Jaaha. Kapteeni pitää viikonlopun vapaata, ja koko foorumi tulee hulluksi...
Nysse kirjoitti:Noh onhan tämän foorumin taso hieman tippunut tässä lähiaikoina, mutta eipä se nyt suuremmin haittaa. Lähinnä eroa huomaa siinä, että "Minkä armeijan alotan? Mitä ostan seuraavaksi?" viestien määrä on kasvanut räjähdysmäisesti.
No, tämä johtuu vain siitä, että ihmiset eivät lue ohjeita. Armeijanvalintaoppaita näyttäisi olevan liikenteessä jo useampikin.
Kootaanpas tähän nyt muutama miete meikäläiseltäkin:
1) Foorumi alkaa olla tylsä.
Jokin saa kuitenkin sadat ihmiset (minut mukaan luettuna) päivittäin tälle foorumille vaihtamaan näkemyksiään yhteisestä harrastuksesta. Ehkä me vain olemme tylsämielisiä ihmisiä.
2) Foorumilla pitäisi saada puhua vapaammin eri asioista.
Tämä on Weekenderin luoma hiekkalaatikko, jolla leikitään hänen laatimiensa sääntöjen puitteissa. Jos tykkäätte puhua roolipeleistä, korttipeleistä, lemmikkieläimistänne, autoista tai tytöistä, menkää muille foorumeille. Yksi oivallinen paikka sekä peleistä että muusta puhumiseen on
Puolenkuun pelien foorumi. Siellä on vapaa sana.
3) Kiroilu pitäisi sallia tietyissä rajoissa.
Missä se raja kulkee? Kyllä minäkin kiroilen silloin tällöin, jopa julkisesti. Jos nyt jollekin lipsahdus foorumilla sattuu, en ole ensimmäisenä hyökkäämässä, mutta koska jokaiselle kirosanoin esitettävälle ilmaukselle on suomen kielessä säädyllisempikin vastine, kehotan kaikkia käyttämään mieluummin niitä. Kenenkään sanoma ei mene sen paremmin perille kiroilemalla.
4) Moderaattorit ovat liian ankaria.
Näyttäkää minulle yksi turhaan lukittu topikki tai yksikin turhaan moderoitu viesti. Totta on, että jotkut modet ovat hiukan liian innokkaita, mutta hekin vain toteuttavat Weekenderin laatimia sääntöjä. Kaikkien meistä, myös (ja erityisesti) moderaattoreiden tulisi kuitenkin huomioida, että sääntöjen kirjain ja sääntöjen henki eivät välttämättä aina täsmää sataprosenttisesti. Jos joku upittaa oman omv-viestinsä kerran päivässä siksi, että palstalla on poikkeuksellisen paljon liikennettä ja oma viesti on pudonnut päivässä sivulle neljä, ei tästä vielä pitäisi alkaa motkottaa.
5) Moderaattorit ovat perseestä.
Ainakin omalla kohdallani olen samaa mieltä. Me olemme täällä kuitenkin palvelemassa teitä ja foorumin hyvinvointia, emme kiusaamassa ketään. Valta tuo vastuuta, ja Weekender on valinnut melko hyvät ihmiset ja muut karvaiset oliot sitä valtaa käyttämään.
Turha yrittää pelotella tällä kritiikillä moderaattoreita hiljaiseksi. Kutsukaa minua fasistiksi, natsiksi, julmuriksi tai miksi haluatte, jos lukitsen teidän topikkinne. Minä jatkan taisteluani peeloilua, asiattomuuksia, tekijänoikeusrikkomuksia, ihmisoikeusrikoksia, yksityisautoilua, eläinkokeita, huonoa kieltä ja GW:n pussihiekkaa vastaan.
Sotavasara on hyvä foorumi. Pidetään se sellaisena.