"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

40K Blood Angel lippumies

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
ankara halla
Valvoja

40K Blood Angel lippumies

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Eli tälläinen tällä kertaa.
Sanguiniuksen hahmo on mallinnettu vanhasta GW:n piiroksesta (joka on puolestaan lähes suoraan kopioitu vapaamuurarien/temppeliritarien/tjms. lipusta) ja maalattu freehandilla. Ensimmäinen freehand yritykseni ja vaikka tässä on vaikka mitä parannettavaa olen kuitenkin työni tulokseen sen verran tyytyväinen, että uskallan päästää arvosteltavaksi.

Figusta nyt ei ole paljoa sanottavaa. En ole vieläkään löytänyt mieleistäni korostusta punaiseen (ei valkoisen pinkki tai keltaisen oranssi oikein puhuta) joten jätän ne suosiolla pois. Kelpaa pelinappulaksi mainiosti tälläisenäänkin. :)

Kuva on otettu suoraan skannerilla joka ei osaa edelleenkään syvyystarkentaa ja tästä siis johtuu, että yksityiskohdat katoavat figusta heti kun siirytään pintaa syvemmälle. Kai tuosta silti selvää saa.

Kuva
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

Tosi hieno. Ja uskallatko väittää tuota freehandattua banneria ehkä jopa huonoksi? Hyi sinua. Se tekee tosta figusta vielä hienomman.
Mutta kuitenkin, tosi hieno.
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Vega

Viesti Kirjoittaja Vega »

Toi Freehandi bannerissa on kyllä hyvä noin, tosin sitä olisi varmaan voinut saada viellä "hienommaksi" jos olisi korostanut jotenkin, mutta ei taida toimia bannereissa niin. Mutta figu on aika peruspelilaatua kun et ole sitä mitenkään high litannu reunoja armorissa jne.

Mutta hyvän näkönen banneri on kyllä.
"Summon my army Lich"
Machiavelli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Machiavelli »

Kyllä se korostaminen toimii bannereissakin.
Elikkä, tuosta figusta puuttuu kontrasti lähes kokonaan.
Jos et halua vetää punaista oranssiksi tai vaaleanpunaiseksi, niin mitä jos lähtisit tummemman punaisesta ja päätyisit tuohon nykyiseen väriin? Ja loppujen lopuksi jos lisäät valkoista varovaisesti punaiseen ei siitä tule liian pinkkiä.
Basekin on tuollainen perus tylsä flokattu.
Jos jotain hyvää pitää sanoa, niin metalli osat ovat aika näyttäviä kuten tuo bannerin kuvio.
:wink:

Kaiken kaikkiaan figu näyttää keskeneräiseltä, vähän korostat joka paikkaa ja teet basen uusiksi niin johan tulee komea!
Sincerely yours, Machiavelli.

Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Freehandaus lipussa näyttää hienolta, mutta tasaisen musta tausta saa sen näyttämään keskeneräiseltä. Tuohon lippuun olisi helppo kehitellä jonkinlaista tähtitaivasta tms. taustalle. Lisäksi jonkinlaiset värilliset reunukset vaikka punaisella tai sinisellä sitoisivat lipun paremmin figuun.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

VJ kirjoitti:Tuohon lippuun olisi helppo kehitellä jonkinlaista tähtitaivasta tms. taustalle.
Gimme a break! Sehän nyt vasta kornia olisi. Totta on että hieman keskeneräiseltä näyttää, mutta hitsin hieno silti.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Laita vaikka punanen tai vielotti inkki ja sitte korostat punasella?
Noi punaset osat siis, muuten figu on ok. punaset osat vaa häiritsee.
Ja tähtitaivas olis korni :D
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Ohhoh aika cooli, pitää tähänki vastata, vaikka muistin että olin jo vastannu :D.

Niin tuo on todella siisti noinkin, mutta tarvitsee valoa ja varjoa. Kuten esim tuo kotka lipun päässä olisit voinut inkata sen ja sitten korostella esim. Sama pätee armoriin, freehandiin jne jne.. Tosin pelifiguksi tuo on todella siisti, mutta ehkä siltikin kaipaisi hihglitiä esim vain reunoille polvisuojiin jne, eli siis ne perus "valo tulee kaikkialta" hihglitit, että korostaa reunoista, marineissa se toimii vielä aika hyvin, eli siis maalaisi 2 layerillä kirkkaammaksi reunoista tota armoria. Washaamisella ei vältämättä kannata tossa armorissa ruveta kikkailemaan nuo vihreät seppeeleet etc, voisi vaikkapa inkata tai washata, jonka jälkeen korostaa parilla layerillä. Valo ja varjo on kuiteski aika must oli hahmo mikä vain :D (imo). Black linet tekisivät myös paljon varjoa ja selkeyttä esim vihreän seppele kuvion ja armorin väliin.

Väreistä sen verra, että toi punane on aika hassu, mun mielestä se menee liikaa ehkä valkoseen ja siniseen jotenki, oiskoha tuollanen basic blood angels red toiminut paremmin, koska nyt tuo ei muistutta täydellisesti sitä blood angels väri teemaa, tosin kuva voi hämääkki kyllä.

Freehandi on kyllä cool, mutta siihenkin olisi voinut maalata varjostuksia, jos tuollasta freehandi punnitsee maalauksena, nuohon periaateessa ovat sellasia nuo liput, niin ehkä se olisi tarvinnut valoa ja varjoa, sinänsä hienosti piirretty jne, tai no maalattu, mutta olisi tarvinnut esim harmaata varjostamaan tuota valkosta. Musta näytti aika yksinäiseltä tuossa, niinku esim VJ sano että olisi tehnyt siitä tähtitaivasta tai vaikkapa vaan blendut sitä alhaalta johonki, ku se nyt oli musta, niin että olisi tullut taivaan oloinen tuosta. Nuo punaiset pisteet, veripisarat tietääkseni :), olisi voinut tehdä valkoisen päälle, tai sitten tehdä pariin kertaan, ja vaikka maalaa vielä kiillot noihi, jotta ne olisi tulleet esiin, saattaa kaukaa katsotuna häipyä nyt toho mustaan.

Niin lisää bashausta :D.. eli siis tuo base, sen olisi voinut maalata kyllä, siis levittää vaikkapa vetinen maali moneen kertaan tuohon tai liima, jotta siitä olisi saanut kuvat ja sitten brushailla sen tumman virheästä kirkkaampaan. Aika pelkistetyn näköinen ihan vain tuollaisenaan :(.

Hieno hahmo kyllä tuo oli, pelihahmoksi varsin mainio. Punnitsin siis tuota showcasena :D, muuten tuosta voisi sanoa kyllä WOW
ankara halla
Valvoja

Kiitokset kaikille vastanneille :) Yritän nyt tässä yhdessä viestissä kommentoida kaikkien nostattamia pointteja.

Eli ensiksi tuo punaisen korostus: Olen pariin otteeseen yrittänyt tätä muissa nappuloissa mutten ole vielä päässyt lopputulokseen joka mielestäni näyttäisi hyvältä. Tämä siis tarkoittaa, että pelkään pilaavani figun jos lähden tuota korostamaan. Harjoittelen ensin joihinkin muihin ukkoihin ennekuin palaan asiaan näiden näyttävämpien figujen kanssa. Kunhan kerkeän niin pistän vaikka kuvia noista yrityksistäni tänne niin voidaan palata asiaan.
(Ja Bartetul kun kommentoit itse haarniskan väriä epä BA -maiseksi, niin on totta, että olen valinnut huomattavasti GW:n linjaa tummeman punaisen armeijalleni. Mielestäni Citadelin BA on liian oranssi joka saa koko armeijan näyttämään hieman liikaa pastellikarkkikaupalta. Tämä tummanpunainen on mielestäni esteettisempi ja lähempänä todellisen veren väriä joka puolestaan sopii fluffillisesti hyvin BA armeijaan.)

Seuraavaksi lipun korostukset, tausta, yms: Pakko myöntää, että jo tuon hahmon maalamiseen meni useampi pannu kahvia ja pariin otteeseen (sulkia rajatessa) olin jo varma, ettei tästä mitään tule. Kun sitten valmis hahmo katseli lipun pinnasta olin samaan aikaan äärettömän huojentunut ja täysin kypsä koko ukkoon, ei edes tullut mieleen alkaa vielä korostamaan! Näin jälkikäteen ajateltuna (ja pari päivää voimia keränneenä) se oli ehkä virhe. Kaapu voisi tosiaan kaivata vaikka kevyen harmaan/sinisen sävyjä ja todennäköisesti tulen sille jotain tekemäänkin.
Itse tausta on puolestaan tarkoituksella esteettinen. En halunnut tehdä mitään kirjavaa banneria johon itse hahmo hukkuisi (vrt. GW:n omat liput). VJ:n ehdotus nauhoista jotka kiertäisivät reunoja vosivat kyllä tulla kysymykseen. Kun nyt ajattelen niin punainen ja kultainen ohut nauha voisi olla ihan asiallinen.

Sitten base: Eli tässä, kuten myös kaikissa muissa armeijani hahmoissa, olen tosiaan mennyt siitä mistä aita on matalin eli gobbo green ja flokki. Syy on yksinkertainen, haluan pitää armeijani yhtenäisenä ja tässä vaiheessa kun on jo 100+ ukkoa yhtenäisellä siistillä (mutta tavanomaisella) alustalla niin ajatus teeman vaihtamisesta ei sytytä. Mitä taas näin yksinkertaisiin alustoihin puolestaan noin yleisesti tulee, niin olen kyllä suht tyytyväinen omiini. Vaaleanvihreät reunat ja tummanvihreä flokki toimii yhdistelmänä mielestäni oikein hyvin.
Jos joskus kuitenkin alan tunkemaan teoksiani teidän todellisten osaajien puolellle ja maalaamaan showcase figuja niin tulen kyllä tekemään alustatkin figukohtaisesti. Niin kauan kun maalaan pelinappuloita niin tulen pitämään yksinkertaista ja yhtenäistä linjaa koko armeijan kesken (vaikkakin base voi kyllä vaihdella armeijoittain... tulevat Tyranidini tulevat satavarmasti seisomaan erinäköisellä basella kuin Verienkelini).

Toivottavasti tässä nyt tuli pääkohdat käytyä läpi ja vielä kerran kiitokset kaikille kommenteista, niin ruusuista kuin risuista. :)
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

ankara halla kirjoitti: Eli ensiksi tuo punaisen korostus: Olen pariin otteeseen yrittänyt tätä muissa nappuloissa mutten ole vielä päässyt lopputulokseen joka mielestäni näyttäisi hyvältä. Tämä siis tarkoittaa, että pelkään pilaavani figun jos lähden tuota korostamaan. Harjoittelen ensin joihinkin muihin ukkoihin ennekuin palaan asiaan näiden näyttävämpien figujen kanssa. Kunhan kerkeän niin pistän vaikka kuvia noista yrityksistäni tänne niin voidaan palata asiaan.
(Ja Baretul kun kommentoit itse haarniskan väriä epä BA -maiseksi, niin on totta, että olen valinnut huomattavasti GW:n linjaa tummeman punaisen armeijalleni. Mielestäni Citadelin BA on liian oranssi joka saa koko armeijan näyttämään hieman liikaa pastellikarkkikaupalta. Tämä tummanpunainen on mielestäni esteettisempi ja lähempänä todellisen veren väriä joka puolestaan sopii fluffillisesti hyvin BA armeijaan.)
Kannattaa muuten huomata, että GW:n maalaajatkaan eivät maalaa blood angeleitaan blood angel redillä. :)

Kuva

Väri on kaikkea muuta kuin BA red - mielestäni siinä on hieman harmaata sävyä. Tuollainen sekoitus on paljon helpompi korostaa ja varjostaa kuin puhdas punainen. Esim. sekoittamalla perusväriin tummanruskeaa (esim. vallejon smoke) se tummenee aika luonnolliseen suuntaan, samaten korostuksen voi hoitaa lisäämällä väriin vähän beigeä jossa on tippa harmaata.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
ankara halla
Valvoja

Day kirjoitti: Kannattaa muuten huomata, että GW:n maalaajatkaan eivät maalaa blood angeleitaan blood angel redillä. :)

<SNIP> kuva <SNIP>

Väri on kaikkea muuta kuin BA red - mielestäni siinä on hieman harmaata sävyä. Tuollainen sekoitus on paljon helpompi korostaa ja varjostaa kuin puhdas punainen. Esim. sekoittamalla perusväriin tummanruskeaa (esim. vallejon smoke) se tummenee aika luonnolliseen suuntaan, samaten korostuksen voi hoitaa lisäämällä väriin vähän beigeä jossa on tippa harmaata.
Joo, aloitin maalaamaan tätä armeijaa muutamia vuosia takaperin kakkos edikan aikaan, jolloin kaikki GW:n mariinit tosiaan olivat pastellikarkkeja. Tämä ei silloinkaan oikein puhuttanut ja etsinkin vaihtoehtoa hetken aikaa ennenkuin päädyin Miniature Paintsin "syvän punaiseen".
Jos olisin nyt aloittamassa niin ottaisin kyllä mallia näistä GW:n "uusista" Bloog Angeleista joiden himmeä punainen istuu kuin nyrkki silmään.

EDIT: Skannasin kuvan
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”