Juu tulossa on koko-armeija-kuva, kunhan saan vähän viriteltyä kuvauspaikkaa!Skarsnik kirjoitti:noi o kyllä tyylikkäästi maalattuja.
Noita kattellessa tuli taas sellanen tunne että vois kaivaa sudin ja maalit esiin ja ruveta maalaa......
Voisit ottaa koko armeijastas pari kuvaa.
Dwarfs & Necrons & Lotr by kääpiökuningas (uusia #3)
No noille on maalattu aika hienot silmät, mutta kannattaisi maalata niihin vielä mustat reunat ohentamattomalla black inkillä. Tai sitten maalata silmät ensin mustalla sitten maalaa keskelle ei niin pieni valkoinen piste jotta silmä olisi nyt valkoinen jossa olisi mustat reunat. Sitten maalaa pupillit vaikka tummanruskealla, tai -sinisellä. Ja silmistä kannattaa tehdä jokaselle erilaiset ettei kaikki tuijottais eteen, vaan vilkuilis vaikka sivuille. Elikkä vaan vaihat silmien väriä ja pupillien paikkaa silmien reuniin yms. No ny loppu saarnaaminen ja tulee kehuja. No ehkä luulisit sanovani että ironbreakerit olis parhaita, mutta sanonpa että crossbowmanit ja ironbreakerit oli molemmat todella hyviä. Erityisesti pidin noista parroista noissa crossbowmanneissa.
Ja no minun ei ehkä olisi niin hyvä arvostella muiden armeijoita
kun omat(monikko) armeijani eivät ole vielä edes valmiiksi maalatut.
Ja no minun ei ehkä olisi niin hyvä arvostella muiden armeijoita
kun omat(monikko) armeijani eivät ole vielä edes valmiiksi maalatut.
Meikäläinen kyllä alkaa todella lämpenemään tuosta sun käppänä armeijasta. Tyylikäs teema ja hieno maalaus. Erityisesti warriorit on eritäin kivan näköisiä. Väriteema sopii hyvin. Harmi vaan, että skulptit on todella syvältä.
Näppääppä joskus kuva tuosta armeijasta kokonaisuutena jollain kivalla alustalla. Näyttäisi varmasti todella hyvältä.
Mutta hienoa työtä. Olet todell akehittynyt maalaajana paljon niistä ensimmäisistä töistäsi, joita tänne laitoit
Näppääppä joskus kuva tuosta armeijasta kokonaisuutena jollain kivalla alustalla. Näyttäisi varmasti todella hyvältä.
Mutta hienoa työtä. Olet todell akehittynyt maalaajana paljon niistä ensimmäisistä töistäsi, joita tänne laitoit
-
baretul
Hieno uusi boromis, ehkäpä liian paksuhkot maalit vieläkin
. Samoin turhan raidalliset blendit. Pelihahmoksi todella hyvä, ja "semi-dislpay" figuksi varsin mukava. Maalia kannataisi vieläkin tuosta ohentaa, aluksi se tuntuu todella ärsytävältä kun se tuppaa valumaan joka rakoon, mutta jotain pintajänniteen kadotajaa kannataisi käyttää, jotta maali levityisi hyvin. Ohuita maaleja käytetäessä saa helposti rajatomia värinvaihtoja kuultomaalaamalla, esim tuohon torveen ja mekkoon jne, olis saanut todella helpolla värivaihot, ku olisi ohuilla kerroksilla sävytänyt tuota. Siihen ois menny ehkä pari kolme kerrosta kun ois esim maalannut tumman harmaata mekon koho kohtiin, ja snakebiten ja blechedin sekostusta tuoho torven alapuolelle jne.
Se on myönnetävä, että tarkasti on nuo vedot tuossa maalattu, ehkäpä seuraava asekel olisi todella paljon ohenetut maalit ja pehmeät värivaihdot
. Noh kuiteski tuollaisenaankin tosi kivan näkönen.
Metalleissa olis kannatanut ehkäpä varjostaa enemmän, esim miekassa, on vain musta viiva keskellä eikä oikeastaan muuta, todella kannataisi vaikkapa inkaa tuo metalli ja sitten layroida se (inkit + metallit toimivat todella hyvin btw
).
Mustat linet näyttävät olevan aika paljolti sun mieleen, ne on tehty aika voimakaasti nääs
. Ei siinä periaateessa mitn, itse pidän vähän vielä hillitymmistä lineistä, mutta tuo taitaa olla maku asia lähinnä, että millaisista pitää.
Hieman sama ongelma oli muissakin pinnoissa kuten tuossa mustassa kaavussa (mekossa
), jossa ei ollut paljon muuta kuin tuota basic mustaa, ehkäpä tumman harmaalla korostelu ois auttanu, jotta ois saanut korostukset ja varjostuksen näkymään.
Btw naama aika kivan näkönen
, tosin siihen ois kannatanu maalata kulmakarvat (ja tehä muutenkin ehkä hivenen tarkemmi tuo alue) ja tehä tarkemmi silmät (ne on ehkä maalattu pikkasen yli noista originaleista silmistä). Noh tämä oli kuiteski todella siististi toteuttu.
Pelihahmoksi WOW
. Display figuksi semi-WOW
. Joitakin pieniä puuteita oli, mutta yleisesti ottaen todella kaunisfigu ja maalaus.
EDIT: ai joo piti vielä vinkua basesta :d, niin tuo staticci kannatais olla siinä ehkäpä tuppoina mielummi kuin hajanaisesti vähän sielä täälä. Noh sekin kyllä todella siisti jo nyt.
Se on myönnetävä, että tarkasti on nuo vedot tuossa maalattu, ehkäpä seuraava asekel olisi todella paljon ohenetut maalit ja pehmeät värivaihdot
Metalleissa olis kannatanut ehkäpä varjostaa enemmän, esim miekassa, on vain musta viiva keskellä eikä oikeastaan muuta, todella kannataisi vaikkapa inkaa tuo metalli ja sitten layroida se (inkit + metallit toimivat todella hyvin btw
Mustat linet näyttävät olevan aika paljolti sun mieleen, ne on tehty aika voimakaasti nääs
Hieman sama ongelma oli muissakin pinnoissa kuten tuossa mustassa kaavussa (mekossa
Btw naama aika kivan näkönen
Pelihahmoksi WOW
EDIT: ai joo piti vielä vinkua basesta :d, niin tuo staticci kannatais olla siinä ehkäpä tuppoina mielummi kuin hajanaisesti vähän sielä täälä. Noh sekin kyllä todella siisti jo nyt.
ööö? Skulptit? SyvältäVC kirjoitti:...Harmi vaan, että skulptit on todella syvältä....
Olen tietenkin hädissäni ymmärtänyt jotain väärin...
Ja muuten onko jollakin mitään vinkkiä miten saan digikameralla koko armeijan yhteen kuvaan tarkennettua niin ettei sivuilla olevat ukot ole ihan pöppöä? Kameraa olen käyttänyt vuosia (normaalia järjestelmäkameraa) mutta kun tuossa sattuu olemaan aikas paljon pikkunäprättävää tuossa kamerassa jota pitää muistaa... eli jos joku voisi pistää jotain vinkkejä miten/mihin figut kannattaa asetella niin saisitte sen koko-armykuvan tänne nopeammin
Kiitos jo etukäteen! KK
niih.
Skulptit eli figun muodot. Tarkoitan sillä sitä, että mielstäni nuo muoviset dwarf warriorit ovat todella ruman näköisiä modeleita. Ei siis mitään tekemistä maalamaisen kanssakääpiökuningas kirjoitti: ööö? Skulptit? SyvältäPistäisitkö ihan pientä selvennystä että mitkä skulptit ja jos siellä nyt on ylipäätään skulpteja niin mikä niistä tekee niin syvältä olevia
![]()
Itse kaipailisin lähes jokaiseen figuun rutkasti enemmän valoja & varjoja, nyt pinnat ovat kyllä useasti mukavan tasavärisiä, joista olisi helppo blendata näyttävämpiä.
Metalliosat on musta yks suurimmista heikkouksista. Monissa paikoin on jäänyt varjostukset teräksestä pois tyystin.
Metalli osiin oikeasti kannattaa oikeasti panostaa hiukan, koska hilemaalit antavat todella (siis todella!) paljon anteeksi livenä katsoessa, paitsi parista kuvakulmasta jossa ei anna hitustakaan (mikä onkin huonompi juttu, koska aina maalatessa ei tule maalattua kyseisistä kuvakulmista). Kuitenkaan metalleiden varjostus & highlightaus on suhteellisen vikkellää oppia (kunhan tarttuu härkää sarvista, itselleni juuri tuo niillä leikkimisen aloitus oli vaikeinta, mutta parissa figussa jo kehittyi huomattavasti
).
Parroista sananen. Nyt näyttävät nätisti kuivaharjatuilta tasaisesti. Suosittelisin, että ensin teet vaikka suhteellisen karkeankin blendauksen kokonaisuutta katsoen (katsot itse parran muodon, välittämättä miten yksittäiset partakarvat menevät) ja tämän jälkeen kuivaharjaat partakarvat esiin. Näyttää musta huomattavasti kivemmalta.
Simmuissa kanssa on jotain ongelmaa kun katselin. En tiedä miten niitä nyt oikeastaan pitäisi lähteä rakentamaan. Ehkä ongelma on, että ovat puhtaan musta valkoiset, eli silmämuna voisi olla ehkä harmaa? Boromirissa on musta liian suuret blacklinet silmien ympärillä. Linen pitäisi musta olla silmäluomen&silmämunan välissä, noin paksuilla rajauksilla näyttää musta turpaansa saannelta (silmä mustana).
Boromirin hiuksiin muuten vois sopia pienoinen kiiltoefekti....
Metalliosat on musta yks suurimmista heikkouksista. Monissa paikoin on jäänyt varjostukset teräksestä pois tyystin.
Parroista sananen. Nyt näyttävät nätisti kuivaharjatuilta tasaisesti. Suosittelisin, että ensin teet vaikka suhteellisen karkeankin blendauksen kokonaisuutta katsoen (katsot itse parran muodon, välittämättä miten yksittäiset partakarvat menevät) ja tämän jälkeen kuivaharjaat partakarvat esiin. Näyttää musta huomattavasti kivemmalta.
Simmuissa kanssa on jotain ongelmaa kun katselin. En tiedä miten niitä nyt oikeastaan pitäisi lähteä rakentamaan. Ehkä ongelma on, että ovat puhtaan musta valkoiset, eli silmämuna voisi olla ehkä harmaa? Boromirissa on musta liian suuret blacklinet silmien ympärillä. Linen pitäisi musta olla silmäluomen&silmämunan välissä, noin paksuilla rajauksilla näyttää musta turpaansa saannelta (silmä mustana).
Boromirin hiuksiin muuten vois sopia pienoinen kiiltoefekti....
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Juu, mutta molemmilla tavoilla oma merkityksensä.
Ajatus on, että blendaat ensin parrasta pääpirteet esiin ja drybrushilla taas korostat yksittäiset karvat eroon.
Tossa kuva mun yhestä keskeneräsestä napista. Tässä näkyy hyvin (?) poskikarvoissa mitä tarkoitan. Eli siis siinä on blendattu niin, että tynkä&loppu olivat alunperinkin tummempia kuin tuo keskellä oleva kohokohta (mutta itse karvojen välissä ei ollu mitään tummempaa väriä), kuivaharjauksella korostin sitten yksittäiset karvat esiin...
Toinen vaihtoehto toki on, että kuivaharjaat varjoisammat kohdat tummemmalla ja päällä olevat vaaleammalla, mikä sekin toimii aika hyvin. Ideana kuitenkin siis, että ainoat valot&varjot ei parrassa tulisi partakarvojen väliin, vaan suuremmat valot&varjot seuraisivat parran muotoa.
Sitten kokemus puhuu, eli joku kuitenkin alkaisi kommentoida tätä kuvaa, niin kiellän sen, ellei palaute kohdistu enemmän KKlle idean muodossa (ts. nappini kuvaa käytettäisiin esimerkkinä), tämä topic on KKn ja sellaisena pysyköön.
Ajatus on, että blendaat ensin parrasta pääpirteet esiin ja drybrushilla taas korostat yksittäiset karvat eroon.
Tossa kuva mun yhestä keskeneräsestä napista. Tässä näkyy hyvin (?) poskikarvoissa mitä tarkoitan. Eli siis siinä on blendattu niin, että tynkä&loppu olivat alunperinkin tummempia kuin tuo keskellä oleva kohokohta (mutta itse karvojen välissä ei ollu mitään tummempaa väriä), kuivaharjauksella korostin sitten yksittäiset karvat esiin...
Toinen vaihtoehto toki on, että kuivaharjaat varjoisammat kohdat tummemmalla ja päällä olevat vaaleammalla, mikä sekin toimii aika hyvin. Ideana kuitenkin siis, että ainoat valot&varjot ei parrassa tulisi partakarvojen väliin, vaan suuremmat valot&varjot seuraisivat parran muotoa.
Sitten kokemus puhuu, eli joku kuitenkin alkaisi kommentoida tätä kuvaa, niin kiellän sen, ellei palaute kohdistu enemmän KKlle idean muodossa (ts. nappini kuvaa käytettäisiin esimerkkinä), tämä topic on KKn ja sellaisena pysyköön.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
tyhmästä virheestä saa näköjään kuulla koko loppuelämänsä...kääpiökuningas kirjoitti:Baretul, nämä ovat minun figujaEli kuvasin Lotdille figuja ja postasin topikin tänne vahingossa omalla nimellä. Eli kaikki nämä figut ovat minun, ja ainoastaan minun
Ja kiitos tosi paljon parannusehdotuksista! niitä ei ole ikinä liikaa!
"Quod scripsi, scripsi"
-Minkä kirjoitin, sen kirjoitin-
-Minkä kirjoitin, sen kirjoitin-
-
Oberon
Mutta kukaan ei kiellä käyttämästä kyseistä figua esimerkiksi Noblena, (vai mitä ne kääpiöherot nyt olikaan).hapid kirjoitti:hei kerros mulle ku sulla on toi hand weapons kuva missä on eturivis Josef Bugman....eihän Josefia saa käyttää enää kuudennen laitoksen säännöis?
Niin ja asiasta kymmenenteen, kyllä Josef Bugmanillekin 6th edition säännöt löytyy.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Kiitos, Jullevi. Eli en käytä Jooseffia sen nykyisillä säännöillä, se on pelkkä Thane tai paikan tulle Loordi. Komea figu, sen takia se on mukana. Ja on omaa fluffia kyseiselle charrullejullevi kirjoitti:Mutta kukaan ei kiellä käyttämästä kyseistä figua esimerkiksi Noblena, (vai mitä ne kääpiöherot nyt olikaan).hapid kirjoitti:hei kerros mulle ku sulla on toi hand weapons kuva missä on eturivis Josef Bugman....eihän Josefia saa käyttää enää kuudennen laitoksen säännöis?
Niin ja asiasta kymmenenteen, kyllä Josef Bugmanillekin 6th edition säännöt löytyy.
niih.
Kulta toimii seuraavalla tavalla. Ensin pohja scorched brownia, ja kultaa. sitten pelkkää kultaa ja sitten highlightit vielä burnished goldilla ja päälle vielä sekoitus mithriliä ja kultaa. Sen jälkeen vesi-scorched brown-sekoitus. Vòila, se olla siinä! komeita on minunkin mielestä!Oberon kirjoitti:Vältän mustia kirjaimia... Noi necrot oli tosi hienoja! varsinkin Deceiver kauempaa... Millä sait aikaiseksi tuon kulla dessun glyphissä ja Deceiverissä?
niih.