"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Wanha ja Wäsynyt Sotavasara?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
johannes
Valvoja

Viesti Kirjoittaja johannes »

Huh, jospa sitä kerkes jo rauhottua...

Minut saa näkemään punasta "mä olen parempi käyttäjä kun sä" asenteella. Haloo, nyt ollaan internetissä, keskustelupalstalla, tekstiä ruudulla. Miks täälä tietyt käyttäjät dissaa nyypiä?? Miksi?? Miks te pelottelette pieniä hammeristin alkuja räyhäämällä niille kuinka idiootteja ne on? Miks ei voi vastata asiallisesti niin tää keskustelun laatu olis huomattavasti parempaa. Meneekö oikeessa elämässä niin huonosti että täytyy paineet purkaa internetin keskustelufoorumeilla?

Nää kaikille siis yhteisesti, ketään syyttämättä. Järkeviä vastauksia, miettikää ja menkää itseenne.

Nyt saa avautua...
Squirreli
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Squirreli »

Mielestäni tämän kokoisella forumilla pitääkin olla suht. tiukka "kuri" ja järjestys... Käyttäjiä kun kuitenkin on 2500, tuskin auttaa ketään jos edes se 1/10 joka mekastaa saa mekastaa vapaasti, vaikka viestinkin päivässä. Hyvä että aiheesta puhutaan ja ainahan moderaattorit voisivat olla täydellisempiä, miellyttää kaikkia ja vaikka modereoida viestejä erilaisiin profiileihin? ;) Siten että voisi säätää adult-contentin on/off ;) ... tai sitten ei. Mielestäni aihe on siis asiallinen MUTTA en voisi enempää olla eri mieltä tuon moderaattoreiden elitismistä vinkumisen suhteen... Fasisti-moderaattori-elitisti-paskiaiset kun käyttävät aika paljon aikaa tämän forumin parissa ja koettavat parhaansa mukaan kaitsea kuitenkin osin myös varsin nuoren käyttäjistön viestintää täällä. Väitän, että tietty "holhous" on ehdottomasti tarpeen. Seuraavassa lisää.

"Holhous"-ajatukseni taustalla on seuraava ajatusrakenne: Jos ei "holhota", katoavat vanhemmat käyttäjät hitaasti koska asiallinen keskustelu käy mahdottomaksi. Samalla vähenee avunanto ja -saanti, jolloin pidemmän päälle tämä ei palvele myöskään näennäisestä vapaudenlisäyksestä nautiskelevia nuoria kapinallisia. Mustavalkoisesti ja selkeästi sanottuna, näin.

En koe että aloittelijoita tulisi pilkata mutta en myöskään ymmärrä miksi täällä pitäisi saada kirjoilla tai kirjoittaa yleisten sääntöjen ja hyvien tapojen vastaisesti. Moderaatio on pitänyt mielestäni asiallisen linjan etenkin viime aikoina. Voi tosin olla etten vaan huomaa muiden ahdinkoa, omia viestejäni moderaatio on korkeintaan kehunut mallikappaleiksi ;)

No, miten vaan. *lipoo ruskeaa kieltään* ... Jos haluan teini-foorumille niin ainahan voin kirjoittaa selaimeen http://www.demi.fi ja lukea kaikista kivoista jännistä aiheista. Jos haluan figuista keskustella niin eiköhän se tämä forum ole...

-Touko "Squirrel" Kästämä
Viimeksi muokannut Squirreli, To 06.11.2003 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
sanp0

Viesti Kirjoittaja sanp0 »

Ja taas saatiin vaúhtia foorumille. Ei nyt ehkä niin hyvässä mielessä, mutta kuitenkin.
Now, One Day I Started To Tell Everyone That `Killing is my Business...`
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Mitä tuohon kiroilemiseen, tai valvonnan tasoon tulee, se pysyy tasan tarkkaan sellaisena kuin se nyt on. Toki aina kuuntelemme ehdotuksia sen parantamiseksi. Sen uhalla, että täältä katoaisi kaikki käyttäjät, en aijo päästää tänne valloilleen "chattimäistä" saa-kirjoittaa-mitä-haluaa käytäntöä. Foorumin pitäisi olla nykypäivänä tavallaan arkisto, kun taas reaaliaika chatit on semmonen määlymesta missä taas voi avautua vapaasti (tai sanotaan vapaammin).

Ja kyllä, meillä on täällä monta uutta modea jotka vasta aloittelevat modetoimintaa, ja homma on heille uusi. Älkää tuomitko heitä siitä, että he yrittävät pitää teille luettavaa foorumia.
Cacodemoni

Viesti Kirjoittaja Cacodemoni »

johannes kirjoitti:Huh, jospa sitä kerkes jo rauhottua...

Minut saa näkemään punasta "mä olen parempi käyttäjä kun sä" asenteella.
Tuollaisen asenteen välittämiseen en ole koskaan pyrkinyt. Ei kukaan ole parempi kuin joku toinen, mutta postauksissa on erilaisia laatueroja.
johannes kirjoitti: Haloo, nyt ollaan internetissä, keskustelupalstalla, tekstiä ruudulla. Miks täälä tietyt käyttäjät dissaa nyypiä?? Miksi?? Miks te pelottelette pieniä hammeristin alkuja räyhäämällä niille kuinka idiootteja ne on? Miks ei voi vastata asiallisesti niin tää keskustelun laatu olis huomattavasti parempaa. Meneekö oikeessa elämässä niin huonosti että täytyy paineet purkaa internetin keskustelufoorumeilla?
Tässäkin on puolustauduttava, että itse pyrin neuvomaan asiassa kuin asiassa, oli kyseessä miten "alkeellinen" juttu tahansa. Todellakaan kukaan ei ole seppä syntyessään. Mutta jos kyseessä on asia, missä pitäisi alkaa ajattelemaan toisen puolesta (kysymykset tyyliin: Kummalla kädellä pidän pensselistä kii?!?!?!?!?! :D :) :D :) ), niin silloin tulee raja vastaan. Se ei tietenkään oikeuta rähjäämiseen, mutta modet voisivat silloin opastaa oikeaan suuntaan. Fleimausta ei tule koskaan sietää moderoiduilla foorumeila.
johannes
Valvoja

Viesti Kirjoittaja johannes »

Juu totta, hyviä pointteja. Kyllähän ne "millä värillä" ja "kummalla kädellä" topicit häiritsevät hieman, joskus, saunassa, tiskatessa ja halkoja hakatessa.

Jep, kukin voi vaikkapa itse miettiä kuinka vois vaikuttaa keskustelun tasoon, laatuhan lähtee meistä käyttäjistä. duh, tulikohan nyt puhuttua taas jotain ristiin. Anyway, tää on antanut tähän topicciin taas tekstiä seuraavaks kuukaudeks. Olipas mukavaa taas.

-Johannes
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Ylensä alotelijoita tuomitaan siksi, koska he tuppaavat tekemään kysymyksiä mitkä on kysytty jo 230 kertaan ja joita he itse eivät viitsi etsiä hakutoiminnolla, en ainakaan itse ole vielä nähnyt tuollasta "ihan muuten vaan" syrjimistä ja haukkumista sen takia että olisi alotelia :(. Eli siis jos ei itse viitsiä panostaa kysymykseen tai etsiä sitä haku toiminnolla, ei kannata odottaa siihen mitään järjellistä vastausta, tai vastausta edes ollenkaan :D. Noh toi kuitenki vaa tosta newbiette syrjimisestä.
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Ymmärtääkseni Newbie puoli on tällä hetkellä paremmin hoidossa kuin aikaisemmin. Meillä on muutama uusi ihminen vastaamassa heille - minä mukaan luettuna. Lisäksi käyttäjä moderoinnista hankkiuduttiin eroon.

Ainakin FB osio on siistiytynyt aikaisemmasta. Minä olen ainakin saanut vastailla ihmisten yksityisiin viesteihin ja teen sitä mielelläni. Tarvittaessa vastaan, editoin ja siirrän viestejä kysymyspalstalle.

Aloittelijoita on monenlaisia. On totta, että pääsee helpommalla, jos käyttäytymissääntöjä ei tarvitse opetella kantapään kautta. Minä itse ja monet muut yritämme suhtautua heihin ymmärryksellä. On suorastaan positiivista nähdä uusi pelaaja, joka hillitysti kysyy apua sen sijaan, että pitäisi kiukutella ja vaatia apua aivan heti välittömästi.

Kenenkään täällä ei pidä moderaattori-setiä pelätä. Me emme ole vaikeuttamassa teidän elämäänne tai rajoittamassa teidän vapauksianne. Meitä ei tarvitse nöyristellä. Me olemme Warhammerin pelaajia siinä missä tekin olette ja Sotavasaran käyttäjiä samaan tapaan. Yritämme vain Weekenderin pyynnöstä pitää paikkaa pystyssä ja teemme sen parhaamme mukaan. Valitettavasti tosiasia on se, että kun yhteen suuntaan vähän kumartaa, tule samalla toiseen suuntaan pyllistäneeksi.

Vaikka foorumilla liikkuu varsin paljon nuoria pelaajia, on täällä myös aikuisia käyttäjiä. Kaikkien yhteisen viihtyvyyden vuoksi kirjoitusasun tulisi mukailla kirjakieltä luovasti ja olla kieliasultaan korrekti (emme vaadi täydellistä oikein kirjoitusta, puhdasta kirjakieltä, mutta asiallisuutta). Jos ihminen ei osaa ilmaista itseään kiroilematta tai omaa muun asenne ongelman, vika ei ole foorumissa vaan käyttäjässä.

Mitä tulee ketjujen lukitsemiseen, ei koko Sotavasaran historiassa ole vastaan tullut kuin muutama ketju, joka on mielestäni väärin perustein lukittu (ja ainakin yhden minä sain aukaistuksi, kun kirjoitin riittävän perustellun näkökulman ja vastineen asiaan). Tietysti tästäkin asiasta saa kanssani olla erimieltä. Usein lukitseva moderaattori toteaa syyn lukitsemiseen, joten hänelle voi kyllä laittaa asiasta perustellun mielipiteen ja kertoa, miksi kyseistä keskustelua tulisi saada jatkaa. Meillä on kyllä mahdollisuus tarvittaessa avata keskustelut, jos tunnemme siihen tarvetta.

Palautteen antaminen on suotavaa ja jopa rohkaistavaan, kun se tapahtuu rakentavassa hengessä. Me emme ole jumalolentoja ylhäisissä norsunluutorneissamme, vaikka se voi vaikuttaa siltä.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Heti alkuun syytä mainita, että FB&LOTR-osiot 95% tuntematonta seutua minulle, joten on tiedä miten siellä asiat on toimineet, mutta 40K ja Yleisen puolella en ole kokenut modejen rajoittavan vapaata keskustelua. OK, teiniangstia poteva ei voi kirjoitella tekstiä, jossa joka toinen sana on naisen sukupuolielimeen viittaava. Tätä tekstiä kuulee riittävästi kadulla, ei sitä tarvitse lukea täällä.

Jokunen ketju on osunut silmiin, että lukko on heilahtanut ja mielestäni aiheestä. Kyselyt "mitä/miten ostan/maalaan/astun kauppaa/elän" tai mitenkään rajoitetun kyselyt tyyliin "en tunne peliä, mutta voisko joku referoida sääntökirjan mulle?" Kun viikonlopun jälkeen avaa koneen ja katsoo lukemattomat viestit ja 12 sivua olisi tarjolla, niin vaikea uskoa, että kaikki olisi asiallista ja hyödyllistä.

Asiallisia threadejäkin on ja jos vertaa Waryammeriin tai Talkbloodbowliin, niin tasoero on häikäisevä. Kiitokset tästä Weekenderille, modeille ja käyttäjille.

Jokainen joka kokee Sotavasaran itselleen epämiellyttäväksi voi käyttää vapauttaan olla tulematta tänne. Jokainen joka kokee Vasaran epädemokraattiseksi voi taputtaa itseään selkään oikeasta havainnosta. Tämä on Weekender Ensimmäisen valtakunta, jossa hänen sana on laki, mutta vastavuoroisesti rajavalvontaa ei ole.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Ilmeisestikin keskustelulle foorumin toiminnasta on tilausta, sen verran nopeasti tänne on pari sivua tekstiä ilmestynyt :).

Kuten asiasta on jo mainittu, ei Sotavasara ole mikään julkinen palvelu - ketään ei tänne ole pakotettu, ja jos ei tyyli miellytä jokaisella on vapaus pysytellä poissa. Jos taas kokee tarpeellikseksi osallistua foorumin toimintaan, se tehdään niissä puitteissa jotka ylläpitäjä ja maksaja (=Weekender) määrää. En oikein ymmärrä mikä tässä asiassa on niin vaikea käsittää. Jos yksinkertaisten sääntöjen ja tapojen noudattaminen on ylivoimaista, ja joku kokee ne rajoittavana, kannattaisi pitää kohtuullisen pitkä tuijotussessio peilin edessä.

Sanotaan nyt sananen moderoinnistakin. Itse olen työssäkäyvä kahden pienen lapsen isä - eli minulla ei ole ylimääräistä aikaa käyttää moderaattorin oikeuksiani ihan vain muiden käyttäjien kiusaksi. Eli en istu koneellani vahtimassa mitä ihmiset kirjoittavat, jotta voisin pomoilla ja lukita ketjuja koska minulla oikeus on niin tehdä. Mutta samaan hengenvetoon, ei minulla ole figufoorumilla halua lukea aivan asiaankuulumatonta tekstiä. Ja kun vastaan tulee asiattomuuksia, puutun niihin.

Ja vielä kielenkäytöstä: saako ylläoleva teksti jotenkin enemmän pontta käsiteltynä seuraavaan muotoon:
"Sanotaan nyt sananen v**un moderoinnistakin. Itse olen p***kele työssäkäyvä kahden pienen lapsen isä - eli v**tu minulla ei ole ylimääräistä v**un aikaa käyttää h**vetin moderaattorin oikeuksiani ihan vain muiden v**tun käyttäjien kiusaksi."

Jos mielestäsi tuollainen teksti sopisi hyvin Sotavasaraan, lienet väärässä paikassa.
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Kyllähän jutut alkavat joskus tuntua aika puiselta mutta muistakaa että käyttäjiä on paljon!

Ja usein olen huomannut että henkilöt kirjoittavat tänne tunnepuuskissaan melkein mitä vain! Eli jos vituttaa, älä kuvittelekkaan avaavasi Sotavasara.netiä :wink:

KK
niih.
sanp0

Viesti Kirjoittaja sanp0 »

Miksi kaikki puhuvat nyt kiroilusta ja muuten huonosta kielestä. En ole edelleenkään puhunut, että pitäisi saada kiroilla vapaasti, vaan ettei sitä viestiä tarvitsisi kokonaan poistaa. Ja miksi ne harvat hyvät inside läpät pitää poistaa joistakin viesteistä, jos se ei oo mitenkään loukkaava, sillä se viesti jää sinne ja siitä sitten vähemmän hyötyä kuin se olisi normaalisti siellä.

Aijon kaikissa tapauksissa pysyä Sotavasarassa, koska ei ole parempaakaan ja siitä kiitokset Weekenderille, joka on jaksanut kattella meitä kaikkia.

Ja mitä niihin nyyppiin tulee, niin sen takiahan niitä sanotaan nyypiksi, koska he eivät osaa/tiedä vielä paljoakaan. :)

Lopuksi haluaisin pyytää moeraattoreita vähän löysäämään ruuvia ja ottamaan rennommin. Käykää kavereittenne luona, pitäkää hauskaa ja olkaa ihmisiksi : :wink:
Now, One Day I Started To Tell Everyone That `Killing is my Business...`
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

sanp0 kirjoitti:Lopuksi haluaisin pyytää moeraattoreita vähän löysäämään ruuvia ja ottamaan rennommin. Käykää kavereittenne luona, pitäkää hauskaa ja olkaa ihmisiksi : :wink:
Valitettavasti, kuten voit katsoa vaikkapa käyttäjien ikäkyselystä, reilusti yli puolet käyttäjistä on lapsia (alle 18 v.). Ei kakrujen voi antaa temmeltää ihan omin nokkinensa, siitä nyt mitään tule ;).

Mutta vakavasti, esimerkin moderoimattomasta warhammer-"keskustelusta" voi hakea vaikkapa rec.games.miniatures.warhammer -uutisryhmästä. Kurkatkaapa vaikka google groupsin kautta täältä, ja miettikää haluaisitteko Sotavasarasta samanlaisen.

Edelleenkin ollaan figufoorumilla - useimmat kävijät (allekirjoittanut mukaanlukien) ovat täällä juurikin keskustelemassa warhammereista/mordheimista/maalauksesta/jne jne. Itseäni ei ainakaan kiinnosta lukea teini-keskustelua aiheesta "mistä sais perjantaipullon" tai "paljo kannattaa maksaa hakiksia Kossusta". Ääriesimerkkejä ehkä, mutta kuukausi ilman moderointia ja keskustelu alkaisi degeneroitua tuolle tasolle.

Modeja on helppo haukkua ja osoittaa syytävällä sormella. Kummallisesti vain valitus tulee yleensä tuollaiselta 1-50 viestillä osallistuneelta käyttäjältä. Mitä itse olen aiheesta keskustellut pidempään Sotavasaraa käyttäneiden kanssa (ennenkuin itse modeksi päädyin), yleisesti ottaen haukuimme linjaa ja modeja liiankin lepsuiksi. Postaamalla asiattomia viestejä palautekin on sen mukaista. Ja mikään ei ole helpompaa kuin kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo, kun sen voi tehdä nickin takaa nimettömänä.

Mutta jos tuntuu, että kysyntää on yleiselle jauhamiselle muista aiheista, niin ei muuta kuin tuolta tutustumaan php:hen, tuolta etsimään sopiva webbihotelli, ja omaa foorumia pystyyn.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

En ole vielä itse huomannut inside vitsejä täälä :(. Ehkä olen vaan huononäköinen tai jotain, mutta siis ei sitä kiroilulla edesauteta jos jotain huumoria haluat tänne sanpo.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Grond kirjoitti: Ääriesimerkkejä ehkä, mutta kuukausi ilman moderointia ja keskustelu alkaisi degeneroitua tuolle tasolle.
Hmm... Ei olisi kokeilun paikka?

Kiroilu on luultavasti sen takia kiellettyä että tälläisiä http://rmk.hamk.fi/~ruhanmi1/video/Palaute.swf ihmisiä on olemassa, muidenkin kuin esiteinien joukossa.
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Sotavasarahan on vain ja ainoastaan figupelifoorumi, muista asioista voitte keskustella vaikka tuolla http://www.demi.fi :wink: .
Täällä pitää olla kunnon modet pitämässä järjestystä jos heitä ei olisi foorumeista tulisi nolla.netin tyylistä keskustelua, jossa ei muuta tehdä kuin haukutaan yhdenkin väärän sanan sanojaa joka topicissa.

Eikä sotavasaraan voi koko ajan suoltaa uutta topiccia koska ei niitä yksinkertaisesti riitä koko ajan figupeleistä, aina välillä on mukava lukea vähän vanhaakin asiaa vaikka uudesta topicista, koska varmasti moni saataa keksiä uutta siihen.

Niinkuin Grond sanoi jo että ei täällä teinien lähettämiä juopotelu topicceja kaivata, en niitä haluaisi itsekkään vaikka olenkin 14 vuotta (eli juuri tuossa iässä koska niitä luetaan) Näitähän luetaan ircissä tai tuolla demin foorumilla :wink: okei?
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Cacodemoni kirjoitti: Mielestäni juuri tämänkaltaiset kirjoitukset pudottavat foorumin tasoa. Itsesi kaltaiset newbiet ovat syypäitä uljaan foorumin rappiolle. Menehän kotiisi kasvamaan, tule takaisin vasta sitten, jooko?
Täähän on just hyvä threadi? Tää on jotain uutta ja jotain mihin miekin jaksan vastata. (olen yhä sitä mieltä että sotuun kaivataan "moderaattorit ja ylläpitäjä ei vät ota vastuuta alueen sisällöstä-alue" ;D)

Ja Cacodemoni, itsesi kaltaiset ylimieliset wannabe-veteraanit ovat syypäitä uljaan foorumin rappiolle. Onhan sitä vikaa noissa "newbiessakin" mut ne oppii yllättävän nopeesti tavoille :D Ja huom. en sano olevani mitenkään parempi kuin kukaan muu tällä foorumilla.

EDIT:
Riio-Kola kirjoitti: Täällä pitää olla kunnon modet pitämässä järjestystä jos heitä ei olisi foorumeista tulisi nolla.netin tyylistä keskustelua, jossa ei muuta tehdä kuin haukutaan yhdenkin väärän sanan sanojaa joka topicissa.
Ai niiku mie? :D
Viimeksi muokannut Maelis, Pe 07.11.2003 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

"Maassa maan tavalla" pätee myös foorumeihin, jos sotun säännöt ei miellytä, ei ole pakko tulla.

Sotuhan on paisunut melkoiseksi mammutiksi verrattuna vuoden takaiseen. Tämä on tarkoittanut myös sääntöjen tarkennusta, koska yksilölliseen ohjaukseen ei ole aikaa niin paljoa samalla myös odotetaan, että niitä sääntöjä noudatetaan. Tämä on musta verrattavissa hiukan koululuokkaan: Mitä suurempi kasa oppilaita, sen vähemmän jää opettajalle aikaa auttaa jokaista erikseen, yksikin häirikkö sitten häirikkö voi haitata 10 oppilaan työskentelyä. Täten musta tiukempi raja on ymmärrettävä.

Kouluvertausta käyttääkseni voisin ihmetellä tätä, etteivät ihmiset jaksa itse etsiä/miettiä ennen kuin kysyvät. Totta, joku luultavasti osaa sanoa 5 sekunnissa miten jokin sääntö menee ja kenties jopa voi 10 sekunnin kirjan selauksella löytää kohdan, mihin menee aloittelijalta menisi jopa kymmeniä minuutteja. Kuitenkin aloittelijan pitäisi musta mieluiten etsiä kysymykseen vastausta itse ja vasta kun alkaa seinä tulla vastaan (ei löydä jotain pilkkua), kysyä (varmistaminen tulkinnalle on myös ok jos on epävarma. Kuitenkin oman tulkinnan muodostus on tärkeää). Näin ihmiset oppisivat oma-alotteisemmiksi, käyttämään hakutoimintoa jne. eikä vastausta tarvitse aina tuoda valmiiksi pureskeltuna. Valmiiksi pureskellun vastauksen antaminen saattaa olla myös karhun työ - ihminen oppii, mistä saada helpsti vastaus ja menee siitä mistä aita on matalin & mikä on helpointa lyhyellä tähtäimellä. Seurauksena syntyy lähinnä jotkut asiat ulkoaopetellut ihminen, joka ei osaa soveltaa tietoa (ei ole koskaan ollut kiinnostunut miten tai mistä saa tietoa, vaan halunnut vain tietyt ratkaisut). Esim. lapsi opettelee kertotaulut ulkoa, ymmärtämättä mistä on kyse. Hän tietää että 7*7=49, tajuamatta miksi. Kun sitten tulee lasku 11*10 onkin sormi suussa, koska ulkoaopetellussa kertotaulussa ei moista löytynyt (mutta jos ois ymmärtänyt miten kertolasku toimii, olisi tehtävä piece of nakki). Tämän takia mä suhtaudun hiukan nuivasti kysymyksiin, joissa ei ilmiselvästi ole jaksettu miettiä vastausta kovinkaan kauaa.

Samoin myös tapaukset, joissa kysytään kysymisen vuoksi ihmetyttävät. Eli joku kysyy aluksi asiaa x (vaikkapa miten maalata jokin figu) ja kuvailee ongelmansa varsin hyvin. Sitten 10 muuta apinoi toisista figuista samaa, vaikka todellista ongelmaa heillä ei ole oikeataan olllut. Tulee tunne, että 9/10:stä on lähes aina enemmän tai vähemmän turhaa. :(

Paskan puhumisen vois musta jättää siis ircheihin, kaveriporukoihin jne. kun taas foorumit muodostuisivat pienoisiksi arkistoiksi.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
factordunk

Viesti Kirjoittaja factordunk »

Kun aletaan valittamaan kuinka hanurista kaikki tällä foorumilla on, syntyy hurjan suosittu threadi.

Suuri osa Yleisistä keskusteluista on tyyliin. "ilmoitan sitä ja tätä ja 124 innokasta kuittaa ja lupautuu pelaamaan veteraanipelin keväällä 2053.
Edit: Liian hidas
Averren

Viesti Kirjoittaja Averren »

Sotavasarassa ei ole MITÄÄN vikaa.
I never met another man I'd rather be. And even if that's a delusion, it's a lucky one.

Ostetaan Bolt Action Jenkkien menopelejä ja kaikkea Saksaa. Tarjotkaa YV:llä
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”