"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Liikuttelu alustat fb:en

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
attor

Liikuttelu alustat fb:en

Viesti Kirjoittaja attor »

Itse käytän gw:n liikuttelu alustoja mutta ne ei sovi kaikille rykmenteille. Niin onko kokemusta näiden teosta esim. pahvista tai muovista?
Kun mä kuolen kaikki baneni sä saat
I.C. Wiener
Viesti:

Re: Liikuttelu alustat fb:en

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

attor kirjoitti:Itse käytän gw:n liikuttelu alustoja mutta ne ei sovi kaikille rykmenteille. Niin onko kokemusta näiden teosta esim. pahvista tai muovista?
Itse rakesin geeween alustoista isompia yhdistämällä niitä. Leikkasin ylimääräset reunat pois ja liimasin ne yhteen(2isoa ja 2pientä)
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Tepok

Re: Liikuttelu alustat fb:en

Viesti Kirjoittaja Tepok »

RutGut GobSmakka kirjoitti:
attor kirjoitti:Itse käytän gw:n liikuttelu alustoja mutta ne ei sovi kaikille rykmenteille. Niin onko kokemusta näiden teosta esim. pahvista tai muovista?
Itse rakesin geeween alustoista isompia yhdistämällä niitä. Leikkasin ylimääräset reunat pois ja liimasin ne yhteen(2isoa ja 2pientä)
Tein täsmälleen samalla tavalla kuin rutgut
"Brother of great Tlazcotl, Tepok of the air shall always be honored in great Tlazcotl. Let it be done."
Deceased

Viesti Kirjoittaja Deceased »

Sorry, mutta "isot ja pienet"... en muista kuin 4x5 kokoisen alustan, mikäs se toinen koko on? :) Isommille baseille joku?
"Did you trust and elf??!!"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Deceased kirjoitti:Sorry, mutta "isot ja pienet"... en muista kuin 4x5 kokoisen alustan, mikäs se toinen koko on? :) Isommille baseille joku?
Kuva
Siinä!
Aiheesta kotisivu
http://www.paintingclinic.com/clinic/movementtrays.htm
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Deceased

Viesti Kirjoittaja Deceased »

Olen valaistanut! :wink: Kiitos, nimesi mainittakoon heti Allahin jälkeen! :roll:
"Did you trust and elf??!!"
"No I didn't, Uncle-Divor!"
"Then tell me, lad, where is your beard?"
minisaarnaaja

Viesti Kirjoittaja minisaarnaaja »

Esimerkiksi viidelle ratsumiehelle nuo myytävät alustat ovat liian kapoisia. Sen sijaan paksusta pahvista ja muottien reunoista saa tehtyä hyviä alustoja mikäli ei pelkää askartelua. Siis: muovifigut on kiinnitetty sellaiseen kehikkoon. Kun olet ottanut figut pois, voit uusiokäyttää kehikon ja tehdä siitä reunat alustallesi. Leikkaat vain ylimääräiset ulokkeet pois ja leikkaat ja liimaat kehikon pätkistä ja kulmista sopivan kokoisen omaa tarkoitustasi varten. Älä säästele liimassa. Tämän jälkeen pientä ehostusta esimerkiksi hiekan ja maalin muodossa ja hyvä tulee.
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Itsekin olen häthätää muutaman väsännyt juuri pahvista mutta se oli sen verran kiikkerä että se meinasi johtaa Silverhelmien ennenaikaiseen tuhoon :)
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
attor

Minisaarnaaja kirjoitti:Esimerkiksi viidelle ratsumiehelle nuo myytävät alustat ovat liian kapoisia. Sen sijaan paksusta pahvista ja muottien reunoista saa tehtyä hyviä alustoja mikäli ei pelkää askartelua. Siis: muovifigut on kiinnitetty sellaiseen kehikkoon. Kun olet ottanut figut pois, voit uusiokäyttää kehikon ja tehdä siitä reunat alustallesi. Leikkaat vain ylimääräiset ulokkeet pois ja leikkaat ja liimaat kehikon pätkistä ja kulmista sopivan kokoisen omaa tarkoitustasi varten. Älä säästele liimassa. Tämän jälkeen pientä ehostusta esimerkiksi hiekan ja maalin muodossa ja hyvä tulee
Tosi hyvä idea, täytyy kokeilla! Kiitos :D
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

Minisaarnaaja kirjoitti:Esimerkiksi viidelle ratsumiehelle nuo myytävät alustat ovat liian kapoisia. Sen sijaan paksusta pahvista ja muottien reunoista saa tehtyä hyviä alustoja mikäli ei pelkää askartelua.
Juuri näin. Mitä turhaa kuluttaa rahojansa liikuttelualustoihin, kun voi viidessä minuutissa räpeltää pahvista ihan tarpeeksi hyvän. Ja jos puutyötunnilla ei ole muuta tekemistä niin eikun vaneria käteen ja liimailemaan.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
AVVV
Chaosboyz Crew
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AVVV »

Minisaarnaajan hyvään versioon esitän parannuksena vielä pahvin vaihtamisen muovilevyyn (plasticard). Ei homehdu eikä mätäne, ei kieroudu kosteuden myötä ja muoviliima toimii. Helsingissä saatavilla halvalla Etolasta, varmasti postittavat tarvittaessa. Mechelininkadun liikkeessä ainakin löytyy. 2 mm on hyvä, jämäkkä paksuus, jota voi vielä leikata saksillakin.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Ohutta vaneria on saatavilla askartelukaupoista. Itse olen tehnyt isommille uniteille movement trayt n. 2mm paksuisesta vanerista
Tasoittaja

Viesti Kirjoittaja Tasoittaja »

palsa jota käytetään yleensä pienoismallien kuten radioohjattavien veneiden valmistamiseen on kätevää, koska sitä on helppo muokata (leikellä), on kevyttä, kestää paremmin kuin pahvi, ohuempaa kuin vaneri.
You wouldn't like me when I'm angry.
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

ainakaan kovin ohut balsapuu ei kestä jatkuvaa rykmenttien rynkystä. kestävin omasta mielestä on hieman joustava pahvi, jota saa usein piirustuslehtiöiden mukana, taustapahvina. Tätä ja kuumaliimaa niin hyvä tulee.
niih.
AbooZe

Viesti Kirjoittaja AbooZe »

No mä tein omille delffeilleni liikuttelubaset näin:

1. Laitat figut pahville ja piirrät ääriviivat (jättäen n. 0.5cm tilaa reunoille ja 1cm eteen)

2. Leikkaa pahvit irti

3. Reunat saat leikkaamalla samasta pahvista yhtä pitkät palaset ja liimaamalla ne suoraan alustaan. Paksuudet 0.5cm sivuille ja 1cm eteen. (Itse ainakin tykkään laittaa etupalkin paksummaksi kuin muut koska se näyttää hienolta :) )

4. Levitä liimaa (vaikka erikeepperiä) reunapaloille ja peitä flokilla. Itse käytän flokkina ihan normaalia keskikarkeaa puupurua, hiekka saattaa toimia ehkä paremmin. Itsellän ei hiekkaa oo enkä jaksa tähän aikaan vuodesta alkaa ulkoota keräilemään.

5. Sprayaa mustaksi ja anna kuivua.

6. Drybrushaa flokit varovasti isolla pensselillä. Itse käytin fortress grayta ja drybrushasin suoraan jotta maastosta tulisi sopivan synkkä dark elffeilleni.

7. Levitä liimaa haluaamiisi kohtiin ja täytä static grassilla.

Ja hienot baset tulee :D
Beastroars

Viesti Kirjoittaja Beastroars »

Olen huomannut, että kannattaa jättää hieman "ylimääräistä" tilaa figuille varsinkin jos tekee moving trayt etukäteen ilman malleja.

Jotkut "ränkkaa" paremmin kuin toiset ja ylimääräinen tila voi tulla tarpeeseen eikä muutaman millin lisäleveys merkitse pelimekaanisesti mitään.
"I shall wolfe your flesh snap your bones, skrind your folkland burn their homes"
-Tomas Wanderer
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Magneetti levy ja magneetit joka figun pohjaan on tarpeeksi hyvä alusta.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
attor

oikolukususi kirjoitti:Magneetti levy ja magneetit joka figun pohjaan on tarpeeksi hyvä alusta
Örh, häh, mitvit.... toi oli oudointa mitä oon ikinä kuullut :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”