Dwarfs & Necrons & Lotr by kääpiökuningas (uusia #3)
Dwarfs & Necrons & Lotr by kääpiökuningas (uusia #3)
Noniin! Vihdoinkin saan kuvani tänne kaikkien kommentoitavaksi! Elikkä tässä osoite:
http://www.pbase.com/kaapiok
Eli sivut korjattu omalle nimelleni pbaseen, mukana on boromirini, kääpiöitä perkuleesti ja necroneita.
Lisää kommentteja! Paljon hyvää palautetta tullut, kiitos siitä!
Lisätty itse tehty kääpiökaivos! Tsekakkaa ja pistäkääs kommenttia! Turhan moni lukee eikä kommentoi, joten kaikki näppäimistöt sauhuamaan!
Päivitetty! (#2 päivitys Anvil of Doom lisätty)
KK
UUSIA #3: Jos kaikki onnistui, kääpiösivuilla on nyt jossakin päin Battle Standard bearerista photoja!
http://www.pbase.com/kaapiok
Eli sivut korjattu omalle nimelleni pbaseen, mukana on boromirini, kääpiöitä perkuleesti ja necroneita.
Lisää kommentteja! Paljon hyvää palautetta tullut, kiitos siitä!
Lisätty itse tehty kääpiökaivos! Tsekakkaa ja pistäkääs kommenttia! Turhan moni lukee eikä kommentoi, joten kaikki näppäimistöt sauhuamaan!
Päivitetty! (#2 päivitys Anvil of Doom lisätty)
KK
UUSIA #3: Jos kaikki onnistui, kääpiösivuilla on nyt jossakin päin Battle Standard bearerista photoja!
Viimeksi muokannut Perzzza, To 27.11.2003 20:56. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
niih.
Hienoja!! Bravo. Ironbeakkerit oli hyvin onnistuneita kuten Dwarf loorditkin. (kaikki siis oli hienoja. Nämä vain hienoimpia.) Tulitykissä oli jotain värien kanssa. Sille ehkä voisi tehdä jotain. Nekroneilla oli hienot "silmät" tai mitkä liekään timantit.
Kultainen uketsu oli jotenkin vain minun makuuni.
Ai niin ja se konversio slayereitten bannerissa oli aika mukava.
Hö.. Ei allekirjotusta
hei, älkääpä murjottako siellä että kuinka hyvä maalaaja muka olen! Seuratkaa Sotua ja pyytäkää vinkkejä yms. Sillä minäkin olen noita saanut! Ja johtuu ehkä siitä että olen maalannut pienoismalleja ennen noita... ken tietää. mutta kiitoksia paljon!
ps. Grond, otan sinuun yhteyttä sinuun pikapuoliin tästä sivutilasta...
ps. Grond, otan sinuun yhteyttä sinuun pikapuoliin tästä sivutilasta...
niih.
Joo hyvin maalattu, selkeästi eli juuri siten mitä omista käppänöistäni puuttuu. Maalaan omat kääpiöni tummiksi tai ainakin siitä lähtien kun opin maalaan "kunnolla". Vanhat käävät on surkeita..
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.
Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Siististi maalattuja ja selkeät ja kirkkaat värit. Näyttävät pöydällä varsin mainioilta vaikka eivät mitään "showcase" figuja olekaan. Ja tähän perään mielipide, eli figuja (erityisesti kääpiöitä) ei koskaan kannata maalata liian tummiksi, sillä silloin ne eivät erotu kunnolla ja näyttävät pöydällä epämääräiseltä massalta.
Vau! Kaikinpuolin siististi maalattu.
Ironbreikkerit on siististejä tolleen hirvesti brushaamatta maalattuna. Tosi hienoja pelifiguina, siis tosi hienoja. Erityismaininta jalokivistä, sillä monet eivät maalaa niitä pelifiguihin ollenkaan (hyi sellaisia [no ei]) tuolla tavalla läpinäkyväksi.
Ja sen Kazik Braeheartin viitassa oli ihan hyvä freehandaus tai siis ainakin aika siisti.
Sanonpa vielä kerran että ovat oikein hienoja. 
Ja sen Kazik Braeheartin viitassa oli ihan hyvä freehandaus tai siis ainakin aika siisti.
Juu siinä viitassa oleva jutskeli on aika hyvin itse kun sitä katson. Miksi kaikki kummallinen ja mahtava tapahtuu yöllä kun maalaa? Aamulla katselee figuja ja ihmettelee että kuinka perkuleen hienoja tuli tehtyä....Sandman kirjoitti:Vau! Kaikinpuolin siististi maalattu.Ironbreikkerit on siististejä tolleen hirvesti brushaamatta maalattuna. Tosi hienoja pelifiguina, siis tosi hienoja. Erityismaininta jalokivistä, sillä monet eivät maalaa niitä pelifiguihin ollenkaan (hyi sellaisia [no ei]) tuolla tavalla läpinäkyväksi.
Ja sen Kazik Braeheartin viitassa oli ihan hyvä freehandaus tai siis ainakin aika siisti.Sanonpa vielä kerran että ovat oikein hienoja.
niih.
-
baretul
Oho todella siistejä. Selvästi olet löytänyt kivan tyylin maalata armeijja figuja, tasaiset hienot väripinnat, selvillä valoilla ja varjoilla.
Hassu tyyli tuo että vähän varjostusta ja selkeät black linet. Tosin osassa kohdin olis voinu olla ehkä enemmä varjoa itse pinnasa, kuten monet vaateet on aika pelkistettyjä, ne olis ehkä voinu maalata varjostaen. Ehkä jonkun asteiset väri vaihot sopis noihi. Tosin en tiedä sitte että jaksaako sitä tehä, koska ohuilla väreillä kikkailu että sais ne kestää aika kaua. Metallit oli kanssa kivan näköset, mutta näihi eritoten ois kaivannu enemmä värivaihtelua, aika tasavärisiä tällähetkellä miltei kaikki pinnat, esim inkkaus voisi auttaa. Maalien paksuus oli kyllä todella hyvä, joissaki paikoissa tosin näytti olevan maalattu hieman paksuhkolla.
Baseihin olisin ainakin itse laittanut jotain, minkä olisin ensiksi maalannut ja sitten laittanut siihen staticin, tulee kivemmat ehkäpä. Selvemmät mun mielestä ainaki tuollaset baset missä on tarkasti rajattu se basen pääliosa ja reunat, siis sillä tavalla että siinä päällä on jotain esim hiekkaa, tuhkaa, flockia tai jotain mikä on sitten maalattu ja vaikkapa vielä brushattu sen jälkeen.
Niin joo dwarffit olivat varsin mukavan näköisiä, hemmetin siistejä pelihahmoja kyllä, tosin ehkä vähän tasapaksut väripinnat joissaki kohdin, mutta eipä se pahemmin haitannut, tosin metalleja olisi oikeastikkin voinut vähän varjostella esim inkeillä. Joukoista löytyi paljon hienoja yksityiskohtia, eli siis esim tuon kazikin viitassa olevat freehandit jne. Ironbreakerit oli mun mielestä eritoten hienoja, vaikkakin näissä eniten oli tuollasta tasaväristä pintaa, mutta kai sekin on hieman makuasia että pitääkö siitä vai ei. Slayerit olivat siistejä myös, mutta näissä oli mielestäni jätetty joistakin paikoista liikaa rajauksia pois, tuo yksi sälli taustalla näytti aika blacklinetömältä. Slayereitten parrat ois voinu tehä ehkäpä vielä tarkemmi, niin että ois sekotellu vaikkapa vähän vihreää vähän punaista ja vähän mustaa niin olisi saanut tumman punaisen värin, jolla ois ollu kiva varjostella noita.
Tuon lentävän nechron hemmon olin tainnut jo kommentoida aiemmassa topicissa, mutta tuo spyder varsin siisti. Tosin tässä on turhan tasaväristä tuo metalli, gemmit ovat siistit myöskin, mutta missä ovat osan noista kiillot ?:D, olet muutenkin jättänyt monista gemmeistä yleisesti sinun hahmoissa veke ne, minun mielestä ne on aika olellinen osa gemmia, ja tuo siihen paljon eloa. Noh kuiteski makuasia kai tuokin
.
No yleisesti ottaen todella hieno armeijja kokonaisuus. Valitin nyt hieman tuollaisista asioista, mitkä voidaan tulkita liian nipotamiseksi pelifiguihin ja jopa mielipidekysymyksiksi, mutta valitimpa kuiteski
. Näkyy selvästi että olet nopeahko pensselin käyttäjä, todella hyvän näkösiä. WOW
EDIT: ai katos ups :d, no menkööt nämä sitte lord of the darknesille
.
Hassu tyyli tuo että vähän varjostusta ja selkeät black linet. Tosin osassa kohdin olis voinu olla ehkä enemmä varjoa itse pinnasa, kuten monet vaateet on aika pelkistettyjä, ne olis ehkä voinu maalata varjostaen. Ehkä jonkun asteiset väri vaihot sopis noihi. Tosin en tiedä sitte että jaksaako sitä tehä, koska ohuilla väreillä kikkailu että sais ne kestää aika kaua. Metallit oli kanssa kivan näköset, mutta näihi eritoten ois kaivannu enemmä värivaihtelua, aika tasavärisiä tällähetkellä miltei kaikki pinnat, esim inkkaus voisi auttaa. Maalien paksuus oli kyllä todella hyvä, joissaki paikoissa tosin näytti olevan maalattu hieman paksuhkolla.
Baseihin olisin ainakin itse laittanut jotain, minkä olisin ensiksi maalannut ja sitten laittanut siihen staticin, tulee kivemmat ehkäpä. Selvemmät mun mielestä ainaki tuollaset baset missä on tarkasti rajattu se basen pääliosa ja reunat, siis sillä tavalla että siinä päällä on jotain esim hiekkaa, tuhkaa, flockia tai jotain mikä on sitten maalattu ja vaikkapa vielä brushattu sen jälkeen.
Niin joo dwarffit olivat varsin mukavan näköisiä, hemmetin siistejä pelihahmoja kyllä, tosin ehkä vähän tasapaksut väripinnat joissaki kohdin, mutta eipä se pahemmin haitannut, tosin metalleja olisi oikeastikkin voinut vähän varjostella esim inkeillä. Joukoista löytyi paljon hienoja yksityiskohtia, eli siis esim tuon kazikin viitassa olevat freehandit jne. Ironbreakerit oli mun mielestä eritoten hienoja, vaikkakin näissä eniten oli tuollasta tasaväristä pintaa, mutta kai sekin on hieman makuasia että pitääkö siitä vai ei. Slayerit olivat siistejä myös, mutta näissä oli mielestäni jätetty joistakin paikoista liikaa rajauksia pois, tuo yksi sälli taustalla näytti aika blacklinetömältä. Slayereitten parrat ois voinu tehä ehkäpä vielä tarkemmi, niin että ois sekotellu vaikkapa vähän vihreää vähän punaista ja vähän mustaa niin olisi saanut tumman punaisen värin, jolla ois ollu kiva varjostella noita.
Tuon lentävän nechron hemmon olin tainnut jo kommentoida aiemmassa topicissa, mutta tuo spyder varsin siisti. Tosin tässä on turhan tasaväristä tuo metalli, gemmit ovat siistit myöskin, mutta missä ovat osan noista kiillot ?:D, olet muutenkin jättänyt monista gemmeistä yleisesti sinun hahmoissa veke ne, minun mielestä ne on aika olellinen osa gemmia, ja tuo siihen paljon eloa. Noh kuiteski makuasia kai tuokin
No yleisesti ottaen todella hieno armeijja kokonaisuus. Valitin nyt hieman tuollaisista asioista, mitkä voidaan tulkita liian nipotamiseksi pelifiguihin ja jopa mielipidekysymyksiksi, mutta valitimpa kuiteski
EDIT: ai katos ups :d, no menkööt nämä sitte lord of the darknesille
-
baretul
Pistän kommentin tähän, ku toi toinen noista su topiceista meni, varmaa sen takia ku laitoit 2 topiccia, ku ois yhteenki voinu sisällyttää
, no samapa tuo. Tässä on tää sitte, niistä special charruista sun muista mitä siinä toisessa oli:
baretul toisessa topicissa kirjoitti:Jep tota todella siistejä, tuohon äsköiseen kommentoinkin saman maalaajan hahmoja jo. Tuon tasoisena kannataisi ruveta jo kokeilemaan kuultomaalausta jne, sen verra hyvin pysyy jo pensseli kädessä. Tosin pieniä pulmia löytyy, en sitten tiedä johtuuko se siitä, että nämä ovat myyntiä varten tehdyt pelifiguiksi, tai jostain muusta. Niin eli siis maalit näyttävät turhan paksuilta osissa paikoin, baset eivät vältämättä ole sitä tasoa, mitä ylensä ihmiset tekevät armeijjan pääliköilleen ja monissa paikoissa turhan suuret väri erot. Suositelisin todella paljon kuultomaalausta, eli siis maalaa todella ohuita layereitä, niin että ne kuultavat läpi, tällätavalla pystyy sävytämään layereitä, eli siis maalaa vaikkapa ultramarine bluella ja ice bluella 2 viivaa niin että ne ovat kiinni toisissaan, ja sitten sekoittaa näitä värejä ja rupeaa maalaamaan todella ohuilla kerroksille tuohon päälle, niin että layerit tihenevät keskellä, tällöin tietyssä pisteessä 2 maalin raja katoaa, koska layerit peittävät keskeltä eniten missä on raja, ja samalla kun layereitä on tullut niin että keskellä eniten ja reunoilla vähiten muodostuu värivaihto. Tämä tosin on aika pelkistetty kaavamainen systeemi, mutta näin tämä periaateessa toimii, perus idea on siis vain että ohuita layereitä sävytämään. Itse käytän mukana, flow improveria joka helpottaa maalin sivelemistä, ja ei jätä ilkeitä pisaroita kun maalaa ohuita layereitä.
Näissä metallit olivat maalattu paljon kivemmin mielestäni kuin edellisissä tänne postatuissa, eli siis paljon enemmän erisävyjä siinä metallipinnassa.
Kankaissa ja vastaavissa on nyt juuri tuo raidallisuus ongelma, eli tästä selviäisi aika nopeasti kuultomaalaamalla, ja tekemällä parisen layeriä enemmän. Tuon tau hemmon kaavussa esim näky pahasti raidat, siihen siis vois maalata ohuella maalilla hieman tuota harmaata tummempaa, millä olet korostanut nuo reunat, niin että se layeri yletyis about rypyn puolväliin ekaks ja sitten myöhemmin aina lyhyemmälle ja lyhyemmälle, myöhemmin vielä laittais tuolla kirkkaammalla harmaalla noista ryppyjen kärjistä kuultomaalaamaan, tietysti alotais niin että peittäis ekalla kerroksella vain 1/4 ryppyä tai jotain. Liian suuret värierot kuultomaalauksessa voivat tuottaa nopeasti aika ilkeän lopputuloksen, siksi onkin kätevä sotkea blendausta ja kuultomaalausta, miltei kaikki maailmanluokan masterojen figut on maalattu siis aivan kaikella, eli siis kaikkea on sovellettu kaikkeen, ylensä kun hetken aikaa on tehnyt värivaihtoja vetisillä maaleilla, ei enää jaksa miettiä sitä, ja siitä tulee ohuilla väreillä blendausta ja välillä kuultomaalausta ja välillä blendausta ja välillä brushaa jonkun osan, joskus taas washaa jne... Kuultomaalaus ei siis sinänsä ole mikään elinehto, vaan sillä pystyy vain tasauttamaan nuo värierot, ja loppunelopuksi aika nopeastikkin.
Baset ovat sinulla aika beisikkejä, eli siis et ollut laittanut ensiksi jotain ja sitten maalannut, vaan pikemminkin vain flockannut. Ainakin mun mielestä tulee paljon kivemman näkönen ku flockaa, hiekottaa, tai jotain ekaks ja sitten vasta maalaa sen, lopuksi voi vielä laittaa static grassin jos näkee tarpelliseks.
Valokuvauksessa ois voinu laittaa vieläkin enemmän lampuja, ja editoida vielä enemmän kuvakäsitely ohjelmalla noita (en tiedä teitkö sitä jo ?), niin että värit ehkäpä olis tullu sellaisiksi kuin luonnossa tarkalleen, tosin siistejä kuvia noinki. Monista hahmoista ois kannatanu napsasta kyllä enemmä ku 1 kuva, ja eripuolilta vielä, vaikkapa ois tehny kollaaseja tai kansioita noille mistä ois kätsysti nähny noita. Kamera mun mielestä ainaki kannatais olla suorassa esim tuossa kemmlerin kuvassa näyttäis olevan vähän vinossa tuo, tai sitten figu vain vähän vinossa (kamera heilahtanut tai jotain
). Noh ylipäätänsä reilusti keskivertoa paremmat kuvat.
Örkki bossi oli todella siisti, varsinkin metalli osat miellytivät mua. Ainoa mikä tossa saattais mättää on noi värit, eli siis liilaa, sinistä ja vielä vihreetä örkin ihossa, ei ainakaa ois mun valinta. Väriympyrästä sais kätevästi kaikki vastavärit jne, tiedät varmaankin
. Aika maksimalisen hieno suoritus muuten kyllä.
Goblin shamani oli todella siisti, mutta valkosia hampaita, kynsiä jne olis voinu ehkä vähä varjostella, ja tehä ehkä muutenkin enemmän värivaihtoa tuohon vaateisiin jne.
Skavenissa oli hassut värit, olisin itse häiytänyt koloihin tohon vihreää ja ruskeaa, jos olisin halunnut "rutto lookin". Tosin toimii noinkin todella hienosti. Varsin mukavat varjostukset ja korostukset kyllä muuten.
Skaven assasian oli kyllä hieno, mutta olisin itse tehnyt siihen ehkävärivaihtoja, ja korostanut mustaa pehmeämmin ja pidemmälle. Base tässä aika mukavan näköinen. Yleisesti ottaen todella kiva.
Kemmler oli aika siisti kyllä, mutta ehkäpä turhan monta väriä tuotu tohon, ihon olisi ehkä voinut jättää aika vaaleaksi, ja maalata noi pienet esineet tarkemmin jne. Kamera oli vinossa kun sitä napsastiin, tai sitte tuo figu oli pikkase vinossa. Noh kuiteski tosi siisti.
Tau hemmossa ehkä turhan sotkuset hihglitit ja shadet, olis ehkä vielä hieman tarkemmin maalata esim metallit, ja esim tikussa oli turhan pelkistetty metalli maalaus. Hahmossa oli myöskin turhan raidalliset blendit, kuten juuri tuosta puhumassani viitassa. Noh kuitenkin hienohan tämä on
.
No niin eli siis kätevä pensselin käsiteliä. Suositelisin että kokeilisit erilaisia teknikoita, ohentaisit maalia ja yks hassu idea on töllöttää fantasia taide sivuja ja coolminiornottia, sieltä saa inspiksiä. Vielä se että kannattaa uhrata jopa vielä enemmän aikaa per figu, jos tekee siis armeijjan kenraleja tai vastaavia, pelifigut olivat jo todella hienoja. Noh mitäs tässä lopuks vois sanoa muuta ku WOW
.
No joo, kiitoksia nyt, baretul. Ainoa ongelma vain etteivät nuo figut siinä poistetussa topikissa olleet minun (vaan Lord of the darknessin jonka puolesta pistin ne kuvat nettiin, vahingossa omalla nimelläni... 100. kerta tätä lajia
mutta välitän nämä ohjeet oikealle omistajalle, jolla ei nyt ole nettimahdollisuutta koko ajan...
Kauhea selittely tässä
huh... kädet sauhuaa 
Eli tässä topikissa on vain ja ainoastaan minun kääpiöitä ja necroneja! Minä en ole pitkällä tikullakaan koskenut Lord of the darknessin skaveneihin ja epäkuolleisiin maalaustarkoituksessa!
Mutta onneksi se topikki on nyt kuopattu... huh. mitenkä tuollainen virhe voi maksaa niin paljon?! Eli LOTD voi itse pistää topikkinsa ettei synny ikinä väärinkäsityksiä... ei ikinä... *hakkaa päätään seinään*
KK
Kauhea selittely tässä
Eli tässä topikissa on vain ja ainoastaan minun kääpiöitä ja necroneja! Minä en ole pitkällä tikullakaan koskenut Lord of the darknessin skaveneihin ja epäkuolleisiin maalaustarkoituksessa!
Mutta onneksi se topikki on nyt kuopattu... huh. mitenkä tuollainen virhe voi maksaa niin paljon?! Eli LOTD voi itse pistää topikkinsa ettei synny ikinä väärinkäsityksiä... ei ikinä... *hakkaa päätään seinään*
KK
niih.
-
baretul
Noniin ja nyt on maailma mallillaanbaretul kirjoitti:Hmm jep jep, tajusin se kyl ny, mutta mjooh kuiteski noi kai sit menee sille, jos viitsit postata, jos hän ei itse lueskele usein tätä.
Paljon hyvää kommenttia on tullut, PALJON parempaa kun osasin kuvitella! Kiitos kaikille! Ja jatkakaa kommentointia; Huom! Risut ja ruusut, eli pahatkin puolet esiin! Ei niitä muuten voi korjata
niih.
noi o kyllä tyylikkäästi maalattuja.
Noita kattellessa tuli taas sellanen tunne että vois kaivaa sudin ja maalit esiin ja ruveta maalaa......
Voisit ottaa koko armeijastas pari kuvaa.
Noita kattellessa tuli taas sellanen tunne että vois kaivaa sudin ja maalit esiin ja ruveta maalaa......
Voisit ottaa koko armeijastas pari kuvaa.
'Every time you send one of your boys out to get help, I kill him. Every time your mates come to lend a hand, I kill 'em all'