Emperor on ainoa Chaos-jumala
Emperor on ainoa Chaos-jumala
Koska:
nykyiset ns. Chaos-jumalat hallitsevat luonnollisia perusinhimillisiä tunteita tai tekoja kuten himo ja vallanhalu. Emperor taas vaatii jatkuvia ihmisuhreja omaa valtaansa pönkittämään, eikä vastaa juurikaan mistään, kuin omasta vallastaan. Emperor on myös myöhemmän ajan tulokasjumala, joka pyrkii syrjäyttämään ihmiskunnan vanhat luonnonkansojen jumalat.
Historiaa on aina vääristelty voittajan toimesta ja hävinnyt osapuoli maalattu mahdollisimman huonoon valoon. Mitä, jos Horus ainoastaan pyrki kaatamaan silloisen tyrannihallitsijan, tämän hallitessa alamaisiaan salaisen poliisin ( inkvisitio ) ja väkivallan avulla. Horus kuitenkin epäonnistui, joten hänen tukijoukkojensa piti paeta tyrannin vihaa. EoT:kin on esitetty pahana paikkana, vaikka ainoat kuvaukset ovat joko propagandakoneiston esittämiä tai useasti omaa etuaan törkeästi ajeneiden vieraiden rotujen tulkintaa. On hyvä pitää mielessä, että nämä vieraat rodut hyötyvät ihmiskunnan hajaannuksesta yhtälailla, kuin he hyötyivät örkkien ohjaamisesta pois itsestään, aiheuttaen miljoonien ihmisten kuoleman. Yhdistynyt ihmiskunta olisi viimeinen naula tämän kuolevan rodun arkkuun.
Kapinan jälkeen kaikki Imperiumin voimat keskitettiin kapinoitsijoiden demonisoimiseen. Yliluonnolliset olennot, jotka auttavat aika ajoin kapinallisia, ovat verrattavissa enkeleihin tai muihin uskovia auttaviin voimiin. Aika ajoin kapinallisista annetaan julkisuuteen tietoja, miten he pyrkivät tuhoamaan Terran ja haluavat tappaa kaiken eteensä tulevan. Aktiivinen propagandakoneisto pitää huolen, että totuus on kapinan ensimmäinen uhri. Kaikki, jotka saavat selville kapinan todellisen luonteen vangitaan ja teloitetaan nykyisen tyrannisen valtakoneiston toimesta.
nykyiset ns. Chaos-jumalat hallitsevat luonnollisia perusinhimillisiä tunteita tai tekoja kuten himo ja vallanhalu. Emperor taas vaatii jatkuvia ihmisuhreja omaa valtaansa pönkittämään, eikä vastaa juurikaan mistään, kuin omasta vallastaan. Emperor on myös myöhemmän ajan tulokasjumala, joka pyrkii syrjäyttämään ihmiskunnan vanhat luonnonkansojen jumalat.
Historiaa on aina vääristelty voittajan toimesta ja hävinnyt osapuoli maalattu mahdollisimman huonoon valoon. Mitä, jos Horus ainoastaan pyrki kaatamaan silloisen tyrannihallitsijan, tämän hallitessa alamaisiaan salaisen poliisin ( inkvisitio ) ja väkivallan avulla. Horus kuitenkin epäonnistui, joten hänen tukijoukkojensa piti paeta tyrannin vihaa. EoT:kin on esitetty pahana paikkana, vaikka ainoat kuvaukset ovat joko propagandakoneiston esittämiä tai useasti omaa etuaan törkeästi ajeneiden vieraiden rotujen tulkintaa. On hyvä pitää mielessä, että nämä vieraat rodut hyötyvät ihmiskunnan hajaannuksesta yhtälailla, kuin he hyötyivät örkkien ohjaamisesta pois itsestään, aiheuttaen miljoonien ihmisten kuoleman. Yhdistynyt ihmiskunta olisi viimeinen naula tämän kuolevan rodun arkkuun.
Kapinan jälkeen kaikki Imperiumin voimat keskitettiin kapinoitsijoiden demonisoimiseen. Yliluonnolliset olennot, jotka auttavat aika ajoin kapinallisia, ovat verrattavissa enkeleihin tai muihin uskovia auttaviin voimiin. Aika ajoin kapinallisista annetaan julkisuuteen tietoja, miten he pyrkivät tuhoamaan Terran ja haluavat tappaa kaiken eteensä tulevan. Aktiivinen propagandakoneisto pitää huolen, että totuus on kapinan ensimmäinen uhri. Kaikki, jotka saavat selville kapinan todellisen luonteen vangitaan ja teloitetaan nykyisen tyrannisen valtakoneiston toimesta.
Pää pölkylle Kaaoksen yhdistämisestä keisariin, meidän pyhää uskoamme ei tuohon raatoon yhdistetä! Vääruskoinen koira, joka luulee voivansa kohottaa itsensä oikeiden jumalien paikalle.
Neljästoista ristiretki tulee palauttamaan oikeat jumalat, ja tuon "keisarinne" ruumis vihdoin revitään lopullisesti palasiksi, ja kappaleet singotaan ympäri galaksia.
Neljästoista ristiretki tulee palauttamaan oikeat jumalat, ja tuon "keisarinne" ruumis vihdoin revitään lopullisesti palasiksi, ja kappaleet singotaan ympäri galaksia.
- ankara halla
- Valvoja
1. Keisari syntyi noin 9000 vuotta ennenkuin Jeesus vauva sotki ensimmäiset vaippansa. Ihan uuden ajan tulokasjumalaksi ei Keisaria oikein voi kutsua.
2. Inkvisitiota ei oltu perustettu vielä Horuksen aikaan. Inkvisitio perustettiin vasta Keisarin "kuoleman" jälkeen hänen toimestaan.
3. Kaaos jumalat ovat pahoja, Keisari on hyvä. Mmm´kay?
2. Inkvisitiota ei oltu perustettu vielä Horuksen aikaan. Inkvisitio perustettiin vasta Keisarin "kuoleman" jälkeen hänen toimestaan.
3. Kaaos jumalat ovat pahoja, Keisari on hyvä. Mmm´kay?
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
- ankara halla
- Valvoja
Jees, eli Keisari syntyi noin 9000 ennen ajanlaskun alkua. Seurasi ja ohjasi ihmiskuntaa (mm. ottamalla milloin minkin suurmiehen hahmon joka vaikutti historiaan) liki 40,000 vuotta ennen kuin koki ajan kypsäksi paljastaa itsensä ihmiskunnalle ja ottaa ohjaimet suoraan rautaiseen käteensä.elPANTERA kirjoitti:kohta 1 ankaran hallan viestissa... hmm... nyt ei mun laskupaa toimi... Keisari oli ihmiskunnan johdossa about vuonna 30000-31000 vuotta jKr... vai olenko vaarassa? (a:han pisteet paalle:) )
Tämä tapahtui juuri ennen Slaaneshin heräämistä, josta Keisari oli tietoinen. Hyvin pian tämän jälkeen lähti käyntiin Great Crusade jonka lähestulkoon onnistuikin tuomaan koko galaksin Imperiumin lipun alle.
Horuksella vain oli muita suunnitelmia ja loppu onkin historiaa...
Mutta olemassa kauan ennen sitäkin. Se siis syntyi KAUAN ennenkuin jeesus syntyi.elPANTERA kirjoitti:kohta 1 ankaran hallan viestissa... hmm... nyt ei mun laskupaa toimi... Keisari oli ihmiskunnan johdossa about vuonna 30000-31000 vuotta jKr... vai olenko vaarassa? (a:han pisteet paalle:) )
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
jeesus ei liity tähän mitenkään. Khorne ja kump oli ihmiskunnan alkuperäiset luonnolliset jumalat, kunnes myöehmpi tulokas onnistui anastamaan vallan ja samalla kohotti itsensä jumalientasolle. Koska vapaudenkaipuu on luontainen ominaisuus ihmisissä osa ihmisistä ei taipunut tämän nousukkaan valtaan, vaan kapinoivat, mutta hävisivät.
Vieraista roduista eldarit osaltaan levittävät propagandaa kapinallisia vastaan, koska tietävät heidän olevan oikeassa, mutta samalla eldarit taistelevat Emperoria vastaan ja ohjaavat toisia rotuja kuten örkkejä Imperiumin kimppuun.
Imperium on hyvä ainoastaan sen omissa proragandamedioissa.
Vieraista roduista eldarit osaltaan levittävät propagandaa kapinallisia vastaan, koska tietävät heidän olevan oikeassa, mutta samalla eldarit taistelevat Emperoria vastaan ja ohjaavat toisia rotuja kuten örkkejä Imperiumin kimppuun.
Imperium on hyvä ainoastaan sen omissa proragandamedioissa.
ookkeei.. mulla onkin "sivistyksessa" paljon aukkoja 
olis todella kiva saada kasiin kasa kasikirjoituksia, miten homma edennyt.
Yleensakin historia ja taustat kiinnostavat..
vaikkapa linkkeja sopiviin teksteihin tai kirjojen nimia, niin olisin one happy bastard...
olis todella kiva saada kasiin kasa kasikirjoituksia, miten homma edennyt.
Yleensakin historia ja taustat kiinnostavat..
vaikkapa linkkeja sopiviin teksteihin tai kirjojen nimia, niin olisin one happy bastard...
But for the dead, their life will never be the same again.
Hitto viekoon... tuli just mieleen, etta lukiessani Warhammer 40 K -kirjaa "Angels of Darkness" siina oli heppu, joka oli elanyt Keisarin aikaan. Hanen mielestaan (siis sen hepun) Great Crusade ei ole edes loppunut, vaan se on mielentila. Keisari ei ole jumala, vaan Ihmiskunnan johtaja ja kaikki palvonta on vaarin, jne...
Mutta nyt onpi kiire en ehdi ihmetella enempaa..
Nuo voi olla myos vain yhden miehen mielikuva, ei koko totuus..
Mutta nyt onpi kiire en ehdi ihmetella enempaa..
Nuo voi olla myos vain yhden miehen mielikuva, ei koko totuus..
But for the dead, their life will never be the same again.
- ankara halla
- Valvoja
Meh... Keisari syntyi ennen kaaosjumalien heräämistä (noin tuhat vuotta ennen!) ja piti itsensä vielä piilossa mokomilta tasan niin kauan kuin halusi.Iceman kirjoitti:jeesus ei liity tähän mitenkään. Khorne ja kump oli ihmiskunnan alkuperäiset luonnolliset jumalat, kunnes myöehmpi tulokas onnistui anastamaan vallan ja samalla kohotti itsensä jumalientasolle...
Paljon todennäköisemmin Keisari oli milloin minkäkin alkuperäiskansan palvoma jumala, mahdollisesti jopa Jeesus!
(fluffissahan on ei olla kovinkaan yksityiskohtaisia, sanotaan vain hänen koko ihmiskunnan historian ajan ottaneen usean tärkeän ja vaikutusvaltaisen johtajan/tiedemiehen/yms. hahmon)
Ja tekee myös hyvää erottaa Keisari ja Adeptus Terra ja sen saarnaama jumaloppi. Paljastettuaan olemassaolonsa Keisarihan ei kaivannut mitään palvontaa tai jumalkuvaa vaan hänet nähtiin lähinnä ihmiskunnan isänä joka kaitsi lapsiaan (ja sattui siinä ohessa olemaan koko galaksin voimakkain olento...) suuressa ja pahassa maailmankaikkeudessa.
Koko jumalmyytti ja itse Adeptus Terra syntyivät vasta Keisarin "kuoleman" jälkeen.
-ankara halla, Keisarin uskonpuolustaja aina hautaan asti
Keisari syntyi ennen Slaaneshin tajunnan heräämistä, mutta Khorne, Nurgle ja Tzeenzhin olemassaolosta ei liene kummoista faktaa. Tyrannisen voimakoneiston saarnaaman opin mukaan Great Crusadella valloitettiin Chaoksen-valtaan joutuneita planeettoja ja Great Crusade alkoi heti warp stromien vaimennettua.
Väite miten Keisari on ollutkin aina keskuudessamme ja ollut likimain jokainen merkittävä ihminen on juuri tyypillinen vallananastajan väite, koska tällöinhän hän ei anastaisi valtaa, vaan valta olisi itseasiassa koko jana hänellä ollutkin. Lisäksi kuka nyt itse julistaisi itsensä jumalaksi, parempi, että julistus tulee "puolueettomalta" taholta kuten Adeptus Terra. Sitten Keisari voi vaatimattomasta myötäillä "no, höpsis, en minä nyt mitenkään tätä halunnut, mutta jos se nyt teitä ilahduttaa, niin voinhan minä ryhtyä jumalaksi."
Aikajoin väitetään, että space marinet on luotu Keisarin toimesta ja hänen perimän mukaan. Oikeasti alkujumalat kohottivat 20 uskovaa ihmiskunnan johtajiksi, jotka sitten piilotettiin suojaan pahalta Keisarilta, mutta tämä löysi ja korruptoi uskovat. Muutama kuitenkin löysi todellisen uskon ja aloitti kapinan, mutta he hävisivät.
Everything you have been told, is Emperor's lies. Accept the true faith of mankind and you shall be free from the tyrannical ruler and his underlings. There is no greater traitor then the powerhungry usurper on the Golden Throne. Accept the basic human feelings of lust, anger, desire and wish of freedom. Rebellion has again started, join us and set humanity free from the tyrant of Terra.
Väite miten Keisari on ollutkin aina keskuudessamme ja ollut likimain jokainen merkittävä ihminen on juuri tyypillinen vallananastajan väite, koska tällöinhän hän ei anastaisi valtaa, vaan valta olisi itseasiassa koko jana hänellä ollutkin. Lisäksi kuka nyt itse julistaisi itsensä jumalaksi, parempi, että julistus tulee "puolueettomalta" taholta kuten Adeptus Terra. Sitten Keisari voi vaatimattomasta myötäillä "no, höpsis, en minä nyt mitenkään tätä halunnut, mutta jos se nyt teitä ilahduttaa, niin voinhan minä ryhtyä jumalaksi."
Aikajoin väitetään, että space marinet on luotu Keisarin toimesta ja hänen perimän mukaan. Oikeasti alkujumalat kohottivat 20 uskovaa ihmiskunnan johtajiksi, jotka sitten piilotettiin suojaan pahalta Keisarilta, mutta tämä löysi ja korruptoi uskovat. Muutama kuitenkin löysi todellisen uskon ja aloitti kapinan, mutta he hävisivät.
Everything you have been told, is Emperor's lies. Accept the true faith of mankind and you shall be free from the tyrannical ruler and his underlings. There is no greater traitor then the powerhungry usurper on the Golden Throne. Accept the basic human feelings of lust, anger, desire and wish of freedom. Rebellion has again started, join us and set humanity free from the tyrant of Terra.
Keisari esiintyi ensimmäisen kerran kun maa oli eristyksissä ja erilaiset jengit hallitsivat alueita. Jengien päälliköillä on yleensä vaikuttavia lisänimiä. Voi olla että keisari oli vaan yksi näistä jengipäälliköistä. Hän sai murskattua muut hallitsevat jengit kehittämillään voima haarniskoilla, jotka tekivät hänen sotureistaan miltei voittamattomia. Näistä päivistä Horus Heresyyn ja keisarin koomaan on noin 2000 vuotta. Keisari oli erittäin voimakas psykeri ja hänellä oli käytössään maan parhaat tiedemiehet, mikä voi selittää jotenkin hänen pitkäikäisyytensä. Hänen täytyi myös olla hyvin älykäs ja karismaattinen jotta saisi pidettyä valtionsa koossa.
Tässä oli minun mielipiteeni keisarin alkuperästä.
Tässä oli minun mielipiteeni keisarin alkuperästä.
- ankara halla
- Valvoja
Esimerkiksi täällä on aika kattava GW:n viralliseen fluffiin perustuva 40k aikajana johon on merkitty milloin mitäkin tapahtui.Iceman kirjoitti:Keisari syntyi ennen Slaaneshin tajunnan heräämistä, mutta Khorne, Nurgle ja Tzeenzhin olemassaolosta ei liene kummoista faktaa. Tyrannisen voimakoneiston saarnaaman opin mukaan Great Crusadella valloitettiin Chaoksen-valtaan joutuneita planeettoja ja Great Crusade alkoi heti warp stromien vaimennettua.
Tänne on puolestaan kerätty varsin kiitettävä määrä 40k fluffia eri lähteistä ja lähteet on jopa pääsääntöisesti merkitty!, kuten tämä, Realm Of Chaos: The Lost and The Damned -kirjasta löytyvä kertomus Keisarin synnystä.
Iceman kirjoitti:Väite miten Keisari on ollutkin aina keskuudessamme ja ollut likimain jokainen merkittävä ihminen on juuri tyypillinen vallananastajan väite, koska tällöinhän hän ei anastaisi valtaa, vaan valta olisi itseasiassa koko jana hänellä ollutkin. Lisäksi kuka nyt itse julistaisi itsensä jumalaksi, parempi, että julistus tulee "puolueettomalta" taholta kuten Adeptus Terra. Sitten Keisari voi vaatimattomasta myötäillä "no, höpsis, en minä nyt mitenkään tätä halunnut, mutta jos se nyt teitä ilahduttaa, niin voinhan minä ryhtyä jumalaksi."
Käsittääkseni jopa primarkit (jotka siis elivät vielä tuhansia vuosia Keisarin "kuoleman" jälkeen) olivat lähestulkoon kuolleet/hävinneet pois ennenkuin Adeptus Terra alkoi saarnata Keisaria jumalana ja loi oman kulttinsa jolla pitää valtaa ihmisten galaksissa.
Mariinithan mm. eivät tätä kulttia juuri minään pidä eivätkä Keisaria jumalana palvokkaan. Elävät Primarkkiensa oppien mukaisesti, jotka toisin kuin Adeptus Terran kaverit, elivät ja olivat olemassa kun Keisari vielä käveli kuolevaisten joukossa.
Ei ole koskaan väitetty, että maarinit olisi luotu hänen perimänsä mukaan ,mutta kylläkin hänen toimestaan. Tähän perustuu koko mariini fluffi, aina RT:n ammoisista ajoista alkaen.Iceman kirjoitti:Aikajoin väitetään, että space marinet on luotu Keisarin toimesta ja hänen perimän mukaan. Oikeasti alkujumalat kohottivat 20 uskovaa ihmiskunnan johtajiksi, jotka sitten piilotettiin suojaan pahalta Keisarilta, mutta tämä löysi ja korruptoi uskovat. Muutama kuitenkin löysi todellisen uskon ja aloitti kapinan, mutta he hävisivät.
Tämä toinen teoria on kyllä ihan hyvä, itse en vaan ole sattunut löytämään yhtään fluffin pätkää joka tukisi tuota.
Heh... mikä tekee tästä yhtään Adeptus Terran propagandaa uskottavampaa? Valehtelijoita kummatkin!Iceman kirjoitti:Everything you have been told, is Emperor's lies. Accept the true faith of mankind and you shall be free from the tyrannical ruler and his underlings. There is no greater traitor then the powerhungry usurper on the Golden Throne. Accept the basic human feelings of lust, anger, desire and wish of freedom. Rebellion has again started, join us and set humanity free from the tyrant of Terra.
Totuus (mikäli moista sanaa voi edes 40k universumista käyttää!) lienee jossain kaikkien valheiden keskellä
Kuinka pitkälle menneisyyteen tuossa aikajanassa sijoittuvat c'tanit ja eldarien synty? Ja milloin ihmiset saivat kärsiä nightbringerin vihan nahoissaan, kun meillä kerran on viikatemies? Eikö Keisari ole loppujen lopuksi pelkkä pieni häiriötekijä muille roduille kuin ihmisille, kun esim. eldarit ja jopa örkit ovat olleet olemassa Keisarin syntyessä jo vaikka kuinka kauan.
Jos Keisari oli "jumala" joka osasi reinkarnoitua eri johtajien kehoihin, kuinka Horus tai ylipäätänsä kukaan pystyisi tappamaan hänet?
Toivottavasti joku osaa vastata.
Jos Keisari oli "jumala" joka osasi reinkarnoitua eri johtajien kehoihin, kuinka Horus tai ylipäätänsä kukaan pystyisi tappamaan hänet?
Toivottavasti joku osaa vastata.
- Henri Ketonen