Ja mulla on: 12x khorne berzerkkeliä, 1x Land raider, 1x predator,daemon prince,bloodthirster (siin tais olla kaikki)
nii eli mitä kannattais ottaa 800pts. peliin mukaan että voitto irtoaa taktisesti helposti?
opettele lukee kysyin että mitä tosta listasta mun kannattais käyttää?Deetwo kirjoitti:800p.. thirster ja prince?![]()
2 isoa ja kallista shooty armeijaa vastaan, hmm. Ei vaikuta kamalan positiiviselta
Onnea. Kahta russia vastaan on berserkkerien huono tehdä mitään. Raskasta tulivoimaa ei riitä niiden poistoon, ne rämivät squadisi rikki ja ne ottavat niin paljon pisteitä sisään että VP voittokin on hankalaa...Daemon kirjoitti:eli mitä mun (world eaters)kannattais ottaa 800pts. peliin mukaan kun vastustajalla on 2xlemanrusshii, 30x cadanianeja joilla on heavy wepoina lascannon,missile launcher ja heavy boltter,10x ratlinkia,ja pari sergeanttia pover wepoilla.
Ja mulla on: 12x khorne berzerkkeliä, 1x Land raider, 1x predator,daemon prince,bloodthirster (siin tais olla kaikki)![]()
nii eli mitä kannattais ottaa 800pts. peliin mukaan että voitto irtoaa taktisesti helposti?
Armour tarvitaan, niin paljon AP3 kamaa odotettavissa. Plus glaive vaan tarkoittaa että sitä vedellään minne IG pelaajaa huvittaa.Cada kirjoitti:1 Daemon Prince @ 160 Pts
Mark of Khorne
Feel No Pain [10]
Daemonic Essence [15]
Daemonic Stature [15]
Berserker Glaive [40]
Daemonic Strength [10]
Kannattaisi varmaan lukaista world eater säännöt.5 Chaos Space Marines (Troops) @ 75 Pts
Mark of Chaos Undivided; CC Weapon (x5); Bolt Pistol (x5)
Kuka sanoi että herran pitäisi world eatereillä pelata. Black legionia tuolla haettiin kun world eatereille ei niin millään tule kunnollista listaa noista.tneva82 kirjoitti:Armour tarvitaan, niin paljon AP3 kamaa odotettavissa. Plus glaive vaan tarkoittaa että sitä vedellään minne IG pelaajaa huvittaa.Cada kirjoitti:1 Daemon Prince @ 160 Pts
Mark of Khorne
Feel No Pain [10]
Daemonic Essence [15]
Daemonic Stature [15]
Berserker Glaive [40]
Daemonic Strength [10]
Kannattaisi varmaan lukaista world eater säännöt.5 Chaos Space Marines (Troops) @ 75 Pts
ei voittaminen oo vaikeeta on pelannu samaa armeijaa vastaa seittemän kertaa ja hävinny vaan kerran!eli voitin noista 6.kysyin vain uusia taktiikoita ja muutamalta henkilöötä niitä onkin jo tullut.ne leman rushit oon aina tuhonnu land raiderilla tai predatorilla eikä siin oo ollu ongelmaa.(vastustaja ei oo oikee pystyny tuhoo land raideria)tneva82 kirjoitti:Onnea. Kahta russia vastaan on berserkkerien huono tehdä mitään. Raskasta tulivoimaa ei riitä niiden poistoon, ne rämivät squadisi rikki ja ne ottavat niin paljon pisteitä sisään että VP voittokin on hankalaa...Daemon kirjoitti:eli mitä mun (world eaters)kannattais ottaa 800pts. peliin mukaan kun vastustajalla on 2xlemanrusshii, 30x cadanianeja joilla on heavy wepoina lascannon,missile launcher ja heavy boltter,10x ratlinkia,ja pari sergeanttia pover wepoilla.
Ja mulla on: 12x khorne berzerkkeliä, 1x Land raider, 1x predator,daemon prince,bloodthirster (siin tais olla kaikki)![]()
Sanoisin että mahdollisuutesi on aika huonot. World eaterit eivät ole muutenkaan turhan kovia ja kun toinen tuo viellä tuommoisen ordnance helvetin 800 pisteen peliin...
Paras konsti on tehdä niin kova 2+ saven omaava(koska hänen aseet taitaa olla pääasin AP3) lentävä daemonic stature prinssi kuin pystyt ja mennä hakkaamaan sillä koko vihollisen armeija. Loppuosa armeijasta onkin sitten aika turha kentällä
Katsotaanpa...Otsikko World Eaters vs IG kenties?Cada kirjoitti:Kuka sanoi että herran pitäisi world eatereillä pelata.
Yep. Russi on maanmainio tuohon hommaan. KYllä prinssilläkin on tuskaa se tuhota. 6 to hit ja AV14. Kyllä IG:ltä toinen russi liikenee hommaan jos palkinnoksi saadaan prinssi kauas linjoista.Prinssin 4+ ja tämän jälkeen 4+ save ei anna kestää mitään vai?
Millä Ig mukamas prinssiä vedättää muualle? tuhlaa lemanin
Daemon princestä saa paljon paremman ku sä ehdotit cada.esim jos sil haluu tuhota tankkeja nii sille vaa power fisti joilloin saadaan strenght 10 ja staturesta 2d6 armour penetratingiin nii kyllä sillä leman rushit tuhoo...Cada kirjoitti:1 Chaos Land Raider (Heavy Support) @ 258 Pts
TL Heavy Bolter; TL Lascannons
Smoke Launcher [3]
Extra Armour [5]
(kuljetat bersut lähelle ja alat tämän jälkeen räimimään leman russeja)
1 Chaos Predator (Heavy Support) @ 165 Pts
TL Lascannons; Lascannon Sponsons
Daemonic Possession [20]
(ammu niitä leman russeja tällä)
1 Daemon Prince @ 160 Pts
Mark of Khorne
Feel No Pain [10]
Daemonic Essence [15]
Daemonic Stature [15]
Berserker Glaive [40]
Daemonic Strength [10]
Prinssi joka instakillaa ne ig:n hahmot(ellei niille ole putkahtanut t4)
ja lyö muutenkin paljon ja hajoittaa kaikkea mitä ig armeijassa on ja kestää todella paljon rankaisua.
7 Khorne Berzerkers Chaos Space Marines (Troops) @ 133 Pts
Mark of Khorne; CC Weapon (x7); Bolt Pistol (x7)
(nämä lantikkaan ja menoksi)
5 Chaos Space Marines (Troops) @ 75 Pts
(aivan turha yksikkö joka kuitenkin vaaditaan siihen että listasi olisi laillinen, eli hommaa rhino ja toinen boksi bersuja eli jätä nämä johonkin nurkkaan neliötä pitämään)
Models in Army: 15
Total Army Cost: 791
Tuo on kaiketi paras mitä noilla rahkeilla pystytään tuohon pistemäärään tuolla määrällä populaa.
"anything in chaos armoury"Iceman kirjoitti:Äkkisältään ilman codexia väittäisin ,ett prince ei voi ottaa power fistiä. En nyt löydä codexiani, joten en 100% varmuudella väitä.
Hän kirjoitti legioonan nimen otsikkoon ja viestiinsä ja se pakottaa hänet pelaamaan kyseisellä legioonalla? o,otneva82 kirjoitti:Katsotaanpa...Otsikko World Eaters vs IG kenties?Cada kirjoitti:Kuka sanoi että herran pitäisi world eatereillä pelata.
Vain d.prince + preda ovat käyttökelpoisia mikäli haetaan kustannustehokkuutta, loput hyllyyn pölyttymäänDaemon kirjoitti:eli mitä mun (world eaters)kannattais ottaa 800pts. peliin mukaan kun vastustajalla on 2xlemanrusshii, 30x cadanianeja joilla on heavy wepoina lascannon,missile launcher ja heavy boltter,10x ratlinkia,ja pari sergeanttia pover wepoilla.
Siinä lemanrushin silpomisessa princen kanssa on vaa se ongelma että penetratingin vitosella voi tankki pompata päälle ja prince kuolee ilman saveja ja automaattisesti!Vlad kirjoitti:Vain d.prince + preda ovat käyttökelpoisia mikäli haetaan kustannustehokkuutta, loput hyllyyn pölyttymäänDaemon kirjoitti:eli mitä mun (world eaters)kannattais ottaa 800pts. peliin mukaan kun vastustajalla on 2xlemanrusshii, 30x cadanianeja joilla on heavy wepoina lascannon,missile launcher ja heavy boltter,10x ratlinkia,ja pari sergeanttia pover wepoilla.
nii eli mitä kannattais ottaa 800pts. peliin mukaan että voitto irtoaa taktisesti helposti?![]()
Ratkaisu on todennäköisesti prinssin sekä lascannoneiden yhteistoiminta:
IG:llä on yllä olevan mukaan yksi ap2 ase joka on vaarallinen (siis ampuva). Tämä tarkoittaa kokonaisuudessaan yleensä kuolemantuomiota cadian poppoolle kuten yllä on jo vihjattu.
Eli seuraava prinssi ja homma pitäisi olla valmista:
Demoprinsessa. (Stature, glaive, feel no pain, demon armour, essence, frags) 171pts.
(fyi: fistiä ei saa staturen kanssa)
Siivet olisivat kivat, mutta giftiraja tulee vastaan sekä metsät voivat olla huono homma tietyissä asetelmissa. Lisäksi jos tulee debaattia WD:ssä olleesta FAQ:sta missä sanotaan että fop ei toimi ranged aseisiin, niin gw kumosi tämän omassa forum faq:ssaan.
Tippuu 28 lascannoniin osumaan keskimäärin ja niitä ap2 aseita oli vastuksella 1 kpl. Kannattaa yrittää tähdätä itse vastuksen lascannon squadiin ensin ja sitten hoidella muut.
Mikäli vastus yrittää ajeluttaa prinsessaa lehmanin kanssa (mitä uskoisin järkevän vastuksen kokeilevan sen ollessa ainut tapa selvitä edes vuoro tai kaksi hengissä), tuo johtanee linkoon, mikä voi olla pikkaisen ongelmallinen siinä mielessä että prinsessa osuu vain 6 closarissa ja lehmanin etupelti on hieman kova (14). Käytännössä tuon voi ehkäistä vaikka possoidulla predalla hull down asemassa joka katsoo mihin pisteeseen prisenssa sekä lehman kohtaavat alun liikkeiden jälkeen ja preda ottaa sitten tähtäimiinsä russin. Voisi jopa yrittää asetella siten prinsessan kentälle että russin on liikuttava sivunsa paljastaen predalle jotta optimoisi prinsessan iskut etupeltiin. Kaaospelaajalla on etu deploymentissa huomioiden että russit ovat hvy supparia ja prinssi hq.
Bonuksena russin liikkuessa yli kuutta ei ord. täräyttele. Toisaalta russit muodostavat normaaleiden power armoured tyyppien käytön kannattamattomaksi kentällä, khornen kuolamerkki vain varmistaa että tappiot ovat kalliimmat sekä varmemmat tässä tapauksessa.
Yleisesti ottaen yllä oleva IG ei ole järin vaarallinen verrattuna siihen kuinka hankala se voisi olla, koska siinä ei ole enempää lascannoneita ja plasmakivääreitä. Lisäksi tässä on se ongelma että oman armeijan optimointi tiettyä edeltä tiedettävää vastusta kohtaan on taktisesti kovin rajoittautunutta.