Live Roolipelaaminen
Live Roolipelaaminen
Minua kiinnostaisi tällainen asia kuin Live Roolipelaaminen, mutta nyt kysynkin: Oletteko te harrastaneet Live Roolipelamista ja millaisia kokemuksia olette saaneet??
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
- minisaarnaaja
Onhan tuota tullut harrastettua useamman vuoden ajan. Mikäli haluat lisätietoja niin ainakin http://www.larp.fi/ osoitteesta voi lähteä liikkeelle. Larpit ovat yleensä vähän varttuneemman porukan touhuilua, ainakin ne missä olen itse ollut. Joissain on jopa ollut ikäraja. Larppaaminen on parhaimmillaan jotain harrastelijateatterin ja kavereiden kanssa vietetyn illan väliltä, ja huonoimmillaan tylsää istuskelua tai jopa pelitekniikkaan juuttumista. Lisäksi larpit ovat yleensä maksullisia, sillä niiden järjestäminen ei ole mitään ihan helppoa touhua. Mielestäni selkein tapa lähteä liikkeelle on etsiä joku one-shot peli ja ilmoittautua siihen mukaan. One-shotilla tarkoitetaan sellaisia pelejä jotka keskittyvät vain siihen yhteen pelikertaan. Näiden lisäksi on sitten erilaisia kampanjoita joista jotkut kestävät vuosikausia vähän roolipelikampanjoiden tapaan. Eli one-shottiin mukaan vaan ja rohkeasti lusikka kaikkiin mahdollisiin soppiin mukaan. Uusien pelaajien helmasynti kun on usein liika ujous ja hiljaisuus, joka saattaa johtaa epämiellyttävään pelikokemukseen ja sitä myöten harrastuksen hiipumiseen heti alkuunsa.
Mutta tosiaan, verkosta löytyy varmaan parempiakin foorumeita kuin tämä aiheen puimiseen. Luulisin nimittäin että vaikka tämän keskustelualueen otsikko onkin muut pelit kuin nuo tavanomaiset, on sillä silti tarkoitettu nimenomaan miniatyyripelejä
Mutta tosiaan, verkosta löytyy varmaan parempiakin foorumeita kuin tämä aiheen puimiseen. Luulisin nimittäin että vaikka tämän keskustelualueen otsikko onkin muut pelit kuin nuo tavanomaiset, on sillä silti tarkoitettu nimenomaan miniatyyripelejä