt assasinin saavan pisteitään takaisin pelin aikana (en tosin ole niitä kauheasti kentällä nähnyt).
And they wonder how he dealt with stress so well..
Da Crux

Viesti Kirjoittaja Da Crux »

VJ kirjoitti:Pelaatteko sen sitten niin että voi deepstrikettää suoraan close combattiin?
cc:ehen ne menee jos contactii pääsee. ja on viel sillee että se kene kimppuu ds:ätää ni ne saa 1+a.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

jullevi kirjoitti:
da crux kirjoitti:mä oon iha house rulena poistanu ton "DS 1" päähä vihollisest ni kuolet" säännön. mu mielest se on nii tyhmä ja älytön.
Ei siinä mun mielestä mitään vikaa oo. Pitää necroneidenkin nyt vähän kattoa mihin Veilaa. Niin ja jos on pieni DS squadi, niin on aika epätodennäköistä että se kosahtais tuolla tavalla (ainakaan kokonaan).
Jaa niin kuin ne mun assault marinet jotka deep strikas keskelle genestealer laumaa elämäni toisessa pelissä ;-) (samassa pelissä sit menin strikaa kauemmas terminaattoreilla ja hupsista! Kaksi hive tyranttia saapui reservistä niiden viereen ja chargas...
tneva82

Jon_Irenicus kirjoitti:Musta vähän tuntuis, että tuo DS muuttuu ainakin osaltaan neljänteen editioniin mennessä... Meinaan kuinka saat 10 terminatoria (jotka tietääkseni tulevat isoilla alustoilla) sen ordnance templan alle.

Okei, ei liittynyt mitenkään varsinaisen postin aiheeseen, mutta nyt kun DS:stä puhuttiin...
IIRC jossain GW sanoi että olis sallittua laittaa osittain templaten ulos jos figut eivät mahdu täysin. Esim land speeder squad(3) ei mahdu templaten alle ja 10 fleshhoundia ei myöskään. Mitä järkeä laittaa max. unit kooksi 10 jos niitä ei saa peliin koska osa ei mahdu templateen?
tneva82

VJ kirjoitti:Siis onhan assasinit ihan kivoja ja sopivat vielä 40k:hon ihan hyvin, mutta itse en koskaan niitä käyttäisi ainakaan marinearmaijassa. Ehkä silloin tällöin jossain ennaltasovitussa skenaariossa tai kampanjapelissä, mutta armeijan vakiokalustoksi ei assasin sovi.
Ei sillä että assasinit olisivat jotenkin liian hyviä, päin vastoin. En ole koskaan nähnyt assasinin saavan pisteitään takaisin pelin aikana (en tosin ole niitä kauheasti kentällä nähnyt).
Jaa viimeksi kun näin turnauksessa assasinin niin se pirulainen tappoi YKSINÄÄN puolet mun armeijasta. Siis sitä on MAHDOTONTA iskeä ellet sitten lähde closiksesta haneen kun se charga...Tai jos ympäröit sen joukoilla(puhun nyt calliduksesta). Tai no jos se heittää 1:n flip out heittoon ni sit on mahkuja.
Boltteri

Viesti Kirjoittaja Boltteri »

eikös assasinien pitäis olla kielletty turnauksissa.Niitähän saa olla vain yks per peli. mitäs jos vastustajallaki on assasiin?
Vlad

Viesti Kirjoittaja Vlad »

tneva82 kirjoitti:IIRC jossain GW sanoi että olis sallittua laittaa osittain templaten ulos jos figut eivät mahdu täysin. Esim land speeder squad(3) ei mahdu templaten alle ja 10 fleshhoundia ei myöskään. Mitä järkeä laittaa max. unit kooksi 10 jos niitä ei saa peliin koska osa ei mahdu templateen?
Servus (Rulebook web faq):

2. When placing Deep Striking or Summoned models on the large ordnance template it is permissible to overlap bases by the minimum needed to fit the unit onto the template. Players must make every effort to fit models onto the template however congested they become. Sometimes however it may even be necessary (as a last resort) to place models beyond the edge of the template if the unit is particularly large. Under no circumstances should a player use this facility to get within shooting or charge range of a unit that would not otherwise be in reach and so they may only shoot or assault (if summoned, deep striking troops cannot assault) enemy units that can be reached by measuring from the edge of the template.
Vlad

Viesti Kirjoittaja Vlad »

Boltteri kirjoitti:eikös assasinien pitäis olla kielletty turnauksissa.Niitähän saa olla vain yks per peli. mitäs jos vastustajallaki on assasiin?
1 assassin per armeija, ei per peli. Assassin dexin voi kieltää siinä missä esim. vaikka space marine dexin turnajaisien järjestäjien toimesta. Pointtin on että se legal dex siinä missä muutkin ovat.
Boltteri

Viesti Kirjoittaja Boltteri »

Vladgren kirjoitti:
Boltteri kirjoitti:eikös assasinien pitäis olla kielletty turnauksissa.Niitähän saa olla vain yks per peli. mitäs jos vastustajallaki on assasiin?
1 assassin per armeija, ei per peli. Assassin dexin voi kieltää siinä missä esim. vaikka space marine dexin turnajaisien järjestäjien toimesta. Pointtin on että se legal dex siinä missä muutkin ovat.
Aaaarggh! oon saanu väärää tietoa. :x
tneva82

Da Crux kirjoitti:mä oon iha house rulena poistanu ton "DS 1" päähä vihollisest ni kuolet" säännön. mu mielest se on nii tyhmä ja älytön.
Eli mites sitten laitat figusi? Et saa laittaa 1" päähän vihollisesta ellet chargaa...
Seafarer

Viesti Kirjoittaja Seafarer »

Ja vielä DSstä se, että jos scatteroit pois pelikentältä niin ukot tuhoutuu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”