death guard heavy suppari kokoonpano?
death guard heavy suppari kokoonpano?
Olen tässä rakentelemassa turnauslistaa. Tällä hetkellä taustavaikuttajina toimii 3 predatoria millä TL LC + HB sponsonit. Erinäisiä vaihtoehtoja pyöritelty on, mutta ehkä vähän laajempaa mielipidettä olisi erittäin mukava saada. Loppu lista koostuu siis kolmesta identtisestä death guard squadista eli 6 PM (2 melta/plasma) + aspa (fist, plasma, mutation) sekä lordista ja sorcererista jotka änkeytyvät squadien mukaan rhinoihin.
A)
3x Predator: TL Lascannon, Heavy Bolter Sponsons, Possession, Smoket
B)
2x Predator sama aseistus
1x Dreadi, aseistus?
C)
2x Predator, pelkillä lascannoneilla + kolmannen predan pisteet upotettu squadeihin
D)
1x Predator, LC + HBt
1 kolmesta PM squadista muutettu havoceiksi ja mountattu rhinoon (4 assault wpn + 2 bolter + aspa fistillä)
E) Muu?
Kommentteja, ehdotuksia, _perusteluita_?
A)
3x Predator: TL Lascannon, Heavy Bolter Sponsons, Possession, Smoket
B)
2x Predator sama aseistus
1x Dreadi, aseistus?
C)
2x Predator, pelkillä lascannoneilla + kolmannen predan pisteet upotettu squadeihin
D)
1x Predator, LC + HBt
1 kolmesta PM squadista muutettu havoceiksi ja mountattu rhinoon (4 assault wpn + 2 bolter + aspa fistillä)
E) Muu?
Kommentteja, ehdotuksia, _perusteluita_?
-
Tuhatkauno
Itse pistäisin jonkun templaatinsylkijän porukkaan, lähinnä häiritsemään screenaustaktiikoita vastustajan puolelta. Se Dreadnought Plasmalla ja missilellä voisi toimia (daemonic possessionilla varustettuna). Toinen vaihtoehto olisi Defiler, indirectillä tai ilman. Niin ja sitten jomman kumman kanssa ne kaksi predatoria. Uskoisin toimivan.
Tuhatkauno
"If Slaanesh is the God/Goddess of Lust, Why Tzeentch has Thousand Sons?"
Juu itsekkin mietin moista, tosin defileriin en koske... en pidä kyseisestä möröstä ollenkaan, vaikka se onkin ainakin paperilla hyväTuhatkauno kirjoitti:Itse pistäisin jonkun templaatinsylkijän porukkaan, lähinnä häiritsemään screenaustaktiikoita vastustajan puolelta. Se Dreadnought Plasmalla ja missilellä voisi toimia (daemonic possessionilla varustettuna). Toinen vaihtoehto olisi Defiler, indirectillä tai ilman. Niin ja sitten jomman kumman kanssa ne kaksi predatoria. Uskoisin toimivan.
-
Tuhatkauno
Metallisella Kaamosdreadilla tulee mukana Plasma, muovisella dreadilla taas Missile. Eli joko tilaamaan jotain kautta sitä metallista plasmaa osana plus muovidreadi tai sitten metallidreadi ja jostain hankkimaan missile sille (muut Dreadin hankkineet tai kuten minä konvertoimalla).
Ihan vain kiinnostuksen vuoksi, ärsyttääkö Defilerissä figu vai etkö ole vakuuttunut säännöistä?
Ihan vain kiinnostuksen vuoksi, ärsyttääkö Defilerissä figu vai etkö ole vakuuttunut säännöistä?
Tuhatkauno
Defilerissä kiristää se mikä se on
Minä olen vanhemman koulukunnan chaos freekki ja olen sitä mieltä että kaamos armeijan on niitä jotka marssivat vihollisraukkojen niskaan ja teurastavat ne sieltä käsin, eivätkä istu kentän toisessa päässä pizzalättynsä kanssa. Tollasta toimintaa varten on ihan omat armeijat, kuten IG jotka ovat pohjimmiltaan shootyjä.
Käyttäkööt iron warriorit defilereitään, minä en koske
3 Heavy supparia tietysti omistan listassa mutta ihan peliteknisistä syistä, sitäpaitsi minä rakastan chaos predatoreita, modelit on upeita ja niillä on jo vähän mobilisaatiokykyäkin.
Juu, huomasin kanssa itsekkin että tuolla muovisellahan on missile.. pitää varmaan sen pohjalta lähteä sitten... muutenkin pidän enemmän tuosta SM dread modelista kuin CSM...
Käyttäkööt iron warriorit defilereitään, minä en koske
3 Heavy supparia tietysti omistan listassa mutta ihan peliteknisistä syistä, sitäpaitsi minä rakastan chaos predatoreita, modelit on upeita ja niillä on jo vähän mobilisaatiokykyäkin.
Juu, huomasin kanssa itsekkin että tuolla muovisellahan on missile.. pitää varmaan sen pohjalta lähteä sitten... muutenkin pidän enemmän tuosta SM dread modelista kuin CSM...
-
Tuhatkauno
Itse olen Defileriä käyttänyt, mutta en mikään suurimpia faneja ole. Tzeentch-pelaajana olen kyllä ihastunut kaikenlaisiin Dreadeihin, kun index astartessa oli Fluffina Thousand sonien erikoistuneen daemonic possession versioihin. Pidin ideasta ja niitä on sen jälkeen tullut jonkin verran hankittua (plus sen muovisen SM-dreadin konvertoiminen on oikeasti kivaa). Yksi Defiler minulla onkin, joka olen tehnyt Konvertoidun Dreadin pohjalle. Tietenkin virallinen varaversio on niille jotka tykkäävät saada mielummin sen "Melkein Aina Hull Down"-version kimppuunsa (Kun toi on liian pieni, eikä sen takia WYSIWYG).
Predatorit ovat kanssa hienoja ja tosi hyviäkin pelissä. Kuitenkin, kun on Dreadikuume(TM), niin omani ovat jääneet maalaamatta...
Predatorit ovat kanssa hienoja ja tosi hyviäkin pelissä. Kuitenkin, kun on Dreadikuume(TM), niin omani ovat jääneet maalaamatta...
Tuhatkauno
ei se tulivoimasta ole kiinni
Olen menossa lähelle joka tapauksessa niin enköhän mä noilla assault aseilla ihan kiitettävästi saa lihaa ja metallia tummumaan. 6 meltaa/plasmaa, 2 PP, 3 fistiä, 1 pw. Sitäpaitsi moinen defileri menee turhan kalliiksi rahassa ja pisteissäkin.
EDIT: Mainittakoon vielä että yksi syistä että en ole ottanut kolmen lascannonin predatoreita on se että vastaan on tulossa sekä marine yms. pienempiä porukoita sekä sitten tyranid/eldar/orks laumaa. Erkkikään rupea joillain LC predoilla sutimaan ork mobia alas
EDIT: Mainittakoon vielä että yksi syistä että en ole ottanut kolmen lascannonin predatoreita on se että vastaan on tulossa sekä marine yms. pienempiä porukoita sekä sitten tyranid/eldar/orks laumaa. Erkkikään rupea joillain LC predoilla sutimaan ork mobia alas
Autocannon&sponson lascannon predat voisivat olla myöskin kova sana. Predoihin tietenkin aina daemonic possession.
Tai jos oikein kiinnostaa massamurha niin predator autocannonilla, heavy bolttereilla ja havoc launcherilla ampuu sen 10 laukausta vuorossa (joista 2 blasteja) ja muistaaksnei maksaa suunnilleen saman verran kuin annihilator mallikin.
Tai jos oikein kiinnostaa massamurha niin predator autocannonilla, heavy bolttereilla ja havoc launcherilla ampuu sen 10 laukausta vuorossa (joista 2 blasteja) ja muistaaksnei maksaa suunnilleen saman verran kuin annihilator mallikin.
hmmh, tossahan ehkä vois olla ideaa... tosin voipi olla että tulee oikeesti tarvetta olla nuo lascannonit predoissa.. 5pts enemmän on tuommonen autocannon hbt havoc ml possu preda..
Joo ja siis tietysti, tarttis olla vajaata vähän päässä että jättäis pois possun, se on hienointa mitä on koskaan chaoksen vehicleille keksitty
Hyöty on aivan uskomaton ja mikään muu ei anna niin paljon konversiomahdollisuuksia... tai no ehkä lukuunottamatta spawn..
Joo ja siis tietysti, tarttis olla vajaata vähän päässä että jättäis pois possun, se on hienointa mitä on koskaan chaoksen vehicleille keksitty