Olen entisenä Fantasy Battle pelaajana vaihtanut 40 000 maailmaan ja minua askarruttaa eräs asia:
Miten tärkeässä roolissa on lähitaistelu WH:40k:ssa suhteessa ampumiseen tai ylipäätään taisteluun verrattuna?
Eli, miten paljon tulisi satsata lähitaistelujoukkoihin ja muihin, tämä tietenkin riippuu armeijasta (esim. minulla on kuva tyranideista lähitaistelupainotteisena armeijana) Itse kerään/aloitan keräämään Space Marineja.
Olisi mukavaa jos edes joku kokeneempi veteraani voisi valaistaa asiaa minulle...
Lähitaistelusta
-
Clone Trooper
Lähitaistelusta
Minut kloonattiin kauan kauan sitten, kaukaisessa galaksissa, missä kaikki rodut tappelivat keskenään!
Re: Lähitaistelusta
Vastaus tässä jakautuu kahteen osaan:Cpt. Redfield kirjoitti:Miten tärkeässä roolissa on lähitaistelu WH:40k:ssa suhteessa ampumiseen tai ylipäätään taisteluun verrattuna?
Ilman TVR (trial vehicle ruleja):
* Assault on pelin toinen puoli ja kummastakin osapuolesta (ampuva ja assaulttaava) saa toimivan vastavoiman toiselle. Valitettavaa on että maxaamalla jomman kumman aspekin pääsee tehokkaasti tuloksiin.
TVR sääntöjen kanssa:
* Transporttipohjaisien assault armeijoiden pelaaminen vaikeutuu huomattavasti (wych kultti jää vaikutuksetta). SW, BT-assault, chaos-assault, KoAT etc... armeijat jäävät pois hiljalleen voittavista armeijoista.
Ainoastaan harvat armeijat tulevat pärjäämään kunnolla käyttäen assault pohjaa mm. tyranidit, white scarien scout biket, ba-shooty+komppania
Kirjoitit ylle että harkitset mariinien keräämisen aloittamista, ne kannattaa ottaa (vanilla) tehokkuuden osalta lähes täysampuvina varsinkin mikäli TVR on käytössä. Myös mikäli Iron Hands kiinnostaa, tarjoaa heidän venerable (aloite-upo) mielenkiintoisia optioita armeijaan. Mariineilla on muutenkin varsin mukavasti toimivia ampuvia yksiköitä mm. landspeeder (mm / hb), whirla, dredu (mobile full shoota), annihilator, vindicator, 96 & lasplasma razor.
Tietty mariinit ovat lisäksi gw:n lempilapsi ja heidän pelaajoukkonsa on suuri jolloin gw ei tule tekemään heille vääryyttä koska rikkoisi tuolloin suurta pelaajajoukkoa vastoin. Sen suhteen myös varma valinta (tm), miinuksena ehkä se että 'kaikki' ja heidän äitinsä pelaavat mariineita.
Anyway, jos tarvitset apua 1500pts ampuvan mariinojoukon kokoamisessa niin laita postia. Parhaimmat ampuvat armeijat saa seuraavista chaptereista iron hands, da, vanilla, white scars & bt.
-
Clone Trooper
Kiitos valaisusta! Armeijalistani pyörii WH40k: Armeijalistat osastolla: http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=15463 toivottavasti tämä linkki toimii...
Iron hands... onko niillä oma codex? (ei varmaan... mutta kysynpä kuitenkin) Mistä säännöt niille? Nimittäin kiinnostaa...
Iron hands... onko niillä oma codex? (ei varmaan... mutta kysynpä kuitenkin) Mistä säännöt niille? Nimittäin kiinnostaa...
Minut kloonattiin kauan kauan sitten, kaukaisessa galaksissa, missä kaikki rodut tappelivat keskenään!