Aika paljon pointteja tulikin jo.
Yleisin armeijakoko on siis varmaankin se 1500 pistettä, koska se on jonkinnnäköinen standardi turnauksissa. Aloittelevan pelaajan ei varmaan kuitenkaan kannata turnauksiin lähteä ennenkuin säännöt ovat hanskassa, joten armeijan koko kannattaa suhteuttaa saatavilla olevien pelikavereiden armejoiden kokoon. Omasta 10000 pisteen armeijasta on aika vähän hyötyä jos muilta löytyy vain tuhat pistettä. Ja figujahan olisi hyvä olla enemmän kuin millä pelaa (jos siis tuntee olevansa riittävän rikas ostaakseen), jotta halutessaan voi pelata muullakin kokoonpanolla kuin aina sillä samalla.
DA:n vahvuudetkin tulivat jo hyvin esille. Plasma Cannon on jalkaväen tuhoamiseen reilusti parempi kuin Lascannon (IMO siis...). Kumpikin woundaa useimpia 2+:lla ja AP on sama. Plasma Cannonissa on kuitenkin se kiva blasti joka helposti teurastaa suurimman osan ryhmäsät jos vastustaja ei ole varautunut siihen. Deathwingin Stubborn on todella mukava. Fearless herot ja terminaattorit ovat todella kovia lähitaistelijoita. Heroista vielä se, että vaikka DA onkin yleisesti PC:n ansiosta mielletty shooting-armyksi, niin Sword of Secretsillä varustettu Grand Master ei ole huonoimmasta päästä close combatissakaan. S6 woundaa useimpia pienempiä humanoideja 2+:lla ja instakillaa hyvin mm. eldareita.
DA:lle voi myös halutessaan tehdä armeijan, jossa on vain terminaattoreita, heroja terminator-panssarissa, dreadnoughteja ja land raidereita. Todellinen eliitti-armeija siis, mutta kallis rahallisesti ja vaikea pelattava pienen pääluvun vuoksi. Itse valitsin kuitenkin DA:t erittäin hyvin fluffin takia. Ja ne kaapu-enkelit ovat hienoimpia modeleita mitä GW on markkinoille tunkenut
Heikkoudet..hmm... Nopeasti mieleen tulee kalliimmat characterit, jotka kuitenkin selittyvät nimenomaan vakiona olevana terminator honours+stubborn -yhdistelmällä. Fearless on siis melko halpa. Hieman parempi olisi, jos nuo olisivat vapaavalintaisia eikä pakollisia, mutta käytännössä ei kuitenkaan kovin suuri heikkous. Deathwing terminatorit ovat myöskin kalliimpia, mutta taaskin se johtuu nimenomaan stubbornista. Käyttökelpoisia Special Charactereita on myös aika rajoitetusti, tosin tämä taitaa olla universaali ongelma. Azraelin Special Rulet ovat ihan kivoja, mutta wargear aivan ala-arvoinen. Naamania olen itse käyttänyt melko paljon, vaikkei herra mikään erityisen erinomainen olekaan. Asmodaista olen kuullut kehuja, mutta paperilla näyttää niin huonolta, etten kyllä ikinä itse sitä ottaisi. Ezekielin erikoissääntö on taktisesti erittäin hyvä eikä heppu itsekään ole hullumpi. Hinta vain on niin korkea että itse mietin kyllä pitkään ennen kuin otan.
Uusista terminatoreista ei tietoa. Varmaankin samoihin aikoihin uuden SM-codexin kanssa, eli joskus reilun vuoden päästä? Muilta varmaan löytyy parempaa tietoa
+++EDIT+++
Tietysti kannattaa imuroida päivitetyt säännöt DA:lle
täältä