"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Skavenit ja pohjamaali

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Drikon

Skavenit ja pohjamaali

Viesti Kirjoittaja Drikon »

mitä kannattaisi käyttää pohja maalaukseen?
Just a little drop of poison.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Riippuu väriteemastasi. Itse olen käyttänyt mustaa (armeijan yleisväri on Midnight Blue).

Vai tarkoititko minkä merkkistä maalia? Itse käytän joko Citadelin Chaos Blackiä, tai Mastonin mustaa Spraytä. Nykyisin useimmiten teen pohjamaalauksenkin käsin.
Fa Shih

Viesti Kirjoittaja Fa Shih »

Mustaa kannattaa käyttää, mutta ihon kanssa tulee vaikeuksia, joten ne kannattaa maalata ensin valkoisella, ja vasta sitten ihoa päälle.
Xin Sheng!
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Grond kirjoitti:Riippuu väriteemastasi
Fa Shih kirjoitti:Mustaa kannattaa käyttää, mutta ihon kanssa tulee vaikeuksia, joten ne kannattaa maalata ensin valkoisella, ja vasta sitten ihoa päälle.
Tuostakin voi olla montaa mieltä. Itse käytän mustaa pohjamaalia aina, enkä koskaan undercoattaile esim. ihoa erikseen valkoisella. Mun mielestä valinta pohjamaalin suhteen kannattaa tehdä sen mukaan kumman päälle maalaamisesta pitää enemmän, kumpi sopii paremmin siihen omaan tyyliin, eikä itse väriteeman mukaan.

Tietysti on olemassa yksi poikkeus tähän. Nimittäin jos joutuu käyttämään citadelin keltaisia päävärinä. Silloin on oikeastaan pakko undercoatata valkoisella. Toisaalta vallejon kanssa itse lähtisin maalaamaan jopa keltaiseksi tulevaa figua mustalta pohjalta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”