"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Eldar?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Ghosty
Viesti:

Eldar?

Viesti Kirjoittaja Ghosty »

Juu elikkä nyt haluaisin hieman kysellä ihmisten "mielipiteitä" Eldareista, sillä olen harkitsemassa niiden pelaamisen...

Mietityttää vain että onko niistä yleensä mihinkään.

Perusukkojen aseet ovat lyhytkantamaisia ja ne eivät erityisemmin pärjää lähitappelussakaan, mikäli edes pääsevät hengissä asti ampuma-etäisyydelle (12")
Ja tässä tulee ilmi myös pääasiassa heikko toughnessi ja save.

Toisaalta niiden Heavy weaponit ja Unitit vaikuttavat tehokkailta. (Starcannon, Bright lance, Prism cannon)
Plus että Tankit ovat skimmereitä ja Fast vehiclejä, jolloin esim Fire Prism voi ampua vielä 12" liikkeen jälkeen. Ja niille saa kaiken maailman suojakilpiä ja tälläisiä.

Kiinnostukseni lähti kuitenkin Eldareille sopivasta sanonnasta;
"Tyyli ennen tarkoitusta" :D Nehän ovat aika mageita...

Eli nyt haluaisin hieman ehkä.. taktiikoita ja muuta valotusta näille ukkeleille joltain Eldar veteraanilta, ja miksei myös näiltä jotka ovat Eldareita vastaan paljon pelanneet.
"Täl on tämmönen juttu"
Kurimus

Viesti Kirjoittaja Kurimus »

Täällä http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... c&start=15 on ainakin aikas hyvä info lähes kaikesta, myös eldareista. Olethan jo lukenut sen?
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
Furinji
Viesti:

Re: Eldar?

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Ghosty kirjoitti: Mietityttää vain että onko niistä yleensä mihinkään.
Kaikki on täysin pelaajasta itsestään kiinni miten joukkojasi käytät. Eldar ei tietenkään ole yhtä helppo kuin Perus-Marinet.
Ja eri Craftworldien väliset erot taas ovat suurempia kuin esim. Chaptereiden, joten vaikka valitsisit Eldarin niin eivät ne valinnanvaikeudet siihen lopu

Mutta juu kaikki on käyttäjästä kiinni ja Eldareista löydät taatusti asiaa valtavasti pitkin foorumia ja kaikkialta netistä joten senkun vain luet ja pohdiskelet...
Ghosty
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ghosty »

Juu no kiitoksia näistä jo :)

Olisin vain kaivannut hieman tarkempia mietteitä mm. tuosta lyhyestä aseen kantamasta ja esim. fleet of footin käytöstä and so on...
"Täl on tämmönen juttu"
Zyder

Re: Eldar?

Viesti Kirjoittaja Zyder »

Ghosty kirjoitti:Juu elikkä nyt haluaisin hieman kysellä ihmisten "mielipiteitä" Eldareista, sillä olen harkitsemassa niiden pelaamisen...

Mietityttää vain että onko niistä yleensä mihinkään.
Kyllä niistä on. Ne ovat kunnolla käytettynä tehokkaita. (itse en tähän pysty)

Perusukkojen aseet ovat lyhytkantamaisia ja ne eivät erityisemmin pärjää lähitappelussakaan, mikäli edes pääsevät hengissä asti ampuma-etäisyydelle (12")
Ja tässä tulee ilmi myös pääasiassa heikko toughnessi ja save.
Esim. Örkkejä ja Tyraniideja vastaan Shuriken catapultit on kohtuu tehokkaita, ja kyllä niillä pystyy muitakin kaatamaan. Warlockin avulla normaaleille kuitenkin saa 5+coversaven, jota pystyy haluttaessa fortunella re-rollaamaan.

Toisaalta niiden Heavy weaponit ja Unitit vaikuttavat tehokkailta. (Starcannon, Bright lance, Prism cannon)
Plus että Tankit ovat skimmereitä ja Fast vehiclejä, jolloin esim Fire Prism voi ampua vielä 12" liikkeen jälkeen. Ja niille saa kaiken maailman suojakilpiä ja tälläisiä.
Fire Prismillä ei kyllä oikeen tee mitään, se osuu harvoin ja tappaa vain muutaman tyypin, eli ei koskaan maksa itseään takaisin. Käytä mieluummin vaikka falconia.

Kiinnostukseni lähti kuitenkin Eldareille sopivasta sanonnasta;
"Tyyli ennen tarkoitusta" :D Nehän ovat aika mageita...
No mutta tässähän suoraan sanot, että ne ovat mielestäni hienoja, ja sehän on tärkein syy armeijan aloittamiseen... Vai?

Eli nyt haluaisin hieman ehkä.. taktiikoita ja muuta valotusta näille ukkeleille joltain Eldar veteraanilta, ja miksei myös näiltä jotka ovat Eldareita vastaan paljon pelanneet.
Eli voin kertoa lisää, mutta en nyt juuri viitsi tähän laittaa, eli pistä vaikka pm:llä kysymyksiä, jos sinulla on jotain, niin voin vähän auttaa. En mikään veteraani ole, mutta kohta 6 vuotta Eldareilla pelannut.
Eli paljon parempia pelaajia täältä tietty löytyy (ja paljon) mutta autan sen minkä pystyn. :wink:
"I will not let this Republic that has stood for 1000 years be split in two. My negotiations will not fail"
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Itse pidän eldareista niiden kikkailumahdollisuuksien vuoksi. Guardianit voivat ampua rauhassa raskaalla aseella jos vastustaja näkee ryhmästä vain toisen ampujan. Samoin nopealiikkeisset kärryt mahdollistavat maaston hyötykäytön, samoin vypereillä yms. voi tukkia vastustajan liikkeitä ja transporteista ulospääsyä yms.

Lisäksi kun armeija vielä tarjoaa hurjan moipuolisen joukkovalikoiman ja asearsenaalistkain löytyy pari ihan mukavaa kanuunaa (starcannon anyone) niin kyllähän noilla mielellään pelaa.
Niin joo ja onhan niillä pelin tyylikkäimmät miniatyyrit.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

En kyllä muista milloin viimeksi olisin Eldarit voittanut... Kun pelikentällä on tarpeeksi maastoa niin CTM tarkoittaa muutamaa Eldaryksikköä jotka voivat ampua sinua mutta takaisin et voi ampua. Ehkä tosin johtuu siitäkin että mun armeija ei ole siitä mobiileimmasta päästä... Sitten kun minä olen vielä niitä jotka eivät halua pelata maxatulla vain raskaisiin aseisiin luottavalla Munckausarmeijalla, niin mitä siitä sitten tulee muuta kuin turpaan... Joka tapauksessa olen sitä mieltä että Eldarit ovat kyllä todella hankala vastustaja jos pelataan pöydällä jossa on kunnolla maastoa. Oikeastaan viimeksi taisin Eldarit voittaa jossakin turnauksessa lähes paljaalla pöydällä...
zqmfgb
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”