"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Balsasta

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Zherec

Balsasta

Viesti Kirjoittaja Zherec »

Kuinkas paljon tämä puu maksaa esimerkiksi Hobbypointissa? Olen vain jostain saanut käsityksen että tämä olisi todella kallista mutta ajattelin nyt kysyä luotettavammalta taholta.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Kallista jos meinaa rakentaa siitä kesämökkinsä, halpaa jos miniatyyrihommat riittävät. Esimerkiksi Risteysaseman verkkokaupassa noin metrin mittaiset rimat ovat alle euron kappale ja leveämpi tavara 2-14 euroa per metri paksuudesta riippuen. Asteikon yläpää on jo melkoista lankkua. Ei ole minusta kovin hirmuinen summa verrattuna figujen hintoihin.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Zherec

Kiitos.
Sandman

Viesti Kirjoittaja Sandman »

Jos asuu jossain päin pohjanmaata (ja muulloinkin) kannattaa käydä Ylivieskan Kärkkäisellä katsomassa. Sieltä sitä balsaa saa ainkin halvemmalla kuin HobbyPointista.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Jep. Kannattaa katsoa, josko löytäisit balsaa hobbaria halvemmasta paikasta. Itse ostan omani sinooperista, mutta tuo Dolmotin mainitsema risteysasemakin vaikuttaa aika edulliselta. Hirveän montaa euroa per metri ei kannata maksaa.

Hobby Point on mielestäni toisinaan aika kallis paikka, paitsi tietysti Vallejon maalit ovat ihan normaalin hintaisia.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Zherec

No, se että menisin helsinkiin maksaisi itsessään 40€ joten taidan tyytyä sitä hommaamaan jotain muuta tietä. Mahdetaankohan kasvikaupoissa myydä Balsan siemeniä?
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Balsan siemeniä... Eikös balsa ole jotain oudosti käsiteltyä puuta?

Ja vaikka balsaa kasvaisikin normaalissa puussa, on varmaan kiva odotella 40 vuotta puun kasvamista...
Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader »

JarLoz kirjoitti:Balsan siemeniä... Eikös balsa ole jotain oudosti käsiteltyä puuta?

Ja vaikka balsaa kasvaisikin normaalissa puussa, on varmaan kiva odotella 40 vuotta puun kasvamista...
Balsa on ihan tavallista puuta, siinä missä mänty ja kuusikin. Kasvaa vaan mukavan nopeasti ja on harrastuskäyttöön mukavan pehmeää ja kevyttä.
templar

Viesti Kirjoittaja templar »

:| Tietäisikö joku, mistä tuota voisi hankkia Joensuusta? Pitkään olen nimittäin halunnut hankkia balsapuuta ja väsätä siitä jotain henoa maastooni.. :D
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost.
JarLoz
Viesti:

Vader kirjoitti:Kasvaa vaan mukavan nopeasti
Kuinka nopeasti? Suhteessa mihin? Jos kyseessä on "kunnon" puu, niin kasvuun menee vuosia. Toisaalta, en minä ole mikään hortonomi, joten mitäs minä täällä valitan...?
Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader »

JarLoz kirjoitti:[Kuinka nopeasti? Suhteessa mihin? Jos kyseessä on "kunnon" puu, niin kasvuun menee vuosia. Toisaalta, en minä ole mikään hortonomi, joten mitäs minä täällä valitan...?
Suhteessa siis vaikka näihin suomalaisiin koviin puihin. Vuosia toki kestää balsapuunkin kasvaminen.
JarLoz
Viesti:

Hmm... Tietysti, jos on joku hardcore-maastonväsääjä, niin mikäs siinä. Jos antaa kasvaa kymmenen vuotta, niin siinä on balsaa loppuiäksi :wink:
laarikka

Viesti Kirjoittaja laarikka »

templar kirjoitti::| Tietäisikö joku, mistä tuota voisi hankkia Joensuusta? Pitkään olen nimittäin halunnut hankkia balsapuuta ja väsätä siitä jotain henoa maastooni.. :D
Kysäse askarteluliike Kätevästä Kädestä, pitäs löytyy.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”