Itse olen tehny pari matalaa talo raunoita jotka maalasin citadel greyllä ja nyt niissä kelpaa TAUkkien asustella
Saisiko suuresta styroksi määrästä mitään käyttökelpoista?
-
Betrayer-Of-Light
Saisiko suuresta styroksi määrästä mitään käyttökelpoista?
eli kuten suht pitkä otsikko kertoo... mitä hienoo vois tehdä styroksista?
Itse olen tehny pari matalaa talo raunoita jotka maalasin citadel greyllä ja nyt niissä kelpaa TAUkkien asustella
... onko mitään muuta idean tapaista? olis iso kasa styroksia huonetta rumistamassa.
Ehkä, Ehkä ei...
Go Down With The King!
Go Down With The King!
Että kenen?
No, styroksista voi tehdä kaikkea jännää, esimerkiksi wysiwyg-kokoluokan mäkiä. Kysymys kuuluu lähinnä, tahtooko varastoida vastaavan määrän styroksia maalattuna ja muuten kuorrutettuna huoneeseensa. Ei kannata tunkea väkisin valtavia määriä projekteihin. Ellei seinän ole tarkoitus olla metrien paksuista betonia, parempi tehdä rakennukset pahvista ja balsasta. Sitten kun oikeasti tarvitsee isoa elementtiä ja luulee löytävänsä sille sopivan paikan, eikun tekemään. Oikea materiaali oikeaan paikkaan, että mittakaava pysyy jotenkin kurissa. Liian paksu näyttää epärealistiselta, liian ohut napsahtaa poikki ja on muutenkin työlästä käsitellä.
Finnfoam ja vastaavat ovat tietysti astetta parempi (kalliimpi?) ratkaisu - kestää paremmin ja leikkautuu siistimmin. Styroksia suosittelen lähinnä paikkoihin, joihin ei tule marinea pienempää yksityiskohtaa. Pinnanmuodot ja muu suurikokoinen maasto lienee ilmeisin käyttökohde.
No, styroksista voi tehdä kaikkea jännää, esimerkiksi wysiwyg-kokoluokan mäkiä. Kysymys kuuluu lähinnä, tahtooko varastoida vastaavan määrän styroksia maalattuna ja muuten kuorrutettuna huoneeseensa. Ei kannata tunkea väkisin valtavia määriä projekteihin. Ellei seinän ole tarkoitus olla metrien paksuista betonia, parempi tehdä rakennukset pahvista ja balsasta. Sitten kun oikeasti tarvitsee isoa elementtiä ja luulee löytävänsä sille sopivan paikan, eikun tekemään. Oikea materiaali oikeaan paikkaan, että mittakaava pysyy jotenkin kurissa. Liian paksu näyttää epärealistiselta, liian ohut napsahtaa poikki ja on muutenkin työlästä käsitellä.
Finnfoam ja vastaavat ovat tietysti astetta parempi (kalliimpi?) ratkaisu - kestää paremmin ja leikkautuu siistimmin. Styroksia suosittelen lähinnä paikkoihin, joihin ei tule marinea pienempää yksityiskohtaa. Pinnanmuodot ja muu suurikokoinen maasto lienee ilmeisin käyttökohde.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
- Janne Koskinen
-
The Scientist
Styroksista tehtyjä juttuja on vain vähän paha pohjamaalata,spray kun syövyttää styroksia.
Viimeksi muokannut The Scientist, Su 19.10.2003 15:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Itse olen käyttänyt styroksia juuri kukkuloiden ja raunioiden tekemiseen. Lisäksi sitä on näppärää käyttää paperimassan kanssa yhteistoiminnassa, esim. niin että styroksista kasoja ja paperimassaa päälle, niin ei tarvitse tehdä niin paljoa massaa. Maalaamisessa tosin pitää varoa sprayn syövyttävää vaikutusta. Itse olen tehnyt esim. niin, että runsaasti liimaa ja hiekkaa päälle, ja sitten maalaus, tai sitten pohjamaalannut styroksin ensin jollain vesiliukoisella, esim. vahva kerros akryylimaalia alle.