"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vanhempien kanta aloittaessa.

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Golem

Viesti Kirjoittaja Golem »

Eihän kukaan varmaan hammeria ala sen takia harrastamaan, että sitten parantaisi tapansa ja alkaisi raittiiksi jne. Mutta itse olen ainakin huomannut joskus viikonloppuna miettineeni, että ostaisinko nyt pullon viinaa vai pikku-ukon, molemmat ovat todella huokuttelevia vaihto ehtoja ja joskus voittaa toinen joskus toinen kanta. Joten vaikka ryyppääminen tai polttaminen on huono tekosyy kun puolustaa harrastusta, mutta kyllä se kuitenkin tällaisella köyhällä opiskelijalle on myös ihan todellinenkin puoli.
"Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja."

-Alivaltiosihteeri
An

Viesti Kirjoittaja An »

Mun vanhemmat suhtautuu warhammereihin todella myönteisesti. Se on niitten mielestä kehittävä harrastus ja ovat avittaneet noitten nappuloiden kalliiden hintojen kanssa :wink: on se ainakin minusta ihan mukavaa käydä näyttämässä jotain omasta mielestä onnistunutta figua vanhemmilleni, kun ne eivät vain moiti harrastusta.
"Älä skurdaa mun skräädää mul on linkkis!"
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Täällähän on ihan loistavia mielipiteitä. Mun vanhemmat ei paljon sanonut, kun ilmoitin, että voisin ruveta harrastamaan Warhammeria. Ne oli jo nähnyt kaverin tekevän niillä ja kun vielä sanoin, että maalaus on kehittävää ja hauskaa (olen näet kuvataiteiden harrastaja) niin vastaväitteitä ei tullut. Ja uskokaa tai älkää sain jopa mukavan alkurahoituksen. :)
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
Creepsy

Viesti Kirjoittaja Creepsy »

Minulla itelläni ei ollut vaikeuksia alotella... Isä vaan kehuli ja katteli välillä kun maalailin ja sanoi "että tuossa vasta hieno harrastus, olispa minunkin nuoruudessani ollut kaikkea tuollaista". Rahaa saan aina välillä figuihin , mutta en tuhlaa niitä kaikkia siihen , sillä itse yritän aina saada maalattua figuni ennenkuin ostan lisää ja suunnittelen tarkaan mitä ostan ettei rahat mene "turhaan" . Mutta äitini vieläkin valittaa että miten sä jaksat keräillä jotain ikku ukkoja, "ihan sama kun silloin pienenä leikit hiekkalaatikolla niillä vihreillä sotilasukoilla" koska hän ei vieläkään tajua että harrastus ei sinänsä ole lapsille tarkoitettu... kuka 9 vuotias saisi säännöistä hölkkäsen päläystä selkoa ellei joku olisi auttamassa ja paljon. En väitä etteikö lapset tätä voisi harrastaa mutta heille se on hyvin vaikeaa ja moni vanhempi pelkää , että harrastus on vaan sellainen nopea "kuume" saada jotain ja joka jää sitten pälyttymään loppu iäksi ja rahat menny kankkulan kaivoon.

Kehottaisin kertomaan että mitä tämä harrastus vaatii ja selittämään ettei kyse ole lasten pelistä vaan aivan joka ikäluokalle tarkoitettu viihde. Ensinnäkin maalaaminen ei ole mistään helpoimmasta päästä kun sitä ei vielä kunnolla osaa , säännöt täysin englanniksi.... Lisäksi harrastus on erittäin mukavaa kun on joku neljän ihmisen kaveriporukka jossa voi pelailla , maalailla , vaihdella ideoita ja taitoja toisten kanssa. Jopa maalaus on mielestäni mukavaa varsinkin oikealla tuulella kun on . Rentouttaa selvästi. Figut ovat kyllä kalliita ja varsinkin aloittaminen , mutta kun olet ostanut noin 15 maalipurkkia , boksin ja pari blisteriä niin harrastus ei tule yhtään kalliinksi... mitäs siinä kun joku 30e kuukaudessa jos ees sitäkään figuihin. Vielä kannattaisin selityksen jälkeen kyllä viemään vaikkapa isäsi GWn shoppiin jos asut helsingin alueella , koska palvelu on aivan erinomaista, voit kysyä mitä lystäät ja kaikkeen saa täydellisen vastauksen. Myyjät suorastaan käyvät päälle "Moi ! Keräätkö mitä armeijaa ? jaah no tervetuloa vaan . Kysy vaan jos jotain kysyttävää tulee" ja tämä on mielestäni HYVÄÄ palvelua.

KYllä vanhempasi sallivat harrastuksen kun osaat selittää sen asiallisesti =) en usko että kukaan vanhemmista sitä kieltää kun tajuaa mistä on kyse ( vaikka rahaakaan ei paljon ole niin kyllähän nyt lapsen harrastuksiin, oli harrastus mikä oli niin rahaa aina jonkin verran löytyy (olen itse hyvä esmerkki siitä)).

Eiköhän tuo essee jo riitä =DD onnea vaan harrastuksellesi ja toivottavasti hyviä peli/maalaus hetkiä =)
The distance between insanity and genius is measured only by success.
Crowmire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crowmire »

hehe. äippä oli joskus ku 15 vuotiaana alotti, et tää on saakuli x). ukko dikkaa, ku maalataan ja muuta. jostku kuittailee et lapsellista ym. hmm... vois olla ulkona dokaa... jaa-a... me kyl pelataa aina iha savuissaa et... nojaa :P

MUTTA, hieno ja monipuolinen harrastus tää kyllä on.
karumon

Viesti Kirjoittaja karumon »

Sanokaa vaa et mul on uhmaikä ja teen just sitä mitä te ette toivo mut tää menee ohi... ---> vanhemmat nauraa ja päästää sut pois eli tehtävä suoritettu... toimii...
Phoenix_fx

Viesti Kirjoittaja Phoenix_fx »

EqualizeR kirjoitti: Figut ovat kyllä kalliita ja varsinkin aloittaminen , mutta kun olet ostanut noin 15 maalipurkkia , boksin ja pari blisteriä niin harrastus ei tule yhtään kalliiksi... mitäs siinä kun joku 30e kuukaudessa jos ees sitäkään figuihin. toivottavasti hyviä peli/maalaus hetkiä =)
Tuumin tätä ja totesin että Waau, olet oikeassa. Lähes jokainen harrastus johon tarvitaan välineitä kysyy alkuun rahaa. Kunnon "Traditional äijä" harrastukset kuten jääkiekko ja jalkapallo vaativat alkuun huomattavasti suuremman uhrauksen kuin vasara. nykyään en tiedä mitä pikkuveljellä menee lätkä kamoihin vuodessa mutta ennen se oli jotain 8000 markan luokkaa. Harrastaessa varusteet yleensä myös kuluvat ja ne pitää korvata uusilla. Vielä jos oletetaan että olet kasvuiässä varusteita joudutaan uusimaan vielä tiuhempaan tahtiin. Mutta vasarassapa ei! Jos jaksat samalla armeijalla pelata läpi loistokkaan vasarointi urasi niin korjaus/uusimis kulut ovat pari purkkia maalia/vuosi. Aika halpaa.

Vaikka pikku-ukot ovatkin suhteettoman kalliita ei tämä silti ole kallis harrastus. 8€ tinaklöntin kyljessä hämaa äkkiä jos ei vaivaudu miettimään. 200-300€ ei ole paha summa kun puhutaan harrastuksen aloittamisesta. Toisaalta 300€ on kyllä muuten ihan hiton iso raha joten tämä saattaa tuottaa ongelmia. Jos vanhempasi mieltävät halusi olevan vain joku "pokemon villitys" saattaa sponsorointi jäädä vähäiseen. kuten jo sanoin, 300 € on paljon rahaa (vertailun vuoksi, sillä saa kaupasta vaikka 201 pakettia Saludo kahvia!).

Jokainen tehköön matikkansa itse. Ottakaa selvää mitä kunnon X-harrastukseen vaadittavat välineet maksaisivat ja laskekaa sitten mitä maksaisi aloittaa vaikka kääpiö armeijan kerääminen. Olettaisin että kääpiöt keräävät vähemmän euroja kasaansa.
Who? Me? No, it was that other guy...
Kopio

Viesti Kirjoittaja Kopio »

Mun vanhemmat piti siitä et aloin pelaamaan, pitävät edelleen... Onneksi en kertonut pelin hintaa :) oon antanut sellasen kuvan pelistä että 1 figu maksaa sen 50centtiä jne.. :)sitten loput rahat aina kaupunkireissun jälkeen menivätkin hesburgeriin tai jonnekkin muuhun ruokaan :D
Mess with the best, die like the rest.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”