Kaapujen maalaus
Kaapujen maalaus
Eli.
olisin maalaamassa tuollaisia Dark Angles mekkoja, mutta en ole varma kuinka.
melko varmasti on jo topikki aiheesta, mutta jos saisi asian pähkinänkuoressa, niin olisi helppo lähteä harjoittelemaan.
Kiitos
olisin maalaamassa tuollaisia Dark Angles mekkoja, mutta en ole varma kuinka.
melko varmasti on jo topikki aiheesta, mutta jos saisi asian pähkinänkuoressa, niin olisi helppo lähteä harjoittelemaan.
Kiitos
-
baretul
Jep eli ideana on se että kaavussa on ryppyjä jotka pitäisi saada näyttämään rypyiltä, eikä vain maalatulta metallilta tai muovilta. Paras idea on se että varjostaa ja korostaa ne, eli siis maalaa tummempaa rakoihin ja vaaleampaa ryppyjen päälle.
Esimerkinä Jennifer Haleyn elffi:

Hän on siis maalannut punaisen viitan takana niin että ensiksi todennäköisesti musta tai todella tumma punainen ja sen jälkeen hän on ryppyjen "koho kohtiin" maalannut kirkkaampaa punaista asteittain, blood redin tapaiseen väriin asti, niin että hän aina aina jätti edellistä väriä näkyviin, eli siis maalasi pienemmälle aluelle kirkkaampaa väriä. Tätä kutsutaan layeroinniksi.
Myksin washaamisella voi toteuttaa helposti tuon, eli siis maalaa aluksi viitan haluamallaan värillä ja sen jälkeen laittaa päälle vetisen maalin joka valuu rakoihin, esim ensiksi bleached bone sen jälkeen ruskea inkki tai todella vetinen beastil brown. Myöhemmin on vielä kätevä korostella samalla tapaa kun edellisessä metodissa tohon päälle, eli siis sen washauksen jälkeen normalisti maalaa ehkä hieman washauksessa "likaantuneille" kohille bleached bonea tai bleached bonen ja beastil brownin sekotusta. Tämä siis jos tekee valkosta viittaa.
Uskoisin että dark angelejen kaavut ovat valkoisia, jos oikein muistan. Kannattaa käyttää siis beastil brownia ensiksi ja sitten sekottaa siihen asteittain bleached bonea ja maalata "koho kohdille" sitten lopuksi voi tehdä maksimaliset korostukset skull whitellä. Tuon voi tehdä myös maalaamalla ensiksi bleached bonen ja sitten laittamalla siihen brown inkin tai vetisen beastil brownin. Beastilin tilalla voi käyttää myös vermin brownia, scorhced brownia johon on sekotettu bleachedia tai vastaavaa ruskeaa tai kellertävän ruskeaa. Brown inkin tai vetisen beastil brownin tilalla voi käyttää vetisenä edellä mainituja maaleja tai sitten vaikkapa flesh washia (tosin vähän punertava samoinku chestnut ink). Washausta voi helpottaa jos sekottaa washiin tilkan saippuaa jota on valmiiksi ohennettu veteen tai vastaavaa pesu ainetta (aito flow improver tekee sen möys), tällöin maali siis valuu helpommin koloihin.
Noh tuo tuosta toivotavastai tämä minun lyhyt tiivistelmäni oli hyvä
, en anna mitään tee näin ja näin vinkejä ylensä, koska se vain tekisi karhun palveluksen, jos tuleivasuudessa nääs haluat maalata paremmin sitä auttaa paljon se jos lukasee maalaus tutorialeja, kuuntelee mitä muut pälättää foorumeijja, tuijjottaa muitten maalauksia. Sitä ei opi niin että haluaa kaiken heti nyt tänne
. Tosin tuskin sinulla tälläinen asenne vältämättä on
.
Esimerkinä Jennifer Haleyn elffi:

Hän on siis maalannut punaisen viitan takana niin että ensiksi todennäköisesti musta tai todella tumma punainen ja sen jälkeen hän on ryppyjen "koho kohtiin" maalannut kirkkaampaa punaista asteittain, blood redin tapaiseen väriin asti, niin että hän aina aina jätti edellistä väriä näkyviin, eli siis maalasi pienemmälle aluelle kirkkaampaa väriä. Tätä kutsutaan layeroinniksi.
Myksin washaamisella voi toteuttaa helposti tuon, eli siis maalaa aluksi viitan haluamallaan värillä ja sen jälkeen laittaa päälle vetisen maalin joka valuu rakoihin, esim ensiksi bleached bone sen jälkeen ruskea inkki tai todella vetinen beastil brown. Myöhemmin on vielä kätevä korostella samalla tapaa kun edellisessä metodissa tohon päälle, eli siis sen washauksen jälkeen normalisti maalaa ehkä hieman washauksessa "likaantuneille" kohille bleached bonea tai bleached bonen ja beastil brownin sekotusta. Tämä siis jos tekee valkosta viittaa.
Uskoisin että dark angelejen kaavut ovat valkoisia, jos oikein muistan. Kannattaa käyttää siis beastil brownia ensiksi ja sitten sekottaa siihen asteittain bleached bonea ja maalata "koho kohdille" sitten lopuksi voi tehdä maksimaliset korostukset skull whitellä. Tuon voi tehdä myös maalaamalla ensiksi bleached bonen ja sitten laittamalla siihen brown inkin tai vetisen beastil brownin. Beastilin tilalla voi käyttää myös vermin brownia, scorhced brownia johon on sekotettu bleachedia tai vastaavaa ruskeaa tai kellertävän ruskeaa. Brown inkin tai vetisen beastil brownin tilalla voi käyttää vetisenä edellä mainituja maaleja tai sitten vaikkapa flesh washia (tosin vähän punertava samoinku chestnut ink). Washausta voi helpottaa jos sekottaa washiin tilkan saippuaa jota on valmiiksi ohennettu veteen tai vastaavaa pesu ainetta (aito flow improver tekee sen möys), tällöin maali siis valuu helpommin koloihin.
Noh tuo tuosta toivotavastai tämä minun lyhyt tiivistelmäni oli hyvä
En suosittelisi washausta. En jaksa uskoa että siten saa järkevän näköisiä varjoja pintoihin joissa pelkkä "koloihin tummaa ja reunoille vaaleeta" highlightaustapa ei toimi. Jos oikeasti haluaa päästä helpolla, kannattaa layeroida. Onpahan itsellä sitten täysi kontrolli sen suhteen mihin sitä maalia menee ja mihin ei.
Itse olen maalaillut lähiaikoina luun värisiä juttuja MP:n maitokahvilla. Liihen päälle on layeroinut (en washannut) ruskealla (brown) inkillä kevyet varjot ja rajaukset. Lopuksi olen highlightannut paksusti MP:n kalpealla iholla. Koko touhu onnistuu hyvin suoraan mustan pohjamaalin päälle ja näyttää varsin hienolta käytettyyn aikaan suhteutettuna. Kannattaa ainakin kokeilla.
MP:n maalit ovat kyllä tuossa tavassa ehdottomia. Älä kysy miksi, ovatpahan vain.
Edit: Hups
Luin juuri baretulin viestin vikan kappaleen. Ymmärrän pointtisi. Kyllä toisinaan on hyvä antaa suoriakin esimerkkejä, koska tosiasia on se että jos lähtee pelkän teorian pohjalta maalaamaan esimerkiksi citadelin maaleilla niin on aika helppo tuhota figu ja samalla oma motivaatio.
Joskus on paras antaa simppelit ohjeet joilla saa helposti hyvän lopputuloksen. Etuna tässä on se, että kun ihmiset huomaavat voivansa saada aikaan helposti samankaltaista (tai parempaakin) jälkeä kuin esim. armeijakirjoissa, on varmasti pienempi kynnys jatkaa uusien juttujen kokeilemista. Ja kyllä ne pohjimmaiset periaatteet tulevat selville myös itse oivaltamalla.
Menipä mun teksti taas epämääräiseksi.. Mitä yritän sanoa että joskus teoriaa on hyvä tukea simppelillä step-by-step ohjeella. Toisaalta olen kyllä esittänyt päinvastaisiakin mielipiteitä kun puhe on ollut NMMstä..
Itse olen maalaillut lähiaikoina luun värisiä juttuja MP:n maitokahvilla. Liihen päälle on layeroinut (en washannut) ruskealla (brown) inkillä kevyet varjot ja rajaukset. Lopuksi olen highlightannut paksusti MP:n kalpealla iholla. Koko touhu onnistuu hyvin suoraan mustan pohjamaalin päälle ja näyttää varsin hienolta käytettyyn aikaan suhteutettuna. Kannattaa ainakin kokeilla.
MP:n maalit ovat kyllä tuossa tavassa ehdottomia. Älä kysy miksi, ovatpahan vain.
Edit: Hups
Joskus on paras antaa simppelit ohjeet joilla saa helposti hyvän lopputuloksen. Etuna tässä on se, että kun ihmiset huomaavat voivansa saada aikaan helposti samankaltaista (tai parempaakin) jälkeä kuin esim. armeijakirjoissa, on varmasti pienempi kynnys jatkaa uusien juttujen kokeilemista. Ja kyllä ne pohjimmaiset periaatteet tulevat selville myös itse oivaltamalla.
Menipä mun teksti taas epämääräiseksi.. Mitä yritän sanoa että joskus teoriaa on hyvä tukea simppelillä step-by-step ohjeella. Toisaalta olen kyllä esittänyt päinvastaisiakin mielipiteitä kun puhe on ollut NMMstä..
-
baretul
Joo jep itse kyllä tekisin tuon layeroinnilla, koska niinkuin sanoit se on paljon hallitumpi ja parempi tapa tehdä viittaa
, mutta washaus kyllä varmaanki jonkin sortin vaihtari, en kyllä varmasti ihan heti lähtis sellasta viittaan tekemään.
Viimeaikoina, tai no ylensä en ole pistänyt suoraa step by step ohjetta, koska se ruokkii laiskuuteen, tuon maalauksen kehitymisen saralla. Tosin step by step tutorialejen kautta oppii aika kätevästi, tuota käytäntöä, ja hahmottaa teoriassakin nopeasti. Tosin jossaki se raja menee, ehkäpä ei tälläisessä topicissa, mutta joskus tulee sellasia tapauksia, että näkee persoonasta, että ei sitten jaksaisi tehdä mitään, vaan kysyy joka ikisen päähän pälkähätäneen ongelman täältä, odotaen helppoa siistittyä yksinkertaista vastausta, jossa asia tulee heti selville, koska hän ei itse jaksa keskittyä maalaukseen, vaan odottaa että muut hoitavat sen puoliksi valmiiksi heille
.
No jooh
, saimpa tosta mahollisimman epäselvän, mutta kai pointti tuli esiin. Tosin voisin kyllä laittaa tulevaisuudessa enemmä, noita step by step systeemejä, koska ne ainaki pistää ihmiset touhuamaan nopeasti, ku on joku selvä kaava minkä mukaan tehä. Itsekin alkuvaiheissa olisin tarvinnut tuollasia, hahmotamaan valoa ja varjoa, lineystä, inkausta jne..... nykyää tosin olen heti närkästynyt, kun ei tehä niin mun mielestä kuuluis, mutta se oonki vaa mä
, tulistun tai vastaan tympeästi aika nopeasti, jos ei miellytä kommentti tai kysymys
. (esim. rackhamit
)
Viimeaikoina, tai no ylensä en ole pistänyt suoraa step by step ohjetta, koska se ruokkii laiskuuteen, tuon maalauksen kehitymisen saralla. Tosin step by step tutorialejen kautta oppii aika kätevästi, tuota käytäntöä, ja hahmottaa teoriassakin nopeasti. Tosin jossaki se raja menee, ehkäpä ei tälläisessä topicissa, mutta joskus tulee sellasia tapauksia, että näkee persoonasta, että ei sitten jaksaisi tehdä mitään, vaan kysyy joka ikisen päähän pälkähätäneen ongelman täältä, odotaen helppoa siistittyä yksinkertaista vastausta, jossa asia tulee heti selville, koska hän ei itse jaksa keskittyä maalaukseen, vaan odottaa että muut hoitavat sen puoliksi valmiiksi heille
No jooh
True, true. Kysytään vaikka että millä joku tietty väri "kuuluu" highlightata että siitä tulisi "sillee hieno" (itse asiassa tuossa on jo paljon informaatiota. Yleensä tuon "sillee hienon" saa vasta kun on tivannut että minkälaista lopputulosta haetaan. Anteeksi kyynisyys. Enkä kohdistanut tätä LarZaliin millään tapaa, mielestäni tämän threadin kysymys oli varsin hyvin muotoiltu.)baretul kirjoitti: Viimeaikoina, tai no ylensä en ole pistänyt suoraa step by step ohjetta, koska se ruokkii laiskuuteen, tuon maalauksen kehitymisen saralla. Tosin step by step tutorialejen kautta oppii aika kätevästi, tuota käytäntöä, ja hahmottaa teoriassakin nopeasti. Tosin jossaki se raja menee, ehkäpä ei tälläisessä topicissa, mutta joskus tulee sellasia tapauksia, että näkee persoonasta, että ei sitten jaksaisi tehdä mitään, vaan kysyy joka ikisen päähän pälkähätäneen ongelman täältä, odotaen helppoa siistittyä yksinkertaista vastausta, jossa asia tulee heti selville, koska hän ei itse jaksa keskittyä maalaukseen, vaan odottaa että muut hoitavat sen puoliksi valmiiksi heille.
Joo. Maalaamisen opettaminen ei ole helppoa. Saa nähdä miten ensi conissa homma hoituu, kun aiheena on armeijamaalaus. Siis blendauksen perusteiden perinpohjainen opettaminen (eli alusta saakka monen monta layeria) ei oikein skulaa tuolloin. Armeijamaalauksessa tulee maalattua enemmän vippaskonstien kanssa ja vähemmän perusteellisesti blendaten. Kikkailu ja rento maalin figuun lätkiminen (älkää ymmärtäkö väärin, en tarkoita hosumista tai drybruhinkeja sun muita, vaan tietyntyyppistä pelkistettyä blendaustapaa) saa aikaan yleensä paljon paremmin pöydällä toimivia figuja kuin perusteellinen ja hillitty blendaus.baretul kirjoitti:No jooh, saimpa tosta mahollisimman epäselvän, mutta kai pointti tuli esiin. Tosin voisin kyllä laittaa tulevaisuudessa enemmä, noita step by step systeemejä, koska ne ainaki pistää ihmiset touhuamaan nopeasti, ku on joku selvä kaava minkä mukaan tehä. Itsekin alkuvaiheissa olisin tarvinnut tuollasia, hahmotamaan valoa ja varjoa, lineystä, inkausta jne..... nykyää tosin olen heti närkästynyt, kun ei tehä niin mun mielestä kuuluis, mutta se oonki vaa mä
, tulistun tai vastaan tympeästi aika nopeasti, jos ei miellytä kommentti tai kysymys
. (esim. rackhamit
)
-
baretul
Hmm mjooh et minun mielestäni ollut kyllä kyyninen
. Ylensä kyllä pitää sanoa, ainaki minä teen
.. Noh samapa tuo.
Niin joo armeijamaalauksessa (jos jaksan joskus tulevaisuudessa maalata armeijjaa
) minäkin suosisin juuri tuollasta tyylitellyn "hutastua" maalaustapaa, niin että armeijan saa näyttämään hienosti yhtenäiseltä, ja että tyyli on uskollinen itselleen loppuun asti, paitsi tietysti ehkäpä kenraleissa ja vastaavissa. Pensselin vedotkin (riippue kans vähä tyylistä nuo vedot) ja vastaavat voi mun mielestä armeija maalauksessa näkyä, esim monissa rackham storen hahmoissa, on todella nopeasti tehdyt miltei tasaväriset pinnat, ja sitten joissakin kohin vähän värivaihtoa (vaikea selittää
), mutta tyyli pysyy loppuun asti samanlaisena, ja uskollisena itselleen. Samoinku erilaiset efektit, kuten hammasharjaa vetämällä tehdyt pisarat sun muut konstit, tekevät armeijasta todella hienon, ikäänkuin tyylitelllyn ja yhtenäisen oloisen, koska moneen hahmoon on pystynyt toteuttamaan tuollaisen sen tekemisen nopeuden takia.
Ups pääsi lipsahtamaan vähä OT:eeksi
.
Niin joo armeijamaalauksessa (jos jaksan joskus tulevaisuudessa maalata armeijjaa
Ups pääsi lipsahtamaan vähä OT:eeksi
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Musta onkin aika vaikea väri viitassa. Mustan voi korostaa vaikkapa siniseen niin ei tuo "villaisuus" häiritse. Sinisellä korostaminen saa viitan näyttämään mustemmalle ja kiiltävämmälle kuin harmaalla korostaminen (IMO), joten riippuu vähän millaista kangasta haluat kuvata. Molemmat ovat kyllä ihan käyttökelpoisia värejä.LarZal kirjoitti:mitä värejä pitäisi käyttää että saan tehtyä mustan kaavun, mielelläni en käyttäisi kovin kirkasta harmaata, ettei se näyttäisi "villaiselta", jos ymmärrätte![]()
eli että se olisi mustaa myös kohollaan olevista paikoista
Tulipas vielä mieleen, että mustaa ja valkoista blendatessa joutuu kiinnittämään enemmän huomiota blendien tasaisuuteen, koska silmä näkee jostain syystä näissä huonot blendit tarkemmin.
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Itse korostan mustan blendaamalla harmaansiniseen. Kun pitää korotettavan alueen pienenä (eli ei drybrushaa tms koko viittaa) niin viittä pysyy mustana, ja jopa vaalean highlightin sitä kontrastoidessa näyttää tummemmalta kuin kokonaan yksivärinen viitta.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.