Confrontationista tarkemmin

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Houndi

Confrontationista tarkemmin

Viesti Kirjoittaja Houndi »

Kattelin nuo aiemmat aiheet ja niistä ei saanut oikein mitään irti... Joten haluaisin tietää enemmän itse pelaamisesta, mitä siihen tarvitaan ja eri joukoista? Ja kun kävin katsomassa eräässä netti kaupassa yksi nappula 23.50€, voiko pitää paikkansa?

Kaunis kiitos.
tnjrp
Viesti:

Re: Confrontationista tarkemmin

Viesti Kirjoittaja tnjrp »

FoxHound kirjoitti:Joten haluaisin tietää enemmän itse pelaamisesta
Koska epäilen, että tällä foorumilla kävijöistä Confrontationia oikeasti pelanneet voidaan laskea yhden käden sormin, ja vähän sirkkelin runtelemallakin kädellä pärjää, niin helpoimmin tämän voisi luulla selviävän ne säännöt lukemalla. Linkkejä pitäisi olla aikaisemmissa keskusteluissa.
mitä siihen tarvitaan
Vähimmillään yksi figublister, jokainen on aina lailillinen yksikkö ja pitää sisällään kaikki tarvittavat säännöt ja muut dilbehöörit, pl. nopat. Kyseessä on kahakkapeli, joten laudalle ei mitään massiivisia armeijoita kannattane edes kuvitella marssittavansa. Eri asia on sitten samaan maailmaan sijoittuva, samoilla figuilla pelattavissa oleva ja saman firman kauppaama Rag'Narok -peli.
kun kävin katsomassa eräässä netti kaupassa yksi nappula 23.50€, voiko pitää paikkansa?
Riippuu varmaan ihan siitä, mitä figua kattelit. Trooperit ovat semmoista 3:a euroa kappale, ellei halvempiakin, kun taas isot monsterit vastavuoroiset sitten kustantavat "vähän" enemmän. Ei pitäisi olla yllätys tällä alalla. Ohjevähittäiset löytyvät Rackhamin omasta webbikaupasta.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
Houndi

Kiitos.. Oletko itse pelannut kyseistä peliä onko meinaan mistään kotoisin?
tnjrp
Viesti:

Näh. Pois fantasianäljä minusta :roll:

Säännöt olen kyllä päällisin puolin vilkuillut. Aika paljon niissä on sellaista perinteistä kahakkapelien tyylistä yhden mallin tekemisten kanssa tuhertamista, esim. lähitaistelussa jaetaan hahmon käytössä olevat nopat hyökkäykseen ja puolustukseen ennen heittämistä. Ei siinä nyt sinänsä mitään vikaa ole tietenkään, mutta kuten sanoin, en ole asiaan niin kovasti syventynyt.

Netistä katsoen mielipiteet vaihtelevat suunnilleen pelikelvottomasta ihan asialliseen. Tosin kaikkein negatiivisimmat käsitykset perustunevat siihen, ettei sääntöjä ole ihan täysin ymmärretty eikä ainakaan kokeiltu.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Säännöt saa lontoon kielellä muistaakseni rackhamin nettisivuilta ja ei ne ukot ole mun mielestä oikestaan yhtään sen kalliimpia ku GW:n ukot. Jotkut voi olla jopa halvempia. Säännöistä en osaa mitään tarkempaa sanoa muuta kuin sen että niiden ukkojen mukana tulevat kortit kannattaa säästää jos haluaa pelata niillä.
tnjrp
Viesti:

Rackham on näköjään hiljan julkaissut Confrontationin FAQ:n enklanniksi (PDF). Sieltä luulisi sitten joidenkin säännöt lukemalla epäselviksi jäävien kohtien selviävän.
Houndi

Kiitos, kiitos eiköhän tää ole nyt selvinnyt... :D
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Hmm jaahas pelin figuista pidän todella paljon :D, sääntöjä olen jonkin verran tiiraillut. Kuulemma ei mikään kovin huono mutta ei mikään paraskaan tuo peli. Hyvä tuo on sen puolesta ainaki, että ei tarvitse haalia kovin suurta määrää hahmoja kasaan kunnes saa todella peli kelposen läjän hahmoja, tällöin voi panostaa myös maalaukseen todella paljon. Itse ajatelin kokeilla tuota, kun jaksan vain kerätä sopivat warbandit kasaan.

Nuo 23 eken figut voi olla sellasia minotraurista dragoniin kokosia sittes :D, esim joku minotauri rackhamilla (gw:een mittoihin verratuna) on aika saamarin iso kokonen. Ylensä tuolla ollut hivenen halvemmat kun games workshopilla, mutta sitten tietysti poikeiksia löytyy, koska heilläkin ositain sama metodi hinnotella, eli siis hyvät hahmot pelissä maksaa euroissa jonkin verran enemmän kuin samankokoiset rivi miehet.
Houndi

Jos nyt ruveetaan ihan warbandeista puhumaan niin millaisia ovat: Griffins of Akkylannia, Wolfen of Yllia ja Drunet...
PS: Ja miten Famialiarit ja Elementit toimii?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”