"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

apua beastmanien kaa

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
WightKing

apua beastmanien kaa

Viesti Kirjoittaja WightKing »

eli olen miettiny et miten gorit ja ungorit maalataan oon miettiny et joku ruskee väri + brown ink et tulis yksityis kohdat esille.
Mut antakaa tekin neuvoja et mikä on se sopivin ruskea maali
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Emme voi tietää mikä on juuri sinun pukeillesi sopivin ruskea...helou. Yksityiskohdat saa parhaiten esiin sopivan suurella kontrastilla, ja tällöin joudut käytännössä layeroimaan (eli maalamaan kerroksittain vaihtamalla välillä maalia vaaleampaan).

Itse kokeilin toissailtana layeroida scorched brownista bestial brownin, snakebite leatherin ja graveyard earthin kautta kommando khakiin, ja ainakin morghurissa tulos lopputulos näytti hyvältä. Testiungorissa jätin pari väliväriä pois, mutta kontrastista tuli liian suuri. Ungoreihin vois bestial brown sopia paremmin pohjalle, ja sitä highlightata sitten ainakin graveyard earthilla ja viimeistellä ehkä graveyardin ja kommando khakin sekoituksella. Ruskealla/chestnut/younameit inkillä tai washilla voit toki korostaa/pehmentää(?) kontrastia halutessasi, mutta uusiin beastmäneihin ei mielestäni oikein toimi taktiikka "vedänpä x ruskean jonka jälkeen inkkaan sen x värillä" niin että se näyttäisi sellaisenaan hienolta.

Pohjaruskeasta saat tottakai vaalempia versioita myös sekoittamalla esimerkiksi bleached bonea alkuperäiseen ruskeaan.

Oli miten oli, me emme voi tietää mikä ruskea sinun pukee pukkejasi parhaiten, kuten emme voi myöskään sanoa millä värillä käyttäjän "insert käyttäjätunnus here" empiret/weed elffit/hampyyrit pitäis maalata.

GW:n sivuillakin on ainakin yksi ehdotus miten maalata pukkeja.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
WightKing

Viesti Kirjoittaja WightKing »

no kiitos tipistä jullevi yritänpä sitten keksiä oman keinon kokeilemalla eri tekniikoita.
EskoMorko

Viesti Kirjoittaja EskoMorko »

*Musta undercoat*
*Scorched brown*
*Bestial brown*
*Bestial brown\beached bone Highlightit(Sekoitus oman maun mukaan. Riippuu miten suuresta kontrastista ite diggaa.)
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Rämön Poika kirjoitti:*Musta undercoat*
*Scorched brown*
*Bestial brown*
*Bestial brown\beached bone Highlightit(Sekoitus oman maun mukaan. Riippuu miten suuresta kontrastista ite diggaa.)
Jos ei halua/jaksa sekoitella, niin tuohon viimeiseksi väriksi sopii esimerkiksi Graveyard Earth. Scorched b., bestial b., g.a. earth tuotti ihan kivan ihonvärin ainakin minun pukeille.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Itse maalailin omaa Beast yksikköäni hetki sitten ja mustan undercoatin päälle bestial brown+scab red ja sitten muutama Highlight kerros valkosella... Ja karvat mustaa + Bestial brownia ja silmät punasella. Bast oon tehnyt käyttämällä hiekkaa jonka olen maalannut mustaksi ja Drybrushannut valkosella.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Niin hyviä väri teemoja. Itse sanoisin vain että kannataisi olla aika pehmeähkö ja ei dramaattinen layerointi. Missään nimessä ei muuten kannata korostaa valkoseen päin :D, averren, tulee neon ja pastelli värejä, itse korostaisin tuota vallejon ivoryyn, tai esim bleached boneen.
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

OK täytyy muistaa :D
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”