"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Figujen samannäköisyys

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Humie

Figujen samannäköisyys

Viesti Kirjoittaja Humie »

Onko kukaan muu pistänyt merkille GW:n uutta (ainakaan mun mielest tätä ei tapahtunu samal lailla ennen) tapaa tehdä jotkut tietyt figut kaikki samast muotist ja lähes saman näkösiks. Nyt puhun siis esim. IG:n officereist ja Psychereist. Elikä figut on siis muuten identtisii, paitsi et niis on pieniä eroja (esim. kädet on samois asennois ja samanlaiset, mut niis on eri ase, toisel on kypärä toisel ei, jollain on vähän erilainen riipus ku toisel, yms.).

Nää figut on erittäin hienoi, mut mua ärsyttää miten ne on liian identtisen näkösii, toisin ku nykyiset "ryhmä figut", kuten jotkut Phoenix Guardit (joita on 4-5 täysin eri asennos olevaa).
Nippe

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Ootko pelannut 4ed tai 5ed ukoil? Kato niitä ja päättele mikä on "samannäkosii"
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Konffaaminen on viekeä tapa tehdä ukoosta erilaisia.
Trekkeri

Viesti Kirjoittaja Trekkeri »

Minua ei häiritse muutama saman tyylinen upseeri tai muu komentaja, mutta en pidä siitä että GW on siirtynyt helpommin kasattaviin ja vähemmän osia sisältäviin figuihin.

Esimerkkina uudet Lizardmenit sekä uudet Bretonnian figut sillä ainakin ne uudet muovikehikot sisältävät lähes identtisiä torsoja, joihin ei tarvitse liittää kuin pää ja toinen käsi.

Tuntuu että kohta ollaan taas siinä tilanteessa, että kaikki perusfigut näyttävät samalta (niin kuin Warhammerin 5th edikassa ja 40K:n 2nd edikassa).
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Taarne

Viesti Kirjoittaja Taarne »

Joissakin metallifiguissa, ikävä kyllä, esiintyy tällaisia "erilaisia poseja", jotka siis koostuvat siitä, että figun jalkojen asentoa on vaihdettu hieman, skulptattu kenties uusi naama, tai jopa vaihdettu ase.

Suoraan sanottuna hieman inhottaa maksaa GWn pyytämiä hintoja metallifiguistaan - olenkin pikkuhiljaa siirtymässä muiden valmistajien halvempiin (ja kenties jopa parempilaatuisiin) figuihin.
Humie

Jeps, elikä tykkään eniten tietenki muovifiguist (jotka on nykyään hyvälaatusii, monipuolisii ja helposti konffattavissa). En kumminkaan oikeen tykkää konfata niit samannäkösii metallifiguja, sillä usein ne irrotettavat osat on suht vaikeit konffata. Onhan GW:n figut parantunu huimasti, mut se on mun mielest ärsyttävää et valikoimas, johon kuuluu oikeestaan neljä (vai onks niit peräti kuus?) eri ukkoo (Cadian Officers), niin ne on kaikki samas asennos.

Meenpähän täs viel jatkovalittelun puolelle, et esim. uudes Leman Russis tulee ainoostaan sellaset osat, joista voi tehä eteen lascannonin ja sponsoneiks h.boltterit. Tää ei kumminkaan ollu mikään suuri ongelma, sillä konffaus oli helppoo, mut kyl ne mun puolest vois jättää jotain sitä ekstra sälää mitä boksis tulee pois, ja pistää tilalle mahollisuudet saada useampii aseyhdistelmii koneeseen.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Toisinaan tuo "samasta muotista" valaminen ei edes isommin häiritse. Katsokaa vaikka 40K wychien figuja; kaikki naispuoliset wychit on tehty samasta muotista, ja silti ne ovat kaikki eri näköisiä.

Samoin on esim. mordheim sisters of Sigmarien laita: Noviisit ovat tasan samannäköisiä, mutta kääntämällä toisen päätä toiseen suuntaan figusta on saatu täysin erilaisen näköinen. Sistereitä on tehty jopa kahdella eri muotilla, ja eri variantteja on vissiin viisi.

Onhan sitten näitä hammerereita ja monia muitakin figuja, jotka ovat kaikki samannäköisiä, vaikka niissä yksilöllisiä eroja olisikin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Trekkeri

Humie, mainitsemassasi Leman Russissa on tullut samat osat jo 2nd edikasta alkaen, uusittu versio sisältää vain sen uuden accessory kehikon.
Nopat ja Taktiikka Ry
MattiL

Viesti Kirjoittaja MattiL »

ihmeen whineemistä mun mielestä pitäis olla tyytyväinen et on ees koko figuja.
ei múa ainakaa haittaa toi sama näkösyys :?
Trekkeri

Jos maksan 25-30€ kasasta muovia, niin silloin kyllä haluan laatua sillä hinnalla enkä mitään tusina tavaraa.
Nopat ja Taktiikka Ry
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Samasta muotista ? :d, meinaatte varmaankin että tehty saman esivalun vai minkä lie pohjalta ?. Sama muotin käyttö aika epätavallista varmaanki, ellei meinaa siis sitä, että joku käy kaivertamassa siihen muotin puolikaisiin lisää sälää ja käy sitten valamassa uudet kappaleet.

Noh kuiteskin, mun mielestä gw:eellä kuiteski iha kiitetävän paljon erilaisia vaihtoehtoja kaikissa suhteissa, varmastikkin miltei eniten noista basic figu valmistajista. Tietysti joku heresy antaa 20 armeijjan verran ylimääräistä sälää mesissä :D, mutta hahmon hinta on silloin luonnolisesti kalliimpi, eivätkä he käytä muovia.
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

Saman muotin käyttöä todellakin. Vrt toi thunderer standard ja toi yks flame cannon crewman :D

Kuva
Kuva
Järjenkäyttö sallittu!
baretul

FallenOne kirjoitti:Saman muotin käyttöä todellakin. Vrt toi thunderer standard ja toi yks flame cannon crewman :D
Öö siis kerroppa miten laitat noi siihen edellisee muottiin ?, vai onko kyseessä vain se että otetaan vanha hahmo tai siitä tehty joku esiversio, esim ilman päätä ja armori tai jotain, ja sitten skulptataan siihen päälle ja valetaan uudestaan. Muottiin ei ylensä enää ruveta painamaan mitään lisää, varsinkaan varamsti muovimuotteihin, noista white metal muoteista en tiedä, mutta sitäkään en usko oikein, koska mitä ihmeen ideaa siinä olisi, kaiveretaan uudestaan tilaa ja kuumenetaan vai ? :D, jos alkuperäisi vielä on rikkoutunut edellisessä valussa, asia vaikeutuu tuplasti :D.

Jos on jotain isoja whitemetalille tarkoitettuja rtv levyjä mitkä menee keskipakovoima valukoineisiin, niin samoissa muoteissa saattaa varamasti aivan mitä vain, jota päätetään tehdä jätti erä, eli siis vaikkapa sisters of batlea, ja warmasteria samassa, koska loppujenlopuksi sillä ei ole mitään väliä mitä siinä samassa muotissa on :D, silloin säästää vain kustannuksia tuossa pyöritämisessä, kun saa paljon kamaa samaan muotiin. Tosin kai siinäkin on jokin raja. Itse en ole mikään kovin nero valu hommissa, eli siis korjatkaa vaan jos olen väärässä :D, mutta näin ainakin oletaisin.
Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader »

Mahdetaankohan tässä nyt hakea vaikka sitä, että nuo pari kääpiötä ovat yksi ja sama kaveri, jolla sattuu olemaan tässä tapauksessa irrallinen käsi. Ja riippuen milllä nimellä kaverin ostaa, niin on erilainen käsi mukana. Eli siis kääpiö tehdään samassa muotissa, kylkiäisenä erilainen "accessory sprue" :)
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Molemmat ovat kylläkin yksiosaisia. Kyllähän tuota muotin/mallin kierrätystä GW:llä harrastetaan. Eli jokaisesta figusta sculptataan 2 erilaista pohjaa ja näistä tehdään pohjamallit joihin sille lisäillään eri detailia. esim. juurikin nuo kaksi kääpiötä. Sama pohja mutta toiselle on tehty isompi lippu. Toinen esimerkki voisi olla 40k örkit. Erilaisia pohjia päille on 4, mutta lisäämällä niihin kypärä/bioninen silmä saadaan helposti useita "erilaisia". Jos jotain oikein kiinnostaa miten tuo GW:n figut tehdään on WD 208:ssa artikkeli figujen valusta ja sculptauksesta.
baretul

Joo tottakai sillätavalla tehdään :D, se on yleinen käytäntö varmastikkin monella valmistajalla. Mutta siis konkretisesti ihan samaa muottia ei käytetä, jos halutaan 2 vähän erinäköstä hahmoa, eli siis aika mahoton ruveta enää säätämään siihen kerran tehtyihi muotinpuolikaisiin.

Noh taas vaihteeks aika turhaa nipotusta multa, mutta oli pakko laittaa muute vaa :D.
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Jeps, saivartelu on aina kivaa kun sitä pääsee harrastamaan. Mutta minua tuo samanlaisuus ei sinänsä haittaa koska ei niitä kaikia ukkoja sieltä yksiköstä erota(ainakaan kääpiöillä).
baretul

Zarathustrian kirjoitti:Jeps, saivartelu on aina kivaa kun sitä pääsee harrastamaan. Mutta minua tuo samanlaisuus ei sinänsä haittaa koska ei niitä kaikia ukkoja sieltä yksiköstä erota(ainakaan kääpiöillä).
Joo totta, ei minuakaan pahemmin, monesti on kivempi kun hahmot ovat samantyypisessä asennossa vierekkäin, ja tekevät hienon näkösen kokonaisuuden silloin, monesti varmaa tälläsissä tapauksissa käytetty samaa figua pohjana.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Fabassa se ei ole kyllä joo niinkään paha.. joku rykmentti vaan näyttää paremmalta imho kun aika samaa koko porukka, lukuunottamatta tietysti command modeleita.

Toki niitä on tylsempi maalata sitten... :D
Humie

Mun pointti ei ollu toi valaminen samaan muottiin, vaan se, et on käyttäny samaa pohjaa ja sit vaan lisänny vähän eri tyylisiä yksityiskohtii. En puhunu valumenetelmist, vaan figujen samannäköisyydestä lopputuloksena (vaik kyllähän seki Koneteekkarina mua kiinnostaa :wink: , mut nyt käsittelinki vaan niitä pakkauksest tulevii figui sellasinaan).

Joka tapaukses, eihän se mua häiritse jos on jossakin määrin samoi figui yksikös, mikä ei varsinkaan ole FB:ssä mikään ongelma (paitsi ehkä jossain esim. Dwarf Rangereissa). Sen sijaan, mua ärsyttää se, et 40K:ssa uusil Cadianeilla on vähän kaikki luutnantit tehty samaa pohjaa käyttäen, samoin ku kaikki plasmat ja meltat. Ei mun mielest vanhat metalliset ollu ollenkaan samal lail (toki onhan niit vanhoi tapauksiiki paljon, mut esim. metallisia Space Mariineja on must aika monta varianttii per äijä).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”