"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Gw:n spraypurkit 'kusevat'? Vaihtoehto: Maston-sprayt

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

No siis mulla on lyhyet suhautukset tekniikka ollut käytössä sprayatessa jo pitkään, enkä ole koskaan sitä käyttäessä pilannut yhtään figua. Sprayaan aina kahdessa kerroksessa, joista ensimmäinen on todella ohut ja toisella varmistetaan peittävyys. Yksittäiset figuurit kiinnitän pakkausteipillä pohjastaan pringlespurkin alle jotta voin käännellä figua mielin määrin sprayatessani.
cermailu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cermailu »

täällä maston maksaa 3,2 egeä:) mut minä onnistuin sulattamaan figun pinnan. Kai se onnistus jos osais.
Mythrell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mythrell »

Jaahas, tämäpä selittääkin tuon viimeisimmän satsin outoudet. =). Ihmettelinkin jo hetken että mitä helv. tapahtui minun muovi ukoille kun niitä Mastonin Kiiltävällä Mustalla maalailin ja pinnasta tuli joissain tapauksissa ihan outoa röpöä. Metallimiehiä olin tähän asti vain tehnyt, pitää muistaa nämä vinkit jatkossa.
"Horus was weak. Horus was a fool. He had the whole galaxy within his grasp and he let it slip away."
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

hei! minullakin tuli sellaista ihmepöppöä siihen eli pitäisi varmaan sumutella ylimääräiset kakat pois heti sprayauksen jälkeen putkesta! muutama figu mennyt jo puhdistukseen tuon pöppöjutun takia....
niih.
Zherec

Viesti Kirjoittaja Zherec »

Veljekset Keskisellä maksaa 2,5-2,8€ Mastonin spray.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Riihimäellä maksaa viimesestä ainoosta paikasta jotain 6 euroo :?

Mutta tosiaan siis kun sprayllä ei ole tarkoitus (eikä mahollistakaan muoviukoille) maalata niitä kauttaaltaan joka pikkuraosta mustiksi (tosin aika lähelle tätä päästään usealla, eli 4-5, kerroksella), vaan itse ainakin miellän sprayn tarkotuksen siten, että isoimmat pinnat saavat paremman kiinnityspinnan varsinaiselle maalille. Esim spray tarttuu hyvin metalliin, citadel tarttuu hyvin sprayhin, mutta citadel ei tartu hyvin pelkkään metalliin. Koloissa citadel nyt pysyy muutenkin.

Niin ja sitä piti vielä sanomani, että maalatkaa siis ohuita kerroksia sitä spraytä. Itse pistän aina isompiin mömmöihin (tyrantit, carnifexit) kaksi tai kolme ohutta kerrosta. Kun niitä pitää sprayata vähän eri kulmista vielä, että sitä menee jokapaikkaan.

Itse kun aina maalaan figun vielä mastonin jälkeen kauttaaltaan chaos blackilla, niin pohjamaali on pettämätön (voi olla että skippaan tämän niiltä 60 gauntilta mitkä pitäis maalata jahka ne englannista rantautuu tänne).
nedd

Viesti Kirjoittaja nedd »

Mythrell kirjoitti:Ihmettelinkin jo hetken että mitä helv. tapahtui minun muovi ukoille kun niitä Mastonin Kiiltävällä Mustalla maalailin ja pinnasta tuli joissain tapauksissa ihan outoa röpöä.
En tiiiä vaikuttaako tuo, että maali on kiiltävää siihen sulamiseen, mutta muuten kiiltävää spreyta ei olis suositeltavaa käyttää, ainakaan pohjamaalaukseen.
Zherec kirjoitti:Veljekset Keskisellä maksaa 2,5-2,8€ Mastonin spray.
Aattelin jo että teen pohjat (3€), mutta ei.. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”