"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

sergeant/veteran sergeant ja hq

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Rullahiiri

sergeant/veteran sergeant ja hq

Viesti Kirjoittaja Rullahiiri »

Onko siis otsikossa mainituilla hahmoilla jotain ulkonäöllisiä eroja, vai voiko sergeantin upgradeta veteraaniksi pelkästään maksamalla lisää pisteitä? En muistaakseni missään nähny "veteran sergeant"-figuuria.

Ja sitten HQ yksiköistä.
Ohjekirjasta en oikein saanut selvitettyä kunnolla tätä asiaa.
Voiko hq:ksi laittaa pelkästään esim. Apotecharyn, techmarinen tms.
vai onko hq yksikkö ihan normaali unit. Mitä ukkoja tuon hq:n pitää sisältää?
ankara halla
Valvoja

Re: sergeant/veteran sergeant ja hq

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Rullahiiri kirjoitti:Onko siis otsikossa mainituilla hahmoilla jotain ulkonäöllisiä eroja, vai voiko sergeantin upgradeta veteraaniksi pelkästään maksamalla lisää pisteitä? En muistaakseni missään nähny "veteran sergeant"-figuuria.

Ja sitten HQ yksiköistä.
Ohjekirjasta en oikein saanut selvitettyä kunnolla tätä asiaa.
Voiko hq:ksi laittaa pelkästään esim. Apotecharyn, techmarinen tms.
vai onko hq yksikkö ihan normaali unit. Mitä ukkoja tuon hq:n pitää sisältää?
Veteraani kessun ja tavallisen erot ovat chapter kohtaisia (eli siis minkä värinen on joku olkapään reunus, kypärän väri, lipun tunnus, yms...).
Itse en näkisi suurenakaan WYSIWYG:in rikkomisena käyttää persukessuksi maalattua nappia veteraanina, mutta itse en muutenkaan vanno WYSIWYG:in nimeen joten...

Command Squad pitää sisällään siis vähintään 5 nappia (plus HQ ukko, commander, chaplain, yms.) joista yksi on kessu. Loput neljä ovat sitten listan mukaan valittavissa apoksi, techonksi, lippumieheksi, varustaa erikoisaseella tms.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
zaruman89

Viesti Kirjoittaja zaruman89 »

Eikös command squadiin kuulu väh 5 hemmoa, johon commanderi yms. lasketaan mukaan.
Mechanized Eldar since 01/08/07
W 78- L 34 - D13
Ikuinen hopeamitalisti .
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Ei, se on joku HQ+Sergeant+4-9 Marinea.

Toisin sanoen HQ+vähintaan 5 hemmoa.
Phil Kelly says "No!"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”