"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Wanha ja Wäsynyt Sotavasara?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Lukittu
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Kritiikki on sallittua, sitä ei missään kielletä, eikä kukaan moderaattori käsittääkseni ole koskaan sitä tuominnut. Ihmisten omasta asenteestahan se on kiinni, jätetäänkö se "paha" sanomatta. Se, miten ilmaiset kyseisen pahan, onkin sitten olellista. Kun huomautetaan virheestä, niin pitäisi kyetä asia perustelemaan. Mä koitan perustella kaiken, niin virheet kuin kohdat joista pidän (huom. seuraan eniten galleria-osiota), kuitenkin totean usein myös mitä pidin kokonaisuudessaan (joka sitten voikin olla varsin ympäripyöreää). Olen kyllä valmis seisomaan omien sanojeni takana, jos jostain en tykkää niin sitten en tykkää, mikäli tuon sen esille perustelen myös asian. Samaa toivoisin multa, mitä ei pysty perustelemaan, sitä ei tarvitse sanoa.

Jos sitten ajattelet kritiikkiä mollaamisena, perusteettomana herjana ja henkilökohtaisuuksiin menemisenä, en niihin näe tarvetta missään määrin.

Ja niin... kyl tääl minusta on ihan rento ilmapiiri, asiallisen rento. Asenne kysymys. Mä en tykkäis paljoakaan sallivammista säännöistä, johtaisivat helposti roskan lisääntymiseen. :( Vapaus ja vastuu kulkevat käsikädessä, valitettavasti jo nykyinen moderaattorien tarve kertoo, että heitä todella tarvitaan kantamaan vastuuta foorumin sisällön pitämisestä siistinä.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
baretul

Re: taas tuutista tulee

Viesti Kirjoittaja baretul »

Vulcha Boy kirjoitti:mielestäni täällä voisi keskustella noista figuista hieman rennompaan sävyyn muttakun nää kaikkien postaukset täällä kuulostaa joltai pressan uudenvuoden vuodatukselta... Eli jäykkä sävy ja ei mitään pahaa sanottuna... Jos jotai kritisoidaan lisätään perään hymiöitä 100 tai jotai sulkeissa et (mutta toisaalta voihan se toimia noinkin emt älä musta välitä anteeks et postasin)
En tajua että miten tämä voidaan muuttaa vielä enemmän rennoksi, niin ettei tämä menis iha läskiks, koska seuraava askel on kaiken epäolellisen puhuminen täälä, vai mitä meinaat. Sen verra, että kirjakieli on selvä tapailmaista itseään, itse käytän puhekieltä ja kirjakieltä sekaisin, aika paljolta sen tapaista mitä puhun normalisti. Ei kukaan ole vielä ihan täysin närkästynyt, vaikkakin joskus tulee liikaa jotain "no jooh, niin mjooh..." sekä hapyfaceja. Ideana on siis pitää nämä paikkoina missä on keskustelut järjestyksessä, ja joista voi saada todella ideoita figuharrastukseensa, eikä minään jutustelu paikkoina, missä voi heittää vitsejä samanlailla kuin ruotsin tunnilla, tai ainakin näin minä oletan :D.

Oletko todella sitä mieltä että anteeksi koska postasit, miksi sitten ylipäätänsä postasit, ja jos ottaa noin paljon päähän niin miksi junnaat täälä ? :D, tai jos todella haluat olla täälä, eikö kannataisi hakata vaikkapa nyrkeily säkkiä, ja pitää nuo asiat vaan päässä, eikä herättää törkeää kohua saaden varmaan aika mulkoilevia katseita modeilta puhumattakaan administa.
Multani

Viesti Kirjoittaja Multani »

baretul.. oon täällä aika alusta asti ollu ja ny se kaikki paha olo vaan purkautuu parin viikon aikana... Ja en oo pahoillani postaamisesta se oli ns "sarkasmia" joka menee ns "huumorin" puolelle... Vaik kyl sen ny tajuaa et jos o yli 3kk sotavasarassa hillunut nii ei tahdo enää huumoria tunnistaa ku ei sellasta missään näe.
Juustoa komisario Palmu
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Hei. Tilatkaa Pelit - lehti (Suomen paras lehti muutenkin). Pääsette Pelit - foorumeille, joilla voitte puhua ihan mistä tahansa Peli - ihmisten kanssa. Kiroileminen ja suunnilleen kaikki muukin on sallittua.

Mutta Warhammerista siellä en puhuisi enkä missään Demissäkään.

Muuten on ehkä turhaa valittaa että täällä on tylsää. Tehkää jotain muuta. Esimerkiksi voisitte mennä PELAAMAAN jompaakumpaa hammeria, tai maalaamaan, tai mitä sitten ikinä teettekin.

Muuten tämä foorumi täyttää erinomaisesti ainakin omat tarpeeni, jotka ovat taktiikoista ja armeijalistoista keskusteleminen pääasiassa.
zqmfgb
Ninnu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninnu »

Tämä ei ole sunnattu kenellekään henkilökohtaisesti. Mutta minulle tulee persoonallinen köytöshäiriö jota voisi kutsua äärimmäisen kovaksi tarpeeksi falmeta jokainen puoli-idiootti tältä planeetalta kun ruvetaan haukkumaan ihmisiä jotka vapaaehtoisesti rakentavat, tekevät ja auttavat ihmisiä jonkin harrastuksen eteenpäin viemiseksi.

Kommentointi, parannusehdotukset ja muut järkevästi kirjoitetut kirjeet järjestelijöille ovat eri asia. Samoin henkilökohtaiset kirjeet, joissa voi ehkä mielipahaa purkaa enemmänkin kun ei sitä julkisesti levittele.

Mutta se että koitetaan saada tämän foorumien modet tuntemaan olonsa pahaksi haukkumalla heitä ja vertaamalla heidän käytöstään historiallisiin hirmuvaltiaisiin. Mitä sillä oikein haetaan? Sitä että sotavasaraa foorumina ei enää ole kun kukaan ei jaksa kuunnella jatkuvaa ininää ja kestää meluisan vähemmistön kakan latomista.

En meinaa enempää tähän ketjuun kirjoitella ellei joku esitä jotain järkevää vasta-argumenttia aiheeseen miksi modeja pitäisi haukkua.
Jag känner en bot
Hon heter Anna. Anna heter hon,
och hon kan banna banna dig så hårt
Hon röjer upp i våran kanal.
Mysterous

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Vulcha Boy kirjoitti:baretul.. oon täällä aika alusta asti ollu ja ny se kaikki paha olo vaan purkautuu parin viikon aikana... Ja en oo pahoillani postaamisesta se oli ns "sarkasmia" joka menee ns "huumorin" puolelle... Vaik kyl sen ny tajuaa et jos o yli 3kk sotavasarassa hillunut nii ei tahdo enää huumoria tunnistaa ku ei sellasta missään näe.
Tuohon voisin itse väittää muutamaa vaihtoehtoa. A). Sarkasmisi saattaa olla vaikeasti huomattavissa (jouduin hetken lukemaan ennen kuin tajusin viestisi olevan sarkastinen). B) Sarkasmia on vaikeaa havaita luettuna johtuen puhe tyylin puutteesta. C). Olet täysin oikeassa.
Multani

kiitosta mysteerille.

Tässä vaiheessa postaisin tänne erään irccaajan ajattelua:

(00:35:01) <Shimmy-> onko tuo foorumi oikeasti niin vilkas että sielä ei löydä tarvitsemaansa asiaa jos sinne tulis jotai muitaki ku tollasia yli-asiallisia viestejä?
(00:47:55) <Shimmy-> heh, ja surullista tossa tilanteessa on se, että tuola jengi on alkanu tosissaan pelätä lukkoja. jokaista threadia joka vähänki saattais olla irti asiayhteydestä pitää heti vakuutella lukkojen varalta
(00:49:22) <Shimmy-> ja sit ku joku jotai uskaltaa postata, nii se o vaa jotai täysin väritöntä harmaata massaa. periaatteessahan tuollanen vapaampi keskusteluha vaa keventää foorumia (kunhan ei mennä henkilökohtaisuuksiin) ja syventää yhteisöä

Niin ja loppuun vielä että eihän ongelmia pitäisi ratkaista vaa silleen et "ei tarvi tulla tänne"? Sehän nyt on aivan typerä ajattelumalli...
Juustoa komisario Palmu
sanp0

Viesti Kirjoittaja sanp0 »

Tuo shimmy ei oo ikinä edes kunnolla käyny täällä ja heti se huomaa paikan pimeyden. Meiniki toisiaan näyttää siltä ettei kukaan uskalla postata mitään, ainoastaan täysin asiallisia asioita.

Kaikki on kuolevaista, niin myös foorumit. Ei päästetä tätä siihen pisteeseen.
Viimeksi muokannut sanp0, Su 09.11.2003 01:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Now, One Day I Started To Tell Everyone That `Killing is my Business...`
baretul

Itse luen vain maalausta ja maisenmantekoa, yleisiä figukeskusteluja ja galleriaa, en ole huomannut ilmiötä vielä. Mielestäni yli asiallista viestiä on aika vaikea lyödä yli, siis sillä tavalla että asia vääristyisi sen takia kun viesti on tehty liian ympäry pyöreäksi ja vaikea tajuiseksi. Ylensä sitä voi miettiä aivan itse että miksi jotkut topicit lukitaan, ylensä siksi koska asia siinä on epäolellista, tyhmää, mainittu ennen tai väärässä paikassa.

Olen ollut pari kolme kuukautta kummallakin sotavasara irc kanavalla, niin quake netissä kuin irc netissäkin, enkä ole vielä huomannut, että joku olisi ainakaan ääneen sanonut jotain että pelkäisi lukotusta :D.

Haluaisiteko vielä linkittää tähän jonkun yliasiallisen viestin ?
Viimeksi muokannut baretul, Su 09.11.2003 01:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cada

Viesti Kirjoittaja Cada »

Vulcha boy

Ihmettelinpähän tuossa vain, että miten tarkalleen haluasit täällä keskustelun olevan vapaampi?
Elämä on aina yhtä jännittävää, kun ei koskaan tiedä milloin kuolee.
Vidocq

Viesti Kirjoittaja Vidocq »

Mulla ei oo ollu mitään vaikeuksia moderaattoreiden sun muiden kanssa ;)
Mä oon ihan rauhallisin mielin kirjottanu tänne kaikkea pskaa ja joskus on huomautettu tosin ei siitä pidä ottaa hernettä nenään? Mä typotan joka lauseessa aina sen yhden pakollisen virheen verran jne. ja iteasias noi "viralliset" kirjakieli threadit on paljon parempii ku nää "Mut miks?".. Ja jos aletaan vertaa sotua suur-saksaan.. no.. jätänpä sanomatta. :D En tajua tätä threadia.. ärh.. murh..
Eugene Francois Vidocq
Bretonnian Noble
Iso_Arska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iso_Arska »

Vulcha Boy kirjoitti:kiitosta mysteerille.

Tässä vaiheessa postaisin tänne erään irccaajan ajattelua:

(00:35:01) <Shimmy-> onko tuo foorumi oikeasti niin vilkas että sielä ei löydä tarvitsemaansa asiaa jos sinne tulis jotai muitaki ku tollasia yli-asiallisia viestejä?
(00:47:55) <Shimmy-> heh, ja surullista tossa tilanteessa on se, että tuola jengi on alkanu tosissaan pelätä lukkoja. jokaista threadia joka vähänki saattais olla irti asiayhteydestä pitää heti vakuutella lukkojen varalta
(00:49:22) <Shimmy-> ja sit ku joku jotai uskaltaa postata, nii se o vaa jotai täysin väritöntä harmaata massaa. periaatteessahan tuollanen vapaampi keskusteluha vaa keventää foorumia (kunhan ei mennä henkilökohtaisuuksiin) ja syventää yhteisöä

Niin ja loppuun vielä että eihän ongelmia pitäisi ratkaista vaa silleen et "ei tarvi tulla tänne"? Sehän nyt on aivan typerä ajattelumalli...
Hei, Vulcha boy, istuhan nyt hetkeksi alas, ja mieti missä olet. :D Tämä on edelleen figu foorumi, ja tämä threadi on yksi threadi monien joukossa. Tämä threadi miksikään tätä foorumia muuta (ainakaan pitäisi). Sanoisinko, että kaikki tuo vapaaseen foorumiin viittailu on aivan turhaa. Miksi puhua siitä, kun sitä ei kerta tule. ;)
njoo mutta toi kissin chattiin viittaaminen oli aika älytöntä eikös?
"Se oli vaan esimerkki pelle, so STFU n00b!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1"

Ja nyt, se anteeksi pyyntö ;) , sillä en ollut ollenkaan tosissani tuota viestiä kirjoittaessani. Pointti on, että haluammeko tuollaista tänne? Siis mietippä nyt ihan tosissaan. Sillä jos tänne tulisi tuo vapaa foorumi, ajautuisi kaikki lopulta tuohon. Se on täydytty todistaa, sillä muuten kyseinen foorumi tällä vielä olisi.

Itse henk.kohtaisesti pidän nykyisestä foorumista, koska en muuten oikein järkevää keskustelua missään meinaa saada aikaiseksi. :D
''Life sucks and then you fucking die you know.'' -Ozzy Osbourne

Käy täällä
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Itseäni ainakin kiinostaisi tietää missä kulkee Vulcha boyn mielestä "vapaamman keskustelun" ja "häirikköviestien" raja?
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

No mutta mitä ne sellaiset viestit joita ei tänne uskalla laittaa oikein on? Sellasia niinkuin Imp. warriorin lähettämässä esimerkissä? Kylläpä nauroin makeasti kun se oli niiiin hauskaa että. TMP:ssä on ollut pitkään mahdollista keskustella melkein mistä vaan ja Irakin sodasta keskustelu johtikin siihen että joitakin henkilöitä bannittiin kokonaan kun homma karkasi käsistä. Porukat taisi painella niitä "lähetä viesti" namiskoita turhan hanakasti veren maku suussa ja siitähän seurasi kunnon sota. Tämä on vaan esimerkki siitä mitä voi käydä jos esim. figufoorumi eksyy väärille raiteille. Eli ei kaikkia maailman aiheita tarte figufoorumeissa käsitellä.
Multani

Cada kirjoitti:Vulcha boy

Ihmettelinpähän tuossa vain, että miten tarkalleen haluasit täällä keskustelun olevan vapaampi?
No lueppa pari viimestä sivua ja oot pelissä mukana aika kivasti...

baah... vois jättää tämänkin threadin jo... Kun vaikka koht menee mulla yli 10 postin raja tähän threadiin rikki niin ei kukaan tunnu tajuavan mun pointtia enkä sitä kokoajan jaksa jollekkin toistella.

Tarkottaako arska tolla "Se oli vaan esimerkki pelle, so STFU n00b!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1" että "njoo mutta toi kissin chattiin viittaaminen oli aika älytöntä eikös?" oli vain lievempi muoto tuolle samaiselle fraasille? :O no tottahan tuo on... Ja täällä foorumilla on mielestäni paljon asioita sanottu niin lievästi että oksettaa :P

HIENOA että mun replyt on saanu nii kovasti palautetta koska niiden on tarkotus ollakin radikaaleja.. Kuka oikeesti jaksaa lukea posteja joissa puhutaan vaa ympäripyöreitä eikä ilmaista oikein mitään mielipidettä... paitti jotai "en oikeen ite tykkää noista MUTTA"... Ja jälleen oon tätäkin asiaa jo aijemmin käsitellyt... Joten nyt vastaan tänne vaan niihin kysymyksiin jotka mielestäni on jotenkin uusia...

(huom. Luen lähinnä armeijalista / armeija & yksikkö / historia foorumeja)
Hei, Vulcha boy, istuhan nyt hetkeksi alas, ja mieti missä olet. Tämä on edelleen figu foorumi, ja tämä threadi on yksi threadi monien joukossa. Tämä threadi miksikään tätä foorumia muuta (ainakaan pitäisi). Sanoisinko, että kaikki tuo vapaaseen foorumiin viittailu on aivan turhaa. Miksi puhua siitä, kun sitä ei kerta tule.
Ja tämä posti käsittelee sitä miksi sotavasarasta tulee niin tylsä paikka, ja olen esittänyt mielipiteitäni miten tästä paikasta saisi hieman kiinnostavamman ym. bahh... väsyttää.
Juustoa komisario Palmu
Cada

Viesti Kirjoittaja Cada »

Mie.. tota.. luin ne kyllä... mutta ehh... kutsu vaikka tyhmäksi, mutta en tajunnut millä erityisellä tavalla haluat tästä foorumista vapaamman.
Selaillessani viestejäsi näin onnistuin vain ymmärtämään sen että haluat moderaattorien löysäävän ruuvejansa? Mutta mitäs ihmettä se hyödyttäisi? Kuinka paljon heidän pitäisi löysätä ruuvejansa?
Sen verran että juuri ja juuri sallivat jonkin moisen kiroilun ja suureellisemman OT:n? Vaiko mentäisi niinkusta iisompi harppaus ja annettaisiin ihmisten mellastaa sanojensa kanssa sen verta, että moderaattorit ottavat vain ne kertakaikkisen hävyttömät viestit pois?
Viimeksi muokannut Cada, Su 09.11.2003 01:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä on aina yhtä jännittävää, kun ei koskaan tiedä milloin kuolee.
baretul

Vulcha Boy kirjoitti:baah... vois jättää tämänkin threadin jo... Kun vaikka koht menee mulla yli 10 postin raja tähän threadiin rikki niin ei kukaan tunnu tajuavan mun pointtia enkä sitä kokoajan jaksa jollekkin toistella.
Tajusin pointisi kyllä miltei heti, mutta siis siinä ei ole mitään ideaa :(, kun jaksaa miettiä tilanetta kauemmin, niin todella huomaa, että ei sillä saavuteta mitään kovin järkevää, ei tästä voi tehä mitenkään rennompaa mestaa tai jotain. Ylensä tälläset paikat on ollu aika asiallisia ja tiukkoina lörpötelyn suhteen, ja toimineet parhaiten sellaisina.

Noh toivotavasti me opimme ymmärtämään jotenkin sinua ja sinä meitä, jotta ei tarvitse elää riidassa ? :D
Iso_Arska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iso_Arska »

Vulcha Boy kirjoitti:Tarkottaako arska tolla "Se oli vaan esimerkki pelle, so STFU n00b!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1" että "njoo mutta toi kissin chattiin viittaaminen oli aika älytöntä eikös?" oli vain lievempi muoto tuolle samaiselle fraasille? :O no tottahan tuo on... Ja täällä foorumilla on mielestäni paljon asioita sanottu niin lievästi että oksettaa :P
No, itseasiassa tarkoitin sitä, että tuollaisia viestejä (siis tuo ihme esimerkki viesti) alkaisi tänne sitten ajan mittaan satelemaan.
''Life sucks and then you fucking die you know.'' -Ozzy Osbourne

Käy täällä
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Kyl mun mielestä tuolla aika ajoin lentää ihan kivaakin & leppoisaa juttua ja vitsejä rennosti, eikä moderaattorit puutu asiaan (vaan jopa itse heittävät), haittaamatta sen enempää keskustelua.

Kyse on musta asenteesta ja ettei ota moderaattorien moderointia henkilökohtaisesti ja turhan vakavasti. Lukon pelko on asiallisiin ja aidosti mielenkiintoisiin posteihin on turhaa. Etsikääpä mulle topic, joka on lukotettu ja jossa keskustelu on pysynyt edes suhteellisen järkevänä. En usko että sellaisia kovin montaa (jos yhtään) löytyy. Ensin voi katsoa, että jokin on turhaan lukotettu, mutta siihen löytyy oikeasti hyvä syy (se, ettet itse sitä näe, ei tarkoita ettei sitä ole).

Ihan kuinka vaan, mä viihdyn tääl ja pidän sotusta paikkana erittäin paljon. Annan palautetta moderaattoreille ja ylläpitäjällekin kun siihen näen tarvetta, koittaen pysyä tarpeeksi asiallisena.

Ja asenne "Jos ei miellytä, ei ole pakko käyttää" on toki hiukan karu, mutta melkoisen tosi. Lisäksi täällä on monen monta (mm. minä), jotka haluavat sotun pysyvän nykyisessä muodossaan ja kenties jopa kiristävän tietyillä osioilla kantaansa (tai vetävän uusia rajoja). Kyse on viihtyvyydestä, viihdyn paremmin paikassa joka on siisti ja selkeä (pitäen viestit useimmiten aiheeseen liittyvänä), kuin sotkuisessa sekamelskassa jossa kaikki on "kätevästi" esillä.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Jaa, että Natsisaksa.

Noh, ihan miten vaan. Olkaa ilosia että teillä on demokraattinen isänmaamme Suomi, koska täällä ei demokratiaa ole. Elkää ottako tätä niin, että täällä on joku hitlerinviiksinen herra piiskalla piiskaamassa toisia, vaan oikeesti tyyppi joka haluaa tästä foorumista paremman, ja haluaa kuulla kaiken rakentavan palautteen millä tehdä foorumista parempi. Vapautta vaativat/pyytävät viestit voi jättää rauhassa lähettämättä.

Homma kun on niin, että Sotu ei tästä muutu tippaakaan vapaammaksi.

Mun mielestä muropaketissa on ihan hyvä Yleiset keskustelut -alue, suosittelen sen käyttöä (ennemmin kuin demi.fi:tä).
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”