Wanha ja Wäsynyt Sotavasara?
Muuten, ensimmäisen kerran muistan nähneeni että joku olisi Sotavasarassa pelannut uutisryhmäpuolelta enemmän tutun "Hitler-kortin".
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/nyysit/3.4.html#godwin kirjoitti:Godwinin laki esitetään useina varsin erilaisina versioina. Yhden version mukaan keskustelu päättyy, kun joku mainitsee Hitlerin; realistisemman version mukaan järkevä keskustelu päättyy silloin, mutta yleensä se kyllä on päättynyt aiemmin. Kuvaavin lienee versio, jonka mukaan keskustelun jatkuessa eli threadin pituuden kasvaessa todennäköisyys sille, että joku pelaa Hitler-kortin eli fleimisodassa vertaa kiistakumppaniaan tai muuta arvostelunsa kohdetta Hitleriin, natseihin, fasisteihin tms., kasvaa rajatta kohti ykköstä. Tämän arvellaan asettavan ylärajan sille, miten laajaksi threadi voi paisua. Niin kai on, koska keskustelun muututtua tarpeeksi mielettömäksi järkevät ihmiset kyllästyvät siihen ja muut siirtyvät aikanaan muualle meluamaan.
Joka tapauksessa useimmat fiksut ihmiset luultavasti pitävät Hitler-kortin pelannutta automaattisesti häviäjänä. Syynä on, että Hitler-kortin käyttö osoittaa niin vakavaa suhteellisuudentajun häiriötä, että mitään sen pelanneen aiemminkaan esittämää ei pidä ottaa vakavasti. Sama koskee Stalin-korttia ja muita vastaavia.
- Henri Ketonen
Joo.
Jos jollain on pakottava tarve jauhaa kakkaa nii suosittelen itsekkin #sotavasara.net @ ircnet. Sinne vaan hengaamaan, sielä lentää läppää enemmän kun tarpeeksi. Tänne foorumille kun ei niin "spontaanisti" tuu kirjoteltua.
Liittykää ihmiset irkkaajien joukkoon tummaan.
Ja pannaan nyt jotain asiaakin:
Munmielestä tää homma toimii näin ihan hyvin, ja nää topikit puhdistaa välillä ilmapiiriä kummasti. Mutta, kaikki varmaan ymmärtää että kun rekisteröityneitä käyttäjiä on yli 2000, jos tätä ei pidä tukevassa palliotteessa niin sotavasaralle käy huonosti, eikä täälä enää kukaan jaksa käydä.Ja jos jollain on hampaankolossa jotain moderaattoreita vastaan, mä otan henkilökohtasen kritiikin mielelläni vastaan ja niin pitäs muidenki moderaattorien ja luulen että ne niin tekevätkin. Ja huom, moderaattorit on täälä teitä käyttäjiä varten jotta te saisitte jokapäiväsen sotavasara annoksen, tarjoiltuna selkeänä ja luettavana.
Eipä mulla muuta
-Johannes
Jos jollain on pakottava tarve jauhaa kakkaa nii suosittelen itsekkin #sotavasara.net @ ircnet. Sinne vaan hengaamaan, sielä lentää läppää enemmän kun tarpeeksi. Tänne foorumille kun ei niin "spontaanisti" tuu kirjoteltua.
Liittykää ihmiset irkkaajien joukkoon tummaan.
Ja pannaan nyt jotain asiaakin:
Munmielestä tää homma toimii näin ihan hyvin, ja nää topikit puhdistaa välillä ilmapiiriä kummasti. Mutta, kaikki varmaan ymmärtää että kun rekisteröityneitä käyttäjiä on yli 2000, jos tätä ei pidä tukevassa palliotteessa niin sotavasaralle käy huonosti, eikä täälä enää kukaan jaksa käydä.Ja jos jollain on hampaankolossa jotain moderaattoreita vastaan, mä otan henkilökohtasen kritiikin mielelläni vastaan ja niin pitäs muidenki moderaattorien ja luulen että ne niin tekevätkin. Ja huom, moderaattorit on täälä teitä käyttäjiä varten jotta te saisitte jokapäiväsen sotavasara annoksen, tarjoiltuna selkeänä ja luettavana.
Eipä mulla muuta
-Johannes
- I.C. Wiener
- Viesti:
Ihme itkuu modeista. Oon edellenkin sitä mielt ett tääl on liian lötköi modeil. Tämä mies puuttuu yhä täältä. No okei ei sellasta mikä huvikseen lukottais. Mutt kovenpi kuri.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
No mua suorastaan ärsyttää kun itketään tämmösestä asiasta,
ylläpito (weekender) jaksaa hengata täällä joka päivä, ja tarjota teille kaikille ilmaseksi ilman minkäänlaista korvausta vastaan sotavasaran keskustelualueen. Sitten pullamössösukupolvi, jolle kaikki pitää olla just eikä melkein, tulee vielä itkemään kuinka moderaattorit on pepasta ja kuinka tylsää täälä on. Menisitte itseenne, mitä tekemistä teillä olis jos sotavasaraa ei enää yhtäkkiä olis, vedettäis töpseli seinästä. Mä ymmärtäisin tän valituksen aiheen jos tästä joutuis jotain maksamaan. Nyt tämä ei muutakun maksa vaivan istua tuolille.
Valitan tän postin hyökkäävää sävyä, mutta jossain vaiheessa vaan kuohuu yli, kuten kaikilla. Aika kuumottavia posteja tässäkin topicissa on jo ollut.
Ystävällisin terveisin:
-Johannes
ylläpito (weekender) jaksaa hengata täällä joka päivä, ja tarjota teille kaikille ilmaseksi ilman minkäänlaista korvausta vastaan sotavasaran keskustelualueen. Sitten pullamössösukupolvi, jolle kaikki pitää olla just eikä melkein, tulee vielä itkemään kuinka moderaattorit on pepasta ja kuinka tylsää täälä on. Menisitte itseenne, mitä tekemistä teillä olis jos sotavasaraa ei enää yhtäkkiä olis, vedettäis töpseli seinästä. Mä ymmärtäisin tän valituksen aiheen jos tästä joutuis jotain maksamaan. Nyt tämä ei muutakun maksa vaivan istua tuolille.
Valitan tän postin hyökkäävää sävyä, mutta jossain vaiheessa vaan kuohuu yli, kuten kaikilla. Aika kuumottavia posteja tässäkin topicissa on jo ollut.
Ystävällisin terveisin:
-Johannes
Viimeksi muokannut johannes, Su 09.11.2003 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuten johannes tuossa totesikin, turha itkeminen on "hieman" ärsyttävää. Ilmeisesti kaikille ei ole oikein asia auennut, joten otetaanpa se netti nyt avuksi, ja kokeillaan vaikkapa NetWorks Solutionin WhoIs -databasea. Löytyy osoitteesta http://www.networksolutions.com/en_US/whois/index.jhtml
- > sotavasara.net
Ja tuolla etusivulla mainitaan:
- > sotavasara.net
Jättäneekö mitään epäselväksi - olemme Weekenderin omistamalla ja ylläpitämällä foorumilla. Ja Weekender on meille seuraavat säännöt kirjoittanut: http://www.sotavasara.net/forum.php?page=forum_rulessotavasara.net
domain: sotavasara.net
status: production
owner: Matti-Pekka Niemela
......
Ja tuolla etusivulla mainitaan:
Jos sääntöjen noudattaminen on ylivoimaista, siirrytään tämän ketjun sivulle 4. Siellä annoin linkit sekä sivuille mistä löytyy tietoa php:stä, että linkin sivulle mistä löytyy vertailua eri Web-hotelleista. Ja jos tuntuu, että rahkeet riittää, omaa foorumia pystyyn. SIELLÄ voi sitten noudattaa OMIA sääntöjään. Täällä on tarkoitus noudattaa Weekenderin sanelemia sääntöjä.Ennen kuin siirryt Sotavasara.net foorumille...
...tulee sinun lukea alla olevat käyttöehdot ja säännöt. Ne vähentävät mahdollisia yhteenottoja foorumin ylläpitäjän ja moderaattoreiden kanssa, mahdollisissa erimielisyystilanteissa.
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Noh, noh. Herra Moderaattori! Eipäs kiroilla! Ei tuo kirosana miksikään muutu vaikka piilotat pari kirjainta tähdilläjohannes kirjoitti:No mua suorastaan v***ttaa kun itketään tämmösestä asiasta
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Re: jaahas vai että sellasta...
Sananvapaus ei liity mitenkään yksityisen foorumin moderointiin.Vulcha Boy kirjoitti:Suomi on vapaa maa ja minulla on perustus laillinen oikeus mielipiteeseen ilman turhaa sensuuria!!! siispä sanon: modet (en tarkoita kaikkia, mutta en ketään nimeäkkään) löysätkää vähän pipoa jookos?
En ole reiluun kuukauteen sotavasaraa selannut, mutta ei täällä mielestäni ikinä ole hirveän vapaata keskustelua ollut. Turhien figuihin liittymättömien galluppien ja muiden threadien poistaminen armotta on ollut mielestäni täysin järkevä ratkaisu.Hyvä aihe sanpolta itse pidin foorumista ennen enemmän kun täällä oli vapaampaa puhua monista eri aiheista, nykyään on vain katsottava jatkuvaa "hei täs mun armeija mitä laitan lisää" listojen tulvaa, josta ei kertakaikkiaan löydy hyvää postia ellei sitten yhtä sadasta... Tämän aiheuttaa tietysti aiheen vapauden rajoitus ja (jo edellä mainittu) modejen virkaintoisuus off topicista huomauttamista kohtaan, keskustelut eivät voi edes ajautua mihinkään muuhun kun tylsään 1 vai 2 predatoria tuumiskeluun.. Tosin onhan täällä tuo historia foorumi josta löytyy usein enemmän tai vähemmän kiinnostavaa asiaa
Olet täysin oikeassa "mitä ostan armeijaani seuraavaxi?++"-topiccien suhteen, mutta en tajua miten vapaampi ja offtopicin salliva moderointi siihen auttaisin. Lähinnä näkisin asian niin, että ne vähätkin asiapitoiset topicit pilaantuisivat.
Kiroilusta sen verran, että minua se ei _järkevässä_ käytössä häiritse. Toivoisin että moderaattoritkin tajuaisivat että on eri asia sanoa helvetti kuin hokea joka toisena sanana sukupuolielimiä. Toki ymmärrän että foorumin ikäjakaumasta johtuen linjaa on huono vetää muuten kuin nollatoleranssiin.
Jep, ympäripyöreät ja muut "Samaa mieltä." -replyt ovat yksi syy miksi lopetin täälläkin pyörimisen vähäksi aikaa. Mikään ei ärsytä minua niin paljoa kuin fanipoika-ilmapiiri, jossa kaikkien pitää olla toistensa kavereita ja mitään ei saa kritisoida.HIENOA että mun replyt on saanu nii kovasti palautetta koska niiden on tarkotus ollakin radikaaleja.. Kuka oikeesti jaksaa lukea posteja joissa puhutaan vaa ympäripyöreitä eikä ilmaista oikein mitään mielipidettä... paitti jotai "en oikeen ite tykkää noista MUTTA"... Ja jälleen oon tätäkin asiaa jo aijemmin käsitellyt... Joten nyt vastaan tänne vaan niihin kysymyksiin jotka mielestäni on jotenkin uusia...
mambo @ saaripirtti
Pelit-lehden boardillahan oli useampikin Warhammer-topicci, joten miksei siellä niistä voisi puhua? Demi taas on Demi, en tajua miksi sitä pitää kaupata joka tilanteessa vaihtoehtofoorumina, jokainen sinne edes vilkaissut ymmärtänee pointtini.Henri kirjoitti:Hei. Tilatkaa Pelit - lehti (Suomen paras lehti muutenkin). Pääsette Pelit - foorumeille, joilla voitte puhua ihan mistä tahansa Peli - ihmisten kanssa. Kiroileminen ja suunnilleen kaikki muukin on sallittua.
Mutta Warhammerista siellä en puhuisi enkä missään Demissäkään.
Itse foorumi todellakin suomen parhaita. Kiroilu ja kaikki muu tosin ei ole mielestäni sallittua, viestit sieltäkin katoavat jos et osaa asiallisesti kirjoittaa. Ja saipa erään tietyn kirosanankin käytöstä (ainakin) yhdessä vaiheessa suoraan kuukauden bannia. Sen sijaan kirosanojen käyttö ei siellä suoraan ole kiellettyä. Foorumi kuitenkin pysyy asiallisena johtuen varmaankin siitä, että jokainen kirjoittaja esiintyy omalla nimellään (..ja aktiivisempien käyttäjien ikäjakauma lienee astetta vanhempaa kuin täällä).
mambo @ saaripirtti
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
-
baretul
Hyvähän se on aina takertua tuollaiseen. Eipä sinulta tai kumpaneiltasi ole herunut tuskin yhtäkään järkevää vastaargumentia. Et esim vastaile mihinkään kysymyksiin, mitkä kaatavat tuon näkemyksesi, "pahoista modeista, ja huonosta sotavasarasta".sanp0 kirjoitti:Koska se ei kuulu asiaan ja se on kiellyttä. Niinhän te sanotte, että se on rangaistava teko.Grond kirjoitti:Ja miten niin ei saa puhua OT:a? Tämäkin ketju on elänyt jo yhdeksän sivua .
Ja siirryttiin sivulle 10 - eikä ole VIELÄKÄÄN tätä lukittu. Avautukaa nyt oikein kunnolla kun on mahdollisuussanp0 kirjoitti:Koska se ei kuulu asiaan ja se on kiellyttä. Niinhän te sanotte, että se on rangaistava teko.Grond kirjoitti:Ja miten niin ei saa puhua OT:a? Tämäkin ketju on elänyt jo yhdeksän sivua .
-
Musta Setä
Noh...
''Herra moderaattori, nakittamisenne alkaa mennä yli, pyydän lupaa avautua!''
Noh jaa, en kyllä voisi sanoa että modet täällä liian jyrkkiä olisivat, kun käyttäjiä on niin paljon kuin on, vaatii se jo vähän tarkempaa linjaa. Oma ''kotifoorumini'' käsittää n. 100 aktiivikäyttäjää, ja siellä onkin varsin rento meininki, mutta paikka onkin muodostunut n. 4 vuoden aikana joina olen siellä ollut vähän ''inside'' paikaksi, ja uusista käyttäjistä paikkaan jää ehkä n. yksi viidestä. Täällä taas porukka tuntuu jäävän jopa ihan pitemmäksikin aikaa, ja osittain syy luultavasti on ns. helppoudesta jolla threadeihin pääsee sisälle, koska ne juuri ovat ''harmaata massaa'' (tässä tapauksessa tarkoittaa sitä että ne ovat samantyyppisiä ja modet eivät ole (luultavasti) kenenkään käyttäjän ''erinpmaisen hyviä kavereita'') ja sinun ei tarvitse ensin taistella vuotta inside-juttujen kanssa, joita toisensa puoli vuosikymmentä tunteneet jätkät heittävät keskenään, ja modetkin ovat ''kavereita'' enemmän kuin valvojia. Sielläkin oli vähän järkytys kun muutettiin vähän modikuntaa ja pari modea iski aika vaihteen päälle, ja lukkoa pamahteli pari kertaa (ei, me emme ole roskafoorumi). Mutta loppujen lopuksi hekin ovat vain ihmisiä ja jos he yrittävät tehdä työnsä hyvin eikä pyörittää omaa suosikkisysteemiään, miten joku älypää heitä menisi siitä haukkumaan? Sellainen ei osoita kuin ajattelukyvyttömyyttä sitä kohtaan että modet ovat ajattelevia (toivottavasti) henkilöitä.
Jos tämä foorumi halutaan pitää hyvänä, kyllä tämä linja saa pitääkkin. Myönnän, on minuakin moderoitu, huonon kielenkäytön takia, ja anteeksipyynnöt siitä, satun vain puhumaan näin kun olen julmasta idästä. Ja on lukkokin ydhesti pamahtanut...mutta hyvä fiilis paikasta on vuoden oleskelun jälkeen jäänyt, ja ovat modetkin ihan kohtalisen fiksuja (
)
Noh tuossa aiemmin quotessa mainittiin että kaikki älykkäämmät ovat jo jättäneet keskustelun, joten kait tämä kertoo jotain minusta ja teistä...
Noh, jatkakaa avautumista, nakkia tulee kuitenkin. Muistakaa, modit ruoskivat teitä vain koska he rakastavat teitä.
Noh jaa, en kyllä voisi sanoa että modet täällä liian jyrkkiä olisivat, kun käyttäjiä on niin paljon kuin on, vaatii se jo vähän tarkempaa linjaa. Oma ''kotifoorumini'' käsittää n. 100 aktiivikäyttäjää, ja siellä onkin varsin rento meininki, mutta paikka onkin muodostunut n. 4 vuoden aikana joina olen siellä ollut vähän ''inside'' paikaksi, ja uusista käyttäjistä paikkaan jää ehkä n. yksi viidestä. Täällä taas porukka tuntuu jäävän jopa ihan pitemmäksikin aikaa, ja osittain syy luultavasti on ns. helppoudesta jolla threadeihin pääsee sisälle, koska ne juuri ovat ''harmaata massaa'' (tässä tapauksessa tarkoittaa sitä että ne ovat samantyyppisiä ja modet eivät ole (luultavasti) kenenkään käyttäjän ''erinpmaisen hyviä kavereita'') ja sinun ei tarvitse ensin taistella vuotta inside-juttujen kanssa, joita toisensa puoli vuosikymmentä tunteneet jätkät heittävät keskenään, ja modetkin ovat ''kavereita'' enemmän kuin valvojia. Sielläkin oli vähän järkytys kun muutettiin vähän modikuntaa ja pari modea iski aika vaihteen päälle, ja lukkoa pamahteli pari kertaa (ei, me emme ole roskafoorumi). Mutta loppujen lopuksi hekin ovat vain ihmisiä ja jos he yrittävät tehdä työnsä hyvin eikä pyörittää omaa suosikkisysteemiään, miten joku älypää heitä menisi siitä haukkumaan? Sellainen ei osoita kuin ajattelukyvyttömyyttä sitä kohtaan että modet ovat ajattelevia (toivottavasti) henkilöitä.
Jos tämä foorumi halutaan pitää hyvänä, kyllä tämä linja saa pitääkkin. Myönnän, on minuakin moderoitu, huonon kielenkäytön takia, ja anteeksipyynnöt siitä, satun vain puhumaan näin kun olen julmasta idästä. Ja on lukkokin ydhesti pamahtanut...mutta hyvä fiilis paikasta on vuoden oleskelun jälkeen jäänyt, ja ovat modetkin ihan kohtalisen fiksuja (
Noh tuossa aiemmin quotessa mainittiin että kaikki älykkäämmät ovat jo jättäneet keskustelun, joten kait tämä kertoo jotain minusta ja teistä...
Noh, jatkakaa avautumista, nakkia tulee kuitenkin. Muistakaa, modit ruoskivat teitä vain koska he rakastavat teitä.
Kaipa sitten niin. Eläkää iloisina ja lähetelkää Privoja modejen ja ylläpitäjän välillä, että:"Kylläpä oli *slurps* hauska murskata noi *slurps* pellet, jokka väitti, että täällä *slurps* olisi mukamas välillä diktatuuri meininki *lipilipilipi*, läpsäytäs vielä kerran kunnolla."baretul kirjoitti: Hyvähän se on aina takertua tuollaiseen. Eipä sinulta tai kumpaneiltasi ole herunut tuskin yhtäkään järkevää vastaargumentia. Et esim vastaile mihinkään kysymyksiin, mitkä kaatavat tuon näkemyksesi, "pahoista modeista, ja huonosta sotavasarasta".
Ei millään pahalla, mutta tuolta se kuulostaa. Mun osalta tämä threadi on loppu paitsi, että (kuuluisat viimmeiset sanat):
Lady Justice Has Been Raped
Truth Assassin
Rolls of Red Tape Seal Your Lips
Now You're Done in
Their Money Tips Her Scales Again
Make Your Deal
Just What Is Truth?i Cannot Tell
Cannot Feel
Justice Is Lost
Justice Is Raped
Justice Is Gone
Pulling Your Strings